WSBK - Επιστροφή στην Ουγγαρία, 23 χρόνια μετά

Πιθανόν από το 2024, με τo MotoGP να ακολουθεί το 2025
WSBK - Επισρέφει στην Ουγγαρία
Από το

motomag

19/9/2023

Η Dorna σύνηψε συμφωνία με τον Οργανισμό Ανάπτυξης και πράσινης Κινητικότητας της Ουγγαρίας (HUMDA), για την επιστροφή στη χώρα των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων WSBK και MotoGP.

Η HUMDA δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Ουγγαρίας, με σκοπό την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού και την προώθηση της ασφαλούς οδήγησης.

Μετά τη συμφωνία Dorna – HUMDA, σειρά παίρνει η διαδικασία έγκρισης τόσο της ολοκαίνουργιας πίστα Balaton Park, η οποία βρίσκεται 90 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Βουδαπέστης, κοντά στο τουριστικό θέρετρο με την ομώνυμη λίμνη, όσο και η ιστορική Hungaroring, 18 χιλιόμετρα έξω από την Βουδαπέστη.

Όπως αναφέρει στην δήλωσή της η Dorna, ευελπιστούν το 2024 η Balaton Park να έχει λάβει την έγκριση, για να φιλοξενήσει τα WSBK, ενώ θα λειτουργήσει και ως αναπληρωματική πίστα στα MotoGP.

WSBK - Επιστροφή στην Ουγγαρία

Για τον κορυφαίο θεσμό των αγώνων μοτοσυκλέτας, προβλέπεται το 2025 να φιλοξενηθεί στην πίστα που είχε φιλοξενήσει αγώνα του Πρωταθλήματος πριν από 31 χρόνια, το 1992, όταν ακόμα κυριαρχούσαν τα δίχρονα.

Τα WSBK έτρεξαν στην πίστα του Hungaroring από το 1988 έως και το 2000, με μόνη εξαίρεση τη σεζόν του 1998, ενώ από το 1990 έως και το 1992 βρέθηκαν εκεί και τα MotoGP. Ωστόσο, ζητήματα, κυρίως ασφαλείας, που προέκυψαν, άφησαν την Ουγγαρία χωρίς αγώνες μοτοσυκλέτας. Μετά και την έξοδο της πίστας του Brno της Τσεχίας από το ημερολόγιο των MotoGP, η μόνη που φιλοξενεί τόσο υψηλού επιπέδου αγώνες είναι αυτή του Most (WSBK), στην ίδια χώρα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Ουγγαρία βρίσκεται στο κέντρο των συζητήσεων για τη φιλοξενία κάποιου αγώνα MotoGP ή WSBK. Το 2009, ήταν η πρώτη απόπειρα για τη νέα εποχή των MotoGP, με την πίστα Balatonring (κοντά στο σημείο που βρίσκεται το Balaton Park) που υποτίθεται θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι τότε. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με συνέπεια ένα χρόνο αργότερα, το 2010, η FIM να βγάλει εκτός προγράμματος τη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, αντικαθιστώντας την με την πίστα της Aragon στην Ισπανία. Στη συνέχεια, υπήρξε μία άλλη πρόταση στις αρχές του 2021, για τη δημιουργία πίστας στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας, το Debrecen, όμως παρά τη στήριξη της κυβέρνησης της χώρας για το έργο αυτό, δεν υπήρξε κάποια περαιτέρω εξέλιξη.

Hungaroring

Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζουμε γιατί η Dorna επιλέγει το Hungaroring (φωτό άνω) για τα MotoGP, αντί για την πολύ πιο σύγχρονη Balaton Park, η οποία άνοιξε τις πόρτες της μόλις τον Μάιο του 2023. Η πρώτη έχει κατασκευαστεί με γνώμονα κυρίως τους αγώνες αυτοκινήτου, έχοντας ελάχιστο χώρο εξόδου, που σε περίπτωση πτώσης, ειδικά με τις ταχύτητες των MotoGP, μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστες εξελίξεις. Αντίθετα, η Balaton Park έχει κατασκευαστεί με πιο σύγχρονα δεδομένα και σύμφωνα με τους κανονισμούς FIA Grade 1 για την F1, αλλά και FIM Grade A -περιλαμβάνει τόσο τα WSBK όσο και τα MotoGP. Είναι επίσης μεγαλύτερη σε χωρητικότητα, μπορώντας να φιλοξενήσει μέχρι και 120.000 θεατές, αντί για τους 70.000 του Hungaroring.

