Motul WSBK 2019: Μονομαχίες στο El...Villicum

Ένα αγωνιστικό τριήμερο γεμάτο ένταση
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/10/2019

Το πρώτο σκέλος του προτελευταίου γύρου του πρωταθλήματος στην Αργεντινή ξεκίνησε με 12 αντί για 18 αναβάτες που θα έπρεπε κανονικά. Η υψηλή θερμοκρασία της ασφάλτου που έφτανε τους 45 οC και τα εν δυνάμει προβλήματα που μπορούσε να δημιουργήσει στα φρεσκοστρωμένα κομμάτια της ασφάλτου, ήταν που έκανε ορισμένους αναβάτες να μην αγωνιστούν το Σάββατο. Τις ανησυχίες τους εξέφρασε και ο εκπρόσωπός τους στο meeting για την ασφάλεια των αναβατών, που έγινε την Παρασκευή το απόγευμα. Μάλιστα, η διοργάνωση πραγματοποίησε άλλο ένα meeting την επόμενη μέρα -όπως είχε συμφωνηθεί- μετά το πέρας των ελεύθερων δοκιμαστικών, λόγω της θερμοκρασίας που είχε πολλές αυξομειώσεις, μεταβάλλοντας τις συνθήκες στην πίστα. Εκείνη την ώρα όλοι οι αναβάτες ήταν ευχαριστημένοι, αλλά λίγο πριν την έναρξη του πρώτου σκέλους, ο υδράργυρος ανέβηκε και έτσι οι Laverty (Team Goeleven), Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), Kiyonari (Moriwaki Althea Honda Team), Cortese (GRT Yamaha WorldSBK), Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati)  και Camier (Moriwaki Althea Honda Team) πήραν την απόφαση να μην αγωνιστούν, αφήνοντας έτσι τη σχάρα εκκίνησης μισογεμάτη και μειώνοντας αισθητά τον ανταγωνισμό.

Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και η Dorna μέσα από ένα δελτίο τύπου, τοποθετήθηκε πάνω σε αυτό λέγοντας πως η νούμερο ένα προτεραιότητά της είναι η ασφάλεια των αναβατών και γι' αυτό το λόγο μάλιστα το El Villicum είχε καθαριστεί ενδελεχώς από την Πέμπτη –όπως συμβαίνει σε κάθε πίστα πριν πραγματοποιηθεί ένας αγώνας παγκοσμίου επιπέδου σε αυτή- ώστε να υποδεχτεί τους αναβάτες χαρίζοντας όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες, τόσο στα δοκιμαστικά όσο και στους αγώνες.

Πρώτο Σκέλος

Με το που έσβησαν τα φώτα, οι αναβάτες των Superbikes μας χάρισαν μια εκρηκτική εκκίνηση. Ο Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati) προσπάθησε να διατηρήσει το πλεονέκτημα της pole position, όμως ήρθε αντιμέτωπος με την ακόρεστη δίψα του Rea για την κορυφή. Ωστόσο, και οι δύο τους δεν είχαν υπολογίσει τον ιπτάμενο Ολλανδό, Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), που με μια παράτολμη κίνηση κατάφερε να πάρει τα ηνία του αγώνα στην πρώτη στροφή. Πίσω από τους τρεις πρώτους βρέθηκε ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing), που από του χρόνου θα είναι ομόσταβλος με τον van der Mark, ενώ πέμπτος και έκτος έστριψαν οι Lowes και Sykes αντίστοιχα.

Μόλις οι αναβάτες βρήκαν τα πατήματά τους, οι τέσσερις πρώτοι μας πρόσφεραν μπόλικο θέαμα. Ο Bautista έδειξε με την κατάκτηση της pole, πως είχε τα φόντα να βρεθεί στην κορυφή, όμως ο Rea δεν πρόκειται να τον άφηνε να πάρει μια εύκολη νίκη κι έτσι ξεκίνησαν οι πρώτες μονομαχίες μεταξύ τους. Η υπεροχή της V4 R στις ευθείες ήταν ξεκάθαρη, όπως και της ZX-10RR στις στροφές κι έτσι οι προσπεράσεις δεν περιορίστηκαν μόνο σε ένα σημείο της πίστας.

