Motul WSBK 2019: Νικητής ο Rea πρωταθλήτρια η Kawasaki

Εκπληκτικός ο Davies!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/10/2019

Στη Magny Cours, o Rea έγινε πεντάσταρος και ήταν αναμενόμενο πως θα γίνει το ίδιο και για την Kawasaki. Η ώρα της ήρθε στο Losail και η νίκη του Rea στο πρώτο σκέλος, την ανέδειξε πρωταθλήτρια για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Έναν τίτλο που προσέφερε με απόλυτη μαεστρία ο Rea στη Kawasaki, μιας και απ' τη στιγμή που έσβησαν τα φώτα μέχρι την πτώση της καρό ηγούνταν του αγώνα.

Ωστόσο, πριν καλά - καλά ανάψουν τα αίματα, στο γύρο προθέρμανσης είχαμε την πτώση του Jordi Torres (Team Pedercini Racing) στην Κ1, εκεί που στα φρένα της θα έπεφτε στο δεύτερο γύρο πολύ θεαματικά ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) σε μια επιτυχή προσπάθειά του να μην συγκρουστεί με τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK).


Ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) ενώ είχε ξεκινήσει απ' τη 12η θέση του grid, είχε βρεί τα "πατήματά" του και ήταν έκτος στοχεύοντας τόσο για έναν όσο το δυνατόν καλύτερο τερματισμό αλλά και για να επιβεβαιώσει την δύναμη της Ducati στο Qatar, που έχει δείξει ότι είναι μια πίστα που της ταιριάζει πολύ. Στο παιχνίδι είχε μπει δυναμικά και ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που από 10ος είχε κερδίσει τρεις θέσεις μέχρι την ολοκλήρωση του δεύτερου γύρου.
Ο αγώνας συνεχίστηκε με τον Rea να είναι στην κορυφή, έχοντας πίσω του τους Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK). Ωστόσο, ο αναβάτης της GRT δεν θα είχε τη δυνατότητα να παραμείνει μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις, καθώς έπεσε στην Κ7 αφότου τον προσπέρασε ο Davies. Έτσι, ο van der Mark ανέβηκε στην έκτη θέση και αργότερα προσπέρασε τον Razgatlioglu, που ήταν πέμπτος, αν και η μάχη για τρίτη θέση της βαθμολογίας σε αυτό το σκέλος ήταν ξεκάθαρα κερδισμένη από τον Lowes που ήταν πίσω απ' τον Rea.


Από την αρχή της χρονιάς η προσοχή στη μεριά των "κόκκινων" ήταν πάντοτε στραμμένη στον Bautista, που ξεκίνησε τη σεζόν με ένα απίστευτο σερί 11 νικών, κάνοντας τον Davies να μην δείχνει τόσο ανταγωνιστικός. Ωστόσο, ο Ουαλός αναβάτης της Ducati έχει δώσει πολλές μάχες και έχει βρεθεί στο βάθρο αρκετές φορές. Στο Qatar, όμως ήρθαν τα πάνω κάτω με τον Bautista να πασχίζει να διατηρήσει έναν ανταγωνιστικό ρυθμό και τελικά να τερματίζει τέταρτος, σε αντίθεση με τον Davies που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα και απο 12ος ήρθε δεύτερος! Βρέθηκε σε αυτή τη θέση πέντε γύρους πριν το τέλος, όταν προσπέρασε τον Lowes και όπως όλα έδειχναν, αν είχε περισσότερο χρόνο θα είχε καταφέρει να μονομαχήσει και με το Rea. Ο Lowes, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί, ενώ η πεντάδα έκλεισε με τον Leon Haslam.


Ο Loris Baz (Ten Kate Racing - Yamaha) τερμάτισε έβδομος, έχοντας τον Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team) πίσω του, ο οποίος βρέθηκε μέσα στη δεκάδα για πρώτη φορά μετά τον Tissot Superpole Race στην Imola. Ένατος και δέκατος ήρθαν οι Laverty (Team Go Eleven) και Camier (Moriwaki Althea Honda Team).

Ο Razgatlioglu έδειχνε πολύ ανταγωνιστικός και θα μπορούσε να είχε τερματίσει μέσα στις πέντε πρώτες θέσεις, όμως ένα λάθος του στην Κ6 τον έστειλε εκτός πίστας στην αμμοπαγίδα. Ωστόσο, δεν έπεσε και κατάφερε ολοκληρώσει τον αγώνα, τερματίζοντας 11ος.


Δύο αγώνες απομένουν μέχρι τη αυλαία του πρωταθλήματος και ο ανταγωνισμός για το ποιος θα πάρει την τρίτη θέση στη βαθμολογία εχει ανάψει για τα καλά. Ο Davies από την άλλη με τον εκπληκτικό ρυθμό του, υπόσχεται μπόλικο θέαμα και μάχες στις μπροστά θέσεις.

