Ο McGuinness με Norton V4RR στο Isle of Man TT!

Μία μεγάλη περιπέτεια μετά την Honda
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/2/2018

Ο 23 φορές νικητής Βρετανός - κι αγαπημένος φίλος του MOTO - John McGuinness υπέγραψε σήμερα με την Norton για το επόμενο Isle of Man TT, κλείνοντας έτσι μία μεγάλη περιπέτεια που ξεκίνησε από πέρσι με τον τραυματισμό του, επιρρίπτοντας ευθύνες στα μάτια του κόσμου για την ίδια την μοτοσυκλέτα.

Αρχές Δεκεμβρίου η Honda ανακοίνωσε την είσοδο του Hutchinson στην ομάδα, συνεχίζοντας έτσι τις προσπάθειές που ξεκίνησε το ’16 για την κορυφή του αγώνα! Με την Honda να στοχεύει μονάχα στην κορυφή και τον McGuinness να θεωρεί τον εαυτό του στο όριο της συμμετοχής εξαιτίας του τραυματισμού, τα περιθώρια είχαν στενέψει και για τους δύο. Γράφαμε τον Δεκέμβριο για τον McGuinness -που την καριέρα του στο IOMTT μονάχα ο Joey Dunlop την ξεπερνά- ότι έχει πλέον περιορισμένες επιλογές, καθώς ο καιρός για την προετοιμασία περνάει ταχύτερα.

Ένα μικρό και πολύ ευέλικτο εργοστάσιο όμως, που όπως έχουμε γράψει στο περιοδικό μέσα από την συνέντευξή μας μαζί τους στην EICMA, μπορεί να προσαρμόσει ρυθμούς εργασίας πολύ εύκολα, ήταν από την πρώτη στιγμή έτοιμο να αρπάξει τον McGuinness.

Όπως είχαμε πει τον Δεκέμβριο λοιπόν, την ώρα που η Honda ανακοίνωνε Hutchinson, ο McGuinness έκανε ήδη προπόνηση με Norton SG6, την αγωνιστική πρόταση της μικρής αλλά ιστορικής εταιρίας. Ήταν μία μεγάλη περίοδος που οι δυο τους δοκίμαζαν την προσαρμογή τους, αλλά η εταιρία από το Donington το είχε πολύ πιο βέβαιο από τον ίδιο τον McGuinness πως θα είναι μαζί στο ερχόμενο Isle of Man TT, προσελκύοντας μάλιστα τον Josh Brookes με αυτό το επιχείρημα! Ο Brookes είναι πρωταθλητής του ’15 στο Βρετανικό πρωτάθλημα Superbike, που κατά περίπτωση είναι πιο δημοφιλές και από το ίδιο το WSBK..

Ο ίδιος ο McGuinness κρατούσε - και κρατά ακόμα - μία στάση αναμονής, περιμένοντας την εξέλιξη της αποκατάστασής του που ακόμα συνεχίζεται, αν και είναι στα τελικά στάδια κι έτοιμος να οδηγήσει σε αγωνιστική ρυθμό. Επίσης σημειώνει πως χρειαζόταν επειγόντος μία αλλαγή ομάδας, για να βρει μέσα από αυτή την αναμπουμπούλα, εκείνη την χαμένη ενέργεια που συμβαίνει με την στασιμότητα.. Σε σχέση με το αν η V4, εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα της Norton, είναι έτοιμη να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες στο Isle of Man TT, ο McGuinness είπε πως είναι μία πολύ γρήγορη μοτοσυκλέτα και αρκετά ικανή στις στροφές, έχοντας δει άλλες που δεν στρίβουν το ίδιο με εκείνη, οπότε δεν βλέπει κανένα λόγο να μην στοχεύει στην κορυφή!

Από την πλευρά της η Norton δεν βλέπει τον McGuinness μονάχα σαν έναν αναβάτη που μπορεί να την φέρει στην πρώτη γραμμή ή να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω της. Ο στόχος της –και η ευτυχία της που τα κατάφερε- είναι ο McGuinness να την εκτοξεύσει από πλευράς εξέλιξης, κι έτσι ήδη τον έχει τοποθετήσει ενδιάμεσο σε κάθε τμήμα εργασίας!

