ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πρωτάθλημα Ταχύτητας 2019

Όλα στον αέρα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

19/2/2019

Τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο (19/2/19) το πρόγραμμα του πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας για το 2019 δεν έχει οριστικοποιηθεί.  Τυπικά και ουσιαστικά, την ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των πρωταθλημάτων την έχει μόνο η ΑΜΟΤΟΕ. Προφανώς κάτι έχει κάνει λάθος η ΑΜΟΤΟΕ για να μην γνωρίζουν μέχρι σήμερα οι αθλητές που συμμετέχουν στο Π.Π. ταχύτητας, σε ποιες πίστες και πότε θα γίνουν οι αγώνες του πρωταθλήματος του 2019. Ως εκ τούτου, η προσπάθεια που καταβάλει ο ΣΟΑΜ για να επιταχύνει τις διαδικασίες και να οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα των αγώνων αποτελεί κίνηση… απελπισίας! Εμείς βρεθήκαμε στην γενική συνέλευση του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Μοτοσυκλέτας το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου (την ίδια ημέρα ξεκινούσε κανονικά το πρωτάθλημα Enduro στον Ωροπό…) όπου πέρα από την συζήτηση που αφορούσε το πρόγραμμα των αγώνων, πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας και η βράβευση των διακριθέντων αναβατών του 2018.   

Όμως η καυτή πατάτα που πήρε στα χέρια του ο ΣΟΑΜ από την ΑΜΟΤΟΕ, είναι σαφέστατα το πρόγραμμα των αγώνων του 2019.

Για να τα πάρουμε τα πράγματα με την σειρά, θα πρέπει να γυρίσουμε το ημερολόγιο στην ημερομηνία διεξαγωγής του τελευταίου διπλού αγώνα του 2018 στην πίστα των Μεγάρων.

Σύμφωνα με το προεδρείο του ΣΟΑΜ, εκεί εμφανίστηκε για πρώτη φορά ένας “Μεγαλοεπένδυτής” (δεν κατονομάστηκε), όπου συζήτησε με εκπρόσωπο Αγωνιστικής Επιτροπής της ΑΜΟΤΟΕ την πρόθεσή του να αγοράσει τα “δικαιώματα” του Π.Π. Ταχύτητας.

Ο όρος “δικαιώματα” θα πρέπει να βρίσκεται μονίμως μέσα σε εισαγωγικά, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ανακοινωθεί επισήμως από την ΑΜΟΤΟΕ τι είδους δικαιώματα προσέφερε προς πώληση στον “Mr. Greek style-Dorna”.

Για να κάνουμε την ιστορία σύντομη, το concept της δημιουργίας ενός ελληνικού τύπου “FIM+Dorna” ναυάγησε όταν έφτασε η στιγμή που του είπαν: “Show me the money…”   

Αυτή είναι η ανεπίσημη δικαιολογία της ΑΜΟΤΟΕ για την καθυστέρηση της οριστικοποίησης του προγράμματος αγώνων ταχύτητας για το 2019, αφού επισήμως δεν έχει φτάσει στα χέρια μας κανένα δελτίο τύπου που να αφορά το θέμα.

Με το σκεπτικό πως αν δεν κάνουν κάτι οι ίδιοι οι αγωνιζόμενοι, η ΑΜΟΤΟΕ δεν θα μπορέσει να κάνει πρωτάθλημα ταχύτητας φέτος, το προεδρείο του ΣΟΑΜ ήρθε σε επαφή με τις λέσχες που έχουν εμπειρία στη διοργάνωση αγώνων ταχύτητας, ώστε να καταρτίσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται μια πρόταση-προγράμματος για το 2019.

Έτσι στη γενική συνέλευση στις 16 Φεβρουαρίου εμφανίστηκε ένα πρόγραμμα με πέντε προτεινόμενες ημερομηνίες, σε τέσσερεις διαφορετικές πίστες.