Όπως και να έχει, η αλήθεια είναι ότι λείπουν οι αγώνες από αυτές τις περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης. Είναι πιο εύκολο να έρθει ο Αυστριακός, που έχει δική του πίστα, για να παρακολουθήσει έναν αγώνα στην Ουγγαρία ή την Τσεχία, παρά για τον Τσέχο ή τον Ούγγρο να πάει στην Αυστρία. Σίγουρα, δεν θα ταξιδέψει εύκολα μέχρι την Ισπανία για να παρακολουθήσει έναν αγώνα MotoGP ή WSBK. Ταυτόχρονα, οι χώρες της Ανατολικής αλλά και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην Ουγγαρία, καθώς οι επισκέπτες μπορούν να βρεθούν εκεί ακόμα και οδικώς, περνώντας λιγότερα σύνορα.

Ετικέτες

BMW - Οι εργοστασιακές αγωνιστικές ομάδες του 2025

Στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα WorldSBK και EWC, στο BSB και σε αγώνες Road Racing
BMW Motorrad - Οι αγωνιστικές ομάδες για το 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

16/1/2025

Στο Βερολίνο παρουσίασε η BMW τις εργοστασιακές αγωνιστικές της ομάδες για το 2025, σε WorldSBK και EWC, με πρωταγωνιστή φυσικά τον Toprak Razgatlioglu, Πρωταθλητή Superbike 2024, κομπλέ με τη χρυσή εορταστική του φόρμα.

Έξι αναβάτες, δύο αγωνιστικές ομάδες, μία σε κάθε Πρωτάθλημα, με την BMW να θέλει από τη μία να υπερασπιστεί τον τίτλο του 24 στο WorldSBK και από την άλλη να πάρει τίτλο και στο Endurance, εκεί όπου τερμάτισε στην 3η θέση πέρυσι.

Στο WorldSBK 2025, δίπλα στον Toprak θα δούμε τον Michael van der Mark, ο οποίος θα παλέψει να ανέβει στο βάθρο, αν και μέχρι στιγμής δεν μας έχει δώσει ενδείξεις πως μπορεί να πρωταγωνιστήσει, και δεν είναι πια και πιτσιρικάς -αυτή θα είναι η 5η σεζόν του με τους Βαυαρούς. Το 2024 ο Ολλανδός τερμάτισε στην 6η θέση, με 245 βαθμούς έναντι 527 του Τούρκου Πρωταθλητή.

Στο EWC, η BMW παρατάσσει τους γνωστούς και μη εξαιρετέους Markus Reiterberger και Sylvain Guintoli, με νέες προσθήκες τον Νοτιοαφρικάνο Steven Odendaal και τον Εσθονό Hannes Soomer.

Η σεζόν στο WorldSBK ξεκινά στις 22-23 Φεβρουαρίου στο Phillip Island, ενώ στο EWC ξεκινά στις 19-20 Απριλίου με τις εμβληματικές 24 ώρες του Le Mans.

Στην παρουσίαση παραβρέθηκαν και οι δυο κορυφαίοι αναβάτες της BMW Motorrad στους αγώνες Road Racing, οι Βρετανοί Peter Hickman και Davey Todd, που θα αγωνιστούν με τη γνωστή FHO Racing BMW το 2025 τόσο σε επιλεγμένους αγώνες δρόμου (με πρώτο φυσικά το Isle of Man TT) αλλά και στο BSB.

Μένει τώρα να δούμε αν η υποχρεωτική αλλαγή πλαισίου στην M 1000 RR από τις FIM & Dorna, όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, αποβεί ή όχι επιζήμια για την αγωνιστική σεζόν των Βαυαρών.

Ετικέτες