Εξαιρετική επίδοση από τον Βασίλη Παντελεάκη στο CEV!

Μόλις 24 χιλιοστά ο Παντελεάκης μακριά από μια μεγάλη επιτυχία
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/6/2021

Ο Βασίλης Παντελεάκης, το Σαββατοκύριακο 13-14 Ιουνίου βρέθηκε στην πίστα της Βαρκελώνης για να συμμετάσχει στο Ισπανικό πρωτάθλημα CEV REPSOL στην κατηγορία Hawkers European talent cup. Στην κατηγορία αυτή συμμετέχουν 54 αναβάτες από όλο τον κόσμο από 18 διαφορετικές χώρες και είναι η πιο δύσκολη κατηγορία παγκοσμίως για αναβάτες ηλικίας 12 έως 17 χρόνων. Επίσης στην κατηγορία αυτή συμμετέχουν και αναβάτες που αγωνίζονται στο Red Bull Rookies Cup, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο τους ανταγωνισμού.

Λόγω των πολλών συμμετοχών η κατηγορία χωρίζεται σε δύο γκρουπ, με τον Βασίλη να συμμετέχει στο πρώτο γκρουπ που αποτελούνταν από 27 αναβάτες. Στις κατατακτήριες δοκιμές οι 18 πρώτοι του κάθε γκρουπ παίρνουν το εισιτήριο για τον τελικό αγώνα της Κυριακής, ενώ οι υπόλοιποι 18 αναβάτες που δεν θα προκριθούν απευθείας συμμετέχουν στον αγώνα τελευταίας ευκαιρίας και από κει προκρίνονται οι δύο πρώτοι. Ο Παντελεάκης θα συμμετάσχει σε αυτό το πρωτάθλημα ως έκτακτη συμμετοχή (wild card) σε δύο με τρεις αγώνες, με σκοπό να αποκτήσει  μεγαλύτερη εμπειρία που θα τον βοηθήσει στο ιταλικό πρωτάθλημα, εκεί που δίνει το μεγαλύτερο βάρος για τη φετινή χρονιά.

Ο Βασίλης βρέθηκε εκεί να αγωνίζεται με μια καινούργια ομάδα την (Avatel-Cardoso Racing) μη έχοντας κάνει δοκιμές πριν τον αγώνα, μη γνωρίζοντας την πίστα και με μια νέα μοτοσυκλέτα, την οποία θα οδηγούσε για πρώτη φορά. Η Πέμπτη ήταν η ημέρα των ελεύθερων δοκιμών και ο Βασίλης Παντελεάκης με την ομάδα του εκμεταλλεύτηκαν άριστα τα τρία 35λεπτα sessions πετυχαίνοντας χρόνο 1.55.900. Την Παρασκευή το πρόγραμμα περιλάμβανε δυο 40λεπτα ελεύθερων δοκιμών. Χάνοντας όμως το πρώτο 40λεπτο λόγω προβλήματος στο ηλεκτρικό σύστημα της μοτοσυκλέτας του είχε ως αποτέλεσμα να αγχωθεί και να χάσει την αυτοσυγκέντρωση του για το δεύτερο κομμάτι των δοκιμών, γεγονός που του στέρησε την ευκαιρία να βελτιώσει την επίδοση της Πέμπτης φεύγοντας με χρόνο 1.56.612.

Το Σάββατο περιλάμβανε κι αυτό δυο 40λεπτα, αυτή τη φορά όμως χρονομετρημένων κατατακτήριων δοκιμών, όπου οι 18 πρώτοι θα έπαιρναν το απευθείας εισιτήριο για τον αγώνα της Κυριακής. Εκεί ο Βασίλης Παντελεάκης στα πρώτα χρονομετρημένα τα έδωσε όλα και κατάφερε να κάνει χρόνο 1.54.215 (2,2 διαφορά από τον πρώτο) βελτιώνοντας το  χρόνο της Παρασκευής κατά 2,4 δευτερόλεπτα. Αυτό ο χρόνος, μέχρι τον τελευταίο γύρο του έδινε την 16η θέση και την απευθείας πρόκριση στον αγώνα της Κυριακής. Όμως στον τελευταίο γύρο, τέσσερις αναβάτες βελτίωσαν το χρόνο τους στέλνοντας τον Βασίλη στην 20η θέση, χάνοντας την 18η θέση για 24χιλιοστά  του δευτερολέπτου.

