Πανελλήνιο πρωτάθλημα Enduro 2019: Δυναμικά με το καλημέρα!

Λασπομαχίες στον 1ο αγώνα στον Ωρωπό
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

18/2/2019

Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro μπορεί να μην είχε τον καιρό σύμμαχο, αλλά τουλάχιστον αποζημίωσε τους θεατές με θέαμα και πολύ δυνατές μάχες, μιας και τις δύο μέρες η πρωτιά κρίθηκε στην τελευταία ειδική. Παράλληλα με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα έγινε και ο πρώτος γύρος για το Πρωτάθλημα Νοτίου Ελλάδος, αν και όπως αναφέραμε πιο πάνω, ο καιρός έκανε ό,τι μπορούσε για να ταλαιπωρήσει ομάδες και αναβάτες.


Πιο συγκεκριμένα το Σάββατο, το συνεχές ψιλόβροχο και η κακοκαιρία των προηγούμενων ημερών είχαν μετατρέψει τις ειδικές σε έναν κολασμένο λασπότοπο, ενώ η δεύτερη ειδική είχε τόσο νερό που κάλλιστα θα μπορούσε να διοργανωθεί και πρωταθληματικός αγώνας για jet ski! Ήταν ουσιαστικά ένας αγώνας για επιβίωση, με πολλούς από τους συμμετέχοντες να αντιμετωπίζουν προβλήματα από τα νερά που πήραν οι μοτοσυκλέτες τους. Το καλό ήταν βέβαια ότι η ταλαιπωρία των αναβατών σήμαινε θέαμα για τους θεατές, οι οποίοι είχαν πολύ εύκολη πρόσβαση στις ειδικές από το δρόμο, ένα πολύ καλό στοιχείο της διοργάνωσης. Οι απλές διαδρομές ήταν βατές και με χαλαρούς σχετικά χρόνους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τη μηδενική επιβολή "καπέλων", αν και ορισμένοι αναβάτες διαμαρτυρήθηκαν για την ύπαρξη μεγάλου φλατ κομματιού, που σε συνδυασμό με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες τους έκανε να παγώσουν.


Αγωνιστικά, όπως είπαμε ήδη, υπήρχαν δυνατές μάχες για την Γενική, ιδιαίτερα ανάμεσα στους Κακολύρη και τον Τρίγκα με το δίχρονο Beta 300. Ο Κακολύρης διατηρούσε ένα μικρό προβάδισμα μέχρι το τέλος, αλλά στην τελευταία ειδική ο Τρίγκας εξαπέλυσε μια φοβερή επίθεση, δείχνοντας ότι θα μπορούσε να καλύψει την διαφορά, όμως ένα λάθος και μια πτώση του στοίχισαν πολύτιμο χρόνο, με αποτέλεσμα να πάρει την νίκη ο Κακολύρης με Yamaha. Τρίτος ήταν ο Βασίλης Σιαφαρίκας με Honda και λίγο πιο πίσω ο Αλέξης Ζώρας στην σέλα ενός ΚΤΜ EXC-F.


Την Κυριακή, τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα από άποψη καιρικών συνθηκών, με την τον ήλιο και τον αέρα να στεγνώνουν γρήγορα την πρώτη ειδική, όχι όμως και την δεύτερη με το πολύ νερό, γεγονός που οδήγησε τους διοργανωτές να την ακυρώσουν για όλους, μιας και είχε ήδη ληφθεί η απόφαση να ακυρωθεί για τον αγώνα του Νοτίου Ελλάδος. Το πιο πιο στεγνό τερέν έφερε και ταχύτερους χρόνους, με τις μάχες να εξακολουθούν να είναι δυνατές, ενώ η πρωτιά της Γενικής κρίθηκε για ακόμη μια φορά στο τέλος.

Αυτή τη φορά η "κόντρα" ήταν ανάμεσα στον Κακολύρη και τον Ζώρα, καθώς ο Τρίγκας δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον ρυθμό των δύο πρώτων. Ο Ζώρας δεν είχε κάνει και το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα της ημέρας, αλλά όσο περνούσε η ώρα και το χώμα στέγνωνε, άρχισε να ανεβάζει ρυθμό ξεπερνώντας τον Τρίγκα που ήταν μπροστά του μέχρι εκείνη την ώρα στην κατάταξη, και μπήκε με φόρα στο κυνήγι της πρώτης θέσης. Ο πολύ δυνατός όμως Κακολύρης δεν επέτρεψε κάτι τέτοιο, νικώντας και στον αγώνα της Κυριακής. Τρίτος γενικής ήταν ο Τρίγκας, με τον Σιαφαρίκα να παίρνει άλλη μια τέταρτη θέση, ενώ την πεντάδα έκλεισε ο Ντουζένης Μιχαήλ.


Στην κατάταξη για το Πρωτάθλημα Νοτίου Ελλάδος, στην Ε1 νικητής ήταν ο Γιάννης Δαλιάτσης, στην Ε2 ο Κωνσταντίνος Νικίας και στην Ε3 ο Μιχάλης Τσίπας.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα όλων των κατηγοριών και τις δύο ημέρες:

 

Stark Future: Θα τρέξει στο Red Bull Erzbergrodeo με την ηλεκτρική Varg

Πρώτη φορά στην ιστορία του, το εμβληματικό Red Bull Erzbergrodeo ανοίγει τις πόρτες του σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Stark Varg
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Η εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως.

Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία.

Η σουηδική εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως. Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία. Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”. Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες. Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις. Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το R

Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”.

Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες.

Varg

Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις.

Varg

Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το Red Bull Erzbergrodeo. Γι’ αυτό και η Stark Varg έχει ήδη αποκτήσει μόνιμη θέση στο γκαράζ μου, με το βλέμμα στραμμένο στις προκλήσεις που έρχονται στο Erzberg.”

Varg

Η συμμετοχή της Stark στο Erzbergrodeo του 2026  αποτελεί ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον χώρο των πιο σκληρών off-road αγώνων.

Varg