MOTUL WSBK: Η δεύτερη είσοδος και έξοδος του Melandri
Δεν τον βόλεψε η Panigale
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
11/9/2020
Ο ενθουσιασμός του Melandri στην σέλα της Panigale V4R ξοδεύτηκε μετά από τέσσερις αγωνιστικές στην ταραχώδη αυτή σεζόν των MOTUL WSBK. Αποφάσισε να δώσει τέλος στην σύντομη αυτή επάνοδο καθώς βλέπει πως δεν μπορεί να κρατήσει έναν αξιοπρεπές ρυθμό.
Η ομάδα θα τον αντικαταστήσει με τον Samuele Cavalieri και η αγωνιστική καριέρα του Marco Melandri θα βάλει εδώ μία τελεία, οριστική αυτή την φορά, σύμφωνα με τον ίδιο.
Ο Melandri ήταν βέβαιος πως θα τα πήγαινε πολύ καλά με την Panigale V4R πριν ακόμη την οδηγήσει, για αυτό και εκφράστηκε κάπως απότομα το 2018 για τον Bautista, θεωρώντας πως η επιλογή αυτή δεν ήταν σωστή και ο ίδιος ταίριαζε περισσότερο. Όπως αποδείχτηκε, και δήλωσε τώρα και ο ίδιος, αυτό δεν ισχύει:
«Ήθελα να επιστρέψω και να περάσω καλά κάνοντας όμορφους αγώνες, αλλά παρόλο την εξαιρετική δουλειά της ομάδας, δεν βρήκα ποτέ καλή αίσθηση από την μοτοσυκλέτα. Χωρίς να βλέπω περιθώριο βελτίωσης έκανα μία ειλικρινή κουβέντα με την ομάδα και αποφασίσαμε να δώσουμε μία καλή ευκαιρία σε έναν νέο αναβάτη με όρεξη και πείσμα».
«Ήταν μία δύσκολη απόφαση, όμως έπρεπε να αξιολογήσω την φυσική μου κατάσταση. Επέστρεψα με μεγάλο ενθουσιασμό κι αυτός πέθαινε μέρα με την ημέρα, όσο αντιλαμβανόμουν πως δεν ταίριαζα οδηγικά με την μοτοσυκλέτα».
«Δεν μετανιώνω καθόλου για αυτή την εξέλιξη, το αντίθετο. Σε διαφορετική πορεία θα είχα μείνει με την απορία στην υπόλοιπη ζωή μου, τώρα έχω πάρει την απάντηση. Δυστυχώς βέβαια, δεν ήταν αυτή που θα ήθελα»
«Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για την αφοσίωσή της. Έχει έρθει η στιγμή να κοιτάξω μπροστά στο μέλλον προς την κατεύθυνση που έτσι κι αλλιώς είχα σκοπό να πάρω πριν από αυτό το διάλειμμα της επιστροφής. Εύχομαι στην Barni Racing Team καλή επιτυχία στο μέλλον».
Ο Cavalieri δηλώνει έτοιμος για να συνεχίσει την αγωνιστική δράση της ομάδας και στοχεύει σε αυτή την δύσκολη σεζόν να κερδίσει εμπειρία, ιδιαίτερα με τους πολλούς και κοντινούς αγώνες. Είναι 23 ετών και έχει αγωνιστεί ως wildcart στο Misano το 2019 αλλά ακολουθεί το Ιταλικό πρωτάθλημα με την ίδια ομάδα, στο οποίο πηγαίνει αρκετά καλά έχοντας τερματίσει δύο φορές στο βάθρο στην δεύτερη θέση, και μία pole position. Αυτό σημαίνει πως είναι ήδη εξοικειωμένος με την Panigale V4R και οι αγώνες του MOTUL WSBK θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά, βοηθώντας τον να ανεβάσει ρυθμό.
Αυτό ελπίζει και η ομάδα για τον Cavalieri, και είναι ευχαριστημένοι με την λύση που βρέθηκε, καθώς ο Melandri δεν επέμενε τραβώντας το σχοινί…
Ο Melandri έδωσε στην BMW την πρώτη της νίκη στα Superbike, πίσω το 2012-2013 όταν εκείνη κατέβηκε εργοστασιακά την πρώτη φορά και συνολικά πήρε για εκείνους 9 νίκες σε δύο σεζόν, πριν επιστρέψει για λίγο στα MotoGP, το 2015. Αργότερα γύρισε ξανά στο MOTUL WSBK, αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και αποφάσισε να αναθεωρήσει για χάρη του νέου Panigale αντικαθιστώντας τον Camier που είναι τραυματίας.
