Erzbergrodeo 2022 - O Manuel Lettenbichler και η ΚΤΜ στο πρώτο σκαλί του βάθρου

Μόλις 8 τερματίσαντες στο χρονικό όριο του αγώνα, από τις 1.200 αρχικές συμμετοχές
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

20/6/2022
Ο Γερμανός εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ, Manuel Lettenbichler, κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του τον αγώνα του Erzbergorodeo 2022, αγώνα που πλέον αποτελεί παράλληλα και γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Hard Enduro της FIM.
 
Ο αγώνας του Erzbergrodeo αποτελεί εμβληματικό αγώνα της Hard Enduro Παγκόσμιας σκηνής, ενώ διεξάγεται στο βουνό Erzberg της Αυστρίας, μέσα σε ένα λειτουργικό ορυχείο που παράγει περισσότερους από 2 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος σε ετήσια βάση.
Πίσω από τον πρώτο για τον 3ο γύρο του FIM Hard Enduro του 2022, Manuel Lettenbichler, στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Mario Roman της Sherco Factory Racing ενώ τρίτος ήταν ο αναβάτης της FMF KTM Factory Racing Trystan Hart. Ο Hart έγινε έτσι ο πρώτος Καναδός αγωνιζόμενος που ανεβαίνει στο βάθρο του «Σιδερένιου Γίγαντα», όπως είναι γνωστός ο αγώνας της Αυστρίας. Αξίζει να σημειωθεί πως στον αγώνα του 2022 μόλις οκτώ αναβάτες είδαν τη σημαία του τερματισμού στο χρονικό όριο των 4 ωρών που θέτει η διοργάνωση!
 
Το 2022 το θρυλικό Red Bull Erzbergrodeo επέστρεψε μετά από απουσία δύο ετών λόγω των μέτρων για τον Κορωνοϊό, στην 26 έκδοση του.
 
Ο αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing Manuel Lettenbichler οδήγησε την κούρσα των 500 αγωνιζομένων που πήραν την πρόκριση (από τους 1.200 αναβάτες του προλόγου), κερδίζοντας για πρώτη φορά τον αγώνα, έναν αγώνα που είχε κερδίσει και ο πατέρας του, Andreas, το 2015.
 
Όπως ήταν φυσικό, οι κορυφαίοι αγωνιζόμενοι είχαν προκριθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Lettenbichler να ξεκινά πρώτος και να διατηρεί τη θέση αυτή μέχρι τον τερματισμό.
Αρχικά, ο Michael Walkner της GASGAS βρισκόταν κοντά στον Lettenbichler, ενώ τους ακολουθούσε ο εργοστασιακός αναβάτης της Husqvarna, Billy Bolt, ο Ρουμάνος Teodor Kabakchiev με ΚΤΜ, και ο Mario Roman της Sherco.
 
Η ατυχία χτύπησε τον Graham Jarvis της Husqvarna με το καλημέρα, καθώς ένα τεχνικό πρόβλημα τον καθήλωσε για περισσότερη από μια ώρα, μέχρι να επισκευάσει τη μοτοσυκλέτα του και να συνεχίσει.
 
Στη συνέχεια του αγώνα και στον νέο τομέα του «Udo’s Playground» -ένα ανηφορικό κομμάτι με μεγάλες πέτρες-, οι Lettenbichler, Walkner και Roman βρέθηκαν να παλεύουν κοντά ο ένας με τον άλλο, όμως στο διαβόητο κομμάτι «Carl’s Dinner» ο Lettenbichler μεγάλωσε τη διαφορά υπέρ του, ενώ ο Roman πέρασε τον Walkner.
Στα τελευταία στάδια ο Mario Roman πάλεψε για τη νίκη, όμως ο Mani διατηρούσε συνεχώς το πάνω χέρι, είτε με μικρή είτε με μεγαλύτερη διαφορά, για να τερματίσει μετά από τρεις ώρες αγώνα πρώτος, τρία λεπτά πριν τον αναβάτη της Sherco.
 
Τρίτος τελικά τερμάτισε ο Trystan Hart, στη δεύτερη μόλις συμμετοχή του στο Erzbergrodeo.
Μάχη για την 4η θέση έδωσαν ο Billy Bolt με τον Alfredo Gomez, με τον Βρετανό να επικρατεί τελικά του Ισπανού, παίρνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στο Erzberg, παρά τους τραυματισμούς σε αστράγαλο και καρπό που τον ταλαιπωρούν ακόμα.
 
Ο φοβερός και τρομερός Graham Jarvis έκανε ένα από τα πιο επικά comeback του αγώνα, αφού μετά την επισκευή στη μοτοσυκλέτα του συνέχισε τον αγώνα από την 500η και τελευταία θέση, για να τερματίσει τελικά… 18ος!
 
Ο επόμενος αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Hard Enduro 2022, θα λάβει χώρα στι 8-10 Ιουλίου στην Abestone της Ιταλίας.
 
