WSBK Η μεγάλη επιστροφή: Ο Jonathan Rea θα αγωνιστεί για πρώτη φορά φέτος στο Cremona Circuit

Ο έξι φορές πρωταθλητής WSBK θα συμμετάσχει σήμερα Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές πριν επανεξεταστεί η κατάστασή του
WSBK Η μεγάλη επιστροφή: Ο Jonathan Rea θα αγωνιστεί για πρώτη φορά φέτος στο Cremona Circuit
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/5/2025

Ο Jonathan Rea της Pata Maxus Yamaha θα επιστρέψει στη δράση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MOTUL FIM Superbike σήμερα Παρασκευή στην πίστα της Cremona, αφού πήρε το πράσινο φως για να συμμετάσχει στα Ελεύθερα Δοκιμαστικά 1 και η κατάστασή του θα επανεξεταστεί μετά την 45λεπτη περίοδο το πρωί της Παρασκευής. Ο Rea έχει χάσει ολόκληρη τη σεζόν λόγω ενός τραυματισμού στο πόδι που υπέστη κατά τη διάρκεια δοκιμών στην πίστα Phillip Island της Αυστραλίας και θα πάρει την πρώτη του γεύση από το WorldSBK του 2025 στον ιταλικό γύρο.

Στις επίσημες δοκιμές στο Phillip Island, ο Rea είχε ένα highside στη δεύτερη στροφή που είχε ως αποτέλεσμα πολλαπλά κατάγματα στο αριστερό του πόδι. Επέστρεψε αεροπορικώς στο Belfast όπου και υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση με τους τραυματισμούς να είναι πιο περίπλοκοι απ' ό,τι φάνηκαν αρχικά. Στη συνέχεια έχασε και τους αγώνες του Portimao και του Assen. Ο Rea πέταξε στην Ιταλία με την πρόθεση να αγωνιστεί μετά από συνεννόηση με την ιατρική του ομάδα και αφότου πέρασε και από τον ιατρικό έλεγχο της διοργάνωσης είναι ελεύθερος να λάβει μέρος στο FP1 της Παρασκευής και έπειτα η κατάστασή του θα επανεκτιμηθεί.

Ο Βορειοϊρλανδός πολυπρωταθλητής δήλωσε: “Είναι καλό που επιτέλους επέστρεψα. Ήταν ένα μακρύ ταξίδι, αλλά στην πραγματικότητα έχασα μόνο μερικούς αγώνες. Κάθε μέρα ζούσα για να προσπαθώ να επιστρέψω όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι που πρέπει να ευχαριστήσω για να μπορέσω να είμαι εδώ και να μπορέσω επιτέλους να περάσω μερικούς γύρους μέσα από τα Ελεύθερα δοκιμαστικά 1. Ήταν ωραίο να βλέπω από μακριά και τον 'Loka' να παίρνει την πρώτη του νίκη στο WorldSBK, η Yamaha ήταν επίσης ανταγωνιστική σε αυτούς τους πρώτους αγώνες, οπότε αυτό μας δίνει λίγη αυτοπεποίθηση και κίνητρο ότι όλη η σκληρή δουλειά που κάναμε το χειμώνα αποδίδει, και τώρα μπορώ να το δοκιμάσω αύριο για πρώτη φορά και να διώξω τις αράχνες όσο πιο γρήγορα γίνεται για να βγω εκεί έξω και να απολαύσω την οδήγηση της μοτοσικλέτας».

Ετικέτες

WorldSSP – Νέα νίκη ZXMOTO 820RR με δραματικό τρόπο: από τρίτος πρώτος ο Debise στο φινάλε [Video]

Τρίτος στο πρωτάθλημα ο Valentin Debise, τρίτη και η ZXMOTO στην κατάταξη Κατασκευαστών!
zxmoto valentin debise
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

4/5/2026

Μια νίκη μπορεί να είναι τύχη, τρεις νίκες σε οκτώ αγώνες όμως μόνο τυχαίες δεν μπορεί να είναι. Η παρθενική συμμετοχή της ΖΧΜΟΤΟ, εταιρείας του πρώην διευθυντή της Kove, Zhang Xue, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport (WorldSSP) οδεύει απ’ το καλό στο καλύτερο με την τρίτη της νίκη να έρχεται στον αγώνα της Ουγγαρίας.

