WSBK - Επιστροφή στην Ουγγαρία, 23 χρόνια μετά

Πιθανόν από το 2024, με τo MotoGP να ακολουθεί το 2025
WSBK - Επισρέφει στην Ουγγαρία
Από το

motomag

19/9/2023

Η Dorna σύνηψε συμφωνία με τον Οργανισμό Ανάπτυξης και πράσινης Κινητικότητας της Ουγγαρίας (HUMDA), για την επιστροφή στη χώρα των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων WSBK και MotoGP.

Η HUMDA δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Ουγγαρίας, με σκοπό την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού και την προώθηση της ασφαλούς οδήγησης.

Μετά τη συμφωνία Dorna – HUMDA, σειρά παίρνει η διαδικασία έγκρισης τόσο της ολοκαίνουργιας πίστα Balaton Park, η οποία βρίσκεται 90 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Βουδαπέστης, κοντά στο τουριστικό θέρετρο με την ομώνυμη λίμνη, όσο και η ιστορική Hungaroring, 18 χιλιόμετρα έξω από την Βουδαπέστη.

Όπως αναφέρει στην δήλωσή της η Dorna, ευελπιστούν το 2024 η Balaton Park να έχει λάβει την έγκριση, για να φιλοξενήσει τα WSBK, ενώ θα λειτουργήσει και ως αναπληρωματική πίστα στα MotoGP.

WSBK - Επιστροφή στην Ουγγαρία

Για τον κορυφαίο θεσμό των αγώνων μοτοσυκλέτας, προβλέπεται το 2025 να φιλοξενηθεί στην πίστα που είχε φιλοξενήσει αγώνα του Πρωταθλήματος πριν από 31 χρόνια, το 1992, όταν ακόμα κυριαρχούσαν τα δίχρονα.

Τα WSBK έτρεξαν στην πίστα του Hungaroring από το 1988 έως και το 2000, με μόνη εξαίρεση τη σεζόν του 1998, ενώ από το 1990 έως και το 1992 βρέθηκαν εκεί και τα MotoGP. Ωστόσο, ζητήματα, κυρίως ασφαλείας, που προέκυψαν, άφησαν την Ουγγαρία χωρίς αγώνες μοτοσυκλέτας. Μετά και την έξοδο της πίστας του Brno της Τσεχίας από το ημερολόγιο των MotoGP, η μόνη που φιλοξενεί τόσο υψηλού επιπέδου αγώνες είναι αυτή του Most (WSBK), στην ίδια χώρα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Ουγγαρία βρίσκεται στο κέντρο των συζητήσεων για τη φιλοξενία κάποιου αγώνα MotoGP ή WSBK. Το 2009, ήταν η πρώτη απόπειρα για τη νέα εποχή των MotoGP, με την πίστα Balatonring (κοντά στο σημείο που βρίσκεται το Balaton Park) που υποτίθεται θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι τότε. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με συνέπεια ένα χρόνο αργότερα, το 2010, η FIM να βγάλει εκτός προγράμματος τη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, αντικαθιστώντας την με την πίστα της Aragon στην Ισπανία. Στη συνέχεια, υπήρξε μία άλλη πρόταση στις αρχές του 2021, για τη δημιουργία πίστας στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας, το Debrecen, όμως παρά τη στήριξη της κυβέρνησης της χώρας για το έργο αυτό, δεν υπήρξε κάποια περαιτέρω εξέλιξη.

Hungaroring

Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζουμε γιατί η Dorna επιλέγει το Hungaroring (φωτό άνω) για τα MotoGP, αντί για την πολύ πιο σύγχρονη Balaton Park, η οποία άνοιξε τις πόρτες της μόλις τον Μάιο του 2023. Η πρώτη έχει κατασκευαστεί με γνώμονα κυρίως τους αγώνες αυτοκινήτου, έχοντας ελάχιστο χώρο εξόδου, που σε περίπτωση πτώσης, ειδικά με τις ταχύτητες των MotoGP, μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστες εξελίξεις. Αντίθετα, η Balaton Park έχει κατασκευαστεί με πιο σύγχρονα δεδομένα και σύμφωνα με τους κανονισμούς FIA Grade 1 για την F1, αλλά και FIM Grade A -περιλαμβάνει τόσο τα WSBK όσο και τα MotoGP. Είναι επίσης μεγαλύτερη σε χωρητικότητα, μπορώντας να φιλοξενήσει μέχρι και 120.000 θεατές, αντί για τους 70.000 του Hungaroring.