Το νέο Panigale όμως δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο, όπως κι εμείς είδαμε πρόσφατα στις Σέρρες, και δεν βόλεψε τον Melandri που αποφάσισε η απόσυρσή του να είναι πλέον οριστική…
Motul WSBK 2024, Catalunya, Superpole Race & Race 2 - Razgatlioglu και Rea μοιράστηκαν τις νίκες
Ο αγώνας Superpole ήταν βγαλμένος από το MotoGP της Καταλονίας του 2009
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
24/3/2024
Οι Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) και Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati), ήταν αυτοί που μοιράστηκαν τις νίκες στον αγώνα Superpole και στον δεύτερο αγώνα στην Καταλονία, ωστόσο κερδισμένοι είμαστε όλοι εμείς καθώς στο φετινό WSBK κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τον νικητή.
O αγώνας Superpole στην Καταλονία μας έδωσε μία μικρή γεύση από τα όσα θα δούμε να συμβαίνουν τη φετινή χρονιά εντός πίστας. Ο χθεσινός νικητής του πρώτου αγώνα Toprak Razgatlioglu, ο οποίος ήταν ταχύτερος στο πρωινό ζέσταμα είδε τον Andrea Iannone (Team GoEleven), να κάνει την καλύτερη εκκίνηση έχοντας πίσω του τους Sam Lowes (Elf Marc VDS Racing Team) και Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati), οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν με τη σειρά τους την κακή εκκίνηση του αναβάτη της BMW.
Όπως και χθες ο Sam Lowes κατάφερε να βρεθεί λίγο αργότερα στην πρωτοπορία οδηγώντας την κούρσα, με τους Iannone και Bulega να ακολουθούν. Πολύ καλή εκκίνηση είχε κάνει και ο Alex Lowes (Kawasaki Racing Team), ο οποίος στο τέλος του δεύτερου γύρου είχε καταφέρει να ανέβει στην τέταρτη θέση αφήνοντας μία θέση πιο πίσω τον Toprak.
Ο Alex Lowes όντας ο ταχύτερος αναβάτης εντός πίστας προσπέρασε τον Bulega ενώ λίγες στροφές αργότερα πέρασε μπροστά και από τον Iannone. Στην πρώτη θέση βρισκόταν ο αδερφός του Sam Lowes ο οποίος όπως και χθες πίεζε για να ανοίξει τη διαφορά από τους υπόλοιπους.
Στον τέταρτο γύρο ήρθε η σειρά του Iannone, o αναβάτης της Team GoEleven αρχικά πέρασε τον Alex Lowes, έχοντας ως επόμενο στόχο τον Sam Lowes. Ο “The Maniac”, φτάνοντας στα μισά του αγώνα είχε καταφέρει να βρεθεί εκ νέου στην πρώτη θέση ωστόσο σε απόσταση αναπνοής βρίσκονταν οι Razgatlioglu, Bulega, Alex Lowes, Bautista (Aruba.it Racing – Ducati), Sam Lowes και Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), οι οποίοι είχαν καταφέρει να ψαλιδίσουν τη διαφορά από την πρώτη θέση.
Στον έβδομο γύρο η πρώτη θέση άλλαξε και πάλι χέρια, με τον Toprak να περνά μπροστά και τους Iannone, Bautista και Bulega να ακολουθούν. Η μάχη των δύο αναβατών της Aruba επέτρεψε στον Alex Lowes να καλύψει τη διαφορά με δύο γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας.
Στον προτελευταίο γύρο, ο Razgatlioglu προηγούνταν των Bautista, Iannone και Bulega έχοντας διαφορά μόλις δύο δέκατα του δευτερολέπτου, ενώ τρία δέκατα πιο πίσω βρισκόταν ο Alex Lowes.
