Παγκόσμιος Jonathan Rea: Τρίτος αναβάτης με 100 νίκες μετά από Giacomo Agostini και Valentino Rossi

Γράφτηκε για πάντα στην παγκόσμια ιστορία
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/9/2020

Ο ποιο πετυχημένος αναβάτης την ιστορία των WSBK, ο Jonathan Rea μετρώντας 97 νίκες και πηγαίνοντας για έναν ακόμη τίτλο φέτος, έγινε ο τρίτος αναβάτης στην ιστορία των αγώνων ταχύτητας που συγκεντρώνει 100 νίκες σε παγκόσμια πρωταθλήματα. Προσμετρώντας φυσικά τις τρεις νίκες που είχε στην σύντομη επαφή του με το WSSP.

Ο Jonathan Rea έχει πλέον καταγραφεί ως ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία του WSBK που έφτασε τις 100 νίκες και μόλις ο τρίτος στην ιστορία των αγώνων ταχύτητας γενικά, με πρώτο τον Giacomo Agostini (122) και έπειτα τον Valentino Rossi (115 έως τώρα).

Ο Jonathan Rea αγωνίζεται στο WSBK από το 2008 προερχόμενος από το Βρετανικό πρωτάθλημα, που ήταν και τότε παραμένει και τώρα, ό,τι πιο κοντά υπάρχει στο παγκόσμιο. Ο Rea ανέβηκε στο βάθρο μόλις στον τέταρτο αγώνα της καριέρας του στο WSBK δείχνοντας αμέσως ποια θα είναι η πορεία της εξέλιξής του. Από το 2009 δεν υπάρχει χρονιά που να μην έχει νίκες να προσθέσει στο βιογραφικό του…

Πέρσι, με την τελευταία του νίκη για την σεζόν, πέρασε τον Angel Nieto. Ο Nieto είχε 90 νίκες, ο Rea ξεκίνησε αυτή την σεζόν με 91 και με τον ρυθμό που γίνονται οι αγώνες στο WSBK ο Rea πολύ γρήγορα θα γίνει ο αναβάτης με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία των αγώνων ταχύτητας…

Ετικέτες

Toprak Razgatlioglu - Λήγει το WSBK συμβόλαιο του με τη Yamaha και θέλει MotoGP το 2024

Πρώτη επιλογή η θέση του Morbidelli, αν και ο Τούρκος δεν περιορίζεται στην Iwata
O Toprak θέλει μετάβαση στο MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/4/2023

Το συμβόλαιο του Toprak Razgatlioglu με τη Yamaha λήγει στα τέλη του 2023, και ο Τούρκος αναβάτης κάνει σαφείς τις προθέσεις του δηλώνοντας στο Speedweek.com πως μετά το Πρωτάθλημα που κατέκτησε στο WSBK το 2021, τώρα θέλει να δοκιμάσει την τύχη του στο MotoGP.

Το 2021, η μεγάλη ερώτηση στα χείλη όλων αφορούσε στο αν ο Toprak θα έκανε μεταγραφή στο MotoGP το 2022, όμως εκείνος ήθελε πρώτα να πάρει τον τίτλο στο WSBK και οι μάνατζερ της Yamaha δεν μπορούσαν να περιμένουν άλλο για την υπογραφή του. Τελικά ο τίτλος ήρθε, όμως η ευκαιρία για τη μεγάλη αλλαγή Πρωταθλήματος είχε μπει στον πάγο.

Τώρα, το συμβόλαιο του 26χρονου εργοστασιακού αναβάτη της Yamaha λήγει μετά το τέλος της σεζόν του 23. Και τότε, όπως δηλώνει ο Toprak θέλει να κάνει τη μετάβαση. “Δεν υπάρχει κάτι να ανακοινώσω ακόμα, αλλά τώρα έχω το όνειρο να οδηγήσω στο MotoGP. Το 2021 πήρα το Πρωτάθλημα στο WSBK. Γιατί να μη δοκιμάσω την τύχη μου και στο MotoGP;”

O Razgatlioglu και ο μάνατζερ του, Kenan Sofuoglu, ξέρουν πως η μετάβαση δεν θα είναι εύκολη, ενώ λόγω της δυστοκίας της Yamaha με την M1, ο Τούρκος θα μπορούσε να κοιτάξει και αλλού.

“Η Aprilia είναι πολύ καλή, βελτιώθηκαν πολύ. Όταν το συμβόλαιο μου με τη Yamaha λήξει θα μπορούσα να υπογράψω ξανά μαζί τους, ή θα μπορούσα να υπογράψω με άλλη εταιρεία. Είναι ακόμα πολύ νωρίς, η απόφαση δεν θα ληφθεί μέχρι τα μέσα του 2023. Ελπίζω να βρεθώ στο MotoGP του χρόνου. Εκεί οι μοτοσυκλέτες είναι κοντά η μια με την άλλη, αλλά είναι προφανές πως η Ducati είναι πολύ δυνατή -όπως στο WSBK. Αλλά η Yamaha ήταν και εκεί Παγκόσμια Πρωταθλήτρια για το 2021. Γιατί να μη βελτιωθεί, φέρνοντας μια δυνατή μοτοσυκλέτα για το 2024;”

Όλα θα εξαρτηθούν φυσικά και από την απόδοση του Franco Morbidelli το 2023, καθώς αν δεν καταφέρει να ξεπεράσει τα άσχημα αποτελέσματα του 2021 και του 2022 όπου και είχε τερματίσει 17ος και 19ος αντίστοιχα, τότε οι Ιάπωνες θα δουν με άλλο μάτι τις επιθυμίες του Razgatlioglu. Για την ώρα πάντως ο Morbidelli δείχνει να… “ξυπνά” από τον λήθαργο καθώς βρίσκεται 4ος στη γενική βαθμολογία του MotoGP μετά από 2 αγώνες.

“Το σχέδιο μου” συνεχίζει ο Toprak, “είναι να παλέψω για τον τίτλο στο MotoGP, όχι απλώς να οδηγήσω εκεί. Θα μπορούσα να γίνω ο πρώτος Τούρκος αναβάτης στο Πρωτάθλημα, αλλά αυτό δεν είναι σημαντικό για μένα. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να καταφέρω να τερματίσω στην πρώτη τριάδα. Γνωρίζω πως το επίπεδο των αναβατών στο MotoGP είναι πολύ υψηλό. Ίσως η πρώτη μου χρονιά να μην είναι εύκολη, και ίσως να βελτιωθώ στη δεύτερη. Δεν ξέρω. Οι μοτοσυκλέτες των GP είναι πολύ διαφορετικές από τα Superbike, τα ελαστικά είναι διαφορετικά και θα πρέπει να προσαρμοστώ. Αν δεν καταφέρω να πάω στο MotoGP το 2024, τότε το θέμα θα έχει κλείσει για μένα και θα παραμείνω στο WSBK.

Ετικέτες