WSBK - Αλλαγές στο όριο στροφών: Η Ducati χάνει 250rpm, η Kawasaki κερδίζει 250rpm

Σε άμεση ισχύ οι νέοι κανονισμοί
WSBK Rev Limits
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/5/2023

Μετά από την ανάλυση των τριών πρώτων γύρων της σεζόν, FIM και Dorna WSBK Organization (DWO), βάσει κανονισμού αποφάσισαν να μειώσουν το όριο στροφών στον V4 κινητήρα της Ducati. Παράλληλα, η Kawasaki χρησιμοποίησε έναν διαφορετικό κανονισμό για να αυξήσει με τη σειρά της, τις στροφές του κινητήρα της ZX-10 RR.

Με την Ducati να έχει το πάνω χέρι στους τρεις πρώτους γύρους της χρονιάς-με τον Bautista να έχει κερδίσει τους οκτώ από τους εννέα αγώνες-, η FIM και η Dorna WSBK Organization (DWO) αποφάσισαν να μειώσουν το όριο στροφών της Panigale V4 R κατά 250 στροφές. Ο κανονισμός αυτός θα έχει άμεση ισχύ, αρχής γενομένης από τον αγώνα της Καταλονίας. Η αλλαγή έγινε βάσει του άρθρου 2.4.2.2-3* των κανονισμών του θεσμού και μετά από εξέταση των επιδόσεων όλων των μοτοσυκλετών μετά το τέλος των τριών πρώτων γύρων.

Πλέον το όριο για την Ducati Panigale V4 R πέφτει στις 15.850 από τις 16.100 στροφές. Από την άλλη η Kawasaki επέλεξε να χρησιμοποιήσει 5 κερδισμένους πόντους (concession points) -αυτοί απονέμονται στους κατασκευαστές στους αγώνες Superbike Race 1 & 2 με τους βαθμούς να μοιράζονται από την 1η έως την 5η θέση, ο πρώτος παίρνει πέντε βαθμούς και ούτω καθεξής- ώστε να ανεβάσει το όριο της Kawasaki ZX-10 RR στις 14.850 από τις 14.600 στροφές.

Τώρα αναμένουμε να δούμε αν και κατά πόσο οι παραπάνω αλλαγές θα επηρεάσουν την ισορροπία δυνάμεων μεταξύ των κορυφαίων αναβατών, και αν βοηθήσουν στο να δούμε περισσότερες μάχες και θέαμα.

*Το όριο στροφών των κινητήρων μπορεί να προσαρμοστεί (σύμφωνα με το άρθρο 2.4.2.3 του κανονισμού) στο τέλος κάθε τρίτου αγώνα, εφόσον απομένουν τουλάχιστον 3 αγώνες στη σεζόν.

Ετικέτες

Σκέψεις να αποσυρθεί ο Rea μετά το 2020!

Αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

13/1/2020

Ο πολυνίκης και πολυπρωταθλητής, εργοστασιακός αναβάτης της Kawasaki στα MotulWSBK Jonathan Rea, έχει συμβόλαιο με την Kwasaki Racing Team μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οι πρώτες κουβέντες που κάνουν λόγο για το τέλος της αγωνιστικής καριέρας, όσο βρίσκεται στο απόγειο της πορείας του. Από τότε που μεταπήδησε από την Honda στην Kawasaki, πίσω στο 2015, ο Rea έχει καταγράψει ένα φοβερό σερί πέντε παγκόσμιων τίτλων πάνω στη σέλα του ZX-10RR, ενώ είναι και ένας από τους παλιότερους αναβάτες στο Grid του πρωταθλήματος, έχοντας κάνει το ντεμπούτο του το 2009.

Προς το παρόν βέβαια, ο Rea είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στον στόχο του, που δεν είναι άλλος από το να ολοκληρώσει την σεζόν του 2020 υπερασπιζόμενος με επιτυχία τον τίτλο του απέναντι στις "απειλές των Ducati (με την οποία θα τρέχει από φέτος ο Scott Redding) και Honda (στις τάξεις τις οποίας ανήκει πλέον ο Alvaro Bautista), ενώ οι Yamaha και BMW αποτελούν εξίσου δύσκολους αντιπάλους. Όμως, σε μια συνέντευξη που έδωσε στο γερμανικό Speedweek.de –στην οποία ο Rea αποκάλυψε ότι σκεφτόταν να αποσυρθεί μετά την κατάκτηση του πρώτου τίτλου το 2015- δήλωσε ότι θέλει να δει ποια είναι τα πλάνα της Kawasaki για το 2021 πριν αποφασίσει να ανανεώσει το συμβόλαιό του. Πιο συγκεκριμένα είπε πως "δεν χρειάζομαι τους αγώνες για το υπόλοιπο της ζωής μου. Είμαι πια οικονομικά εξασφαλισμένος και επιπλέον έχω μια καλή εξωαγωνιστική ζωή. Μου αρέσει όταν βρίσκομαι πάνω στην μοτοσυκλέτα και απολαμβάνω τον ανταγωνισμό. Θα εξαρτηθεί όμως και σε μεγάλο βαθμό στο τι σχεδιάζει η Kawasaki για το 2021. Μετά από αυτό μπορώ να σκεφτώ το αν θα αποσυρθώ. Θα συζητήσω με την Kawasaki για να δω αν υπάρχει κάποιο πόστο στην εταιρεία για μένα αφού σταματήσω τους αγώνες. Είτε ως αναβάτης εξέλιξης, είτε ως πρεσβευτής της φίρμας, είτε ακόμη και στο διοικητικό κομμάτι κάποιας ομάδας… οτιδήποτε. Αν ήμουν αναγκασμένος να κάθομαι στον καναπέ με την γυναίκα μου όλη μέρα, κάθε μέρα, θα χωρίζαμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Πρέπει να έχω να κάνω κάτι για τον εαυτό μου. Πιθανώς να χρειαστώ έναν χρόνο περιθώριο μετά την απόσυρσή μου για να σκεφτώ τι θα κάνω."

Ο Rea δήλωσε επίσης πως δεν έχει κάποια άμεση πρόθεση να φύγει από την οικογένεια της Kawasaki, είτε ως αναβάτης, είτε ως διοικητικό προσωπικό, ενώ περιέγραψε την περίοδο που ήταν στην Honda ως "κουραστική". Ο Rea είναι ένας από τους μόλις τρεις αναβάτες που ξεκίνησαν να τρέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2009 και βρίσκονται ακόμη εν ενεργεία, μαζί με τον Tom Sykes και τον Leon Haslam, οι οποίοι είχαν βρεθεί και οι δύο στο παρελθόν στην θέση του team mate του Ιρλανδού, στην ομάδα της Kawasaki.

 

 

Ετικέτες