Αυτή η πρόταση του προεδρείου του ΣΟΑΜ έχει έναν αγώνα στην Τρίπολη, δύο στα Μέγαρα, έναν στο Τυμπάκι και έναν στις Σέρρες.

Η περίπτωση της Τρίπολης έχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Παρά το γεγονός πως διεξάγεται σε αεροδρόμιο, έχει πολύ υψηλό κόστος (εκτιμάται στα 13.000 ευρώ), καθώς απαιτεί τον καθαρισμό και την διαμόρφωση της διαδρομής μέσα σε ελάχιστο χρόνο από πολλούς ανθρώπους. Οπότε απαιτεί από τις λέσχες να έχουν εξειδικευμένη “τεχνογνωσία” και εξοπλισμό, κάτι που μόνο ο ΑΡΗΣ και η ΑΡΤΕΜΗΣ διαθέτουν. Από αυτές τις δύο λέσχες που προσέγγισε ο ΣΟΑΜ, μόνο η λέσχη ΑΡΗΣ δέχεται να αναλάβει την οργάνωση του αγώνα και μάλιστα υπό συγκεκριμένες προϋπόθεσεις. Ο αγώνας της Τρίπολης είναι ζημιογόνος για τις λέσχες τα τελευταία χρόνια,  λόγω έλλειψης εσόδων από τις μειωμένες συμμετοχές. Η τρύπα στα έσοδα εκτιμάται μεταξύ 4000-6000 ευρώ σύμφωνα με τον κ. Στέλιο Χριστοδούλου που ήταν παρόν στην συνέλευση του ΣΟΑΜ και μίλησε για λογαριασμό της λέσχης ΑΡΗΣ. Παρ’ όλα αυτά, η λέσχη ΑΡΗΣ δέχεται να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Τρίπολη χωρίς οικονομικό όφελος, αν υπάρξει ρήτρα ασφαλείας, που να καλύπτει την τρύπα των 4000-6000 ευρώ. Υπό συζήτηση είναι και το ενδεχόμενο να πάρει η λέσχη ΑΡΗΣ δύο αγώνες, δηλαδή τον “ζημιογόνο” της Τρίπολης και έναν “κερδοφόρο” στα Μέγαρα που να ισοσκελίζει τη χασούρα του αγώνα της Τρίπολης.

Το ενδεχόμενο αυτό έχει ελάχιστες πιθανότητες να συμβεί, πρώτον διότι η λέσχη ΑΡΗΣ ξεκαθάρισε πως δεν έχει τα 4000-6000 ευρώ για να καλύψει τη χασούρα της Τρίπολης και όχι απλά πως δεν θέλει να χάσει το ποσό αυτό από τα ταμεία της. Οπότε θα πρέπει πρώτα να κάνει τον αγώνα στα Μέγαρα, για να καλύψει μετά την τρύπα των εσόδων της Τρίπολης. Επίσης, για τους “κερδοφόρους” αγώνες στα Μέγαρα, τον πρώτο λόγο θέλει να τον έχει η ίδια ΑΜΟΤΟΕ σε οργανωτικό επίπεδο και δεν υπάρχουν ενδείξεις πως θα τον παραχωρήσει στη λέσχη ΑΡΗΣ.

Η περίπτωση του αγώνα στις Σέρρες έχει όπως πάντα το πρόβλημα των ημερομηνιών.

Οι Σέρρες θα ήθελαν ο αγώνας να γίνει στο τέλος Αυγούστου, ο ΣΟΑΜ φυσικά αντιπροτείνει τον Σεπτέμβρη.