Όπως και να έχει, η αλήθεια είναι ότι λείπουν οι αγώνες από αυτές τις περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης. Είναι πιο εύκολο να έρθει ο Αυστριακός, που έχει δική του πίστα, για να παρακολουθήσει έναν αγώνα στην Ουγγαρία ή την Τσεχία, παρά για τον Τσέχο ή τον Ούγγρο να πάει στην Αυστρία. Σίγουρα, δεν θα ταξιδέψει εύκολα μέχρι την Ισπανία για να παρακολουθήσει έναν αγώνα MotoGP ή WSBK. Ταυτόχρονα, οι χώρες της Ανατολικής αλλά και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην Ουγγαρία, καθώς οι επισκέπτες μπορούν να βρεθούν εκεί ακόμα και οδικώς, περνώντας λιγότερα σύνορα.

Ετικέτες

Όχι πια Dorna - Η Liberty Media τη βαφτίζει MotoGP Sport Entertainment SL

Νέο όνομα για τον διοργανωτή των MotoGP και WorldSBK - Σαρωτικές οι αλλαγές στελεχών, πλην του Ezpeleta
Dorna no more
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/2/2026

Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna Sports από τη Liberty Media, ο διοργανωτής των Πρωταθλημάτων MotoGP και WorldSBK άλλαξε επίσημα και όνομα σε MotoGP Sport Entertainment SL, ενώ παράλληλα οι Αμερικανοί προχώρησαν σε σαρωτικές αλλαγές όσον αφορά στα πρόσωπα κλειδιά του οργανισμού, βάζοντας τους δικούς τους ανθρώπους εκεί που προηγουμένως υπήρχαν κυρίως Ισπανοί ευνοούμενοι του Ezpeleta.

Παρόλο τώρα που τα περισσότερα πρόσωπα στις θέσεις κλειδιά άλλαξαν, ακλόνητοι παραμένουν ακόμα ο ισχυρός ανήρ Carmelo Ezpeleta, CEO από το 1998, και ο Enrique Aldama ως CFO.

Η μετονομασία της Dorna σηματοδοτεί και επίσημα το τέλος της ισπανικής διοργάνωσης που κυριάρχησε στον χώρο των αγώνων μοτοσυκλέτας για πάνω από 30 χρόνια και ταυτίστηκε με τα ονόματα των MotoGP και WorldSBK.

Θυμίζουμε πως η αμερικάνικη Liberty Media ολοκλήρωσε την εξαγορά της Dorna τον Ιούλιο του 2025, κλείνοντας έναν κύκλο διαπραγματεύσεων που κράτησε πάνω από έναν χρόνο και πέρασε από αυστηρό έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το τελικό τίμημα δεν ήταν καθόλου αμελητέο καθώς 3,1 δισ. δολάρια άλλαξαν χέρια, για το 84% της εταιρείας.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, το MotoGP εντάχθηκε επίσημα στο Formula One Group, την επιχειρησιακή μονάδα της Liberty που διαχειρίζεται και τη Formula 1. Η κίνηση αυτή δημιουργεί για πρώτη φορά έναν ενιαίο όμιλο που ελέγχει τα μεγαλύτερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα μηχανοκίνητου αθλητισμού σε 2 και 4 τροχούς.

Η MotoGP Sport Entertainment SL διατηρεί το μακροχρόνιο συμβόλαιο διαχείρισης του MotoGP, το οποίο έχει ήδη επεκταθεί έως το μακρινό… 2060. Παράλληλα, συνεχίζει να έχει την εμπορική διαχείριση του WorldSBK.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι στιγμής, δεν έχει παρουσιαστεί νέο δημόσιο λογότυπο για την εταιρεία με τη νέα της επωνυμία.

Το MotoGP μπαίνει σε μια νέα φάση, με φιλοδοξίες ανάλογες της Formula 1 και με στόχο να ενισχύσει τη θέση του ως κορυφαίο θέαμα δύο τροχών στον κόσμο.