Joaquim Rodrigues - Βάζει τέλος στην 35χρονη αγωνιστική του καριέρα

Ένας από τους διασημότερους Πορτογάλους αγωνιζόμενους MX, Enduro και Rally αποσύρεται από το προσκήνιο
JROD Retires
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/3/2024

Το Σάββατο 23 Μαρτίου, ο Joaquim Rodrigues ανακοίνωσε την απόσυρσή του από τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετά από 35 χρόνια εμπλοκής στους χώρους Motocross, Supercross, Enduro και Rally.

O JRod” αγωνίστηκε για 20+ χρόνια στο Motocross αλλά και στο Supercross στις Η.Π.Α., ενώ έκανε το ντεμπούτο του στους αγώνες Rally ως μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Hero MotoSports το 2016. Με τη Hero κέρδισε τον αγώνα Baja India το 2017, τον Pan-Africa το 2019, ήταν 3ος στο Abu Dhabi Desert Challenge 2021, και 4ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally του 2021. Στο Rally Dakar καλύτερο αποτέλεσμά του ήταν η 11η θέση τη γενικής το 2021, ενώ είχε νίκη ημέρας (stage) το 2022. Το 2024 εγκατέλειψε μετά από πτώση και τραυματισμό το θρυλικό ράλι, μόλις στην 1η ημέρα του αγώνα.

Ο Joaquim Rodrigues μπροστά στο άγαλμα του Paulo Goncalves

Ο θάνατος του κουνιάδου του, Paulo Goncalves (είχε παντρευτεί την αδελφή του JROD), στο Dakar 2020 στάθηκε μεγάλο πλήγμα για τον Rodrigues.

Jrod

Στην ανακοίνωση για το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας, ο JRod αναφέρει μεταξύ άλλων: “Για 35 χρόνια αφιέρωσα τον εαυτό μου ολόψυχα στο Motocross, το Supercross, το Enduro και, πιο πρόσφατα, στα ράλι. Πάντα το έκανα με ένταση και πάθος. Δεν θα είχε νόημα με άλλον τρόπο.
Η αφοσίωση που με οδήγησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross και στη συνέχεια στο πολυαγαπημένο AMA Supercross στις Ηνωμένες Πολιτείες με συνόδευσε σε όλη μου την καριέρα. Η ίδια αφοσίωση και ο ίδιος ενθουσιασμός με τον οποίο αφιέρωσα τον εαυτό μου στους αγώνες ράλι. Δεν ήταν εύκολο, δεν είναι ποτέ εύκολο. Το να φύγεις από το σπίτι σου ως παιδί για να ενταχθείς σε μια επίσημη ομάδα του παγκόσμιου Motocross δίπλα στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή είναι ένα όνειρο για κάθε νεαρό αναβάτη, να ετοιμάζεις τις βαλίτσες σου και να πηγαίνεις στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνος σου, χωρίς να ξέρεις τι να περιμένεις από το πιο άγριο πρωτάθλημα supercross στον κόσμο. Ήρθε ένα σημείο όπου, περισσότερο από την έλλειψη κινήτρων, ένιωσα ότι ήταν καιρός να σταματήσω, να αλλάξω πορεία. Ο ενθουσιασμός δεν υπήρχε και πάντα σεβόμουν τις ομάδες, τους χορηγούς και όλους γύρω μου. Αυτό συνέβη και με τ
α Rally-Raids, μέσω των οποίων ερωτεύτηκα την έρημο. Ξεκινήσαμε τις περιπέτειές μας στο Ντακάρ με επιτυχίες, ήττες, χαρές, καλές και όχι και τόσο καλές μέρες, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψα αυτό που είχα βάλει σκοπό να κάνω, γιατί δεν είναι μέσα μου να τα παρατάω. Αλλά ήταν ο πόνος που ένιωσα με το ατύχημα του Πάολο εκείνη την καταραμένη 12η Ιανουαρίου 2020 που μου κόστισε περισσότερο και άλλαξε τα πάντα. Υπέφερα πολύ, αλλά, επίσης εξαιτίας του, επέστρεψα στο Ντακάρ. Ξεπέρασα τους φόβους και τις φοβίες μου και καταφέραμε να κερδίσουμε ένα στάδιο το 2022. Ξέρω ότι δεν ένιωσα ποτέ ξανά ο ίδιος οδηγός. Όχι επειδή φοβάμαι τα ατυχήματα, αλλά μια τόσο τεράστια απώλεια σε κάνει να βάζεις όλα τα υπόλοιπα σε μια άλλη προοπτική και να βλέπεις τη ζωή διαφορετικά. Δεν εγκατέλειψα ποτέ την προπόνηση, δούλεψα σκληρά και αφοσιώθηκα ώστε, μαζί με την ομάδα, να πετύχω τους στόχους που είχαμε θέσει. Όσο περνάει όμως ο καιρός, αρχίζουν να μπαίνουν αμφιβολίες για το αν αυτό είναι πραγματικά το σημείο που θέλουμε να είμαστε, και πρόσφατα αυτές οι αμφιβολίες εντάθηκαν. Πριν λίγο καιρό, παρακολούθησα τον αγώνα του Αμπού Ντάμπι από το περιθώριο και, για πρώτη φορά στην καριέρα μου, ένιωσα καλά που ήμουν εκεί χωρίς να συμμετέχω, χωρίς να θέλω να βάλω πρώτη ταχύτητα και να ξεκινήσω όταν είδα τους συναδέλφους μου στην πίστα. Ένιωσα ότι βρισκόμουν στο σωστό μέρος. Επιστρέψαμε στο σπίτι και μίλησα ανοιχτά με την ομάδα, η οποία αμέσως κατανόησε και αποδέχθηκε την επιθυμία μου να αποχωρήσω από τους αγώνες. Ένιωσα ότι ήταν καιρός να φύγω και ότι έπρεπε να το κάνω με τον ίδιο ειλικρινή τρόπο που πάντα διαχειριζόμουν την καριέρα μου. Δεν ήταν σωστό να είμαι εκεί έξω και να εξαπατώ τους χορηγούς και όσους πάντα με υποστήριζαν, κάνοντας τον εαυτό μου ρεζίλι, όταν το μυαλό μου μου έλεγε ότι ήταν καιρός να σταματήσω. Έτσι αποφάσισα να φύγω τη σωστή ώρα. Ελπίζω όλοι να κατανοήσουν την απόφασή μου. Όλοι πρέπει να ξέρουμε πότε πρέπει να σταματήσουμε και να σεβόμαστε αυτούς που θέλουν να σταματήσουν. Μια στάση δεν είναι αποχαιρετισμός. Ευτυχώς, η Hero έδειξε για άλλη μια φορά ότι είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ομάδα, είναι μια πραγματική οικογένεια, και με κάλεσε να παραμείνω στην ομάδα, την οποία ελπίζω να βοηθήσω, σε άλλο ρόλο πλέον, και να συμβάλω στις μελλοντικές επιτυχίες της.”