Για το Τυμπάκι δεν φαίνεται να υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα με τις λέσχες ή τις ημερομηνίες. Όμως εδώ πρόβλημα έχουν οι ίδιοι οι αναβάτες, καθώς -λογικά σκεπτόμενοι- αναρωτιούνται γιατί να ξοδέψουν ένα φορτηγό χρήματα για να πάνε στο αεροδρόμιο της Κρήτης και να μην δώσουν τα ίδια χρήματα για να πάνε δεύτερη φορά στην κανονική (και ασφαλέστερη) πίστα των Σερρών να ευχαριστηθούν οδήγηση τουλάχιστον…  

Όπως καταλαβαίνετε, με τόσα πολλά άλυτα προβλήματα, το πρόγραμμα που θα προτείνει το ΔΣ του ΣΟΑΜ στην Αγωνιστική Επιτροπή της ΑΜΟΤΟΕ έχει προς το παρόν μορφή… ευχής! Το πιθανότερο είναι να ξαναδούμε φέτος το φαινόμενο των διπλών αγώνων στα Μέγαρα και ίσως έναν αγώνα εκτός Αττικής για… το ξεκάρφωμα.

Η βραδιά των πρωταθλητών 2019 – Βραβεύτηκαν οι καλύτεροι της Ελλάδας

Τελετή στα πρότυπα της FIM
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/2/2020

Μετά τις απονομές των πρωταθλητών και των κυπελλούχων, που στην ταχύτητα υπήρξε και η γκρίνια πως ξεχάστηκε μιας και δεν έγινε στον τελευταίο αγώνα αλλά αργότερα, η ΑΜΟΤΟΕ διοργάνωσε φέτος και μία απονομή για τους πρώτους, για τους νικητές των αγωνιστικών θεσμών 2019. Ακριβώς όπως κάνει και η FIM για τους παγκόσμιους δηλαδή, όπως συμβαίνει και σε άλλα εθνικά πρωταθλήματα. Μία εκδήλωση βραβεύοντας τους πρωταθλητές και κυπελλούχος σε όλα τα αθλήματα μοτοσυκλέτας.

Βασική ανησυχία του προέδρου της ΑΜΟΤΟΕ, έως και λίγο πριν την έναρξη της εκδήλωσης, ήταν αν θα υπάρξει απαρτία από τους τιμωμένους, κι ευτυχώς η ανησυχία αυτή δεν επιβεβαιώθηκε. Όχι μόνο αυτό, αλλά στην συνέχεια της εκδήλωσης οι άνθρωποι της ΑΜΟΤΟΕ δέχτηκαν παρουσία μας τα συγχαρητήρια ορισμένων που υπήρξαν σκληροί επικριτές τους στην πορεία του 2019. Όχι τόσο γιατί γλυκάθηκε κάποιος πρωταθλητής με το μετάλλιο και τον πάπυρο που έλαβε, αλλά διότι αισθάνθηκαν πως η ομοσπονδία κάνει πράγματα για εκείνους παράλληλα με τις κινήσεις που έχουν γίνει για τις επόμενες αγωνιστικές σεζόν, βλέποντας έτσι πλέον πιο θετικά το αγωνιστικό μέλλον.

Αντίστοιχα ευχάριστη έκπληξη βίωσαν και όσοι έλαβαν τιμητική διάκριση για την συνεισφορά τους στα αθλήματα μοτοσυκλέτας. Άνθρωποι που με προσωπικό κόστος έχουν αγωνιστεί ή μάλιστα αγωνίζονται ακόμη κερδίζοντας μάλιστα και Ευρωπαϊκούς θεσμούς, όπως στην περίπτωση του Παπαφιλίππου που είναι πρώτος στην Ευρώπη στην κατηγορία Top Fuel του Dragster. Η βράβευσή του στην χώρα του, λειτουργεί στην προκειμένη περίπτωση θεραπευτικά, επουλώνοντας την πικρία του να σε αναγνωρίζουν ως πρώτο δύο χρονιές συνεχόμενα στην Ευρώπη αλλά να μην βραβεύεσαι στην χώρα σου.