Με 16 γύρους να απομένουν μέχρι την πτώση της καρό σημαίας, οι Bautista, Rea και Razgatlioglu ανέβασαν το ρυθμό τους και άρχισαν να δημιουργούν απόσταση από τους υπόλοιπους. Ο van der Mark ήταν ο πρώτος που έδειξε ότι δεν μπορούσε να ακολουθήσει το γκρουπ των τριών πρώτων αναβατών, μένοντας πίσω στη τέταρτη θέση. O Bautista έπειτα, συνέχισε να ανεβάζει το ρυθμό του με ένα σερί από ταχύτερους γύρους, στον οποίο μονάχα ο Rea κατάφερε να απαντήσει μένοντας κοντά του, ενώ ο Razgatlioglu που ήταν τρίτος περιορίστηκε στο να τους παρακολουθεί να απομακρύνονται. Για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα οι αναβάτες διατήρησαν αυτές τις θέσεις. Πιο πίσω, στις μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις της δεκάδας είδαμε τον Leon Haslam να κυνηγά τον αναβάτη που θα τον αντικαταστήσει από του χρόνου στην Kawasaki, τον Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), αλλά ενώ τον πλησίασε δεν κατάφερε να τον προσπεράσει.

Γύρο με το γύρο, γινόταν όλο και πιο ξεκάθαρο πως ο Rea δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί το ρυθμό του Bautista κι έτσι ο Ισπανός κατέκτησε την πρώτη νίκη του σαββατοκύριακου. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Rea παρά τα λάθη του στην Κ6, τα οποία δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί επαρκώς ο Razgatlioglu που τερμάτισε τρίτος. Τέταρτος πέρασε την καρό σημαία ο van der Mark με τον teammate του Alex Lowes να κλείνει την πεντάδα. Ο Haslam ήρθε έκτος, όμως δεν μπόρεσε να προσπεράσει τον Lowes, που τόσο ήθελε ώστε να καταφέρει να βρεθεί πιο κοντά στην τρίτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Ο Tom Sykes (BMW Motorrad    WorldSBK Team) τερμάτισε έβδομος με τον Jordi Torres (Team Pedercini Racing) να είναι πίσω του και να αποτελεί παράλληλα το δεύτερο μη εργοστασιακό αναβάτη στη δεκάδα. Ο Leandro Mercado (Orelac Racing VerdNatura) ολοκλήρωσε τον αγώνα ένατος και ο Alessandro Delbianco (Althea Mie Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα.

Tissot Superpole Race

Ο καυτός ήλιος του Σαββάτου και οι 45 οC της ασφάλτου έδωσαν τη θέση τους σε μια… συννεφιασμένη Κυριακή με πιο ευνοϊκές συνθήκες, τόσο για τους αναβάτες όσο και για τα ελαστικά των μοτοσυκλετών. Η θερμοκρασία της ασφάλτου είχε πέσει στους 32 οC και ο Rea χρησιμοποίησε μαλακά ελαστικά στην ZX-10RR του, ενώ το γεγονός ότι ο Sprint Race είναι μισής διάρκειας του έδωσε τη δυνατότητα να μην κάνει έναν αγώνα τακτικής όσον αφορά την φθορά των ελαστικών και να ξεκινήσει δίνοντας το 100% εξ αρχής.

Ωστόσο, ο Rea δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Bautista που έστριψε πρώτος. Παράλληλα, ο Razgatliolgu έστριψε τρίτος και βρήθηκε πίσω απ’ τον πρωταθλητή, ο οποίος πήρε τα ηνία στην K6 και ξεκίνησε να φεύγει μπροστά. Τέταρτος ήταν ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati) και μάλιστα ήρθε σε επαφή με τον van der Mark την ώρα που έστριβαν χωρίς όμως να υπάρξουν δράματα. Ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) λίγο πριν το τέλος του πρώτου γύρου, στην γρήγορη Κ16 είχε ένα θεαματικό highside χωρίς όμως να τραυματιστεί.

