WorldSSP – Νέα νίκη ZXMOTO 820RR με δραματικό τρόπο: από τρίτος πρώτος ο Debise στο φινάλε [Video]

Τρίτος στο πρωτάθλημα ο Valentin Debise, τρίτη και η ZXMOTO στην κατάταξη Κατασκευαστών!
zxmoto valentin debise
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

4/5/2026

Μια νίκη μπορεί να είναι τύχη, τρεις νίκες σε οκτώ αγώνες όμως μόνο τυχαίες δεν μπορεί να είναι. Η παρθενική συμμετοχή της ΖΧΜΟΤΟ, εταιρείας του πρώην διευθυντή της Kove, Zhang Xue, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport (WorldSSP) οδεύει απ’ το καλό στο καλύτερο με την τρίτη της νίκη να έρχεται στον αγώνα της Ουγγαρίας.

Η ΖΧΜΟΤΟ φρόντισε να ακουστεί πριν καν τον πρώτο της αγώνα, καθώς ο Valentin Debise της χάρισε μια εκκίνηση από την τρίτη θέση στο ντεμπούτο της στο Phillip Island, ωστόσο το σαββατοκύριακο δεν είχε εξελιχθεί εξίσου καλά, καθώς ο Γάλλος έπεσε και χτύπησε τον ώμο του στις κατατακτήριες δοκιμές. Η ομάδα EASTROC ZXMOTO Evan Bros Factory μετά βίας κατάφερε να μαζέψει δύο βαθμούς στην Αυστραλία από τον έμπειρο Ιταλό αναβάτη της, Federico Caricasulo.

zxmoto valentin debise

Μετά όμως ήρθε η ώρα του Portimao και εκεί άρχισαν τα όμορφα, καθώς ο Debise κέρδισε και τα δύο σκέλη του αγώνα, γράφοντας ιστορία για τη ΖΧΜΟΤΟ και κάνοντας το όνομά της να ακουστεί σε όλον τον κόσμο – με εντυπωσιακά εμπορικά αποτελέσματα στην αγορά της Κίνας, όπου η τρικύλινδρη 820RR έκανε το ντεμπούτο της την ίδια περίοδο.

Ακολούθησε ο ολλανδικός αγώνας στην πίστα του Assen, όπου ο Debise “περιορίστηκε” σε μια τέταρτη και μια όγδοη θέση στα δύο σκέλη, ενώ ο Caricasulo παρέμεινε εκτός βαθμών.

zxmoto valentin debise
#61 Can Oncu, #75 Albert Arenas, #53 Valentin Debise

Για να έρθει η μάχη της Balaton Park στην Ουγγαρία το σαββατοκύριακο της Πρωτομαγιάς, όπου ο Debise χάρισε άλλη μια μαγική στιγμή στην ομάδα του κερδίζοντας το πρώτο σκέλος της WorldSSP με έναν μαγικό τελευταίο γύρο, στον οποίο όλα έδειχναν πως η νίκη θα πήγαινε σε μια Yamaha R9, είτε αυτή του Can Oncu ή αυτή του πρωτοπόρου της κατάταξης Albert Arenas, πριν ο αναβάτης της ΖΧΜΟΤΟ περάσει και τις δύο μπλε μοτοσυκλέτες λίγες στροφές πριν τον τερματισμό για να πανηγυρίσει την τρίτη του νίκη φέτος. Όχι πως το τρίτο σκαλί του βάθρου, που είχε πρακτικά εξασφαλισμένο, θα ήταν αποτυχία, αλλά αφού προέκυψε η ευκαιρία…

Στο δεύτερο σκέλος ο Debise αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη λόγω τεχνικού προβλήματος, αλλά αυτό δεν του στέρησε την ευκαιρία να σκαρφαλώσει τρίτος στην κατάταξη Αναβατών, 53 βαθμούς από τον πρώτο (Arenas) και 20 από τον δεύτερο (Jaume Masia).

zxmoto valentin debise

Παράλληλα έχει συμπαρασύσει ψηλά και τη ΖΧΜΟΤΟ, η οποία είναι πλέον τρίτη στην κατάταξη Κατασκευαστών με 99 βαθμούς, πίσω μόνο από τις ισόβαθμες στους 155 Ducati και Yamaha, ενώ πίσω της έχει κατά σειρά τις Triumph (76), Kawasaki (68), Honda (16) και MV Agusta (13). Και αυτά έχοντας ουσιαστική συγκομιδή βαθμών από έναν μόνο αναβάτη, καθώς ο Caricasulo έχει φέρει στην ομάδα μόλις 10 βαθμούς μετά από τέσσερεις γύρους στο πρωτάθλημα.