Στα δεύτερα χρονομετρημένα, ο Βασίλης Παντελεάκης πήρε την 17η θέση, αλλά λόγω της υψηλής θερμοκρασίας της ασφάλτου κανένας αναβάτης δεν μπόρεσε να βελτιώσει τους χρόνους των πρώτων χρονομετρημένων, με αποτέλεσμα να μετρήσουν οι καλύτεροι χρόνοι που είχαν έρθει από τα πρώτα χρονομετρημένα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να στείλει τον Έλληνα αναβάτη στον αγώνα τελευταίας ευκαιρίας όπου οι δύο πρώτοι θα έπαιρναν το εισιτήριο για τον αγώνα της Κυριακής.

Στον αγώνα της τελευταίας ευκαιρίας ο Βασίλης ξεκίνησε από την τρίτη θέση και κάνοντας μία καταπληκτική εκκίνηση έστριψε στην πρώτη στροφή δεύτερος. Μετά ακολούθησε ένας αγώνας οκτώ γύρων και μετά από εναλλαγές θέσεων τον πρώτων έξι αναβατών που πάλευαν για τις δυο πρώτες θέσεις, δεν κατάφερε να προκριθεί τερματίζοντας στην έκτη θέση με διαφορά 600 χιλιοστά διαφορά από τον πρώτο.

Ο Βασίλης Παντελεάκης δήλωσε πως "ήταν ένα δυνατό τριήμερ,ο αποκόμισα πολλές εμπειρίες, γνώρισα καινούργιους φίλους και πήγα σε μία καινούργια ομάδα που δουλέψαμε πάρα πολύ καλά μαζί. Προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις και να τα καταφέρω να προκριθώ στον αγώνα, μέχρι τον τελευταίο γύρο στα χρονομετρημένα στην ταμπέλα μου έβλεπα ότι είμαι στη 16η θέση που μου έδινε την πρόκριση. Ήμουν πολύ χαρούμενος και απογοητεύτηκα όταν έμαθα ότι ήμουν 20ος ερχόμενος στα pit. Στον αγώνα τελευταίας ευκαιρίας δεν ήμουν τόσο επιθετικός όσο θα 'πρεπε κι αυτός ήταν ο λόγος που δεν κατάφερα να είμαι στις δύο πρώτες θέσεις που θα μου έδιναν την πρόκριση. Γενικά όμως απέκτησα πολλές εμπειρίες και ανυπομονώ να ξαναγωνιστώ στο ισπανικό πρωτάθλημα. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου και όλους αυτούς που υποστηρίζουν την προσπάθεια μου."

Ο José Luis Cardoso, Team Manager της Avatel-Cardoso Racing, είπε στις δηλώσεις του: "Ο Βασίλης Παντελεάκης είναι ένας αναβάτης που αγωνίστηκε για πρώτη φορά στο ισπανικό πρωτάθλημα που είναι άκρως απαιτητικό και ανταγωνιστικό. Η περίοδος προσαρμογής αυτές τις μέρες ήταν πολύ γρήγορη και παραγωγική. Μέρα με τη μέρα μείωσε τις διαφορές με τους αντιπάλους του και αυτό είναι εντυπωσιακό και σημαντικό πράγμα. Απέκτησε σημαντική εμπειρία θα τον βοηθήσει στη συνέχεια και θα είναι μαζί μας στους επόμενους αγώνες που δεν συμπίπτουν με άλλες δεσμεύσεις του, οπότε είμαστε πολύ χαρούμενοι που τον έχουμε μαζί μας και τον καλωσορίζουμε στην ομάδα μας Avatel-Cardoso Racing."

AMA Supercross 2025, Glendale - Στον Chase Sexton το πρώτο Triple Crown

Πρώτη νίκη για Jordon Smith και Triumph στην 250SX
AMA Supercross 2025 - Glendale
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/2/2025

Στο γεμάτο στάδιο State Farm στην Αριζόνα έγινε ο 4ος αγώνας του AMA Supercross, με το πρώτο Triple Crown της χρονιάς στη μεγάλη κατηγορία να πηγαίνει στον Chase Sexton και τον Jordon Smith να πετυχαίνει την πρώτη νίκη στην ιστορία της Triumph στην 250SX.

Το Triple Crown είναι τρεις μικρότεροι σε διάρκεια αγώνες και νικητής της βραδιάς ανακηρύσσεται εκείνος που έχει τον καλύτερο συνδυασμό αποτελεσμάτων. Στο στάδιο State Farm στην Αριζόνα αυτός ήταν ο Chase Sexton (Red Bull KTM Factory Racing) και χωρίς να πάρει νίκη, με 3-3-2, επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος στην 450SX.

