MOTUL WSBK Imola – Εντυπωσιακό ατύχημα διακόπτει τον αγώνα

Σε άψογη κατάσταση ο Laverty
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/5/2017

Κόκκινη σημαία για τον πρώτο αγώνα στην Imola για το MOTUL SBK, όταν η Aprilia RSV4 RF του Eugene Laverty (Milwaukee Aprilia) κατέληξε στον τοίχο ανάμεσα στις στροφές 17 και 18, έπειτα από επαφή με την Yamaha YZF-R1 του Sam Lowes.

Ο Laverty και ο Lowes προσπεράστηκαν από την MV Agusta που φαίνεται στην αρχή του video, με τον Lowes να προσπαθεί να ακολουθήσει στην κατηφορική προσπερνώντας με την σειρά του στα φρένα τον Laverty. Είναι ιδιαίτερη στροφή με χαμηλή πρόσφυση όμως και αναγκάστηκε να ανοίξει γραμμή ωθώντας έτσι και τον Laverty. Με το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας του και το πόδι, ο Lowes ξήλωσε το εμπρός φτερό του Laverty και θα μπορούσε η φάση να είχε τελειώσει εκεί, με τον Laverty να μένει μπροστά. Όμως το φτερό σφήνωσε στο πιρούνι, και ο Laverty βρέθηκε να πηγαίνει ευθεία, κάνοντας την πολύ σοφή απόφαση να αφήσει την μοτοσυκλέτα που καρφώθηκε με δύναμη στον τοίχο και τυλίχτηκε στις φλόγες. Η Imola είναι μία ιστορική πίστα, που η πόλη μεγάλωσε γύρω της με την πάροδο του χρόνο, κλείνοντάς την ασφυκτικά. Δέχεται επικρίσεις για την έλλειψη χώρου, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση, ακόμα κι αν υπήρχε χώρος το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο.

 

Ο Laverty σηκώθηκε αμέσως, αλλά προληπτικά μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο, εξαιτίας της ταχύτητας που είχε κατά την πτώση, παίρνοντας εξιτήριο έπειτα από λίγο χωρίς τον παραμικρό τραυματισμό.Το ατύχημα έφερε κόκκινη σημαία στον αγώνα, επίσης εξαιτίας της ιδιαιτερότητας της Imola, αλλά με περισσότερα από τα δύο τρίτα συμπληρωμένα, μόλις έξι γύρους πριν το τέλος, οι τελικές θέσεις λήφθηκαν βάση της κατάταξης την στιγμή της σημαίας. Δεν έπαιξε κανένα ρόλο στην κατάταξη. Ακόμα κι αν έτρεχαν μέχρι να τελειώσει η βενζίνη και συνέχιζαν σπρώχνοντας για όσο κρατούν οι δυνάμεις τους, πάλι δεν θα έχανε την πρώτη θέση ο Chaz Davies, της Aruba.it Racing Ducati, που από την αρχή του αγώνα οδηγούσε αδιαφιλονίκητα πρώτος.

Ο κλασσικός «ύποπτος» των WSBK, ο Jonathan Rea της Kawasaki Racing Team πήρε την δεύτερη θέση και τους πολύτιμους πόντους για το πρωτάθλημα, με τον Marco Melandri, ομόσταυλο του Chaz Davies, να συμπληρώνει το βάθρο. Αυτή ήταν και η μόνη θέση που θα μπορούσε να αλλάξει αν συνέχιζε ο αγώνας, καθώς ο Tom Sykes της Kawasaki Racing Team ετοιμαζόταν να επιτεθεί από την τέταρτη θέση, με τον Xavi Fores της BARNI Racing Team να ακολουθεί στην πέμπτη. Ο Nicky Hayden εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη και ο Jordi Torres από.. σωματική.

Ο επόμενος αγώνας, θα γίνει αύριο στις 14:00 δική μας ώρα.

 

Η αντίδραση στο box της Aprilia την στιγμή του ατυχήματος:

Ετικέτες

Χάνει και το Misano o Eugene Laverty

Ο Lorenzo Zanetti στη θέση του
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

20/6/2019

Ο τραυματισμός του Eugene Laverty κατά τη διάρκεια των δοκιμαστών στην Imola, δεν λέει να γίνει μια πικρή ανάμνηση. Ο Ιρλανδός αναβάτης έχει πάνω από ένα μήνα, που έσπασε και τους δύο του καρπούς απ’ το highside και παρότι ο Δρ. Xavier Mir, που δεν είναι ένας απλός γιατρός, αλλά ο επίσημος γιατρός των αγωνιζομένων με ειδικότητα στην τραυματολογία και ορθοπεδική χειρουργική, ανέλαβε την περίπτωσή του, δεν έχει καταφέρει να αναρρώσει τελείως. Κατά τη διάρκεια της εξέτασής του απ’ την επιτροπή των αγώνων, κρίθηκε για ακόμη μια φορά ακατάλληλη η φυσική του κατάσταση για να συμμετέχει στο Misano, λόγω των χεριών του.