Ο Bautista στον τελευταίο γύρο έκανε την επίθεση του ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση με τον Toprak να βρίσκεται κυριολεκτικά στην ρόδα του. Ο Bautista έπαιρνε αμυντικές γραμμές χρησιμοποιώντας την Ducati Panigale V4 R ως “τείχος προστασίας”, ωστόσο στην τελευταία στροφή θα βλέπαμε μία σκηνή που ζήσαμε το 2009 με πρωταγωνιστές τότε τους Valentino Rossi και Jorge Lorenzo.
O Toprak σαν άλλος Rossi χώθηκε στην τελευταία στροφή, αφήνοντας πίσω τον Bautista ο οποίος είδε τον Iannone να του κλέβει τη δεύτερη θέση. Ο Toprak λίγο αργότερα στη συνέντευξη τύπου θα έλεγε πως πήρε έμπνευση για αυτήν την κίνηση από τον Valentino Rossi, με τον αναβάτη της BMW να αναφέρει επιπρόσθετα αφού έγινε τότε γιατί όχι και τώρα.
Πίσω από τον νικητή βρέθηκε όπως είπαμε ο Iannone, o οποίος εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο το άνοιγμα της γραμμής του Bautista. O περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής από την άλλη μέσα σε μερικές στροφές από την πρώτη βρέθηκε στην τρίτη θέση, ωστόσο συνολικά έκανε έναν πολύ καλό αγώνα.
Στην τέταρτη θέση, μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον νικητή βρέθηκε ο Bulega ο οποίος κράτησε πίσω του τον Alex Lowes, με τον αναβάτη της Kawasaki να τερματίζει στην πέμπτη θέση. Ο Michael van der Mark κατάφερε να φέρει τη δεύτερη BMW της ROKiT στην έκτη θέση.
Ο Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team), ο οποίος σε αυτές τις συνθήκες πάντα ήταν ανταγωνιστικός δεν κατάφερε να πετύχει κάτι καλύτερο από την έβδομη θέση. Πρώτος από τους αναβάτες της Yamaha όπως και χθες ήταν ο Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha), με τον Ιταλό να τερματίζει στην όγδοη θέση. Στην ένατη θέση ακολούθησε ο Remy Gardner, με τον teammate του στην GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team, Dominique Aegerter να τερματίζει στην δέκατη θέση.
Τα αποτελέσματα του αγώνα Superpole στην Καταλονία
Pos
Rider
Nat
Team
Time
1
Toprak Razgatlioglu
TUR
ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team
10 Laps
2
Andrea Iannone
ITA
GoEleven Ducati
+0.075s
3
Alvaro Bautista
SPA
Aruba.It Racing Ducati
+0.260s
4
Nicolo Bulega
ITA
Aruba.It Racing Ducati
+0.411s
5
Alex Lowes
GBR
Kawasaki Racing Team WorldSBK
+1.611s
6
Michael Van Der Mark
NED
ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team
+2.634s
7
Danilo Petrucci
ITA
Barni Spark Racing Team
+4.249s
8
Andrea Locatelli
ITA
Pata Yamaha Prometeon WorldSBK
+4.354s
9
Remy Gardner
AUS
GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team
+5.196s
10
Dominique Aegerter
SWI
GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team
+5.269s
11
Sam Lowes
GBR
Marc VDS Ducati
+6.831s
12
Scott Redding
GBR
Bonovo Action BMW
+7.338s
13
Jonathan Rea
GBR
Pata Yamaha Prometeon WorldSBK
+7.435s
14
Axel Bassani
ITA
Kawasaki Racing Team WorldSBK
+7.891s
15
Xavi Vierge
SPA
Team HRC WorldSBK
+10.288s
16
Tito Rabat
SPA
Puccetti Kawasaki
+11.060s
17
Garrett Gerloff
USA
Bonovo Action BMW
+11.864s
18
Michael Ruben Rinaldi
SPA
Motocorsa Ducati
+11.937s
19
Tarran Mackenzie
GBR
Petronas Mie Honda
+15.582s
20
Philipp Oettl
GER
GMT94 Yamaha
+16.125s
21
Iker Lecuona
SPA
Team HRC WorldSBK
+16.901s
22
Bradley Ray
GBR
Motoxracing Yamaha WorldSBK Team
+19.389s
23
Adam Norrodin
MAL
Petronas Mie Honda
DNF
Στο δεύτερο αγώνα στην Καταλονία με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα την πρωτοπορία πήρε ο Bautista ο οποίος κράτουσε πίσω του τις Ducati του Iannone και του Bulega, με τον Razgatlioglu για ακόμη μία φορά να κάνει κακή εκκίνηση πέφτοντας στην τέταρτη θέση.