Αναμένουμε να δούμε αν ο JRod αποδεχτεί την πρόσκληση της Hero και συνεχίσει την εμπλοκή του με τα ράλι, σε διαφορετικό ρόλο.

Ετικέτες

EnduroGP, Ισπανία: Μεγάλος νικητής ο Josep Garcia

Ο Ισπανός είναι πλέον 11 βαθμούς μπροστά από τον Andrea Verona
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/5/2026

Ο δεύτερος γύρος του EnduroGP 2026 διεξήχθη το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Ισπανία και ο Josep Garcia εκμεταλλεύτηκε το γεγονός πως “έπαιζε εντός έδρας”, σημειώνοντας δύο νίκες και αυξάνοντας τη διαφορά του στους 11 βαθμούς από τον Andrea Verona.

Πρώτη ημέρα

Η ελαφριά βροχόπτωση προβλημάτισε τους αναβάτες, με τον πρωταθλητή Josep Garcia της Red Bull KTM Factory Racing να αγωνίζεται εντός έδρας και να θέλει να ενισχύσει το προβάδισμά του. Οι πρωτοπόροι κόλλησαν στη λάσπη που είχε δημιουργήσει η βροχή κι αυτό λειτούργησε υπέρ του Julien Roussaly της Sherco Racing Factory, με τον Γάλλο να προηγείται νωρίς, μπροστά από τον Garcia και τον Zach Pichon της TM MOTO Boano Factory Enduro Team.

Καθώς ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος, ο Brad Freeman της Beta Factory Team προηγούταν του Garcia κατά μόλις 0,35 δευτερόλεπτα, ενώ ο Steve Holcombe της Sherco Racing Factory κατείχε την τρίτη θέση. Λίγο αργότερα, ο Garcia προηγούνταν πλέον κατά 32 δευτερόλεπτα του Holcombe, με τον Hamish Macdonald να ανεβαίνει στην τρίτη θέση, αλλά να δέχεται σκληρή πίεση από τους Andrea Verona, Pichon και τον Samuele Bernardini της Honda Racing RedMoto Enduro Team. Τη νίκη τελικά πήρε ο Garcia στην EnduroGP, με δεύτερο τον Macdonald – που πήρε νίκη στην Enduro2 – και τρίτο τον Verona, ενώ ο Pichon να κατέλαβε την τέταρτη θέση μπροστά από τον Bernardini.

Δεύτερη ημέρα

Από νωρίς ο Josep Garcia έστειλε σαφές μήνυμα στους αντιπάλους του και ήταν μπροστά με 18 δευτερόλεπτα, αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά του, δείχνοντας ότι δεν μπορεί να απειληθεί από κανέναν. Πίσω του πριν τον δεύτερο γύρο βρισκόντουσαν οι Verona και Pichon, ενώ πιο πίσω ακολουθούσαν οι Holcombe και Albin Norrbin. Το τέλος της δεύτερης ημέρας βρήκε νικητή τον Josep Garcia, δεύτερο τον Verona και τρίτο τον Pichon, ενώ την τέταρτη θέση πήρε ο Norrbin και την πέμπτη ο Holcombe.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τους βαθμούς των δέκα πρώτων αναβατών στην γενική κατάταξη:

Θέση

Αναβάτης

Εταιρεία

Βαθμοί

1

GARCIA Josep

KTM

75

2

VERONA Andrea

KTM

64

3

PICHON Zachary

TM MOTO

45

4

FREEMAN Brad

BETA

40

5

HOLCOMBE Steven

SHERCO

39

6

MAGAIN Antoine

SHERCO

35

7

MACDONALD Hamish

SHERCO

34

8

NORRBIN Albin

HUSQVARNA

27

9

LESIARDO Morgan

TRIUMPH

25

10

AHLIN Max

HONDA

25