Yamaha - Έκανε δώρο στον Toprak Razgatlıoglu τηYamaha R1 με την οποία ο Τούρκος πήρε τον Παγκόσμιο Τίτλο WSBK 2021!

Άριστες οι σχέσεις Yamaha - Toprak, μετά τον τερματισμό της συνεργασίας τους
Η Yamaha κάνει δώρο στον Toprak την Πρωταθλήτρια R1 του 21
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

9/6/2023

Σε μία συγκινητική ατμόσφαιρα ο Toprak Razgatlıoglu παρέλαβε στο Misano από τα χέρια του Eric de Seynes, Προέδρου και Διευθύνοντα Σύμβουλου της Yamaha Motor Europe, την Yamaha R1 με την οποία κέρδισε τον τίτλο στο WSBK το 2021.

Μπορεί ο Toprak Razgatlıoglu να φεύγει από την Yamaha στο τέλος της φετινής αγωνιστικής χρονιάς με τελικό προορισμό την εργοστασιακή ομάδα της BMW στο WSBK, όμως οι ιθύνοντες της Yamaha αποφάσισαν να κάνουν στον Πρωταθλητή του 2021 ένα δώρο που θα το θυμάται για πάντα.

Έτσι, στο Misano, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό ο αναβάτης της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK Team, παρέλαβε τη Yamaha R1 με την οποία είχε κερδίσει το 2021 τον τίτλο στο WSBK. Ο Eric de Seynes, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Yamaha Motor Europe ο οποίος παρέδωσε την R1 στον Toprak, συνοδευόταν από τον Olivier Prevost, Αντιπρόεδρο της Yamaha Motor Europe, τον Alessandro Ghezzi, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Yamaha Motor Research and Development Europe, τον Andrea Dosoli, Διευθυντή αγώνων δρόμου της Yamaha Motor Europe και τον Riccardo Tisci, Επικεφαλής Έργου της Yamaha Motor Research and Development Europe.

O παρουσιαστής του WorldSBK Paddock Show, Michael Hill συντόνιζε την εν λόγω εκδήλωση η οποία ξύπνησε μνήμες από την επική σεζόν του 2021, κατά την οποία η μάχη για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κρίθηκε στον τελευταίο γύρο στην Ινδονησία. Η συγκίνηση έγινε ακόμη μεγαλύτερη όταν ο Toprak ανέβηκε στη σέλα της Yamaha R1, με την ομάδα να βρίσκεται δίπλα του όπως την χρονιά που κατέκτησε το Πρωτάθλημα.

Η Yamaha κάνει δώρο στον Toprak την Πρωταθλήτρια R1 του 21

Ο Toprak Razgatlıoglu δήλωσε στα πλαίσια της εκδήλωσης: "Πρώτα απ' όλα, όταν έβλεπα το βίντεο από τη σεζόν 2021 ήμουν πολύ συγκινημένος και ένιωθα έτοιμος να δακρύσω, μου έφερε τόσες πολλές αναμνήσεις, ξεκινώντας από το 2019, όταν η Yamaha έδειξε την πίστη της σε μένα και υπογράψαμε συμβόλαιο. Μας πήρε δύο χρόνια για να πάρουμε τον Παγκόσμιο Τίτλο, αλλά τα καταφέραμε και θα θυμάμαι αυτό το συναίσθημα για πάντα. Τώρα, μετά από τέσσερα χρόνια, είμαι πολύ λυπημένος που φεύγω, αλλά ταυτόχρονα είμαι χαρούμενος γιατί η Yamaha είναι μια πραγματική οικογένεια και τα καταφέραμε μαζί, δεν ήμουν μόνο εγώ, υπήρχε μια ομάδα σπουδαίων ανθρώπων στο πλευρό μου. Θέλω να πω ευχαριστώ για αυτό το απίστευτο δώρο, είμαι έκπληκτος και συγκινημένος συνάμα, και ευχαριστώ πολύ τη Yamaha για όσα έκανε για μένα."

