Motul WSBK: Θα τρέξει ένα Suzuki ως Wild Card στον αγώνα της Navarra

Με αναβάτη τον Ιάπωνα Uramoto
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/8/2021

Η Suzuki είχε πάντα μια ιδιόρρυθμη στρατηγική σχετικά με την παρουσία της στους αγώνες ταχύτητας και η πρόσφατη απόφασή της να συμμετέχει με μία μοτοσυκλέτα ως Wild Card στον προσεχή αγώνα του Motul SBK στην πίστα της Navarra της Ισπανίας, την επιβεβαιώνει! Η ιαπωνική εταιρεία έφυγε από το παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK στο τέλος του 2018 για να επικεντρωθεί (οικονομικά…) στα MotoGP όπου κατά γενική ομολογία τα πάει περίφημα και φυσικά κέρδισε το πρωτάθλημα του 2020 με τον Joan Mir.

Το παράξενο και αυτό που την κάνει ιδιόρρυθμη ως προς τον τρόπο που χρησιμοποιεί εμπορικά τη συμμετοχή της στους αγώνες, είναι το γεγονός πως λίγο πριν την αποχώρησή της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK παρουσίασε την τελευταία γενιά του GSX-R1000 με ολοκαίνουριο κινητήρα. Βέβαια η Suzuki έχει μεγάλη παράδοση στους αγώνες αντοχής και η παρουσία της είναι μόνιμη στο παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance, όμως σίγουρα δεν έχει την αίγλη και την δημόσιο προβολή του WSBK.

Φέτος το GSX-R 1000 δεν εισάγεται στην Ε.Ε. καθώς η Suzuki δεν παρουσίασε έκδοση Euro 5… Παρ’ όλα αυτά αποφάσισε (πιθανόν και με την παρότρυνση της Dorna που έχει πλέον στον έλεγχο της το Motul SBK) να λάβει μέρος στον αγώνα της Navarra με τον Ιάπωνα αναβάτη Urammoto, ο οποίος τα τελευταία χρόνια συμμετέχει στο Ισπανικό Πρωτάθλημα Superbike. Μάλιστα η απόφαση για αυτή την συμμετοχή ήταν τόσο ξαφνική που όταν ρώτησαν τον Urammoto για το τί στόχο έχει σε αυτόν τον αγώνα απάντησε πως βλέπει τον αγώνα ως μια καλή προπόνηση για τον επόμενο αγώνα του Ισπανικού Πρωταθλήματος που θα γίνει στην ίδια πίστα αμέσως μετά!

Long lap ποινή και στα Motul WSBK!

Για πρώτη φορά από φέτος
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/2/2021

Η ποινή long lap, το λεγόμενο "long lap penalty", που έχουμε δει πολλές φορές να επιβάλλεται και στις τρεις κατηγορίες των Grand Prix, σε αναβάτες που υπέπεσαν σε παράπτωμα την ώρα του αγώνα, θα αρχίσει να ισχύει και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των Motul WSBK, πράγμα λογικό μιας και η διοργανώτρια αρχή και αυτή που θεσπίζει τους κανόνες, είναι κοινή και στις δύο περιπτώσεις.

Για τους αναβάτες των Superbikes είναι, λοιπόν, κάτι πρωτόγνωρο και γι' αυτό κλήθηκαν να εκφράσουν τις πρώτες τους σκέψεις, σχετικά με τον νέο αυτό κανονισμό. Ο Leon Haslam της HRC Honda είπε πως θεωρεί σωστή την εφαρμογή του και βάσει των όσων είχε δει στα MotoGP, θα αποτελέσει έναν παράγοντα που θα κάνει τους αγώνες ακόμη πιο συναρπαστικούς, τονίζοντας όμως την σημασία του να εφαρμοσθεί σωστά. Είπε επίσης ότι είναι καλό για τους αναβάτες, γιατί έτσι "ο αγώνας σου δεν θα τελειώσει με ένα DQF, σε περίπτωση που υποπέσεις σε κάποιο παράπτωμα. Ο αγώνας δεν θα καταστραφεί και θα έχεις μια ευκαιρία για να επανορθώσεις."

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο Tito Rabat της Barni Racing Team, ο οποίος δήλωσε ότι είναι πολύ καλύτερο από το να είσαι αναγκασμένος να περάσεις μέσα από τα πιτς, όπου σε μια τέτοια περίπτωση έχεις χάσει κάθε ελπίδα. Ο Chaz Davies της GOELEVEN χαρακτήρισε το άκουσμα της είδησης ενδιαφέρον, αλλά στάθηκε ιδιαίτερα πάνω στην σωστή χρήση της ποινής κι όχι στην κατάχρηση, όπου θα δίνεται το long lap penalty για το παραμικρό. Σε γενικές γραμμές όμως, το θεωρεί ως μια σωστή κίνηση.

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jonathan Rea της Kawasaki Racing Team WorldSBK, έχει έναν προβληματισμό για το πώς θα γίνεται σωστά η επικοινωνία της ποινής, ενώ τόνισε κι αυτός την σημασία του να δίνεται σε σωστό timing και για τους σωστούς λόγους. Ο Scott Redding, αναβάτης της Aruba.It Racing-Ducati, ήταν πιο συγκεκριμένος, λέγοντας πως, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις άκυρης εκκίνησης είναι πιο σωστή ποινή, αντί για την διέλευση μέσα από τα πιτς όπου έχανες πολύ παραπάνω χρόνο από αυτόν που είχες κερδίσει με την άκυρη εκκίνηση, όπως και για τις περιπτώσεις που οι αναβάτες υπερβαίνουν τα όρια της πίστας. Δήλωσε επίσης ότι σέβεται αυτή την απόφαση γιατί γίνεται για το καλό και την ασφάλεια των αναβατών και θα περιμένει να δει πώς θα πάει στην εφαρμογή του ο νέος κανονισμός.

Δηλώσεις έκανε όμως και ο Johann Zarco της Pramac Racing MotoGP, ο επονομαζόμενος και "Βασιλιάς του long lap", από τις πολλές φορές που του έχει επιβληθεί η ποινή στα MotoGP. Ο Γάλλος είπε πως δεν έχει κάποια ιδιαίτερη συμβουλή για τους συναδέλφους του στα WSBK, παρά μόνο ότι καλό θα είναι να… κάνουν προπόνηση σ' αυτό κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών (για να είναι έτοιμοι σε περίπτωση που τους επιβληθεί η ποινή), ενώ τόνισε πως διαφέρουν πολύ τα long laps από πίστα σε πίστα, με μερικά από αυτά να είναι αρκετά "ύπουλα" και τεχνικά, ενώ άλλα είναι πιο εύκολα, όπως αυτό που αναγκάστηκε να κάνει στο Brno, χωρίς να του στοιχίσει καν την τρίτη θέση στον αγώνα!