Η ΖΧΜΟΤΟ φρόντισε να ακουστεί πριν καν τον πρώτο της αγώνα, καθώς ο Valentin Debise της χάρισε μια εκκίνηση από την τρίτη θέση στο ντεμπούτο της στο Phillip Island, ωστόσο το σαββατοκύριακο δεν είχε εξελιχθεί εξίσου καλά, καθώς ο Γάλλος έπεσε και χτύπησε τον ώμο του στις κατατακτήριες δοκιμές. Η ομάδα EASTROC ZXMOTO Evan Bros Factory μετά βίας κατάφερε να μαζέψει δύο βαθμούς στην Αυστραλία από τον έμπειρο Ιταλό αναβάτη της, Federico Caricasulo.

zxmoto valentin debise

Μετά όμως ήρθε η ώρα του Portimao και εκεί άρχισαν τα όμορφα, καθώς ο Debise κέρδισε και τα δύο σκέλη του αγώνα, γράφοντας ιστορία για τη ΖΧΜΟΤΟ και κάνοντας το όνομά της να ακουστεί σε όλον τον κόσμο – με εντυπωσιακά εμπορικά αποτελέσματα στην αγορά της Κίνας, όπου η τρικύλινδρη 820RR έκανε το ντεμπούτο της την ίδια περίοδο.

Ακολούθησε ο ολλανδικός αγώνας στην πίστα του Assen, όπου ο Debise “περιορίστηκε” σε μια τέταρτη και μια όγδοη θέση στα δύο σκέλη, ενώ ο Caricasulo παρέμεινε εκτός βαθμών.

zxmoto valentin debise
#61 Can Oncu, #75 Albert Arenas, #53 Valentin Debise

Για να έρθει η μάχη της Balaton Park στην Ουγγαρία το σαββατοκύριακο της Πρωτομαγιάς, όπου ο Debise χάρισε άλλη μια μαγική στιγμή στην ομάδα του κερδίζοντας το πρώτο σκέλος της WorldSSP με έναν μαγικό τελευταίο γύρο, στον οποίο όλα έδειχναν πως η νίκη θα πήγαινε σε μια Yamaha R9, είτε αυτή του Can Oncu ή αυτή του πρωτοπόρου της κατάταξης Albert Arenas, πριν ο αναβάτης της ΖΧΜΟΤΟ περάσει και τις δύο μπλε μοτοσυκλέτες λίγες στροφές πριν τον τερματισμό για να πανηγυρίσει την τρίτη του νίκη φέτος. Όχι πως το τρίτο σκαλί του βάθρου, που είχε πρακτικά εξασφαλισμένο, θα ήταν αποτυχία, αλλά αφού προέκυψε η ευκαιρία…

Στο δεύτερο σκέλος ο Debise αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη λόγω τεχνικού προβλήματος, αλλά αυτό δεν του στέρησε την ευκαιρία να σκαρφαλώσει τρίτος στην κατάταξη Αναβατών, 53 βαθμούς από τον πρώτο (Arenas) και 20 από τον δεύτερο (Jaume Masia).

zxmoto valentin debise

Παράλληλα έχει συμπαρασύσει ψηλά και τη ΖΧΜΟΤΟ, η οποία είναι πλέον τρίτη στην κατάταξη Κατασκευαστών με 99 βαθμούς, πίσω μόνο από τις ισόβαθμες στους 155 Ducati και Yamaha, ενώ πίσω της έχει κατά σειρά τις Triumph (76), Kawasaki (68), Honda (16) και MV Agusta (13). Και αυτά έχοντας ουσιαστική συγκομιδή βαθμών από έναν μόνο αναβάτη, καθώς ο Caricasulo έχει φέρει στην ομάδα μόλις 10 βαθμούς μετά από τέσσερεις γύρους στο πρωτάθλημα.

Για την ιστορία, στο πρωτάθλημα έχει πλέον μπει και η QJMOTOR με την τετρακύλινδρη SRK 800 RS, ωστόσο έχασε τους πρώτους αγώνες λόγω καθυστέρησης στην ομολογκασιόν, ενώ στην Ουγγαρία δεν κατάφερε να πάρει τον πρώτο της βαθμό από τους δύο αναβάτες της Rafaele de Rosa και Marcos Ramirez.