Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

Προσπάθησε στο Most ο Περιστεράς - Τερμάτησε 18ος & 23ος

Είχε χάσει για λόγους υγείας τους δύο πρώτους Αγώνες.
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/8/2022

Έγινε στην Τσέχικη πίστα του Most ο 7ος & 8ος Αγώνας για την κατηγορία WSSP300 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WSBK. O 17χρονος Γιάννης Περιστεράς που συμμετέχει με την Yamaha R3 της ομάδας ProGP Racing Team, έκανε την 5η & 6η φετινή προσπάθειά του, καθώς είχε χάσει για λόγους υγείας τους δύο πρώτους Αγώνες.
Ξεκινώντας από την 31η θέση γνώριζε ότι θα έπρεπε να κάνει πολύ καλές εκκινήσεις για να φτάσει στο γκρουπ των οδηγών που θα έδινε τη μάχη για τις 15 πρώτες θέσεις.
Το Σάββατο με τη βροχή να πέφτει την ώρα της εκκίνησης και την πίστα να είναι μισοβρεγμένη, η ομάδα προτίμησε να ακολουθήσει συντηρητική στρατηγική και να αγωνιστεί ο Έλληνας οδηγός με βρόχινο ελαστικό μπροστά και σλικ πίσω, παρά να ρισκάρει την επιλογή των σλικ που έκαναν οι 15 από τους 31 οδηγούς.
Ο 17χρονος εκμεταλλεύτηκε αυτήν την επιλογή και στους δύο πρώτους γύρους έκανε 10 προσπεράσματα και βρέθηκε να δίνει τη μάχη για την 20η θέση. Αργότερα η πίστα άρχισε να στεγνώνει περισσότερο και οι οδηγοί με τα σλικ, έκαναν διαφορά μπροστά, ενώ ο Περιστεράς έδωσε τη μάχη για την 16η θέση και τελικά πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στη 18η θέση.


Στον Αγώνα της Κυριακής ο Περιστεράς έκανε μια καλή εκκίνηση και από την 31η θέση βρέθηκε γρήγορα στη μάχη για την 20η θέση, όμως λίγο αργότερα η διακοπή του Αγώνα με κόκκινη σημαία, διέκοψε την προσπάθεια του Έλληνα οδηγού.
Στην επανεκκίνηση ο Περιστεράς και πάλι κέρδισε αρκετές θέσεις, όμως κάποιος συναθλητής του τον έβγαλε εκτός πίστας στην πρώτη στροφή και έμεινε τελευταίος. Προσπάθησε να ανακάμψει σε ρυθμό και άρχισε να φτάνει και πάλι τους οδηγούς μπροστά του, όμως και πάλι ο Αγώνας διακόπηκε με δεύτερη κόκκινη σημεία, με αποτέλεσμα να μετρήσουν μόνο 6 γύροι και ο οδηγός της ProGP να τερματίσει μόλις στην 23η θέση.
Ήταν λοιπόν ένας δύσκολος και περίπλοκος Αγώνας, σε μια πίστα που τη γνώριζε ελάχιστα, αλλά συγχρόνως έδωσε την ευκαιρία για συλλογή εμπειριών στο μόνο Έλληνα οδηγό που συμμετέχει σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα τα τελευταία 26 χρόνια.



ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑΣ – Οδηγός Yamaha R3

“Είμαι στεναχωρημένος για το πως κύλησε το δεύτερο μέρος του Αγώνα της Κυριακής και για το ότι γενικά δυσκολεύτηκα σε αυτήν την πίστα. Επίσης δεν βοήθησε καθόλου το ότι δεν προλάβαμε να αλλάξουμε τα βρόχινα λάστιχα σε σλικ στις Κατατακτήριες και έτσι ξεκίνησα τελευταίος. Στα θετικά μπορώ να κρατήσω μόνο το ότι έκανα και πάλι αρκετά προσπεράσματα μέσα στον Αγώνα.”

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΣΤΑΣ – Κόουτς ομάδας

“Σίγουρα ήταν ένας Αγώνας που δεν πήγε όπως θα θέλαμε, αλλά πρέπει να κρατήσουμε το θετικό αποτέλεσμα του Σαββάτου. Ο Γιάννης έκανε πολύ καλές εκκινήσεις και τις δύο φορές, αλλά ήταν και διπλά άτυχος στη δεύτερη φάση του Αγώνα, μετά την κόκκινη σημαία. Η ομάδα είναι ευχαριστημένη με τη συνολική απόδοση ενός οδηγού που είναι νεοφερμένος στην κατηγορία. Εμείς έχουμε εντοπίσει τα σημεία στα οποία πρέπει να βελτιωθούμε και μέχρι τον επόμενο Αγώνα τον Σεπτέμβριο στο Magny Cours θα δουλέψουμε σκληρά και στην πίστα και στη φυσική κατάσταση του οδηγού.”



Την προσπάθεια υποστηρίζουν οι: Yamaha ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, Visit Greece ΕΟΤ (Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού), Kenon caffe Le Greche, MouratisGP, SHOEI, IXS, SIDI, TZORTZOPOULOS MOTO & FASHION, Pirelli – INTRAMOTO, TECNO MOTO Performance, Akrapovic, DNA Filters, KARASSULIS International Transport, Georgopoulos Racing, Extreme Track Days, Rider Repair Graphics, Extra Products Tassoulis, Papastavrou Shops, RISE, AM Παπαγεωργίου, Tsokos Racing, MGP.gr, DXL Graphics, Peristeras Tyres.
#racing4greece #visitgreece

Ετικέτες