Ετικέτες

FIM EWC, 24h Le Mans – Θρίαμβος Yamaha μετά την κατάρρευση της BMW

Για 16 ώρες η ομάδα της BMW οδηγούσε τη μάχη, μα στο τέλος μια σειρά από ατυχίες και προβλήματα της κόστισαν τη νίκη
le mans
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/4/2026

Η 49η διοργάνωση του περίφημου 24ωρου αγώνα Αντοχής 24 Heures Motos στη πίστα Bugatti Circuit στη γαλλική πόλη Le Mans σήμανε την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής Μοτοσυκλετών, FIM EWC, ως ο πρώτος εκ των τεσσάρων αγώνων που απαρτίζουν το καλεντάρι του 2026.

 

le mans

Ο αγώνας είχε εξαρχής ως πρωταγωνιστές την τριάδα της BMW Motorrad World Endurance Team, δηλαδή του Markus Reiterberger, Steven Odendaal και Michael Van der Mark οι οποίοι οδηγούσαν τη μάχη για τις πρώτες 16 ώρες της. Τα δύσκολα για τη γερμανική ομάδα ήρθαν το ξημέρωμα, με τη θερμοκρασία στους χαμηλότατους 4 βαθμούς και μια σειρά από ατυχίες να χτυπά την πόρτα της.

Πρώτα ήταν η πτώση του Van der Mark, στη συνέχεια ήρθε μια ποινή εξαιτίας σύγκρουσης με αντίπαλο και στο τέλος μια τεχνική βλάβη για να ολοκληρώσει την οπισθοχώρηση της ομάδας της BMW που δεν κατάφερε τίποτε περισσότερο από τερματισμό στην 23η θέση του αγώνα.

le mans

Η ομάδα που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την οπισθοχώρηση της BMW ήταν η YART Yamaha Official EWC Team των Karel Hanika, Marvin Fritz και Tati Mercado, η οποία είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα στον αγώνα χάρη στην κακή της εκκίνηση, ωστόσο στις τελευταίες ώρες είχε πιο σχετικά εύκολο έργο στο να διαχειριστεί το προβάδισμα που είχε ως τότε και να τερματίσει πρώτη στον εναρκτήριο αγώνα του 2026.

Παραδόξως αυτός ήταν ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο η Yamaha είχε κατακτήσει τον τίτλο στο περσινό πρωτάθλημα: δραματικός τελευταίος αγώνας (Bol d' Or), προβάδισμα BMW, τεχνικό πρόβλημα για τους Γερμανούς, νίκη και τίτλος για Yamaha.

Δεύτερη πίσω από τη Yamaha τερμάτισε η Yoshimura SERT Motul με αναβάτες τους Gregg Black, Etienne Masson και Dan Linfoot, παρότι αντιμετώπισε μικρά προβλήματα με τα ηλεκτρικά της GSX-R1000R στην αρχή του αγώνα και μια δυσλειτουργία του quickshifter στο τέλος.

le mans

Το βάθρο συμπλήρωσε η Kawasaki Webike Trickstar με τους Cristian Gamarino, Roman Ramos και Gregory Leblanc.

Στη Superstock κατηγορία η νίκη πήγε στην ουγγρική ομάδα Champion-Hert MRP με μοτοσυκλέτα BMW, η οποία πανηγύρισε την πρώτη της νίκη στην ιστορία της στο EWC, τερματίζοντας μπροστά από τη No Limits Honda και την TRT27 AZ Moto (επίσης με Honda).

le mans

Τέλος, στην κατηγορία Production η νίκη πήγε στην ομάδα Legacy Competition (Yamaha), με δεύτερη τη GreenTeam 42 Lycée Saint Claire (Kawasaki) και τρίτη τη Mana-au Competition (Honda) στην παρθενική της εμφάνιση στο EWC.

Επόμενος σταθμός στη πρόγραμμα του FIM EWC 2026 είναι ο αγώνας 8 Hours of Spa Motos στη βελγική πίστα Spa-Francorchamps στις 5-6 Ιουνίου.

Ετικέτες