AMA Supercross 2025, Anaheim ΙΙ - Jett Lawrence για την πρώτη νίκη της σεζόν

Και Haiden Deegan στην SX250 για το πρωτάθλημα της Δ. Ακτής
AMA Supercross, tritos agonas anaheim 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

29/1/2025

Ο Jett Lawrence (Honda HRC Progressive) ήταν ο νικητής στη μεγάλη κατηγορία, στον "επαναληπτικό" αγώνα στο Anaheim, για τον τρίτο γύρο του αμερικάνικου Supercross με το αναβάτη της Honda να κάνει την πρώτη του φετινή νίκη.

Η βρεγμένη πίστα στο Angel Stadium στην Καλιφόρνια ήταν γούρικη τελικά για τον Αυστραλό αναβάτη της Honda που έκανε σεφτέ στον τρίτο γύρο του AMA SX για να πάρει την 9η συνολικά νίκη του στη μεγάλη κατηγορία.

AMA Supercross, tritos agonas anaheim 2025

Ο περσινός πρωταθλητής του θεσμού δεν είχε βέβαια μια εύκολη βραδιά αφού για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα έπρεπε να παλέψει για το κορυφαίο σκαλί του βάθρου με τους Ken Roczen (Progressive Insurance ECSTAR Suzuki) και Jason Anderson (Monster Energy Kawasaki), η οποίοι πήραν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα, με τον αναβάτη της Kawasaki να ηγείται για οχτώ γύρους. 

Από την άλλη για τον Eli Tomac (Monster Energy Yamaha Star Racing) η βραδιά δεν πήγε όπως θα ήθελε πηγαίνοντας στο Anaheim ως ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο Αμερικανός ξεκίνησε σχεδόν τελευταίος έπειτα από κακή εκκίνηση, ωστόσο επέδειξε ταχύτητα και επιμονή και κατάφερε να αναρριχηθεί έως και την 7η θέση σώζοντας κάπως τα πράγματα. 

AMA Supercross, tritos agonas anaheim 2025

Μπροστά από τον Tomac βρέθηκε ο ομόσταυλός του στην Monster (Energy Yamaha Star Racing), Justin Cooper, ο οποίος έχασε την πέμπτη θέση από τον Hunter, αδερφό και team mate του Jett, ο οποίος με τη σειρά του τερμάτισε πίσω από τον 4ο Chase Sexton (Red Bull KTM Factory Racing).

Στο πρωτάθλημα προηγείται πλέον ο Ken Roczen με 62 βαθμούς, έχοντας πίσω του τον Sexton με 59, ενώ ο νικητής της βραδιάς, Jett Lawrence, βρίσκεται στην τρίτη θέση με 57. Ο Eli Tomac έχει πλέον επίσης 57 βαθμούς και βρίσκεται στην τέταρτη θέση με τον Cooper Webb, τον τρίτο αναβάτη της Energy Yamaha Star Racing να κλείνει την πρώτη πεντάδα.

AMA Supercross, tritos agonas anaheim 2025

Στον αγώνα SX 250, για το πρωτάθλημα της Δυτικής Ακτής, νικητής αναδείχθηκε ο Haiden Deegan (Monster Energy Star Racing Yamaha) έπειτα από μάχη που είχε με τον Julien Beaumer (Redbull KTM Factory Racing), με τον αναβάτη της KTM να τερματίζει τελικά στη δεύτερη θέση αφήνοντας πίσω του τον Cole Davies (Monster Energy Star Racing Yamaha). Στην 4η θέση βρέθηκε ο Jordon Smith της Triumph Racing Factory Team, ενώ η πρώτη πεντάδα έκλεισε από τον Coty Schock (Muc-Off/FXR/ClubMX Yamaha).

Ο Beaumer βρίσκεται στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος με 69 βαθμούς, έπειτα από τρεις αγώνες, με τον Deegan δεύτερο και τον Smith στην τρίτη θέση με 62 και 60 βαθμούς αντίστοιχα.

