WSBK - Επιστροφή στην Ουγγαρία, 23 χρόνια μετά

Πιθανόν από το 2024, με τo MotoGP να ακολουθεί το 2025
WSBK - Επισρέφει στην Ουγγαρία
Από το

motomag

19/9/2023

Η Dorna σύνηψε συμφωνία με τον Οργανισμό Ανάπτυξης και πράσινης Κινητικότητας της Ουγγαρίας (HUMDA), για την επιστροφή στη χώρα των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων WSBK και MotoGP.

Η HUMDA δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Ουγγαρίας, με σκοπό την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού και την προώθηση της ασφαλούς οδήγησης.

Μετά τη συμφωνία Dorna – HUMDA, σειρά παίρνει η διαδικασία έγκρισης τόσο της ολοκαίνουργιας πίστα Balaton Park, η οποία βρίσκεται 90 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Βουδαπέστης, κοντά στο τουριστικό θέρετρο με την ομώνυμη λίμνη, όσο και η ιστορική Hungaroring, 18 χιλιόμετρα έξω από την Βουδαπέστη.

Όπως αναφέρει στην δήλωσή της η Dorna, ευελπιστούν το 2024 η Balaton Park να έχει λάβει την έγκριση, για να φιλοξενήσει τα WSBK, ενώ θα λειτουργήσει και ως αναπληρωματική πίστα στα MotoGP.

WSBK - Επιστροφή στην Ουγγαρία

Για τον κορυφαίο θεσμό των αγώνων μοτοσυκλέτας, προβλέπεται το 2025 να φιλοξενηθεί στην πίστα που είχε φιλοξενήσει αγώνα του Πρωταθλήματος πριν από 31 χρόνια, το 1992, όταν ακόμα κυριαρχούσαν τα δίχρονα.

Τα WSBK έτρεξαν στην πίστα του Hungaroring από το 1988 έως και το 2000, με μόνη εξαίρεση τη σεζόν του 1998, ενώ από το 1990 έως και το 1992 βρέθηκαν εκεί και τα MotoGP. Ωστόσο, ζητήματα, κυρίως ασφαλείας, που προέκυψαν, άφησαν την Ουγγαρία χωρίς αγώνες μοτοσυκλέτας. Μετά και την έξοδο της πίστας του Brno της Τσεχίας από το ημερολόγιο των MotoGP, η μόνη που φιλοξενεί τόσο υψηλού επιπέδου αγώνες είναι αυτή του Most (WSBK), στην ίδια χώρα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Ουγγαρία βρίσκεται στο κέντρο των συζητήσεων για τη φιλοξενία κάποιου αγώνα MotoGP ή WSBK. Το 2009, ήταν η πρώτη απόπειρα για τη νέα εποχή των MotoGP, με την πίστα Balatonring (κοντά στο σημείο που βρίσκεται το Balaton Park) που υποτίθεται θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι τότε. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με συνέπεια ένα χρόνο αργότερα, το 2010, η FIM να βγάλει εκτός προγράμματος τη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, αντικαθιστώντας την με την πίστα της Aragon στην Ισπανία. Στη συνέχεια, υπήρξε μία άλλη πρόταση στις αρχές του 2021, για τη δημιουργία πίστας στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας, το Debrecen, όμως παρά τη στήριξη της κυβέρνησης της χώρας για το έργο αυτό, δεν υπήρξε κάποια περαιτέρω εξέλιξη.

Hungaroring

Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζουμε γιατί η Dorna επιλέγει το Hungaroring (φωτό άνω) για τα MotoGP, αντί για την πολύ πιο σύγχρονη Balaton Park, η οποία άνοιξε τις πόρτες της μόλις τον Μάιο του 2023. Η πρώτη έχει κατασκευαστεί με γνώμονα κυρίως τους αγώνες αυτοκινήτου, έχοντας ελάχιστο χώρο εξόδου, που σε περίπτωση πτώσης, ειδικά με τις ταχύτητες των MotoGP, μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστες εξελίξεις. Αντίθετα, η Balaton Park έχει κατασκευαστεί με πιο σύγχρονα δεδομένα και σύμφωνα με τους κανονισμούς FIA Grade 1 για την F1, αλλά και FIM Grade A -περιλαμβάνει τόσο τα WSBK όσο και τα MotoGP. Είναι επίσης μεγαλύτερη σε χωρητικότητα, μπορώντας να φιλοξενήσει μέχρι και 120.000 θεατές, αντί για τους 70.000 του Hungaroring.

Όπως και να έχει, η αλήθεια είναι ότι λείπουν οι αγώνες από αυτές τις περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης. Είναι πιο εύκολο να έρθει ο Αυστριακός, που έχει δική του πίστα, για να παρακολουθήσει έναν αγώνα στην Ουγγαρία ή την Τσεχία, παρά για τον Τσέχο ή τον Ούγγρο να πάει στην Αυστρία. Σίγουρα, δεν θα ταξιδέψει εύκολα μέχρι την Ισπανία για να παρακολουθήσει έναν αγώνα MotoGP ή WSBK. Ταυτόχρονα, οι χώρες της Ανατολικής αλλά και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην Ουγγαρία, καθώς οι επισκέπτες μπορούν να βρεθούν εκεί ακόμα και οδικώς, περνώντας λιγότερα σύνορα.

Ετικέτες

Motul WSBK: Επίσημα τέλος το Phillip Island – Σε νέα πίστα στην Αυστραλία από το 2028

Το γνωρίζαμε από τον Φεβρουάριο, τώρα είναι πλέον επίσημο
the bend
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Τα άσχημα μαντάτα για την ιστορική πίστα της Αυστραλίας, Phillip Island, συνεχίζονται. Μετά την απώλεια του MotoGP, που επισημοποιήθηκε τον Φλεβάρη, κυκλοφορούσαν πολλές φήμες περί αντικατάστασης της πίστας και στο καλεντάρι του WSBK, χωρίς ωστόσο να έχει οριστικοποιηθεί κάτι σχετικό.

Αυτό συνέβη σήμερα, Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026, καθώς τις πρώτες πρωινές ώρες εκδόθηκε επίσημη ανακοίνωση από τους διοργανωτές του WSBK. Σύμφωνα με αυτή, “το Motul FIM Superbike World Championship θα ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην Αυστραλία από το 2028, με την πίστα The Bend να φιλοξενεί τον αυστραλιανό γύρο με πολυετή συμφωνία. Χτισμένο στη νότια Αυστραλία, το Shell V-Power Motorsport Park at The Bend θα ενταχθεί στο ημερολόγιο του WSBK από την 41η χρονιά του πρωταθλήματος και εφεξής.”

Το WSBK απλώς επιβεβαιώνει σήμερα αυτό που ήδη γνωρίζαμε από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η αποχώρηση του MotoGP, πρωτάθλημα που μοιράζεται τους ίδιους διοργανωτές με το WSBK, οπότε εύλογα τα όποια προβλήματα έβλεπαν στο Phillip Island θα αφορούσαν και τους δύο αγωνιστικούς θεσμούς.

Ως γνωστόν, το MotoGP οδεύει προς μια νέα πίστα σε δημόσιους δρόμους (street circuit) που θα στηθεί στην Αδελαΐδα, ενώ στο μεσοδιάστημα θα χρησιμοποιήσει την πίστα The Bend, την ίδια στην οποία μετακομίζει τώρα και το WSBK.

Ο αγώνας του Phillip Island την επόμενη χρονιά (2027) θα είναι ο τελευταίος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes.

Ετικέτες