Ετικέτες

Eugene Laverty: Πάνω από επτά κατάγματα στους καρπούς

Δηλώσεις μετά το χειρουργείο
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/5/2019

Ο 5ος γύρος του Motul WSBK επιφύλασσε πάρα πολλές εκπλήξεις τόσο με τη νίκη του Rea όσο και με τις πτώσεις και τις εγκαταλείψεις. Η ιστορία του Eugene Laverty (Team Goeleven) συνεχίζεται και θα συνεχιστεί για πολύ περισσότερο το επόμενο διάστημα εξαιτίας του ατυχήματός του. Ο Ιρλανδός αναβάτης δεν κατάφερε να λάβει μέρος στον αγώνα εξαιτίας σφοδρής πτώσης που είχε στο Acqua Minerale στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Είναι ένα ιδιαίτερα τεχνικό σημείο της πίστας που περιλαμβάνει τις στροφές 9 και 10.

Μάλιστα, είχε ξαναπέσει πριν από δύο χρόνια στην ίδια πίστα κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους. Τότε οι μοτοσυκλέτες του Laverty και Lowes ήρθαν σε επαφή με αποτέλεσμα σε αυτή του Laverty να κοπούν τα σωληνάκια των φρένων και να μην μπορεί να φρενάρει, όπως εξήγησε μεταγενέστερα του αγώνα. Ως εκ τούτου, την ώρα που έφυγε στην αμμοπαγίδα αποφάσισε να αφήσει τη μοτοσυκλέτα του και να μην συγκρουστεί μαζί της στο φράκτη, αποφεύγοντας έτσι τόσο κάποιον σοβαρό τραυματισμό όσο και τα εγκαύματα (αφού απ’ την σύγκρουση η μοτοσυκλέτα του τυλίχτηκε στις φλόγες).

Φέτος ο Laverty ήταν περισσότερο άτυχος, αν και η πτώση του δεν ήταν τόσο θεαματική. Οι συνέπειές της όμως ήταν πολύ χειρότερες αφού έσπασε και τους δύο του καρπούς. Ο Laverty, μετά το high side στο Acqua Minerale μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Imola πριν πάρει το αεροπλάνο για την Ισπανία, όπου θα γινόντουσαν οι χειρουργικές επεμβάσεις. Ο Δρ. Xavier Mir δεν είναι απλά ένας ειδικευμένος γιατρός στην τραυματολογία και στην ορθοπεδική χειρουργική, αλλά ο επίσημος γιατρός των αγωνιζομένων. Ένας γιατρός που έχει αφήσει ιστορία στους αγώνες, όπως διαβάζετε εδώ, και είναι εκείνος που ανέλαβε να κάνει τις επεμβάσεις στον Laverty.  Από τα MotoGP  που είχε αναλάβει τη χειρουργική επέμβαση στον ώμο του Marquez, μέχρι τα superbike, η εμπειρία αυτή που έχει είναι σημαντική για την πολυπλοκότητα των τραυμάτων του Laverty.

Το πρώτο χειρουργείο ολοκληρώθηκε το Σάββατο που μας πέρασε και ο αναβάτης στις δηλώσεις του είπε: “Το Σάββατο έγινε η πρώτη επέμβαση στο δεξί καρπό και γι’ αυτόν ανησυχούσα περισσότερο. Είχε επτά κατάγματα εκ των οποίων τα τρία ήταν πολύ μεγάλα, έτσι ο Δρ. Mir ήρθε για να με σώσει και με ανέλαβε ως περιστατικό του. Είμαι πολύ πιο ήρεμος τώρα σχετικά με το θέμα, καθώς γνωρίζω πως τα πράγματα θα πάνε καλά.”

Σχετικά με τον αριστερό του καρπό ο Laverty είπε: “Τώρα, έχω να ανησυχώ για αυτόν (έδειξε τον αριστερό του καρπό). Αύριο θα γίνει η δεύτερη επέμβαση. Στον αριστερό έχω κάνει τρία χειρουργεία και δεν γινόταν να χειρουργηθούν και τα δύο μου χέρια την ίδια μέρα, η επέμβαση θα διαρκούσε έξι ώρες ή παραπάνω και δεν πιστεύω πως το σώμα μου θα μπορούσε να ανταπεξέλθει! Δεν είναι ο ιδανικός τρόπος και ευελπιστώ να αναρρώσω πλήρως. Συμβαίνουν αυτά και δυστυχώς τα τελευταία δύο χρόνια δείχνουν να συμβαίνουν σε μένα.”

Ετικέτες