Η GASGAS αποχωρεί από τους αγώνες μοτοσυκλέτας – Ο Jaime Busto μένει χωρίς εργοστασιακή ομάδα στο Trial

Τέλος εποχής για την ισπανική μάρκα από το 2026, με τον κορυφαίο της αναβάτη να δίχως ομάδα
GASGAS
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Η GASGAS βάζει οριστικό τέλος στην εργοστασιακή αγωνιστική της παρουσία, αποχωρώντας από όλες τις αγωνιστικές διοργανώσεις, από την 1η Ιανουαρίου 2026, σε μια απόφαση που πλήττει ιδιαίτερα το Trial, που είναι συνυφασμένο με το DNA της εταιρείας.

Η απόφαση της GASGAS να εγκαταλείψει κάθε εργοστασιακή αγωνιστική δραστηριότητα από την 1η Ιανουαρίου 2026 σηματοδοτεί το τέλος μιας ολόκληρης εποχής, με τον πιο άμεσο και ηχηρό αντίκτυπο να αφορά το Trial. Εκεί όπου η ισπανική εταιρεία δεν απλώς συμμετείχε, αλλά όριζε την ίδια της την ταυτότητα, και εκεί όπου ο Jaime Busto είχε εξελιχθεί στον βασικό εκφραστή της σύγχρονης αγωνιστικής της εικόνας.

GASGAS

Ο Βάσκος αναβάτης βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στο καλύτερο σημείο της καριέρας του. Σταθερά μέσα στην πρώτη τριάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος TrialGP, με νίκες, βάθρα και διαρκή παρουσία ως ο βασικός αντίπαλος του Toni Bou, ο Busto αποτέλεσε τον πυρήνα της GASGAS Factory Racing τόσο στο TrialGP όσο και στο  X-Trial. Η τρίτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και η νίκη στο Saint Denis επιβεβαίωσαν ότι η ομάδα όχι μόνο είχε λόγο ύπαρξης, αλλά και ξεκάθαρη δυναμική.

GASGAS

Κι όμως, παρά τα αποτελέσματα, το πρόγραμμα σταματά απότομα. Η συμμετοχή του Busto στον πρόσφατο γύρο του X-Trial στο Ponte di Legno ήταν ουσιαστικά η τελευταία του εμφάνιση με εργοστασιακή GASGAS. Σε λίγες ημέρες, η ομάδα παύει να υφίσταται, αφήνοντας έναν από τους κορυφαίους αναβάτες της σύγχρονης εποχής χωρίς εργοστασιακή στέγη ενόψει του 2026.

GASGAS

Η ειρωνεία είναι εμφανής με την GASGAS να αποχωρεί από το Trial ακριβώς τη στιγμή που διέθετε αναβάτη ικανό να αμφισβητήσει την απόλυτη κυριαρχία της Honda και του Bou. Για τον Busto, η απόφαση δεν σχετίζεται με απόδοση ή αγωνιστική πορεία, αλλά με την ευρύτερη εταιρική αναδιάρθρωση του ομίλου Pierer Mobility, υπό την διοίκηση της Bajaj στο πλαίσιο της οποίας η GASGAS είναι η εταιρεία που χάνει πλήρως την εργοστασιακή αγωνιστική της παρουσία συνεχίζοντας όμως σε επίπεδο μοντέλων παραγωγής στην Αυστρία, τα οποία μάλιστα ανανεώθηκαν κανονικά για το 2026.

GASGAS

Η εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει ιδιώτες αναβάτες και ομάδες, όμως το κεφάλαιο της εργοστασιακής συμμετοχής κλείνει οριστικά. Για τον Jaime Busto, το επόμενο βήμα αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα, με το ενδιαφέρον να είναι έντονο, καθώς πρόκειται για έναν αναβάτη σε πλήρη αγωνιστική ωριμότητα.

GASGAS

Για τη GASGAS, όμως, η αποχώρηση από το Trial είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια αγωνιστική απόφαση. Είναι ένας αποχαιρετισμός στο ίδιο της το DNA. Και για τον άνθρωπο που την κράτησε στην κορυφή των βάθρων τα τελευταία χρόνια, είναι το τέλος μιας συνεργασίας που έμοιαζε, μέχρι πρόσφατα, ιδανικά συγχρονισμένη.