MOTUL WSBK: Δεύτερος αγώνας Aragon – Ημέρα Rea!

Και πρώτο βάθρο για την Honda
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/8/2020

Τα πήρε όλα ο Rea σήμερα κερδίζοντας τον δεύτερο αγώνα στο Aragon αλλά και την Superpole σε μία γενικά καλή ημέρα για τις ιαπωνικές μοτοσυκλέτες που τα κατάφεραν απέναντι στην Ducati, από την στιγμή που ανέβηκε στο βάθρο και ο Bautista με την Honda. Το πρώτο βάθρο του νέο CBR1000RR-R που στις δοκιμές ήταν από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες στην ισπανική πίστα και παρά τα προβλήματα εχθές, σήμερα ανέβηκε στο βάθρο.

Πρώτος στην εκκίνησης της superpole ήταν ο Loris Baz αλλά στην πρώτη στροφή άνοιξε γραμμή πράγμα που ο Rea δεν άφησε να περάσει έτσι, χωρίς να το εκμεταλλευτεί, και πήρε το προβάδισμα με τον Redding τρίτο και τους Alex Lowes, van der Mark και Bautista να ακολουθούν. Αμέσως μετά έγινε ένα άσχημο αγωνιστικό περιστατικό με τον Sykes καθώς παλεύοντας με τον Davies βγήκε εκτός πίστας, πέρασε την αμμοπαγίδα και ξαναμπήκε στην πίστα πέφτοντας πάνω στον Tati Mercado που δεν μπορούσε και να τον αποφύγει καθώς ήδη πάλευε για θέση με τον Federico Caricasulo και δεν είχε πουθενά να πάει. Για τον Sykes θα πρέπει να εκδοθεί απόφαση από τους αγωνοδίκες.

Ο Rea έθεσε ρεκόρ καλύτερο γύρου και με άνεση επικράτησε στον Superpole με δύο δευτερόλεπτα διαφορά από τον Redding.

Ο Redding θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα εδώ, αν είχε καταφέρει να περάσει τον Baz νωρίτερα, αλλά με την αμυντική οδήγηση που έκανε εκείνος, ο Redding δεν είχε πολλές ευκαιρίες.

MOTUL WSBK: Τι έγινε στον πρώτο αγώνα του Aragon - Αντεπίθεση της Ducati με κυριαρχία στο βάθρο!

Στον αγώνα ο Rea από την pole position έκανε μία εξαιρετική εκκίνηση, σε αντίθεση με εχθές, και κράτησε το προβάδισμά του μπροστά από τον Scott Redding, -τον μόνιμα πλέον στο προσκήνιο van der Mark- και τον Bautista να τον ακολουθούν όλοι τους στενά.

Το τρενάκι των πρώτων συγκέντρωνε μεγάλη δυναμική για να παραμείνει χωρίς μάχες περισσότερο από μερικές στροφές, κι έτσι στον δεύτερο κιόλας γύρο ο van der Mark καταφέρνει με την Yamaha του να επικρατήσει της Ducati του Redding που άρχισε να πιέζει για να απαντήσει και έκανε το λάθος ανοίγοντας γραμμή, επιτρέποντας έτσι και στην Honda του Bautista να περάσει. Με αυτό τον τρόπο το βάθρο -εκείνη την στιγμή- ήταν ολότελα ιαπωνικό με Kawasaki – Yamaha – Honda και αμέσως μετά Yamaha και Honda θα άλλαζαν θέση με τον Bautista να φανερώνει το προβάδισμα της μοτοσυκλέτας του, προσπερνώντας με την υψηλότερη τελική του τον van der Mark.

Πίσω τους ως πρώτος των Ducati θα ήταν ο Davies, που αυτό που δεν κατάφερε εχθές το έκανε σήμερα, πέρασε τον Redding και μάλιστα καθαρά στην έκτη στροφή. Δίχως καμία μεγάλη μάχη πέρασε και τους van der Mark και Bautista πριν αλλάξουν μεταξύ τους θέση και πήρε την δεύτερη θέση του βάθρου, χωρίς όμως να βλέπει καθαρά τον Rea που γυρνούσε σε απόσταση.