Μία πολύ σωστή κίνηση λοιπόν από την πλευρά της ΑΜΟΤΟΕ που μάλιστα έχει στόχο να την συνεχίσει κάθε χρόνο καθώς αθέατοι και άγνωστοι στο ευρύ κοινό, υπάρχουν πάρα πολλοί Έλληνες που έχουν διαπρέψει στο εξωτερικό. Κι ευτυχώς υπάρχουν και νέοι που μπαίνουν σε αυτή την διαδικασία, να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο εξωτερικό…

Στους τιμώμενους και στους πρωταθλητές δόθηκε και η ευκαιρία να πουν δύο λόγια τόσο για την πορεία τους, όσο και για την χρονιά που πέρασε, με την πλειοψηφία να ευχαριστεί την οικογένεια, τους χορηγούς και την ομοσπονδία. Αποδεικνύοντας πως όπως συμβαίνει με τους αγώνες μοτοσυκλέτας σε όλο τον κόσμο, αν δεν έχεις στήριξη και μάλιστα οικονομική, από την οικογένειά σου, πρωταθλητής δεν γίνεσαι εύκολα.

Η βραδιά ξεκίνησε με καλωσόρισμα από την Γενική Γραμματέα ΑΜΟΤΟΕ κα Μαρία Τσεσμελή, που έδωσε τον λόγο στον παρουσιαστή της εκδήλωσης Δημήτρη Διατσίδη και ακολούθησε χαιρετισμός του προέδρου ΑΜΟΤΟΕ κου Στέλιου Κορέλη. Αμέσως μετά απονεμήθηκε από τον πρόεδρο τιμητική βράβευση στον Δημήτρη Παπανδρέου για την συνολική του συνεισφορά, καλώντας τον να παραμείνει στην εξέδρα του αμφιθεάτρου για να παραδώσει τις βραβεύσεις και στους πρωταθλητές της ταχύτητας. Πριν γίνει αυτό όμως, ο κ. Γιάννης Τζωρτζόπουλος, ένας αναβάτης με την μεγαλύτερη συνεχή παρουσία στους αγώνες, που έχει συνδράμει -και συνεχίζει- τον αγωνιστικό χώρο με χορηγίες και έμπρακτη υποστήριξη, τιμήθηκε για την συνολική του προσφορά στους αγώνες.

Σειρά είχε ο 11χρος Σπύρος Μάριος Φουρθιώτης, ένας από τους καλύτερους αναβάτες της χώρας τώρα που βάζει τις βάσεις για το μέλλον. Εντυπωσίασε με την παρουσία του του και τον συγκροτημένο του λόγο του που φανερώνει παιδί με παιδεία και γερές βάσεις!

Πρωταθλητής Βαλκανίων, ο 15χρονος Χρήστος Παπανικολάου, είναι άλλο ένα από τα λαμπρά ονόματα που η Ελλάδα στηρίζεται τώρα αλλά και στο μέλλον. Σεμνός και μετρημένος, ο νεαρός Παπανικολάου είναι ακριβώς εκείνο που χρειαζόμαστε στους αγώνες ως χώρα.

Αμέσως μετά ακολούθησε η απονομή των κυπελλούχων και πρωταθλητών του πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας 2019 ξεκινώντας από τον Στέφανο Δέσκα, Κυπελλούχο στην OPEN

Ακολούθησε ο Γιώργος Γερακιανάκης, Κυπελλούχος SS300

Ο Θωμάς – Αθανάσιος Σκούρτας, Πρωταθλητής ΝΕΩΝ

Ο Λέανδρος Ντότσικας Πρωταθλητής Racing, που δεν μπόρεσε να παρευρεθεί

Ο Δημήτρης Καρακώστας, Πρωταθλητής Supersport

Και ο Σωτήρης Μπεγνής Πρωταθλητής Superbike

Στην συνέχεια ο κ. Κορέλης απένειμε τιμητική πλακέτα στον κ. Καρέτσο Λευτέρη για τα 12 Πανελλήνια Πρωταθλήματα motocross, 4 πρωταθλήματα Scrambler και την συνολική του συνεισφορά σε όλους τους αγώνες, των trial συμπεριλαμβανομένων. Ένας εξαιρετικός άνθρωπος, σεμνός και πρόσχαρος. Ο κ. Καρέτσος συνέχισε τις απονομές και για το πανελλήνιο πρωτάθλημα motocross και Super Moto, αφού πρώτα παρέδωσε τιμητική πλακέτα στον κ. Κουζή, για τα 12 πανελλήνια πρωταθλήματα και την συνολική του συνεισφορά στους αγώνες

