MOTUL WSBK: Δεύτερος αγώνας Aragon – Ημέρα Rea!

Και πρώτο βάθρο για την Honda
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/8/2020

Τα πήρε όλα ο Rea σήμερα κερδίζοντας τον δεύτερο αγώνα στο Aragon αλλά και την Superpole σε μία γενικά καλή ημέρα για τις ιαπωνικές μοτοσυκλέτες που τα κατάφεραν απέναντι στην Ducati, από την στιγμή που ανέβηκε στο βάθρο και ο Bautista με την Honda. Το πρώτο βάθρο του νέο CBR1000RR-R που στις δοκιμές ήταν από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες στην ισπανική πίστα και παρά τα προβλήματα εχθές, σήμερα ανέβηκε στο βάθρο.

Πρώτος στην εκκίνησης της superpole ήταν ο Loris Baz αλλά στην πρώτη στροφή άνοιξε γραμμή πράγμα που ο Rea δεν άφησε να περάσει έτσι, χωρίς να το εκμεταλλευτεί, και πήρε το προβάδισμα με τον Redding τρίτο και τους Alex Lowes, van der Mark και Bautista να ακολουθούν. Αμέσως μετά έγινε ένα άσχημο αγωνιστικό περιστατικό με τον Sykes καθώς παλεύοντας με τον Davies βγήκε εκτός πίστας, πέρασε την αμμοπαγίδα και ξαναμπήκε στην πίστα πέφτοντας πάνω στον Tati Mercado που δεν μπορούσε και να τον αποφύγει καθώς ήδη πάλευε για θέση με τον Federico Caricasulo και δεν είχε πουθενά να πάει. Για τον Sykes θα πρέπει να εκδοθεί απόφαση από τους αγωνοδίκες.

Ο Rea έθεσε ρεκόρ καλύτερο γύρου και με άνεση επικράτησε στον Superpole με δύο δευτερόλεπτα διαφορά από τον Redding.

Ο Redding θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα εδώ, αν είχε καταφέρει να περάσει τον Baz νωρίτερα, αλλά με την αμυντική οδήγηση που έκανε εκείνος, ο Redding δεν είχε πολλές ευκαιρίες.

MOTUL WSBK: Τι έγινε στον πρώτο αγώνα του Aragon - Αντεπίθεση της Ducati με κυριαρχία στο βάθρο!

Στον αγώνα ο Rea από την pole position έκανε μία εξαιρετική εκκίνηση, σε αντίθεση με εχθές, και κράτησε το προβάδισμά του μπροστά από τον Scott Redding, -τον μόνιμα πλέον στο προσκήνιο van der Mark- και τον Bautista να τον ακολουθούν όλοι τους στενά.

Το τρενάκι των πρώτων συγκέντρωνε μεγάλη δυναμική για να παραμείνει χωρίς μάχες περισσότερο από μερικές στροφές, κι έτσι στον δεύτερο κιόλας γύρο ο van der Mark καταφέρνει με την Yamaha του να επικρατήσει της Ducati του Redding που άρχισε να πιέζει για να απαντήσει και έκανε το λάθος ανοίγοντας γραμμή, επιτρέποντας έτσι και στην Honda του Bautista να περάσει. Με αυτό τον τρόπο το βάθρο -εκείνη την στιγμή- ήταν ολότελα ιαπωνικό με Kawasaki – Yamaha – Honda και αμέσως μετά Yamaha και Honda θα άλλαζαν θέση με τον Bautista να φανερώνει το προβάδισμα της μοτοσυκλέτας του, προσπερνώντας με την υψηλότερη τελική του τον van der Mark.

Πίσω τους ως πρώτος των Ducati θα ήταν ο Davies, που αυτό που δεν κατάφερε εχθές το έκανε σήμερα, πέρασε τον Redding και μάλιστα καθαρά στην έκτη στροφή. Δίχως καμία μεγάλη μάχη πέρασε και τους van der Mark και Bautista πριν αλλάξουν μεταξύ τους θέση και πήρε την δεύτερη θέση του βάθρου, χωρίς όμως να βλέπει καθαρά τον Rea που γυρνούσε σε απόσταση.

Ο Rea κράτησε αυτή την απόσταση για σχεδόν όλο τον αγώνα, το ίδιο όμως γινόταν και πίσω του καθώς καταλήξαμε με τον Davies να μην παλεύει με τον Bautista. Πίσω από αυτούς τους τρεις ο Redding κατάφερε να επικρατήσει του van der Mark και επίσης να απέχει τόσο από τον Bautista όσο και από τον Ολλανδό, κάνοντας έτσι μία απλωμένη πρώτη πεντάδα χωρίς μάχες.

