Η Δήμητρα Λαδά στη 10άδα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα γυναικών-WEC, στο Brno

Εξαιρετική επίδοση στην πρώτη της εμφάνιση στην τσέχικη πίστα που κάποτε φιλοξενούσε αγώνα MotoGP
Δήμητρα Λαδά, Brno
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/7/2024

Η Δήμητρα Λαδά γνωστή και ως Jo77 βρέθηκε για πρώτη φορά στην πίστα Brno της Τσεχίας για να συμμετάσχει στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα γυναικών-Women’s European Championship (WEC) κατηγορία SSP300, με την Yamaha R3 μοτοσυκλέτα της και την ομάδα της ARP Racing.

Η Δήμητρα, καθώς ήταν μια καινούργια εμπειρία για εκείνη, έκανε το καλύτερο δυνατό καθώς στα χρονομετρημένα του Σαββάτου προσπαθούσε να εξοικειωθεί με τη μεγάλη αυτή πίστα, καταφέρνοντας σε κάθε γύρο να βελτιώνει τον προσωπικό της χρόνο, για να ξεκινήσει στον αγώνα του Σαββάτου από τη 10η θέση στη σχάρα εκκίνησης.

Με μια πολύ καλή εκκίνηση βρέθηκε να στρίβει την Κ1 μπροστά από την 9η στη σχάρα εκκίνησης και μόνιμη αναβάτη του πρωταθλήματος, την εσθονή María Saluste. Οδηγώντας με καλό ρυθμό και σταθερό γυρολόγιο, κρατήθηκε μπροστά της για τους τέσσερις πρώτους γύρους, όταν στην είσοδο μιας απότομα ανηφορικής αριστερής στροφής, δεν "κούμπωσε" στο κιβώτιο η τρίτη σχέση στο κρίσιμο κατέβασμα, αναγκάζοντάς την να σηκώσει τη μοτοσυκλέτα για να μην πέσει.

Δήμητρα Λαδά

Η Saluste άδραξε την ευκαιρία και πέρασε μπροστά, όμως η Τζο δεν το έβαλε κάτω. Δίνοντας τον καλύτερό της εαυτό, μέσα σε δυο γύρους κατάφερε να "μαζέψει" τη διαφορά που είχε δημιουργηθεί ανάμεσα στις δύο αναβάτισες, να μελετήσει τις κινήσεις της Εσθονής και να την προσπεράσει μόλις βρήκε την ευκαιρία. Η εμπειρία της Saluste όμως στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, που ως τώρα για το 2024 έχει αγωνιστεί στις πίστες Cremona και Misano, της έδωσε το προβάδισμα και κατάφερε να ξαναπεράσει τη Τζο στον τελευταίο γύρο, με την Ελληνίδα αγωνιζόμενη να τερματίζει στην 10η θέση κάνοντας προσωπικό ρεκόρ για την πίστα Brno της Τσεχίας.  Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υπόλοιπες αγωνιζόμενες είναι αρκετά εξομοιωμένες με ανάλογες πίστες σε αντίθεση με την Τζο όπου η μεγαλύτερη πίστα που έχει αγωνιστεί- προπονηθεί είναι η πίστα των Σερρών.

Δήμητρα Λαδά

Στον βρόχινο αγώνα της Κυριακής δυστυχώς είχε μια πτώση στον γύρο προθέρμανσης η οποία την ανάγκασε να εγκαταλείψει και να μην συμμετάσχει στον αγώνα. Η ίδια δήλωσε: "Είναι εξωπραγματική η αίσθηση να οδηγείς και να αγωνίζεσαι σε πίστα MotoGP. Είναι πραγματικά ένα όνειρο που βγήκε αληθινό. Το γεγονός ότι προκρίθηκα στον αγώνα από τις πρώτες κιόλας χρονομετρημένες δοκιμές, ανάμεσα σε τόσο έμπειρες οδηγούς, η πλειονότητα των οποίων τρέχουν για δεύτερη ή και τρίτη συνεχόμενη χρονιά σε αυτό το τόσο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, είναι σαφώς μια πολύ μεγάλη επιτυχία. Το ότι είχα, δε και μια πολύ καλή μάχη με μια μόνιμη αγωνιζόμενη του πρωταθλήματος, αφού ήμουν η μόνη wildcard συμμετοχή, είναι το κερασάκι στην τούρτα. Η πτώση της Κυριακής ευτυχώς ήταν τελείως ανώδυνη αλλά αυτά συμβαίνουν όταν μέχρι 2’ πριν ανοίξει η έξοδος των pits η πίστα ήταν στεγνή. Μπήκαμε σε πίστα που μόλις είχε αρχίσει να βρέχεται, που είναι πολύ χειρότερη κατάσταση από το να είναι εντελώς βρεγμένη, τότε τα βρόχινα λάστιχα θα δούλευαν σωστά και αυτό δε θα είχε συμβεί. Στενοχωρήθηκα γιατί έχω καλή απόδοση στη βροχή καθώς οδηγώ πολύ γραμμικά, από την εμπειρία μου στα δίχρονα 125. Όμως τα πλαστικά και τα μαρσπιέ φτιάχνονται, οπότε λέω πάλι καλά. Φεύγω από την ιστορική πίστα του Brno με 6 βαθμούς στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα γυναικών και στοχεύω στον τελευταίο αγώνα του WEC στην πίστα της Imola το Σεπτέμβριο. Ελπίζω να βρω την οικονομική και υλική υποστήριξη από εταιρίες για να το καταφέρω. Ευχαριστώ την ομάδα μου ARP Racing που έκανε το όνειρό μου πραγματικότητα και το σύζυγό μου, Βαγγέλη, που έκανε τα αδύνατα, δυνατά προκειμένου να είναι έτοιμα τα φέρινγκ της μοτοσυκλέτας μου μετά την πτώση που είχα στις Σέρρες στον προηγούμενο αγώνα".

