ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πρωτάθλημα Ταχύτητας 2019

Όλα στον αέρα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

19/2/2019

Τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο (19/2/19) το πρόγραμμα του πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας για το 2019 δεν έχει οριστικοποιηθεί.  Τυπικά και ουσιαστικά, την ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των πρωταθλημάτων την έχει μόνο η ΑΜΟΤΟΕ. Προφανώς κάτι έχει κάνει λάθος η ΑΜΟΤΟΕ για να μην γνωρίζουν μέχρι σήμερα οι αθλητές που συμμετέχουν στο Π.Π. ταχύτητας, σε ποιες πίστες και πότε θα γίνουν οι αγώνες του πρωταθλήματος του 2019. Ως εκ τούτου, η προσπάθεια που καταβάλει ο ΣΟΑΜ για να επιταχύνει τις διαδικασίες και να οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα των αγώνων αποτελεί κίνηση… απελπισίας! Εμείς βρεθήκαμε στην γενική συνέλευση του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Μοτοσυκλέτας το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου (την ίδια ημέρα ξεκινούσε κανονικά το πρωτάθλημα Enduro στον Ωροπό…) όπου πέρα από την συζήτηση που αφορούσε το πρόγραμμα των αγώνων, πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας και η βράβευση των διακριθέντων αναβατών του 2018.   

Όμως η καυτή πατάτα που πήρε στα χέρια του ο ΣΟΑΜ από την ΑΜΟΤΟΕ, είναι σαφέστατα το πρόγραμμα των αγώνων του 2019.

Για να τα πάρουμε τα πράγματα με την σειρά, θα πρέπει να γυρίσουμε το ημερολόγιο στην ημερομηνία διεξαγωγής του τελευταίου διπλού αγώνα του 2018 στην πίστα των Μεγάρων.

Σύμφωνα με το προεδρείο του ΣΟΑΜ, εκεί εμφανίστηκε για πρώτη φορά ένας “Μεγαλοεπένδυτής” (δεν κατονομάστηκε), όπου συζήτησε με εκπρόσωπο Αγωνιστικής Επιτροπής της ΑΜΟΤΟΕ την πρόθεσή του να αγοράσει τα “δικαιώματα” του Π.Π. Ταχύτητας.

Ο όρος “δικαιώματα” θα πρέπει να βρίσκεται μονίμως μέσα σε εισαγωγικά, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ανακοινωθεί επισήμως από την ΑΜΟΤΟΕ τι είδους δικαιώματα προσέφερε προς πώληση στον “Mr. Greek style-Dorna”.

Για να κάνουμε την ιστορία σύντομη, το concept της δημιουργίας ενός ελληνικού τύπου “FIM+Dorna” ναυάγησε όταν έφτασε η στιγμή που του είπαν: “Show me the money…”   

Αυτή είναι η ανεπίσημη δικαιολογία της ΑΜΟΤΟΕ για την καθυστέρηση της οριστικοποίησης του προγράμματος αγώνων ταχύτητας για το 2019, αφού επισήμως δεν έχει φτάσει στα χέρια μας κανένα δελτίο τύπου που να αφορά το θέμα.

Με το σκεπτικό πως αν δεν κάνουν κάτι οι ίδιοι οι αγωνιζόμενοι, η ΑΜΟΤΟΕ δεν θα μπορέσει να κάνει πρωτάθλημα ταχύτητας φέτος, το προεδρείο του ΣΟΑΜ ήρθε σε επαφή με τις λέσχες που έχουν εμπειρία στη διοργάνωση αγώνων ταχύτητας, ώστε να καταρτίσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται μια πρόταση-προγράμματος για το 2019.

Έτσι στη γενική συνέλευση στις 16 Φεβρουαρίου εμφανίστηκε ένα πρόγραμμα με πέντε προτεινόμενες ημερομηνίες, σε τέσσερεις διαφορετικές πίστες.

Αυτή η πρόταση του προεδρείου του ΣΟΑΜ έχει έναν αγώνα στην Τρίπολη, δύο στα Μέγαρα, έναν στο Τυμπάκι και έναν στις Σέρρες.