Ο Rea κράτησε αυτή την απόσταση για σχεδόν όλο τον αγώνα, το ίδιο όμως γινόταν και πίσω του καθώς καταλήξαμε με τον Davies να μην παλεύει με τον Bautista. Πίσω από αυτούς τους τρεις ο Redding κατάφερε να επικρατήσει του van der Mark και επίσης να απέχει τόσο από τον Bautista όσο και από τον Ολλανδό, κάνοντας έτσι μία απλωμένη πρώτη πεντάδα χωρίς μάχες.

Ευτυχώς στις πιο πίσω θέσεις πάλευαν ακόμη για να επικρατήσουν, διαφορετικά δεν θα ήταν αγώνας αλλά πλάνα από δοκιμές χωρίς προσπεράσεις.

Σαν να μας άκουσε ο Rea εκείνη την στιγμή και αποφάσισε να μας χαρίσει λίγη αδρεναλίνη καθώς έκανε το λάθος και έφυγε έξω από την πίστα, γλιτώνοντας μετά βίας την πτώση. Είχε όμως ψαλιδιστεί η διαφορά με τον Davies, που αμέσως τον πέρασε, λίγο πριν το τέλος του αγώνα! Οι δύο τους έδωσαν τότε μία δυνατή μάχη αλλάζοντας συνέχεια θέσεις και κρατώντας την αγωνία για την πρώτη θέση του βάθρου. Ο Rea επικράτησε οδηγώντας μανιασμένα, σε σημείο που έχτισε μία μικρή διαφορά, ώστε να μην μπορεί η Ducati να τον περάσει στην ευθεία! Ο Bautista κράτησε την τρίτη θέση και έδωσε στην Honda το πρώτο της βάθρο εδώ και ένα χρόνο και ο Redding πήρε την τέταρτη θέση.

Αυτό σημαίνει πως ο Rea είναι και πάλι εμπρός στο πρωτάθλημα και μάλιστα με δέκα πόντους διαφορά από τον Redding. Το πιο σημαντικό όμως, είναι πως φάνηκε ότι η Kawasaki μπορεί να κρατήσει τις Ducati πίσω σε αυτή την πίστα που κανονικά ωφελούνται κι έτσι το επόμενο Σαββατοκύριακο, στην ίδια αυτή πίστα, η μάχη θα ξεκινήσει από το Σάββατο…

Θέση
N#
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
 
2
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
1.280
3
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000RR-R
3.599
4
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
1.846
5
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
6.687
6
60
M. VAN DER MARK
Yamaha YZF R1
9.561
7
91
L. HASLAM
Honda CBR1000RR-R
20.911
8
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
21.248
9
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
21.399
10
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
21.717
11
12
X. FORES
Kawasaki ZX-10RR
21.809
12
66
T. SYKES
BMW S1000 RR
22.012
13
64
F. CARICASULO
Yamaha YZF R1
25.244
14
50
E. LAVERTY
BMW S1000 RR
30.088
15
77
M. SCHEIB
Kawasaki ZX-10RR
36.546
16
20
S. BARRIER
Ducati Panigale V4 R
49.074
17
23
C. PONSSON
Aprilia RSV4 1000
55.511
18
13
T. TAKAHASHI
Honda CBR1000RR-R
1'00.754
19
63
L. GABELLINI
Honda CBR1000RR-R
1'35.650
RET
40
R. RAMOS
Kawasaki ZX-10RR
17
RET
33
M. MELANDRI
Ducati Panigale V4 R
10
RET
76
L. BAZ
Yamaha YZF R1
4

 

 

Ετικέτες

MOTUL WSBK: Πρωταθλητής ο Razgatlioglu σε δραματικό αγώνα! Η Yamaha στην κορυφή για πρώτη φορά από το 2009!