Ευτυχώς στις πιο πίσω θέσεις πάλευαν ακόμη για να επικρατήσουν, διαφορετικά δεν θα ήταν αγώνας αλλά πλάνα από δοκιμές χωρίς προσπεράσεις.

Σαν να μας άκουσε ο Rea εκείνη την στιγμή και αποφάσισε να μας χαρίσει λίγη αδρεναλίνη καθώς έκανε το λάθος και έφυγε έξω από την πίστα, γλιτώνοντας μετά βίας την πτώση. Είχε όμως ψαλιδιστεί η διαφορά με τον Davies, που αμέσως τον πέρασε, λίγο πριν το τέλος του αγώνα! Οι δύο τους έδωσαν τότε μία δυνατή μάχη αλλάζοντας συνέχεια θέσεις και κρατώντας την αγωνία για την πρώτη θέση του βάθρου. Ο Rea επικράτησε οδηγώντας μανιασμένα, σε σημείο που έχτισε μία μικρή διαφορά, ώστε να μην μπορεί η Ducati να τον περάσει στην ευθεία! Ο Bautista κράτησε την τρίτη θέση και έδωσε στην Honda το πρώτο της βάθρο εδώ και ένα χρόνο και ο Redding πήρε την τέταρτη θέση.

Αυτό σημαίνει πως ο Rea είναι και πάλι εμπρός στο πρωτάθλημα και μάλιστα με δέκα πόντους διαφορά από τον Redding. Το πιο σημαντικό όμως, είναι πως φάνηκε ότι η Kawasaki μπορεί να κρατήσει τις Ducati πίσω σε αυτή την πίστα που κανονικά ωφελούνται κι έτσι το επόμενο Σαββατοκύριακο, στην ίδια αυτή πίστα, η μάχη θα ξεκινήσει από το Σάββατο…

Θέση
N#
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
 
2
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
1.280
3
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000RR-R
3.599
4
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
1.846
5
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
6.687
6
60
M. VAN DER MARK
Yamaha YZF R1
9.561
7
91
L. HASLAM
Honda CBR1000RR-R
20.911
8
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
21.248
9
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
21.399
10
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
21.717
11
12
X. FORES
Kawasaki ZX-10RR
21.809
12
66
T. SYKES
BMW S1000 RR
22.012
13
64
F. CARICASULO
Yamaha YZF R1
25.244
14
50
E. LAVERTY
BMW S1000 RR
30.088
15
77
M. SCHEIB
Kawasaki ZX-10RR
36.546
16
20
S. BARRIER
Ducati Panigale V4 R
49.074
17
23
C. PONSSON
Aprilia RSV4 1000
55.511
18
13
T. TAKAHASHI
Honda CBR1000RR-R
1'00.754
19
63
L. GABELLINI
Honda CBR1000RR-R
1'35.650
RET
40
R. RAMOS
Kawasaki ZX-10RR
17
RET
33
M. MELANDRI
Ducati Panigale V4 R
10
RET
76
L. BAZ
Yamaha YZF R1
4

 

 

Ετικέτες

Motul-WSBK Magny-Cous: Ο Bautista δεν δέχεται τη συγνώμη του Rea

Κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός λέει ο Redding
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Πόλεμος δηλώσεων ξέσπασε μετά την άκρως επιθετική κίνηση του Rea στον Bautista, όπου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του αναβάτη της Ducati.

Τόσο η Ιταλική ομάδα, όσο και ο ίδιος ο Alvaro Bautista δεν αποδέχονται τη συγνώμη του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή από το “Πράσινο στρατόπεδο” θεωρώντας πως δεν ήταν λάθος, ούτε υπερβολικός ζήλος, αλλά προσχεδιασμένη κίνηση για να βγει εκτός αγώνα ο αναβάτης της Ducati και να μειωθεί η αρκετά μεγάλη βαθμολογική διαφορά που έχει σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος.

Το βασικό επιχείρημα της Ducati και του Bautista είναι πως ο Rea έχει τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα και εξακολουθεί να είναι από τους πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οπότε δεν δικαιολογείται να έχει τόσο ακραία συμπεριφορά μέσα στον αγώνα που θυμίζει λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Μάλιστα ο Bautista υπογράμμισε την εμπειρία και τις ικανότητες του Rea ως βασικό στοιχείο για να μην δεχτεί πως ο εμβολισμός του έγινε από λάθος υπολογισμό.