Ο Laverty πόνταρε πως θα ήταν έτοιμος για τον αγώνα του Misano καθώς είχαν περάσει 12 μέρες απ’ τον αγώνα της Jerez και 42 απ’ τότε που τραυματίστηκε. Τα κατάγματα στα οστά του καρπού συνήθως θέλουν 30 μέρες για να θεραπευτούν με γυψονάρθηκα που χρησιμοποιείται σε συνηθισμένες περιπτώσεις. Επειδή όμως οι τραυματισμοί των αναβατών δεν θεωρούνται σε καμία περίπτωση συνηθισμένοι, ανεξαρτήτου της βαρύτητάς τους, οι θεραπείες που κάνουν είναι τελείως διαφορετικές και άκρως εξειδικευμένες. Συγκεκριμένα μάλιστα, μπορείτε να διαβάσετε εδώ τόσο για τον Δρ. Xavier Mir όσο και την Clinica Mobile που είναι υπεύθυνη πλέον για τη θεραπεία όλων των αγωνιζόμενων, τόσο των MotoGP όσο και των WSBK και χάρη στην εμπειρία της κάνει θαύματα με την ταχεία αποκατάσταση των τραυμάτων, επιτρέποντας στους αναβάτες να ξαναμπούν στη μάχη μέσα σε ελάχιστο διάστημα.

Δυστυχώς η υπόθεση του Laverty δεν είναι μια απ’ αυτές, καθώς παρ' όλη τη φροντίδα που έλαβε, τα πολλαπλά κατάγματα και στους δυο καρπούς δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως. Γι' αυτό το λόγο, η Team Goeleven αποφάσισε για τον αγώνα του Misano, να μην χρησιμοποιήσει για τρίτη φορά τον Tom Bridewell, αλλά τον Ιταλό Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing), που στην Imola είχε τερματίσει εντός δεκάδας, οδηγώντας την V4 R ως μη εργοστασιακός αναβάτης.

Σε δηλώσεις του ο Zanetti είπε: “Το να αντικαθιστάς έναν τραυματισμένο αναβάτη δεν είναι ποτέ ωραίο, κανείς δεν θέλει να είναι σε αυτή τη θέση, αλλά είναι μέρος των αγώνων. Χαίρομαι που η Ducati και η Team Goeleven με προτίμησαν. Θα προσπαθήσω στον αγώνα του Misano να συνεισφέρω στην ομάδα με την εμπειρία μου ως δοκιμαστής της Ducati.” Δεν παρέλειψε να τονίσει μάλιστα πως το να πάει ένας αναβάτης από μια ομάδα σε άλλη αποτελεί πρόκληση, όμως παραμένει αισιόδοξος για τον αγώνα αυτού του σαββατοκύριακου στο Misano. “Είναι η πρώτη μου ευκαιρία να δουλέψω με την Team Goeleven και με μια V4 R αρκετά διαφοροποιημένη απ’ αυτή χρησιμοποιώ στις δοκιμές, αλλά κι έτσι θα μπορέσω να προσφέρω αρκετά δεδομένα και προτάσεις για την εξέλιξή της, με αναλυτικές οδηγίες. Ο αγώνας στην έδρα μου, μπροστά σε τόσους θεατές με μια ιταλική μοτοσυκλέτα και ομάδα, είναι υπέροχο και δεν θα μπορούσα να ζητήσω περισσότερα από αυτή την εξαιρετική ευκαιρία.”

Το γεγονός ότι ο Laverty χάνει ακόμη έναν γύρο του πρωταθλήματος, έχει πολλές επιπτώσεις τόσο στη βαθμολογία του όσο και στη αίσθηση με τη μοτοσυκλέτα του, καθώς όσο καιρό παραμένει μακριά απ’ τη σέλα της, θα θέλει όλο και περισσότερο χρόνο εξοικείωσης μετά την επιστροφή του.

Ετικέτες