WSBK - Επιστροφή στην Ουγγαρία, 23 χρόνια μετά

Πιθανόν από το 2024, με τo MotoGP να ακολουθεί το 2025
WSBK - Επισρέφει στην Ουγγαρία
Από το

motomag

19/9/2023

Η Dorna σύνηψε συμφωνία με τον Οργανισμό Ανάπτυξης και πράσινης Κινητικότητας της Ουγγαρίας (HUMDA), για την επιστροφή στη χώρα των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων WSBK και MotoGP.

Η HUMDA δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Ουγγαρίας, με σκοπό την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού και την προώθηση της ασφαλούς οδήγησης.

Μετά τη συμφωνία Dorna – HUMDA, σειρά παίρνει η διαδικασία έγκρισης τόσο της ολοκαίνουργιας πίστα Balaton Park, η οποία βρίσκεται 90 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Βουδαπέστης, κοντά στο τουριστικό θέρετρο με την ομώνυμη λίμνη, όσο και η ιστορική Hungaroring, 18 χιλιόμετρα έξω από την Βουδαπέστη.

Όπως αναφέρει στην δήλωσή της η Dorna, ευελπιστούν το 2024 η Balaton Park να έχει λάβει την έγκριση, για να φιλοξενήσει τα WSBK, ενώ θα λειτουργήσει και ως αναπληρωματική πίστα στα MotoGP.

WSBK - Επιστροφή στην Ουγγαρία

Για τον κορυφαίο θεσμό των αγώνων μοτοσυκλέτας, προβλέπεται το 2025 να φιλοξενηθεί στην πίστα που είχε φιλοξενήσει αγώνα του Πρωταθλήματος πριν από 31 χρόνια, το 1992, όταν ακόμα κυριαρχούσαν τα δίχρονα.

Τα WSBK έτρεξαν στην πίστα του Hungaroring από το 1988 έως και το 2000, με μόνη εξαίρεση τη σεζόν του 1998, ενώ από το 1990 έως και το 1992 βρέθηκαν εκεί και τα MotoGP. Ωστόσο, ζητήματα, κυρίως ασφαλείας, που προέκυψαν, άφησαν την Ουγγαρία χωρίς αγώνες μοτοσυκλέτας. Μετά και την έξοδο της πίστας του Brno της Τσεχίας από το ημερολόγιο των MotoGP, η μόνη που φιλοξενεί τόσο υψηλού επιπέδου αγώνες είναι αυτή του Most (WSBK), στην ίδια χώρα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Ουγγαρία βρίσκεται στο κέντρο των συζητήσεων για τη φιλοξενία κάποιου αγώνα MotoGP ή WSBK. Το 2009, ήταν η πρώτη απόπειρα για τη νέα εποχή των MotoGP, με την πίστα Balatonring (κοντά στο σημείο που βρίσκεται το Balaton Park) που υποτίθεται θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι τότε. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με συνέπεια ένα χρόνο αργότερα, το 2010, η FIM να βγάλει εκτός προγράμματος τη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, αντικαθιστώντας την με την πίστα της Aragon στην Ισπανία. Στη συνέχεια, υπήρξε μία άλλη πρόταση στις αρχές του 2021, για τη δημιουργία πίστας στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας, το Debrecen, όμως παρά τη στήριξη της κυβέρνησης της χώρας για το έργο αυτό, δεν υπήρξε κάποια περαιτέρω εξέλιξη.

Hungaroring

Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζουμε γιατί η Dorna επιλέγει το Hungaroring (φωτό άνω) για τα MotoGP, αντί για την πολύ πιο σύγχρονη Balaton Park, η οποία άνοιξε τις πόρτες της μόλις τον Μάιο του 2023. Η πρώτη έχει κατασκευαστεί με γνώμονα κυρίως τους αγώνες αυτοκινήτου, έχοντας ελάχιστο χώρο εξόδου, που σε περίπτωση πτώσης, ειδικά με τις ταχύτητες των MotoGP, μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστες εξελίξεις. Αντίθετα, η Balaton Park έχει κατασκευαστεί με πιο σύγχρονα δεδομένα και σύμφωνα με τους κανονισμούς FIA Grade 1 για την F1, αλλά και FIM Grade A -περιλαμβάνει τόσο τα WSBK όσο και τα MotoGP. Είναι επίσης μεγαλύτερη σε χωρητικότητα, μπορώντας να φιλοξενήσει μέχρι και 120.000 θεατές, αντί για τους 70.000 του Hungaroring.