Μόλις οι αναβάτες σταθεροποίησαν το ρυθμό τους -και σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη θερμοκρασία της ασφάλτου- είδαμε το Rea να περνά σε άλλη διάσταση και να σπάει το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου αγώνα, σχεδόν κάθε φορά που περνούσε τη γραμμή εκκίνησης. Οι μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις ήταν εξίσου θεαματικές και στα μέσα του αγώνα ο Davies πέρασε τους αναβάτες της Pata Yamaha van der Mark και Lowes και ολοκλήρωσε τον αγώνα του τέταρτος, αφήνοντάς τους στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα.

Μπροστά, ο Rea κατάφερε να επιστρέψει στο πρώτο σκαλί του βάθρου και να κατακτήσει την τρίτη του νίκη στην πίστα της Αργεντινής, αφού πρώτα καρδιοχτύπησε με μια παραλίγο πτώση. Δεύτερος είδε την καρό σημαία ο Bautista, έχοντας τον Razgatlioglu πίσω του, ο οποίος ανέβηκε για 14η φορά φέτος στο βάθρο. Ο Sandro Corterse (GRT Yamaha WorldSBK) ήταν αρκετά δυνατός και κατάφερε να τερματίσει στην έβδομη θέση, αφήνοντας πίσω του τον Leon Haslam. Η σχάρα του grid για το δεύτερο σκέλος αναδιαμορφώθηκε από τους Tom Sykes και Mercardo που τερμάτισαν ένατος και δέκατος αντίστοιχα.

Δεύτερο σκέλος

Ο τρίτος και τελευταίος αγώνας στην πίστα της Αργεντινής ήταν γεμάτος θέαμα από τις μάχες που έγιναν σε όλες τις θέσεις της δεκάδας. Στην εκκίνηση ο Rea κατάφερε να διατηρήσει το πλεονέκτημα της pole στην Κ1, αφήνοντας πίσω του τους Bautista και Razgatlioglu, ενώ ο Cortese βρέθηκε τέταρτος. Ο Davies είχε μια μέτρια εκκίνηση και από τέταρτος έστριψε έβδομος, έχοντας μπροστά τους αναβάτες της Pata Yamaha. Μόλις το τοπίο άρχισε να ξεδιαλύνει είδαμε τον Rea να απομακρύνεται από τον Bautista που τον ακολουθούσε, ενώ ο Razgatlioglu ήταν πιο αμείλικτος από ποτέ κυνηγώντας τον Ισπανό της Ducati. Παράλληλα, ο Davies είχε καταφέρει να ανακτήσει την τέταρτη θέση χάρη στην υψηλή τελική και την επιτάχυνση της V4 R στις ευθείες.

Στον έβδομο γύρο, στην πίσω ευθεία της πίστας, ο Rea έβαλε κατά λάθος νεκρά και αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας μέχρι να ξαναβάλει πρώτη, δίνοντας προσωρινά τα ηνία στον Bautista! Ωστόσο, έναν γύρο αργότερα ο πρωταθλητής κατάφερε να ανακάμψει από το λάθος του και να προσπεράσει τον Ισπανό στην Κ7, κάνοντάς τον μάλιστα να ανοίξει τη γραμμή του. Αυτό επέτρεψε στους Razgatlioglu και Davies να κλείσουν την απόσταση που τους χώριζε από τους δύο πρώτους. Λίγο, πριν τα μέσα του αγώνα, ο Davies κατάφερε στην Κ10 να προσπεράσει τον Τούρκο και ξεκίνησε να καταδιώκει τον teammate του, Bautista. Οι τρεις τους προσέφεραν άπλετο θέαμα στο κοινό, καθώς ο Bautista τα βρήκε σκούρα τόσο με τον Davies που τον προσπέρασε όσο και με τον Razgatlioglu, που έκανε το ίδιο από την εξωτερική της Κ2. Τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο δύσκολα για τον Bautista και από εκεί που έδειχνε πολύ ανταγωνιστικός στην αρχή του τριημέρου με μια νίκη, βρέθηκε να τερματίζει πέμπτος πίσω από τον Van der Mark.