Έσπασε το σερί έξι πρωταθλημάτων του Rea!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

21/11/2021

Νίκη για τον Rea στον πρώτο από τους δύο αγώνες που δεν ήταν αρκετή για να συντηρήσει την αγωνία για τον δεύτερο αγώνα, καθώς οι αλλαγές που έφερε στο πρόγραμμα η τροπική βροχή και η δεύτερη θέση του Razgatlioglu έδωσαν πρόωρο τέλος στην αγωνία. Νικητής του πρώτου αγώνα ο Rea και πρωταθλητής ο Razgatlioglu! Ο πρώτος τίτλος της Yamaha στα WSBK μετά του Ben Spies το 2009 και ο τρίτος πιο νέος πρωταθλητής στην πορεία του αθλήματος! Κι όλα αυτά έχοντας απέναντί του τον Rea, τον πιο δύσκολο αντίπαλο που θα μπορούσε με ένα σερί έξι πρωταθλημάτων.

Μπορούσαν να γίνουν καλύτερα τα πράγματα; Ναι, νικώντας με έναν δραματικό αγώνα και παλεύοντας για το αποτέλεσμα ρισκάροντας ακόμη και την πτώση, όπως ακριβώς δηλαδή εξελίχθηκε ο αγώνας!

Βασικός παρονομαστής ο καιρός, που όχι μόνο άλλαξε το πρόγραμμα ευνοώντας τον Razgatlioglu που ήδη είχε το βαθμολογικό προβάδισμα, αλλά ανέβασε την ένταση σε ομάδες και αναβάτες μέχρι και την τελευταία στιγμή! Με καθυστέρηση στήθηκαν στην εκκίνηση για τον γύρο προθέρμανσης καθώς η μίση πίστα ήταν βρεγμένη αλλά μέχρι να τον ολοκληρώσουν οι μηχανικοί είχαν επιστρέψει στην ευθεία και αντί να στηθούν οι αναβάτες για τα φώτα, περίμεναν λίγο ακόμη μέχρι να καθαρίσει τελείως η πίστα και να αλλάξουν ελαστικά. Ο Razgatlioglu και ο Rea βγήκαν με slick ελαστικά και η τριάδα που διεκδικούσε το πρωτάθλημα όλη την χρονιά, τα τρία “R” εξαφανίστηκαν μπροστά με τον Sykes και σε έναν ψηλό βαθμό και τον Bassani, να είναι οι μόνοι που να μπορούν να κρατήσουν τον ρυθμό τους.

Ο Rea είναι πρώτος και ο Razgatlioglu μπαίνει δεύτερος περνώντας τον Redding που άφησε στον δεύτερο γύρο και ένα μικρό κενό από τους υπόλοιπους. Ο Bassani κάνει την υπέρβασή του και περνά τον Sykes κυνηγώντας και τον Redding περνώντας και εκείνον, ενώ και ο Razgatlioglu περνά τον Rea με την δράση να είναι έντονη από την αρχή του αγώνα.

Ο Bassani κάνει ένα μικρό λάθος αλλά απτόητος συνεχίζει την πορεία του και περνά και τον Rea κάνοντας τον παρονομαστή σε μία εξίσωση που καθορίζει ποιος θα είναι πρωταθλητής! Δεν του έφτασε ούτε και αυτό, κυνήγησε και πήρε την πρώτη θέση και από τον Razgatlioglu, που λίγο μετά τον πέρασε και ο Rea! Η χαρά του Bassani δεν θα κρατούσε πολύ καθώς με ένα επιθετικό προσπέρασμα ο Rea περνά ξανά πρώτος και αμέσως μετά και ο Razgatlioglu τον αφήνει στην τρίτη θέση και αρχίζει μία επική μονομαχία με τον Rea!

Με την πίστα να στεγνώνει ο Rea κατεβάζει τον ρυθμό τέσσερα δευτερόλεπτα πιο κάτω από αυτό που γυρνούσαν στην αρχή του αγώνα με τους υπόλοιπους να τον ακολουθούν σε αυτή την προσπάθεια! Την σκυτάλη ταχύτερων γύρων πήρε αμέσως μετά ο Redding από την τρίτη πλέον θέση έχοντας κολλημένο πίσω του τον Bassani και πλησιάζοντας τους δύο πρώτους που αντάλλασσαν μπογιά στην προσπάθεια να κερδίσουν ο ένας τον άλλο!

Στην μέση του αγώνα ένα στιγμιαίο λάθος του Rea αφήνει τον Razgatlioglu να περάσει μπροστά και τον Redding αμέσως μετά να ακολουθήσει, συνεχίζοντας να έχει τον Bassani πίσω του που έβλεπε τώρα τους RRR να αλλάζουν θέσεις ακριβώς μπροστά του.