Δήμητρα Λαδά

Την προσπάθεια της Τζο στηρίζουν οι: ARP racing, Moto femmes Hellas, Bikeit, Spiliotis, Yamaha, Tzortzopoulos moto fashion, Rho foods

Ετικέτες

Daniel Sanders: Αφοσιωμένος στην ΚΤΜ με νέο πολυετές συμβόλαιο

Στο πορτοκαλί θα κλείσει την καριέρα του ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rally-Raid 2025 και πρωτοπόρος της φετινής σεζόν
Daniel Sanders
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Ο 31 ετών Αυστραλός αναβάτης είναι ένας εκ των πιο γνωστών προσώπων των ράλι, έχοντας κατακτήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή FIM Rally-Raid το 2025, χρονιά στην οποία πήρε τη νίκη και στο Dakar Rally.

Φέτος ο Sanders έχει ξεκινήσει δυναμικά τη σεζόν των παγκοσμίων ράλι, τερματίζοντας πέμπτος στο Dakar και νικώντας στα Rally-Raid Portugal και Desafío Ruta 40, έχοντας αυτή τη στιγμή την πρώτη θέση στην προσωρινή κατάταξη του 2026 FIM World Rally-Raid Championship (W2RC).

Daniel Sanders

Ο Αυστραλός μόλις ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Red Bull KTM Factory Racing, με τη διάρκεια της νέας του συμφωνίας να μην ανακοινώνεται ακριβώς, πλην της περιγραφής του συμβολαίου ως “πολυετές”.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο Sanders πιθανότατα θα μείνει στην ΚΤΜ ως το τέλος της καριέρας του, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στο κεντρικό θέμα της, τα ράλι. Για παράδειγμα, πριν μερικές μέρες ο Sanders εκμεταλλεύτηκε ένα κενό στο καλεντάρι του W2RC για να συμμετάσχει στον περίφημο αγώνα Hard Enduro Erzbergrodeo, όπου μάλιστα διακρίθηκε τερματίζοντας δεύτερος στον Πρόλογο του αγώνα πίσω από τον Andrea Verona, αναβάτη της Red Bull KTM Factory Racing στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro.

Daniel Sanders

Daniel Sanders: “Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που συνεχίζω με τη Red Bull KTM Factory Racing και θα παρατείνω τον χρόνο μου με την ομάδα ράλι. Έχουμε καλύψει μια μακρά διαδρομή μαζί τα τελευταία χρόνια και νιώθω πως μαζί με την ομάδα έχουμε χτίσει κάτι πολύ ξεχωριστό. Όλοι προσπαθούν διαρκώς να βελτιωθούν και αυτή η ώθηση είναι το στοιχείο που απολαμβάνω ως μέλος αυτής της ομάδας. Η επιτυχία που έχουμε βιώσει μαζί ως τώρα είναι απίστευτη και μου δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση και κίνητρο για όλα όσα θα έρθουν. Το να αγωνίζομαι για την ΚΤΜ ήταν ένα όνειρο για μένα από τότε που ήμουν παιδί, έτσι να το συνεχίσω να εκπροσωπώ αυτήν την εταιρεία σημαίνει πολλά για μένα. Αδημονώ για το επόμενο κεφάλαιο και ελπίζω αυτό να σημαίνει πολλά πετυχημένα χρόνια μαζί.”

Daniel Sanders

Andreas Hölzl – Rally Team Manager: “Φυσικά είμαστε πολύ χαρούμενοι που θα συνεχίσουμε με τον Daniel για να επόμενα χρόνια. Το να έχουμε τον τρέχοντα Παγκόσμιο Πρωταθλητή FIM Rally-Raid στην ομάδα είναι εξαιρετικά σημαντικό για μας, όχι μόνο σε επίπεδο αποτελεσμάτων, αλλά και για τον ρόλο που παίζει στο ευρύτερο πρόγραμμά μας. Ο Daniel έχει εξελιχθεί σε άνθρωπο-κλειδί για την ομάδα, ο οποίος συνεισφέρει τόσο στους αγώνες όσο και στην εξέλιξη της KTM 450 Rally. Εξακολουθεί να επιβεβαιώνει τις ικανότητές του σε κάθε αγώνα, αποδίδοντας στο κορυφαίο επίπεδο με συνέπεια και διαρκώς ψάχνοντας τρόπους να βελτιωθεί. Η ταχύτητα, η αποφασιστικότητα και η συνέπειά του τον κάνουν πολύτιμο κεφάλαιο στην ομάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω στις επιτυχίες μας και να πιέζουμε για ακόμη περισσότερες νίκες στο μέλλον.”