Η Yamaha κάνει δώρο στον Toprak την Πρωταθλήτρια R1 του 21

Ο Eric de Seynes, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Yamaha Motor Europe με τη σειρά του ανέφερε: "Είναι μια συναισθηματική στιγμή. Πρώτα απ' όλα, κάθε φορά που βλέπουμε το βίντεο από την επιτυχία του 2021 δεν μπορούμε παρά να θυμηθούμε όλα όσα έχουμε πετύχει και έχουμε ζήσει μαζί. Επιστρέψαμε στο WSBK το 2016 και ήμασταν πεπεισμένοι ότι η R1 θα μπορούσε να είναι μια μοτοσυκλέτα που θα φέρει νίκες στα χέρια ενός κορυφαίου αναβάτη. Ήμουν στη Suzuka το 2019 και είδα τον Toprak να τα πηγαίνει εξαιρετικά καλά, αλλά να τα καταφέρνει στο τέλος (σσ. τότε με την Kawasaki). Νομίζω ότι ήταν μια καλή ευκαιρία να του προτείνουμε μια συμφωνία και να του δώσουμε τη δυνατότητα να γίνει Παγκόσμιος Πρωταθλητής μαζί μας. Και τελικά, αυτό κάναμε, το 2021 το όνειρο έγινε πραγματικότητα, ο Toprak κέρδισε το πρωτάθλημα και έκανε την R1 μας Παγκόσμια Πρωταθλήτρια. Δεν θα ήταν δυνατόν να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα αν ο αναβάτης δεν ήταν πλήρως συνδεδεμένος με τη μοτοσυκλέτα, θέλαμε η R1 να γίνει η μοτοσυκλέτα του Toprak. Επίσης, δεν είναι δυνατόν να κερδίσεις αν η ομάδα δεν είναι συνδεδεμένη με τη μοτοσυκλέτα και δεν γνωρίζει απόλυτα πώς να βρει τις βέλτιστες ρυθμίσεις για να την κάνει να αποδίδει στο υψηλότερο επίπεδο. Ήταν εξαιρετικά συγκινητικό να πετύχουμε όλα αυτά τα πράγματα και να πάρουμε τον τίτλο, και γι' αυτό το λόγο η σημερινή είναι επίσης μια συναισθηματική στιγμή, επειδή πάντα λέγαμε στον Toprak ‘αν κερδίσεις τον τίτλο μια μέρα, η Πρωταθλήτρια μοτοσυκλέτα θα γίνει δική σου. Ειλικρινά, ήλπιζα ότι θα μπορούσαμε να του δώσουμε μια μοτοσυκλέτα για να παλέψει για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 2024 και του 2025, αλλά τελικά πρέπει να αποδεχτούμε ότι -τουλάχιστον προς το παρόν- αυτό έχει τελειώσει ως προοπτική. Το αναγνωρίζουμε αυτό σήμερα και γι' αυτό θα θέλαμε να προσφέρουμε στον Toprak τη μοτοσυκλέτα του σε αναγνώριση της υποστήριξης και της προσφοράς του. Δεν είναι η δική μας μοτοσυκλέτα, είναι η δική του μοτοσυκλέτα, οπότε νιώθουμε ευτυχείς που θα είναι στα χέρια του."

Ετικέτες

Motul WSBK: Επίσημα τέλος το Phillip Island – Σε νέα πίστα στην Αυστραλία από το 2028

Το γνωρίζαμε από τον Φεβρουάριο, τώρα είναι πλέον επίσημο
the bend
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Τα άσχημα μαντάτα για την ιστορική πίστα της Αυστραλίας, Phillip Island, συνεχίζονται. Μετά την απώλεια του MotoGP, που επισημοποιήθηκε τον Φλεβάρη, κυκλοφορούσαν πολλές φήμες περί αντικατάστασης της πίστας και στο καλεντάρι του WSBK, χωρίς ωστόσο να έχει οριστικοποιηθεί κάτι σχετικό.

Αυτό συνέβη σήμερα, Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026, καθώς τις πρώτες πρωινές ώρες εκδόθηκε επίσημη ανακοίνωση από τους διοργανωτές του WSBK. Σύμφωνα με αυτή, “το Motul FIM Superbike World Championship θα ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην Αυστραλία από το 2028, με την πίστα The Bend να φιλοξενεί τον αυστραλιανό γύρο με πολυετή συμφωνία. Χτισμένο στη νότια Αυστραλία, το Shell V-Power Motorsport Park at The Bend θα ενταχθεί στο ημερολόγιο του WSBK από την 41η χρονιά του πρωταθλήματος και εφεξής.”

Το WSBK απλώς επιβεβαιώνει σήμερα αυτό που ήδη γνωρίζαμε από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η αποχώρηση του MotoGP, πρωτάθλημα που μοιράζεται τους ίδιους διοργανωτές με το WSBK, οπότε εύλογα τα όποια προβλήματα έβλεπαν στο Phillip Island θα αφορούσαν και τους δύο αγωνιστικούς θεσμούς.

Ως γνωστόν, το MotoGP οδεύει προς μια νέα πίστα σε δημόσιους δρόμους (street circuit) που θα στηθεί στην Αδελαΐδα, ενώ στο μεσοδιάστημα θα χρησιμοποιήσει την πίστα The Bend, την ίδια στην οποία μετακομίζει τώρα και το WSBK.

Ο αγώνας του Phillip Island την επόμενη χρονιά (2027) θα είναι ο τελευταίος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes.

Ετικέτες