Joaquim Rodrigues - Βάζει τέλος στην 35χρονη αγωνιστική του καριέρα

Ένας από τους διασημότερους Πορτογάλους αγωνιζόμενους MX, Enduro και Rally αποσύρεται από το προσκήνιο
JROD Retires
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/3/2024

Το Σάββατο 23 Μαρτίου, ο Joaquim Rodrigues ανακοίνωσε την απόσυρσή του από τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετά από 35 χρόνια εμπλοκής στους χώρους Motocross, Supercross, Enduro και Rally.

O JRod” αγωνίστηκε για 20+ χρόνια στο Motocross αλλά και στο Supercross στις Η.Π.Α., ενώ έκανε το ντεμπούτο του στους αγώνες Rally ως μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Hero MotoSports το 2016. Με τη Hero κέρδισε τον αγώνα Baja India το 2017, τον Pan-Africa το 2019, ήταν 3ος στο Abu Dhabi Desert Challenge 2021, και 4ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally του 2021. Στο Rally Dakar καλύτερο αποτέλεσμά του ήταν η 11η θέση τη γενικής το 2021, ενώ είχε νίκη ημέρας (stage) το 2022. Το 2024 εγκατέλειψε μετά από πτώση και τραυματισμό το θρυλικό ράλι, μόλις στην 1η ημέρα του αγώνα.

Ο Joaquim Rodrigues μπροστά στο άγαλμα του Paulo Goncalves

Ο θάνατος του κουνιάδου του, Paulo Goncalves (είχε παντρευτεί την αδελφή του JROD), στο Dakar 2020 στάθηκε μεγάλο πλήγμα για τον Rodrigues.

Jrod

Στην ανακοίνωση για το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας, ο JRod αναφέρει μεταξύ άλλων: “Για 35 χρόνια αφιέρωσα τον εαυτό μου ολόψυχα στο Motocross, το Supercross, το Enduro και, πιο πρόσφατα, στα ράλι. Πάντα το έκανα με ένταση και πάθος. Δεν θα είχε νόημα με άλλον τρόπο.
Η αφοσίωση που με οδήγησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross και στη συνέχεια στο πολυαγαπημένο AMA Supercross στις Ηνωμένες Πολιτείες με συνόδευσε σε όλη μου την καριέρα. Η ίδια αφοσίωση και ο ίδιος ενθουσιασμός με τον οποίο αφιέρωσα τον εαυτό μου στους αγώνες ράλι. Δεν ήταν εύκολο, δεν είναι ποτέ εύκολο. Το να φύγεις από το σπίτι σου ως παιδί για να ενταχθείς σε μια επίσημη ομάδα του παγκόσμιου Motocross δίπλα στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή είναι ένα όνειρο για κάθε νεαρό αναβάτη, να ετοιμάζεις τις βαλίτσες σου και να πηγαίνεις στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνος σου, χωρίς να ξέρεις τι να περιμένεις από το πιο άγριο πρωτάθλημα supercross στον κόσμο. Ήρθε ένα σημείο όπου, περισσότερο από την έλλειψη κινήτρων, ένιωσα ότι ήταν καιρός να σταματήσω, να αλλάξω πορεία. Ο ενθουσιασμός δεν υπήρχε και πάντα σεβόμουν τις ομάδες, τους χορηγούς και όλους γύρω μου. Αυτό συνέβη και με τ
α Rally-Raids, μέσω των οποίων ερωτεύτηκα την έρημο. Ξεκινήσαμε τις περιπέτειές μας στο Ντακάρ με επιτυχίες, ήττες, χαρές, καλές και όχι και τόσο καλές μέρες, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψα αυτό που είχα βάλει σκοπό να κάνω, γιατί δεν είναι μέσα μου να τα παρατάω. Αλλά ήταν ο πόνος που ένιωσα με το ατύχημα του Πάολο εκείνη την καταραμένη 12η Ιανουαρίου 2020 που μου κόστισε περισσότερο και άλλαξε τα πάντα. Υπέφερα πολύ, αλλά, επίσης εξαιτίας του, επέστρεψα στο Ντακάρ. Ξεπέρασα τους φόβους και τις φοβίες μου και καταφέραμε να κερδίσουμε ένα στάδιο το 2022. Ξέρω ότι δεν ένιωσα ποτέ ξανά ο ίδιος οδηγός. Όχι επειδή φοβάμαι τα ατυχήματα, αλλά μια τόσο τεράστια απώλεια σε κάνει να βάζεις όλα τα υπόλοιπα σε μια άλλη προοπτική και να βλέπεις τη ζωή διαφορετικά. Δεν εγκατέλειψα ποτέ την προπόνηση, δούλεψα σκληρά και αφοσιώθηκα ώστε, μαζί με την ομάδα, να πετύχω τους στόχους που είχαμε θέσει. Όσο περνάει όμως ο καιρός, αρχίζουν να μπαίνουν αμφιβολίες για το αν αυτό είναι πραγματικά το σημείο που θέλουμε να είμαστε, και πρόσφατα αυτές οι αμφιβολίες εντάθηκαν. Πριν λίγο καιρό, παρακολούθησα τον αγώνα του Αμπού Ντάμπι από το περιθώριο και, για πρώτη φορά στην καριέρα μου, ένιωσα καλά που ήμουν εκεί χωρίς να συμμετέχω, χωρίς να θέλω να βάλω πρώτη ταχύτητα και να ξεκινήσω όταν είδα τους συναδέλφους μου στην πίστα. Ένιωσα ότι βρισκόμουν στο σωστό μέρος. Επιστρέψαμε στο σπίτι και μίλησα ανοιχτά με την ομάδα, η οποία αμέσως κατανόησε και αποδέχθηκε την επιθυμία μου να αποχωρήσω από τους αγώνες. Ένιωσα ότι ήταν καιρός να φύγω και ότι έπρεπε να το κάνω με τον ίδιο ειλικρινή τρόπο που πάντα διαχειριζόμουν την καριέρα μου. Δεν ήταν σωστό να είμαι εκεί έξω και να εξαπατώ τους χορηγούς και όσους πάντα με υποστήριζαν, κάνοντας τον εαυτό μου ρεζίλι, όταν το μυαλό μου μου έλεγε ότι ήταν καιρός να σταματήσω. Έτσι αποφάσισα να φύγω τη σωστή ώρα. Ελπίζω όλοι να κατανοήσουν την απόφασή μου. Όλοι πρέπει να ξέρουμε πότε πρέπει να σταματήσουμε και να σεβόμαστε αυτούς που θέλουν να σταματήσουν. Μια στάση δεν είναι αποχαιρετισμός. Ευτυχώς, η Hero έδειξε για άλλη μια φορά ότι είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ομάδα, είναι μια πραγματική οικογένεια, και με κάλεσε να παραμείνω στην ομάδα, την οποία ελπίζω να βοηθήσω, σε άλλο ρόλο πλέον, και να συμβάλω στις μελλοντικές επιτυχίες της.”