Τέσσερις γύρους πριν το τέλος, ο Mercado έδειχνε εξαιρετικά ανταγωνιστικός και ήταν εντός της δεκάδας έχοντας προσπεράσει τόσο τον Torres όσο και τον Haslam. Μάλιστα, μονομάχησε και με τον Rinaldi στην Κ15, ανεβαίνοντας στην έβδομη θέση. Ωστόσο, ο Laverty δεν άργησε και έκανε την κίνησή του προσπερνώντας και τους δύο λίγο αργότερα. Ο Rea ήταν πραγματικά αδίστακτος και η επιλογή του να βάλει τα μαλακά ελαστικά στους αγώνες της Κυριακής ήταν σωστή, αφού απέφερε πολύτιμους καρπούς για την ομάδα με άλλη μια πρωτιά. Παρότι αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα στις αριστερές στροφές στα τελευταία στάδια του αγώνα, δεν έμεινε απλά μπροστά αλλά τερμάτισε πρώτος με διαφορά 5” απ’ τον Davies. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε για άλλη μια φορά ο Razgaltiolgu, ενώ πίσω του τερμάτισε ο van der Mark. Την πεντάδα έκλεισε ο Bautista, έχοντας πίσω του τον Lowes. Ο Laverty είδε έβδομος την καρό σημαία και ο Mercado τερμάτισε όγδοος κάνοντας έναν εξαιρετικό αγώνα, αφού είχε ξεκινήσει από την τελευταία θέση. Η δεκάδα ολοκληρώθηκε από τους Torres και Haslam τερματίζοντας ένατος και δέκατος αντίστοιχα.

Ένας ακόμη γύρος μένει για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος και παρότι έχουμε ήδη πρωταθλητή, το ενδιαφέρον παραμένει υψηλό, διότι οι τελευταίοι αγώνες θα κρίνουν το μέλλον πολλών αναβατών που δεν έχουν υπογράψει συμβόλαιο με κάποια ομάδα για του χρόνου.

Ετικέτες

Ανοικτό το συμβόλαιο της Kawasaki για τον Jonathan Rea! Πληγωμένος από Ezpeleta. Ο μάνατζερ του για τα MotoGP!

Ο μάνατζερ του Rea αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο για τα MotoGP
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/2/2020

Στις πρόσφατες δηλώσεις του κ. Ezpeleta, Προέδρου της Dorna, αντέδρασε ο Rea δηλώνοντας στεναχωρημένος και βρίσκοντάς τες δίχως σεβασμό για το WSBK. Ο Ezpeleta ουσιαστικά επανέλαβε κάτι που είχε πει πριν από χρόνια, πως τo WSBK είναι ένα πρωτάθλημα δευτερεύουσας σημασίας συγκριτικά με τα MotoGP και υπάρχει γιατί καλύπτει την ανάγκη να γίνονται αγώνες με μοτοσυκλέτες βασισμένες σε μοντέλα παραγωγής.

Προφανώς και δεν άρεσε αυτό στον Rea που αντέδρασε λέγοντας πως είναι πολύ περήφανος για το WSBK και δεν ήταν πολύ ευγενικοί οι χαρακτηρισμοί του Ezpeleta για το άθλημα. Από το portal gpone ερωτήθηκε έπειτα για το ενδεχόμενο της μετακίνησής στα MotoGP, απαντώντας πως είναι τυχερός που είχε την ευκαιρία να αγωνιστεί πριν χρόνια με μία από τις κορυφαίες μοτοσυκλέτες (εννοούσε την Honda του Stoner). Πρόσθεσε πως πρόταση κανονική, χειροπιαστή, για τα MotoGP δεν είχε ποτέ, κι ενώ είναι ευτυχισμένος με την καριέρα του υπάρχει μία πικρία για το ενδεχόμενο που χάθηκε να δοκιμάσει τα MotoGP γιατί τώρα είναι πολύ αργά.