AMA Supercross 2025 - Glendale

Cooper Webb (Monster Energy Yamaha Star Racing) πήρε την πρώτη νίκη φέτος στον πρώτο αγώνα με τον Jett Lawrence (Honda HRC Progressive) να προσπαθεί να την κλέψει στην τελευταία στροφή αλλά να κάνει λάθος και τον Web να κερδίζει σε μια πίστα που δεν είχε ανέβει ποτέ στο παρελθόν στο βάθρο. Το 1-5-3 που πέτυχε ο αναβάτης της Yamaha ήταν αρκετό για να τον φέρει στην δεύτερη θέση στο Triple Crown.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Ken Roczen (Progressive Insurance ECSTAR Suzuki), ο οποίος κατάφερε να κερδίσει τον δεύτερο αγώνα της βραδιάς και να κάνει το 4-1-5 που τον έφερε στην τρίτη θέση τελικά.

Ο Eli Tomac (Monster Energy Yamaha Star Racing) ήταν ο αναβάτης που κέρδισε τον τρίτο και τελευταίο αγώνα στο στάδιο State Farm, μπροστά από τον Jett Lawrence, νίκη που τον έφερε τελικά στην 4η θέση με 6-4-1, με τον Hunter Lawrence (Honda HRC Progressive) να κλείνει την πρώτη πεντάδα.

AMA SX 2025 - Glendale

Ο Jett Lawrence φαινόταν ότι θα μπορούσε να βρεθεί τουλάχιστον στο βάθρο και διεκδικούσε τη νίκη στο Triple Crown έχοντας τερματίσει στη δεύτερη θέση στον πρώτο και τον δεύτερο αγώνα της βραδιάς. Όμως στον τρίτο αγώνα, ένα φαινομενικά "αθώο" πάτημα με το δεξί πόδι, ώθησε τον Αυστραλό να εγκαταλείψει την προσπάθειά του και με το 2-2-0 να τερματίσει στην 8η θέση. 

Τα μαντάτα για τον Lawrence δεν είναι καλά αφού οι εξετάσεις που έκανε μετά τον αγώνα έδειξαν ρήξη πρόσθιου χιαστού συνδέσμου και μερική ρήξη μηνίσκου, με το χειρουργείο που θα γίνει άμεσα να είναι το επόμενο βήμα για τον πρωταθλητή, τον μοναδικό στην ιστορία του AMA SX που έχει πάρει δύο σερί πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία.

Με 84 βαθμούς ο Sexton προηγείται πλέον στο πρωτάθλημα, με τον Roczen πίσω του με μόλις δύο βαθμούς διαφορά, στους 84. Στην τρίτη θέση ο Tomac, ενώ 4ος βρίσκεται ο Jett Lawrence με 71 βαθμούς και ο Jason Anderson (Monster Energy Kawasaki) κλείνει την πρώτη πεντάδα με 64.

 

Στην 250SX για το πρωτάθλημα της Δυτικής Ακτής ο Jordon Smith (Triumph Racing) έγραψε ιστορία παίρνοντας την πρώτη νίκη στης Triumph στον θεσμό. Ο Smith ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου κάνοντας το 2-3-1, ως ο τέταρτος διαφορετικός αναβάτης που κερδίζει φέτος σε τέσσερεις αγώνες, ενώ η Triumph γίνεται παράλληλα ο τέταρτος διαφορετικός κατασκευαστής με νίκη αυτή τη σεζόν! 

AMA SX 2025 - Glendale

Στη δεύτερη θέση γενικής με 3-2-4 στους τρεις αγώνες βρέθηκε ο Haiden Deegan (Monster Energy Yamaha Star Racing) έχοντας πίσω του τον team mate του Cole Davies. Ο αναβάτης από τη Νέα Ζηλανδία έκανε μια εντυπωσιακή εμφάνιση στην Αριζόνα κερδίζοντας τους δύο πρώτους αγώνες, ωστόσο μια εξίσου εντυπωσιακή πτώση στον τελευταίο αγώνα (τερμάτισε 8ος) του στέρησε τη διεκδίκηση της πρωτιάς και τον έριξε στην τρίτη θέση της γενικής.

AMA SX 2025 - Glendale

Στο πρωτάθλημα ο Julien Beaumer (Red Bull KTM Factory Racing) εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση με 87 βαθμούς, παρά το γεγονός ότι έπεσε δύο φορές στην Αριζόνα, στον πρώτο και τον δεύτερο αγώνα αντίστοιχα, για να κάνει το 4-7-2 και να καταταγεί τελικά τέταρτος. Πίσω του με 85 βαθμούς βρίσκεται ο Jordon Smith και μόλις έναν βαθμό πιο πίσω με 84 βλέπουμε τον Deegan. Με 72 και 68 βαθμούς αντίστοιχα ακολουθούν οι Davies και Jo Shimoda.