Η περίπτωση της Τρίπολης έχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Παρά το γεγονός πως διεξάγεται σε αεροδρόμιο, έχει πολύ υψηλό κόστος (εκτιμάται στα 13.000 ευρώ), καθώς απαιτεί τον καθαρισμό και την διαμόρφωση της διαδρομής μέσα σε ελάχιστο χρόνο από πολλούς ανθρώπους. Οπότε απαιτεί από τις λέσχες να έχουν εξειδικευμένη “τεχνογνωσία” και εξοπλισμό, κάτι που μόνο ο ΑΡΗΣ και η ΑΡΤΕΜΗΣ διαθέτουν. Από αυτές τις δύο λέσχες που προσέγγισε ο ΣΟΑΜ, μόνο η λέσχη ΑΡΗΣ δέχεται να αναλάβει την οργάνωση του αγώνα και μάλιστα υπό συγκεκριμένες προϋπόθεσεις. Ο αγώνας της Τρίπολης είναι ζημιογόνος για τις λέσχες τα τελευταία χρόνια,  λόγω έλλειψης εσόδων από τις μειωμένες συμμετοχές. Η τρύπα στα έσοδα εκτιμάται μεταξύ 4000-6000 ευρώ σύμφωνα με τον κ. Στέλιο Χριστοδούλου που ήταν παρόν στην συνέλευση του ΣΟΑΜ και μίλησε για λογαριασμό της λέσχης ΑΡΗΣ. Παρ’ όλα αυτά, η λέσχη ΑΡΗΣ δέχεται να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Τρίπολη χωρίς οικονομικό όφελος, αν υπάρξει ρήτρα ασφαλείας, που να καλύπτει την τρύπα των 4000-6000 ευρώ. Υπό συζήτηση είναι και το ενδεχόμενο να πάρει η λέσχη ΑΡΗΣ δύο αγώνες, δηλαδή τον “ζημιογόνο” της Τρίπολης και έναν “κερδοφόρο” στα Μέγαρα που να ισοσκελίζει τη χασούρα του αγώνα της Τρίπολης.

Το ενδεχόμενο αυτό έχει ελάχιστες πιθανότητες να συμβεί, πρώτον διότι η λέσχη ΑΡΗΣ ξεκαθάρισε πως δεν έχει τα 4000-6000 ευρώ για να καλύψει τη χασούρα της Τρίπολης και όχι απλά πως δεν θέλει να χάσει το ποσό αυτό από τα ταμεία της. Οπότε θα πρέπει πρώτα να κάνει τον αγώνα στα Μέγαρα, για να καλύψει μετά την τρύπα των εσόδων της Τρίπολης. Επίσης, για τους “κερδοφόρους” αγώνες στα Μέγαρα, τον πρώτο λόγο θέλει να τον έχει η ίδια ΑΜΟΤΟΕ σε οργανωτικό επίπεδο και δεν υπάρχουν ενδείξεις πως θα τον παραχωρήσει στη λέσχη ΑΡΗΣ.

Η περίπτωση του αγώνα στις Σέρρες έχει όπως πάντα το πρόβλημα των ημερομηνιών.

Οι Σέρρες θα ήθελαν ο αγώνας να γίνει στο τέλος Αυγούστου, ο ΣΟΑΜ φυσικά αντιπροτείνει τον Σεπτέμβρη.

Για το Τυμπάκι δεν φαίνεται να υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα με τις λέσχες ή τις ημερομηνίες. Όμως εδώ πρόβλημα έχουν οι ίδιοι οι αναβάτες, καθώς -λογικά σκεπτόμενοι- αναρωτιούνται γιατί να ξοδέψουν ένα φορτηγό χρήματα για να πάνε στο αεροδρόμιο της Κρήτης και να μην δώσουν τα ίδια χρήματα για να πάνε δεύτερη φορά στην κανονική (και ασφαλέστερη) πίστα των Σερρών να ευχαριστηθούν οδήγηση τουλάχιστον…  

Όπως καταλαβαίνετε, με τόσα πολλά άλυτα προβλήματα, το πρόγραμμα που θα προτείνει το ΔΣ του ΣΟΑΜ στην Αγωνιστική Επιτροπή της ΑΜΟΤΟΕ έχει προς το παρόν μορφή… ευχής! Το πιθανότερο είναι να ξαναδούμε φέτος το φαινόμενο των διπλών αγώνων στα Μέγαρα και ίσως έναν αγώνα εκτός Αττικής για… το ξεκάρφωμα.