Αναμένουμε να δούμε αν ο JRod αποδεχτεί την πρόσκληση της Hero και συνεχίσει την εμπλοκή του με τα ράλι, σε διαφορετικό ρόλο.

Ετικέτες

Η Royal Enfield στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Flat Track – Προαναγγέλλει και μοντέλο παραγωγής [Video]

Τη συμμετοχή της αναλαμβάνει ο δις πρωταθλητής Flat Track της Αγγλίας
royal enfield sherpa 450 ft mk2
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/5/2026

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Flat Track της FIM ζει μια περίοδο έντονης ανάπτυξης, καθώς η δημοφιλία του έχει εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια – κυρίως στις χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης – και το γεγονός αποτυπώνεται γλαφυρά στην πρόσφατη επικαιρότητα.

Το ίδιο το πρωτάθλημα μεγάλωσε φέτος από έξι σε δέκα αγώνες, ως δείγμα της ζήτησης που έχει από το κοινό, ενώ πολύ πρόσφατα ανακοινώθηκε η συμμετοχή της Ducati σε αυτό με μια μοτοσυκλέτα βασισμένη στη Desmo 450MX.

Τώρα είναι η σειρά της Royal Enfield να δημοσιοποιήσει τη δική της συμμετοχή με μια μοτοσυκλέτα που περιγράφεται ως Sherpa 450 FT Mk2 και στην ουσία είναι ένα flat track βασισμένο στον μονοκύλινδρο Sherpa 450 των Himalayan, Guerilla κ.ο.κ.

Για την ακρίβεια, η μοτοσυκλέτα έχει εξελιχθεί στην Αγγλία με τη βοήθεια του Gary Birtwistle, του 36χρονου Άγγλου κατόχου δύο εθνικών πρωταθλημάτων Flat Track στην πατρίδα του και με αγωνιστική εμπειρία τόσο από ευρωπαϊκούς όσο και αμερικανικούς θεσμούς του αθλήματος.

Ο Birtwistle είναι πλέον ιδιοκτήτης της αγωνιστικής σχολής Dirt Craft στην Αγγλία και συνεργάζεται με τη Royal Enfield στην εξέλιξη του Sherpa FT Mk2, ενώ θα αναλάβει και την αγωνιστική της συμμετοχή φέτος σε όλη τη διάρκεια του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Από αυτήν την ανακοίνωση ωστόσο προκύπτει και μια δεύτερη είδηση, καθώς η Royal Enfield δεν κρύβει πως από την αγωνιστική Sherpa 450 FT Mk2 θα προκύψει και ένα μοντέλο παραγωγής, το οποίο “θα παρουσιαστεί σύντομα” κατά τη σχετική επίσημη ανακοίνωση.

Η Royal Enfield έχει επενδύσει αρκετά στο άθλημα του Flat Track με κύριο στόχο να προσεγγίσει έτσι το κοινό που το παρακολουθεί σε αρκετές χώρες και κυρίως στις ΗΠΑ, όπου το άθλημα είναι πολύ μεγαλύτερο και δημοφιλέστερο απ’ όσο στην Ευρώπη.

Έτσι, καθόλου τυχαία η ινδική εταιρεία αφιέρωσε αρκετές δραστηριότητες γύρω από το Flat Track στην περσινή της ετήσια γιορτή Motoverse στη Goa (Ινδία), ενώ πριν περίπου έναν χρόνο ξεκίνησε μια συνεργασία στις ΗΠΑ με την ελληνική DNA υποστηρίζοντας τη συμμετοχή γυναικών στο άθλημα αυτό.

Ο πρώτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Flat Track θα γίνει το Σάββατο 9 Μαΐου στη Roden της Ολλανδίας και όλοι οι αγώνες θα προβληθούν ζωντανά και εντελώς δωρεάν από τη streaming πλατφόρμα FIM-Moto.tv.