Βραβεύτηκε ο Κυπελλούχος Quad, κ. Βασίλειος Τριανταφύλλου, ο Σπύρος Μητρόπουλος Κυπελλούχος Senior, ο Βασίλειος Πακαταρίδης, Πρωταθλητής OPEN, ο Σωτήριος Φωτάκης Πρωταθλητής ΜΧ65, ο Καμαρινός Παυλόπουλος Πρωταθλητής ΜΧ85, ο Αντώνης Σάγμαλης Πρωταθλητής ΜΧ2Τ, ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς πρωταθλητής ΜΧ2, ο Ιωνάννης Τουρατζίδης Πρωταθλητής ΜΧ1, ο Αλέξανδρος Κούρος Κυπελλούχος Νέων Αγωνιζομένων και ο Ιωάννης Κωνσταντινάκος Κυπελλούχος Racing OPEN.

Στην συνέχεια η ΑΜΟΤΟΕ τίμησε τον Θανάση Χούντρα για την ιστορική και γεμάτη διακρίσεις διαδρομή του στους αγώνες Enduro, ο οποίος παρέμεινε στην σκηνή, τόσο για να παραδώσει τιμητική πλακέτα στον Βασίλη Σιαφαρίκα, όσο και για να απονείμει τις βραβεύσεις στους πρωταθλητές Enduro. Ο Βασίλης Σιαφαρίκας με την σειρά του μοιράστηκε τα σημεία της αγωνιστικής του πορείας έως τώρα, όντας πολύχρονη και συνεχή η παρουσία του στους αγώνες Enduro και όχι μόνο, μιας και έχει δοκιμάσει πρακτικά όλα τα αγωνίσματα μοτοσυκλέτας.

Κλήθηκαν για βραβεύσεις, ο Μιχάλης Μιμίκος Πρωταθλητής ES που λόγω τραυματισμού δεν μπορούσε να παρευρεθεί, ο Γρηγόρης Καρίμαλης Πρωταθλητής EJ, ο Βασίλης Σιαφαρίκας πρωταθλητής E3, ο Αλέξιος Ζώρας πρωταθλητής Ε2 και EGP, και ο Παναγιώτης Κακολύρης Πρωταθλητής Ε1.

 

Ακολούθησε τιμητική βράβευση για τους αγώνες Dragster στους Γιώργο Γκόσιο, Χαράλαμπο Μπουσίνη και Φίλιππο Παπαφιλίππου. Κυπελλούχος Drag Junior ο Άγγελος Καρδάσης, Πρωταθλητής MiniPro και ProZ ο Ιωάννης Λαμπρόπουλος, Πρωταθλητής Super Pro ο Δημήτριος Πετρίδης, Πρωταθλητής Real Stret ο Νεκτάριος Πετράκης, Πρωταθλητής Street 2 ο Λουκάς Κουζουλόγλου, Πρωταθλητής Pro Street 1 ο Γιώργος Χατζηαυγουστόγλου, Πρωταθλητής Pro Street1 ο Θεόδωρος Καψίμαλης, Πρωταθλητής True Street 9,0 o Γεράσιμος Κονταξής, Πρωταθλητής True Street 9,3 ο Στέλιος Καζδαγλης, και Πρωταθλητής Super Street ο Γεώργιος Μιχαηλίδης

Δείτε μία συλλογή με 150 φωτογραφίες - Η Βραδιά των Πρωταθλητών 2019