BMU-Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας 3ος: Σαρωτική νίκη Καρακώστα

Στο 1:23 γύρισε ο Σπηλιώτης – Κυρίαρχοι οι Έλληνες στην SSP
BMU-Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας 3ος: Σαρωτική νίκη Καρακώστα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/6/2025

Μία καταπληκτική νίκη με ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Καρακώστας στις Σέρρες, απέναντι στον πολυπρωταθλητή Martin Choy και των υπολοίπων ξένων που κατακλύζουν την κατηγορία έναντι των ελάχιστων ελληνικών συμμετοχών.

Όσο εκπληκτική ήταν η νίκη του Καρακώστα, άλλο τόσο απίστευτος ήταν ο ρυθμός του Μιχάλη Σπηλιώτη που μετρά διπλάσια χρόνια από τους υπόλοιπους αλλά συνεχίζει να έχει την ικανότητα να κρατήσει τον υψηλό ρυθμό που απαιτεί αυτή η κατηγορία.

Ο Καρακώστας έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση με δεδομένο πως είχε απέναντί του μία δυνατότερη superbike και έστριψε δεύτερος όπου δεν κάθισε εκεί ούτε λεπτό. Έκανε αμέσως την επίθεσή του και πέρασε εμπρός πριν ολοκληρώσει το πρώτο 1/3 του γύρου μένοντας πρώτος με διαφορά για το σύνολο του αγώνα!

 

Λίγες στιγμές από χθες !!! Στις 3:30 ο 4ος αγώνας του Πανελληνίου και Βαλκανικό Πρωταθλήματος. Καλή επιτυχία σε όλους. A few moments from yesterday !!! At 3:30 the 4th round of the Panhellenic and Balkan Championship. Good luck to all. Karakostas Honda Honda Motorcycles & ATVs Saracakis Group of Companies Intramoto Glyfada ZenOne Racing Tassoulis Extra Products LIQUI MOLY Tzortzopoulos Moto Fashion & Accessories LIQUI MOLY Motorbike Greece Georgopoulos Power Store Papastavrou Shops RiSE custom @κορυφαίοι θαυμαστές

Posted by Dimitris Karakostas on Sunday, June 1, 2025

 

Δεν άφησαν κανένα περιθώριο οι Έλληνες αναβάτες στην SSP, όπου Παντελεάκης και Παπαγεωργίου ήταν σε άλλο επίπεδο και έκαναν το 1-2 με τον Φουρθιώτη να μην αφήνει περιθώριο στον Pascota για την γενική της κατηγορίας που συμπληρώνει συμμετοχές SSP και STK600. Ένας πολύ δυναμικός αγώνας με την γενική κατάταξη να δείχνει πως δεν υπάρχει αντίπαλος για τους Έλληνες αναβάτες.

Κι εδώ ο ρυθμός του Γιάννη Τζορτζόπουλου είναι μία προσωπική νίκη καθώς γύρισε στο 1:24 έχοντας τεράστια διαφορά ηλικίας από τους υπόλοιπους και με μία μοτοσυκλέτα που δεν είναι στο πλαίσιο των υπολοίπων από πλευράς ιπποδύναμης, κατάλληλα προετοιμασμένη ωστόσο μετά από χρόνια εμπειρίας.

Στην κατηγορία GR-Racing, Νέων, την νίκη πήραν οι Κίτσος Γεώργιος στην Racing και ο νεαρός και πολύ γρήγορος αναβάτης Αντώνης Βεντουρας που αγώνα-αγώνα φαίνεται πως χτίζει εμπειρία με γεωμετρικό ρυθμό.

Στην OPEN-Senior την νίκη σημείωσαν οι Αγγελακόπουλος Μαρκος στην OPEN και ο Κλαδογένης Γιάννης στην Senior ενώ αντίστοιχα ο Κολλάρος Παναγιώτης μπορεί στην ελληνική κατηγορία να μην έχει άλλες συμμετοχές, όμως στο BMU είναι 15 πολλοί ανταγωνιστικοί αναβάτες με πολύ δυνατές μοτοσυκλέτες όπου ο Παναγιώτης ανέβηκε στην 4η θέση με την μοναδική RC390 της κατηγορίας όπου οι χρόνοι της ήταν πολύ κοντινοί μεταξύ των αναβατών.

Αυτή την στιγμή ολοκληρώνονται οι αγώνες όλων των κατηγοριών για τον 4ο αγώνα τους Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας

Βάθρα και αποτελέσματα