“Για το πρωτάθλημα ίσως να είναι καλό που έχασα βαθμούς, αλλά δεν είναι δίκαιο ο Rea να παίρνει μόνο μια μικρή ποινή τερματίζοντας στην 5η θέση και εγώ να εγκαταλείπω τον αγώνα. Από την στιγμή που οι αγωνιδίκες αποφάσισαν πως έφταιγε, η ποινή έπρεπε να είναι πιο δίκαιη προς εμένα” δήλωσε ο Bautista θεωρώντας πως το Long-Lap Penalty ήταν λίγο.

 

Από την μεριά του ο Rea επιμένει πως όταν πλησίαζε τον Bautista δεν είχε στο μυαλό του κάποια κακιά πρόθεση: “Πρώτα απ’ όλα λυπάμαι που είχε πτώση ο Bautista. Είχαμε επαφή και μετά τον αγώνα πήγα να τον δω και να του ζητήσω συγνώμη, παρουσιάζοντας την δική μου οπτική στο θέμα. Άκουσα την δική του άποψη οπότε το θέμα έκλεισε και αλλάζω σελίδα.”   

Τη θέση του Rea φαίνεται να συμμερίζεται και ο πρώην αναβάτης της Ducati και πλέον αναβάτης της BMW κύριος Scott Redding ο οποίος είπε πως: “….κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός”

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του πιο… κερδισμένου από αυτό συμβάν, δηλαδή του Toprak Razgatlioglu: “Ο μόνος τρόπος για να περάσεις σε αυτή την πίστα τον Baustista ήταν σε αυτή τη στροφή. Το έκανα και εγώ στη Superpole. Σε όλες τις άλλες στροφές η επιτάχυνση της Ducati είναι απίστευτη και δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις τον Baustista. Βλέποντας το video με το συμβάν νομίζω πως ο Jonny (Rea) απλώς προσπάθησε να τον περάσει στο μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να το κάνει. Ίσως έκανε λάθος υπολογισμό αλλά δεν βλέπω να προσπάθησε να τον πετάξει έξω – απλώς προσπάθησε να τον περάσει. Το γεγονός πως έπεσε (ο Baustista) μάλλον δεν τον χαροποιεί..”    

Δεδομένη είναι η επιθετική κίνηση του Rea και δεδομένο επίσης πως ο Bautista έπεσε γιατί υπήρχε επαφή μεταξύ τους, διαφορετικά δεν θα είχε πέσει. Αυτό κάνει τα πράγματα απείρως πιο απλά στην κατανόηση του συμβάντος και έτσι γλιτώνουμε - ως φίλαθλοι- τον οπαδισμό σχετικά με το ποιος φταίει ή όχι, όπως είχε γίνει στα MotoGP το 2015 όταν δεχόταν κριτική οποιοσδήποτε τολμούσε να γράψει για το ποιος έφταιγε. Από την άλλη δεν έχουμε μία περίπτωση σαν του Romano Fenati όπου το τι υπήρχε στο μυαλό του αναβάτη όταν άπλωνε το χεράκι του, φαινόταν με τεράστια φωτεινή πινακίδα πάνω από το κεφάλι του. Εδώ τώρα ξεκάθαρα φταίει ο Rea, και για αυτό τιμωρήθηκε. Θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί ακόμη πιο σκληρά για να είναι σίγουρο πως όταν δεν μπορεί να περάσει μία μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνει κάτι παρακινδυνευμένο μέχρι να το πετύχει.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να πει την δική του γνώμη, ωστόσο από πλευράς αρθρογραφίας που -υποτίθεται ακόμη και στις μέρες μας- πως πρέπει να είναι σε ανώτερο επίπεδο από την «γνώμη», δεν θα πρέπει να βλέπουμε εκφράσεις βεβαιότητας σχετικά με το τι σκεφτόταν ο Rea. Αυτό δεν γίνεται να το πει κανείς κοιτώντας το video του αγώνα και μιλάμε για την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ περίπτωση και όχι γενικά. Δεν είναι φως-φανάρι σαν του Fenati, ή ένα σωρό παλαιότερες ξεκάθαρες φάσεις, χρησιμοποιώντας εδώ ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα ώστε να γίνεται ταυτόχρονα κατανοητό από όλους τους αναγνώστες, παλιούς και νέους. Μακάρι να μην χρειαστεί στο μέλλον να δοθεί συνέχεια σε οποιοδήποτε αγωνιστικό συμβάν με δηλώσεις αργότερα…