Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

Motul-WSBK Assen: Επεισοδιακός αγώνας με νίκη Bautista και ελληνικό ενδιαφέρον

Η πτώση που σημαδεύει το πρωτάθλημα και η πρώτη “παγκόσμια” εμπειρία του Γιάννη Περιστερά
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/4/2022

Κάποιοι λένε ότι ήταν μαθηματικά βέβαιο πως κάποια στιγμή οι σκληρές μάχες του Rea με τον Toprak θα τελείωναν με τους δύο αναβάτες να σέρνονται στην άσφαλτο. Περίμεναν να είχε γίνει από πέρσι και ιδιαίτερα προς το τέλος του πρωταθλήματος, όμως τελικά το… αναπόφευκτο έγινε φέτος στην πίστα του Assen, μόλις στον δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος. Όχι μόνο αυτό, αλλά πλέον το δίδυμο των πρωταθλητών Rea-Toprak δεν είναι το μόνο που διεκδικεί τον τίτλο, καθώς η επιστροφή του Bautista στην Ducati ξεκίνησε νικηφόρα και συνεχίζει νικηφόρα. Άλλωστε θα ήταν παράλογο να μην πάρει ο Baustista το δώρο που του έδωσαν στα χέρια οι αντίπαλοί του.

Το αγωνιστικό τριήμερο ξεκίνησε πολύ καλά για το στρατόπεδο των Πράσινων και ο Jonathan Rea σημείωσε την 100 νίκη του στην διαδικασία της Superpole, με την Kawasaki να νοιώθει δυνατή για τον δεύτερο αγώνα.

Όμως ο πρωταθλητής του 2021  Toprak Razgatlioglu δεν είχε σκοπό να κάνει εύκολη τη ζωή κανενός και με μια εξαιρετική εκκίνηση από τη δεύτερη θέση, έστριψε στη Κ1 εμπρός από τον Rea. Για τους επόμενους πέντε γύρους ο Toprak με τον Rea και τον Bautista είχαν μερικές αψιμαχίες και ανταλλαγές θέσεων, όμως στον έκτο μόλις γύρο του αγώνα ο Rea με τον Toprak  είχαν επαφή στην έξοδο της Κ1 που οδήγησε τελικά στην πτώση τους. Μια επαφή που απασχόλησε τους αγωνοδίκες, αλλά μετά την λήξη του αγώνα και δεν ανακοινώθηκε κάποιους είδους ποινή σε κανέναν από τους δύο αναβάτες. Φυσικά ο Bautista δέχτηκε το “δώρο” χωρίς αντιρρήσεις και πήρε άλλη μια νίκη, προφανώς με πολύ πιο εύκολο τρόπο απ’ ότι πίστευε και ο ίδιος.

Πολύ πιο πίσω του δεύτερος με 8,770” διαφορά τερμάτισε ο Andrea Locatelli  και τρίτος ήταν ο Iker Lecuona που γεύτηκε το πρώτο του βάθρο με την μοτοσυκλέτα της Honda.

Όμως μετά τον αγώνα, ο Rea και η Kawasaki έριξαν την ευθύνη για το συμβάν στον Τούρκο αναβάτη της Yamaha, λέγοντας πως ήταν δικό του λάθος. Αρχικά ο Toprak δεν έκανε κάποια δήλωση που να υπονοεί πως υπάρχει ευθύνη του ίδιου ή του Rea, όμως μετά τις δηλώσεις από την πλευρά των “Πρασίνων”, ο Toprak επανήλθε αμυνόμενος των κατηγοριών από το αντίπαλο στρατόπεδο, λέγοντας πως ο Rea θα πρέπει να ξαναδεί το συμβάν μέσα από την κάμερα της Yamaha, για να έχει ολοκληρωμένη άποψη.  

Η πρώτη “παγκόσμια” εμπειρία

 

Αυτός ο αγώνας στην Ολλανδία είχε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εμάς του Έλληνες, αφού ως γνωστόν ο πρωταθλητής Γιάννης Περιστεράς συμμετέχει φέτος στην κατηγορία WSSP300 με μια Yamaha R3. Μην έχοντας καταφέρει να πάρει εκκίνηση στον προηγούμενο αγώνα, για τον Έλληνα αθλητή αυτή ήταν τυπικά η πρώτη “παγκόσμια” εμπειρία του. Στα ελεύθερα δοκιμαστικά είχε τον 16 ταχύτερο χρόνο ανάμεσα σε 32 αναβάτες, ενώ στους δύο αγώνες τερμάτισε στην 24η και 21η θέση.

 

 

Βαθμολογία πρωταθλήματος μετά το Assen

1. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) 109

2. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 91

3. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) 64

4. Andrea Locatelli (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) 55

5. Iker Lecuona (Team HRC) 50

6. Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) 43

7. Axel Bassani (Motocorsa Racing), Best Independent 30