Μπαίνοντας στον δεύτερο γύρο ο νικητής του πρώτου αγώνα αλλά και του αγώνα Superpole Razgatlioglu έκανε την κίνηση του, με τον αναβάτη της BMW να περνά μπροστά από τους Bulega και Iannone φτάνοντας σε απόσταση βολής από τον πρωτοπόρο Bautista. Καλή εκκίνηση είχε κάνει και ο Remy Gardner της Yamaha ο οποίος είχε καταφέρει από την ένατη να βρεθεί στην πέμπτη θέση.
Στον τέταρτο γύρο ο Bulega αποφάσισε να κάνει αυτός την κίνηση του, ο rookie του WSBK προσπέρασε αρχικά τον Razgatlioglu ενώ στη συνέχεια άφησε πίσω του και τον teammate του στην Aruba, Bautista. Στους επόμενους γύρους ο Bulega προσπάθησε να αυξήσει τη διαφορά από τους υπόλοιπους ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό.
Ο Bautista ο οποίος είχε μειώσει τη διαφορά του στο ελάχιστο από τον Bulega κατάφερε φτάνοντας στα μισά του αγώνα να πάρει την πρωτοπορία. Ο Bulega προσπάθησε να απαντήσει στις επόμενες στροφές όμως ο teammate του στην Aruba είχε άλλη άποψη. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής κατάφερε με δύο ταχύτερους γύρους να αυξήσει τη διαφορά στα έξι δέκατα με οκτώ γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας.
Εκτός από τις δύο Ducati της Aruba την παράσταση μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε κλέψει και ο Van Der Mark o οποίος είχε καταφέρει να βρεθεί στην τέταρτη θέση πίσω από τον teammate στην ROKiT Toprak Razgatlioglu. Ο Alex Lowes από την άλλη αν και είχε ξεκινήσει δυνατά είχε πέσει στην έβδομη θέση.
Με δύο γύρους για το τέλος ο Bautista συνέχιζε να κρατά πίσω του τον Bulega στα έξι δέκατα, ενώ από την εξίσωση της νίκης είχε βγει ο Razgatlioglu καθώς απείχε περισσότερο από 5,5 δευτερόλεπτα από τους δύο πρώτους. Μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο ο Bautista ήταν αποφασισμένος να κερδίσει.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2023 στους δύο τελευταίους γύρους δεν άφησε κανένα περιθώριο στον Bulega και με αυτόν τον τρόπο πανηγύρισε μία σημαντική νίκη κυρίως γοήτρου. Δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή τερμάτισε ο Bulega ο οποίος συγκέντρωσε πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Το βάθρο στον δεύτερο αγώνα στην Καταλονία συμπλήρωσε ο Razgatlioglu, ο οποίος ολοκλήρωσε τον αγώνα επτά δευτερόλεπτα πίσω από τον Bautista.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο teammate του στην ROKiT, Van Der Mark με τον Petrucci να συμπληρώνει την πεντάδα. Έκτος τερμάτισε ο Gardner o οποίος ήταν και ο πρώτος αναβάτης της Yamaha με τον Alex Lowes να τερματίζει στην έβδομη θέση. Στην όγδοη θέση βρέθηκε ο Jonathan Rea, ο οποίος έχει πάρα πολύ δουλειά να κάνει ώστε να είναι ανταγωνιστικός. Οι Dominique Aegerter και Garett Gerloff ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα.
Μετά τον αγώνα της Καταλονίας ο Nicolo Bulega προηγείται στην βαθμολογία έχοντας 87 βαθμούς. Οι Alvaro Bautista και Alex Lowes ισοβαθμούν στη δεύτερη θέση έχοντας 75 βαθμούς, με τον Toprak Razgatlioglu να ακολουθεί με 71 βαθμούς. Επόμενος σταθμός για το Motul WSBK, το Ολλανδικό GP στις 19 – 21 Απριλίου.