Τότε ήταν που ο Razgatlioglu παραλίγο θα ακύρωνε κάθε προσπάθεια που είχε κάνει πηγαίνοντας ολοταχώς για την πτώση! Γλιστρά και πατώντας στο κερμπ καταφέρνει να σηκώσει και να κρατήσει την μοτοσυκλέτα χάνοντας θέσεις μόνο από τους υπόλοιπους R-R και όχι και από τον Bassani. Μπροστά είναι ο Redding τώρα και ο Rea ξέρει πως πρέπει να κερδίσει πάση θυσία και βρήκε την ευκαιρία που ήθελε για καθαρό προσπέρασμα όταν ο Redding άνοιξε σε ένα σημείο την γραμμή του.

Τέσσερις γύρους πριν το τέλος στήθηκε το σκηνικό για μία επική μάχη καθώς ο Redding από την δεύτερη θέση καθόριζε πλέον αν ο Razgatlioglu θα στεφόταν πρωταθλητής με την πτώση της καρό σημαία ή όχι! Το σημείο κλειδί είναι πως ο Razgatlioglu που είχε ήδη φλερτάρει με την πτώση, τα έπαιξε όλα για όλα και δεν επέλεξε τον ασφαλή δρόμο, κάνοντας δυνατή επίθεση στον Redding. Ο Rea ήταν ήδη ένα δευτερόλεπτο μπροστά και η μάχη για την νίκη είχε εξαφανιστεί, παιζόταν όμως μεταξύ τους κάτι σημαντικότερο, το ίδιο το πρωτάθλημα και ο Razgatlioglu πίεσε και τελικά κατάφερε να περάσει στην δεύτερη θέση. Ο Redding τώρα έπρεπε να απαντήσει σε αυτό ή να τον δει να στέφεται πρωταθλητής.

Τελικά δεν θα τα κατάφερνε γιατί ο Razgatlioglu εξαφανίστηκε ανοίγοντας την ψαλίδα του χρόνου και μάλιστα πλησιάζοντας τον Rea. Όμως η διάρκεια του αγώνα είχε ψαλιδιστεί εξαιτίας της αρχικής καθυστέρησης και έτσι ο Rea θα κέρδιζε τον αγώνα και ο Razgatlioglu το πρωτάθλημα!

Αμέσως μετά ο Razgatlioglu άλλαξε στολή και κράνος μέσα στην πίστα, φορώντας το χρυσό χρώμα του πρωταθλητή και επιδόθηκε σε αυτό που τον έχει κάνει να ξεχωρίσει, στα φρεναρίσματα, κάνοντας συνεχώς endo με την Yamaha μέχρι να την φέρει πίσω και να την στήσει στην εξέδρα! Μία φοβερή πορεία για τον νεαρό Razgatlioglu και την Yamaha που διακόπτουν το σερί που κρατούσε το απόλυτο δίδυμο των WSBK, του Rea και της Kawasaki!

Θέση

N#

Αναβάτης

ΜΟΤΟ

Διαφ.

1

1

J. REA

Kawasaki ZX-10RR

 

2

54

T. RAZGATLIOGLU

Yamaha YZF R1

0.670

3

45

S. REDDING

Ducati Panigale V4 R

2.155

4

55

A. LOCATELLI

Yamaha YZF R1

7.644

5

47

A. BASSANI

Ducati Panigale V4 R

8.133

6

60

M. VAN DER MARK

BMW M 1000 RR

9.809

7

19

A. BAUTISTA

Honda CBR1000 RR-R

13.949

8

7

C. DAVIES

Ducati Panigale V4 R

14.059

9

36

L. MERCADO

Honda CBR1000 RR-R

22.907

10

66

T. SYKES

BMW M 1000 RR

25.525

11

31

G. GERLOFF

Yamaha YZF R1

25.609

12

21

M. RINALDI

Ducati Panigale V4 R

26.267

13

32

I. VINALES

Kawasaki ZX-10RR

27.168

14

76

S. CAVALIERI

Ducati Panigale V4 R

43.748

15

3

K. NOZANE

Yamaha YZF R1

50.244