Για την ιστορία, στο πρωτάθλημα έχει πλέον μπει και η QJMOTOR με την τετρακύλινδρη SRK 800 RS, ωστόσο έχασε τους πρώτους αγώνες λόγω καθυστέρησης στην ομολογκασιόν, ενώ στην Ουγγαρία δεν κατάφερε να πάρει τον πρώτο της βαθμό από τους δύο αναβάτες της Rafaele de Rosa και Marcos Ramirez.

WSBK: Jonathan Rea- "Φλερτάρω με την ιδέα του motocross, αλλά φοβάμαι ότι δεν θα κλείσω το γκάζι"

Ο εξάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής WorldSBK Jonathan Rea λέει ότι πάντα φλερτάρει με την ιδέα να αγωνιστεί στο motocross
Rea MX
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

13/8/2025

Ο επίσης αναβάτης της Yamaha, Jack Miller, που αγωνίζεται στην ομάδα Pramac Yamaha στο MotoGP, είχε πάρει μέρος σε έναν γύρο του πρωταθλήματος Aus Pro MX στο Toowoomba το 2024, όταν ακόμη οδηγούσε για την KTM. Όμως, για τον Rea, που πριν λίγους μήνες βρέθηκε στο Desertmartin οδηγώντας μια Yamaha YZ250, ένας επίσημος αγώνας στο χώμα δεν έχει πραγματοποιηθεί ποτέ, κατά τη διάρκεια της καριέρας του στο World Superbike

Ο Βορειοϊρλανδός αναβάτης, που μεγάλωσε κάνοντας motocross πριν στραφεί στους ασφάλτινους αγώνες ταχύτητας, εξηγεί ότι, παρόλο που φλερτάρει με την ιδέα να τρέξει σε κάποιον αγώνα motocross για μια φορά, γνωρίζει ότι αυτό θα ήταν δύσκολο να γίνει αποδεκτό από την ομάδα του.

"Πάντα φλερτάρω με την ιδέα", δήλωσε ο Rea . "Αλλά, με βάση το συμβόλαιό μου και με σεβασμό προς αυτό, είναι πάντα κακή ιδέα, γιατί έχω εκείνο το κακό που όταν ο άγγελος λέει “Έχεις αγώνα την επόμενη εβδομάδα”, ο διάβολος λέει “Μπορείς να περάσεις αυτόν τον τύπο στην επόμενη στροφή...”, και θα το προσπαθήσω.

"Είναι το δεύτερο αγαπημένο μου άθλημα αλλά νομίζω ότι θα ήταν ένα δύσκολο τηλεφώνημα για να δηλώσω πως έχω τραυματιστεί”.

"Άλλο η προπόνηση, όπου μπορείς να ελέγξεις το περιβάλλον, και άλλο ο αγώνας, αν υπάρχει μια προσπέραση στον τελευταίο γύρο για τη 10η θέση, θα την κάνω!

"Πέρυσι έκανα έναν μικρό διασκεδαστικό αγώνα με τον γιο μου στο Donegal. Υπήρχαν τρεις αγώνες εκείνη τη μέρα, έτρεξα στους δύο, κέρδισα και τους δύο, και ήμουν πολύ χαρούμενος που τερμάτισα και δεν έτρεξα στον τελευταίο, ώστε να πάμε στην τοπική πιτσαρία με την οικογένεια."

Ο Rea πρόσθεσε ότι τελευταία έχει βάλει στο μάτι το Σκωτσέζικο Πρωτάθλημα Motocross.
"Το Σκωτσέζικο Πρωτάθλημα Motocross έχει χτίσει πραγματική δυναμική – εξαιρετικές πίστες, καλά προετοιμασμένες, οπότε ίσως στο μέλλον", είπε.
"Πλησιάζω στην κατηγορία των βετεράνων, οπότε ίσως στην Vets +40. Θα πρέπει να περιμένω μέχρι τότε για να το κάνω!"