Όλα αυτά όμως ανατρέπονται μόλις μία ημέρα μετά, από τον μάνατζερ του! "Ήμουν στα paddock των MotoGP πολλά χρόνια (ο μάναντζερ) και υπάρχουν πάντα πολλοί ταλαντούχοι αναβάτες εκεί πέρα. Αυτό που κάνει τον Rea να ξεχωρίζει είναι η ψυχολογία του νικητή. Ξέρει πως να κερδίζει αγώνες και πρωταθλήματα. Προφανώς και δεν θα γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής μόλις ανέβει στην μοτοσυκλέτα, τον πρώτο χρόνο. Αλλά έχει το ταλέντο να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP! Το 2012 όταν αγωνίστηκε για δύο αγώνες αντικαθιστώντας τον Casey Stoner, τερμάτισε όγδοος και έβδομος χωρίς καμία ευκαιρία για δοκιμές! Στο Misano έχασε ολόκληρη μέρα εξαιτίας του καιρού και στο Aragon νίκησε τον Rossi. Αν το έκανε αυτό σήμερα τί θα έλεγε ο κόσμος; Έβδομος και όγδοος είναι πολύ καλά για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Ήταν πολύ μακριά από το τέλος που υπήρχαν και εργοστασιακοί αναβάτες".

Αυτές οι δηλώσεις του μάναντζερ του Rea δείχνουν πρώτα μία ασυνεννοησία με τον ίδιο τον Rea, κι έπειτα μία παθιασμένη αντιμετώπιση της καυτής περιόδου που για πρώτη φορά ζουν τόσο έντονα τα WSBK! Ο Rea είναι 33 ετών και αντίθετα με τα όσα λένε διάφορες αναρτήσεις δεξιά κι αριστερά που θέλουν να συγκεντρώσουν το κλικ, ο Rea απέχει πολύ από το να αποσυρθεί, όπως ο ίδιος τόνισε -για άλλη μία φορά- εχθές. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτή η σεζόν στην οποία λήγει το συμβόλαιό του, έχει μία από τις τελευταίες ευκαιρίες της καριέρας του για σκληρή διαπραγμάτευση. Την επόμενη φορά, θα κάνει αυτή την κουβέντα ενώ θα είναι τριανταπέντε, με το δεδομένο πως θα ανανεώσει ή θα υπογράψει κάπου αλλού για δύο χρόνια, αντί για παρακάτω -ή όπως άξαφνα έκανε ο Marquez, για παραπάνω.

Αυτή την στιγμή έχει το καλύτερο διαπραγματευτικό χαρτί, διότι ο Alvaro δεν τα κατάφερε να τον εκθρονίσει ενώ ο Redding ξεκινά ένα σκαλί πιο κάτω από εκεί ψηλά που αυθόρμητα τον είχαν τοποθετήσει όλοι. Ο Rea πάντως θεωρεί πως είναι ο μοναδικός που μπορεί να τον δυσκολέψει…

Ο μάναντζέρ του μπαίνει σε σκληρό παιχνίδι από πολύ νωρίς με τέτοιες δηλώσεις. Εκτός από τα MotoGP αφήνει ανοικτό και κάθε άλλο ενδεχόμενο μετακίνησης σε άλλες ομάδες, αναφέροντας παραπάνω από μία φορά την λέξη Honda, και ουσιαστικά προκαλώντας την Kawasaki να έρθει στο τραπέζι με μία γενναία πρόταση και ταυτόχρονα με μία ανανεωμένη μοτοσυκλέτα κοιτώντας τον ανταγωνισμό του μέλλοντος και όχι τον τωρινό…

Ετικέτες