Όπως και να έχει, η αλήθεια είναι ότι λείπουν οι αγώνες από αυτές τις περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης. Είναι πιο εύκολο να έρθει ο Αυστριακός, που έχει δική του πίστα, για να παρακολουθήσει έναν αγώνα στην Ουγγαρία ή την Τσεχία, παρά για τον Τσέχο ή τον Ούγγρο να πάει στην Αυστρία. Σίγουρα, δεν θα ταξιδέψει εύκολα μέχρι την Ισπανία για να παρακολουθήσει έναν αγώνα MotoGP ή WSBK. Ταυτόχρονα, οι χώρες της Ανατολικής αλλά και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην Ουγγαρία, καθώς οι επισκέπτες μπορούν να βρεθούν εκεί ακόμα και οδικώς, περνώντας λιγότερα σύνορα.

Ετικέτες

Honda HRC WorldSBK Team 2026 - Chantra, Dixon και CBR1000RR-R [VIDEO]

Δύσκολη σεζόν προσαρμογής για τους δυο νέους αναβάτες της Honda, νέος και ο Team Manager
Honda HRC WorldSBK Team 2026
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

16/2/2026

Μετά από την πρώτη παρουσίαση της CBR1000RR-R που έγινε στις 5/2 χωρίς τους αναβάτες, το HRC μας δείχνει τώρα την πλήρη σύνθεση ομάδας-μοτοσυκλετών, ενώ στο τεστ που ξεκίνησε σήμερα 16/2 στο Phillip Island συμμετέχει μόνο ο Dixon, καθώς ο Chantra αναρρώνει ακόμα από τραυματισμό, και στην Αυστραλία τον αντικαθιστά ο δοκιμαστής της ομάδας, Tetsuta Nagashima.

Στην προσπάθειά της για να ξαναβρεθεί κοντά στην κορυφή στο Πρωτάθλημα, η Honda ποντάρει για φέτος σε ολοκαίνουργια σύνθεση ομάδας, με αναβάτες που μπορεί να έχουν δείξει ελπιδοφόροι σε κατηγορίες μικρότερης εμβέλειας, όμως μένει ακόμα να δείξουν αν μπορούν να σταθούν σε πιο δύσκολα Πρωταθλήματα όπως το WorldSBK.

Από τη μία βρίσκεται ο Ταϊλανδός Somkiat Chantra, που πέρυσι έκανε ένα καταστροφικό ντεμπούτο στο MotoGP, τερματίζοντας τελευταίος πριν τους δοκιμαστές, ενώ στην προετοιμασία του για τα Superbike είχε τραυματισμό με αποτέλεσμα να χειρουργηθεί και στα δύο χέρια, χάνοντας τον πρώτο γύρο του 2026, στην Αυστραλία.

Chantra

Η τελευταία ενημέρωση από τη Honda είναι πως αφαιρέθηκαν τα ράμματα από τα χέρια του Chantra, με τον Ταϊλανδό να έχει ήδη ξεκινήσει φυσιοθεραπεία.

Στο Phillip Island ο Ιάπωνας αναβάτης εξέλιξης Tetsuta Nagashima αντικαθιστά τον Chantra, έχοντας γράψει τον 17ο ταχύτερο γύρο την πρώτη ημέρα, ενώ αξίζει να σημειωθεί και η δουλειά που θα κάνει ο Jonathan Rea ως δοκιμαστής κατά τη διάρκεια του 2026.

Dixon

Ο Βρετανός Jake Dixon έχει περάσει από το BSB όπου είχε ως καλύτερο τερματισμό μια 2η θέση στο Πρωτάθλημα πίσω από τον Leon Haslam, ενώ τα τελευταία χρόνια αγωνιζόταν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 όπου το 2025 τερμάτισε στην 5η θέση. Την πρώτη ημέρα του τεστ της Αυστραλίας, ο Dixon ήταν με μεγάλη διαφορά ο ταχύτερος αναβάτης με Honda, σημειώνοντας τον 9ο χρόνο.

Yuji Mori

Πέρα από τους δυο νέους αναβάτες, η ομάδα του HRC για το 2026 έχει και νέο Team Manager, τον Yuji Mori. Ο Ιάπωνας έχει δουλέψει προηγουμένως στην ομάδα της Honda WorldSBK, σε τεχνικό ρόλο, ενώ τώρα αναλαμβάνει τα ηνία του project. Πέρα από το WorldSBK ο Mori έχει εμπειρία τόσο από MotoGP όσο και από τις 8 ώρες της Suzuka.

Η προετοιμασία τελειώνει, και στις 20-22 Φεβρουαρίου το Πρωτάθλημα ξεκινά, με τη Honda να βρίσκεται μπροστά σε μια δύσκολη σεζόν, με νέα σύνθεση ομάδας και αναβάτες που ακόμα δεν έχουν λάμψει, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν την παντοδύναμη Ducati, αλλά και την Bimota, την BMW, την Kawasaki και την Yamaha.

Βαθμός δυσκολίας 10 στα 10, και η σκυτάλη πλέον στους Dixon και Chantra.

 

Ετικέτες