Αποτελέσματα Red Bull Erzbergrodeo 2022:
1. Manuel Lettenbichler (KTM) 2:58:51; 2. Mario Roman (Sherco) 3:02:17; 3. Trystan Hart (KTM) 3:11:53; 4. Billy Bolt (Husqvarna) 3:18:25; 5. Alfredo Gomez (GASGAS) 3:20:30; 6. Michael Walkner (GASGAS) 3:40:32; 7. Wade Young (Sherco) 3:55:13; 8. Matthew Green (KTM) 3:55:54…
 
Γενική Βαθμολογία Πρωταθλήματος FIM Hard Enduro 2022 μετά τον 3ο γύρο: 
1. Billy Bolt (Husqvarna) 45pts; 2. Mario Roman (Sherco) 43pts; 3. Manuel Lettenbichler (KTM) 40pts; 4. Graham Jarvis (Husqvarna) 37pts; 5. Teodor Kabakchiev (KTM) 35pts; 6. Alfredo Gomez (GASGAS) 33pts; 7. Wade Young (Sherco) 32pts; 8. Michael Walkner (GASGAS) 29pts; 9. David Cyprian (KTM) 16pts; 10. Matthew Green (KTM) 16pts…
 
Onboard video από τη μοτοσυκλέτα του Manuel Lettenbichler:

Παν. Πρωτ. Enduro 2019: Αγώνας επιβίωσης & τραυματισμών στο Άργος – Gallery

Πολλά παράπονα για την διοργάνωση
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/5/2019

Ο Κακολύρης πάλεψε με τον Βαρσάμη παίρνοντας την πρώτη θέση αλλά και οι δυο τους νίκησαν με μεγάλη διαφορά τρέχοντας σε κάτι ιδιαίτερα δύσκολο: Έναν αγώνα Enduro που θα ήταν «αντρικός» που θα έκανε τα παιδιά να ξεχωρίσουν από τους άντρες και τα μωρά να κλάψουν, έναν τέτοιο αγώνα οραματίστηκε η λέσχη ΦΙΛ.Μ.Α. που είχε μάλλον την σκέψη πως αυτό χρειαζόταν για να ανεβάσει το επίπεδο στους ελληνικούς αγώνες, αλλά κατέληξε να δέχεται πολλά παράπονα.

Η αλήθεια είναι πως δεν κατάφερε να αποφύγει τα λάθη που είχαν γίνει πίσω το 2014, συγχέοντας την σκληρότητα που πρέπει να υπάρχει σε έναν αγώνα με το επίπεδο εντουροβόλτας μίας κλειστής παρέας. Οι αγώνες έχουν σημαντικές απαιτήσεις γιατί φτιάχνονται για να αναδείξουν την τεχνική του κάθε αναβάτη και το ίδιο το άθλημα διατηρώντας την μέγιστη ασφάλεια. Πράγμα που σημαίνει πως είναι απαραίτητο το ασθενοφόρο να έχει άμεση πρόσβαση, όπως αντίστοιχα οι αναβάτες να μπορούν να περπατήσουν την διαδρομή χωρίς τις μοτοσυκλέτες τους, διαφορετικά δεν νοείται «περπάτημα» αλλά προ-αγώνας. Θα πρέπει με λίγα λόγια η διαδρομή να είναι προσβάσιμη. Πρώτα για τους παραπάνω λόγους και έπειτα για να προσελκύσει θεατές, έστω κι αυτούς τους λίγους που τελευταία δέχονται τα ελληνικά πρωταθλήματα.

οι φωτογραφίες ανήκουν στο περιοδικό MOTO
φωτογράφος: Θοδωρής Ερμήλιος

Η πρόσβαση για το ασθενοφόρο ανοίχτηκε ή καλύτερα οργώθηκε λίγο πριν τον αγώνα, κι αρκετοί αναβάτες δεν είχαν την ευκαιρία να την περπατήσουν. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους, ο μικρότερος, για το γεγονός πως υπήρξαν πολλοί τραυματισμοί. Ο Λεοντιάδης έφυγε τελικά με ασθενοφόρο τραυματισμένος, ενώ οι εγκαταλείψεις από πτώσεις δεν ήταν λίγες.

Η μπόλικη πέτρα, και το δύσκολο τερέν δεν είναι το πρόβλημα. Η ομάδα του ΜΟΤΟ έχει βρεθεί στο Erzberg πολλές φορές όπως και σε πολλούς δύσκολους αγώνες και είναι άλλο πράγμα να κάνεις αγώνα με δυσκολία και άλλο πράγμα να καταλήγει προβληματικός. Η προδιάθεση της ΦΙΛΜΑ δεν θα ήταν προφανώς να ταλαιπωρήσουν τον κόσμο, αλλά να πραγματοποιήσουν έναν αγώνα πραγματικά Enduro και όχι βόλτα. Δεν σημαίνει πως αυτή η προδιάθεση είχε και το αντίστοιχο αποτέλεσμα για την πλειοψηφία των αναβατών που έτρεξαν τόσες πολλές ώρες, σχεδόν 8,5!

Ο χρόνος ήταν ένα γενικότερο πρόβλημα, καθώς η μιάμιση ώρα για τα Σ.Ε.Χ. δεν είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις σε έναν αγώνα, βασικά είναι λάθος και όταν οι αναβάτες απευθύνθηκαν στην διοργάνωση η απάντηση που πήραν είναι πως ο κανονισμός αναφέρει για προτεινόμενο χρόνο και όχι για επιβολή ανώτερου χρόνου. Είναι σαν να λέμε πως υπάρχει ημερομηνία λήξης κατά προτίμηση. Για κάποιους είναι χαλασμένο, για άλλους θα μπορούσαν και να το καταναλώσουν. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για λάθος γιατί ο αγώνας φτιάχνεται με στόχο να μηδενίσει τις πιθανότητες για λάθη και να αυξήσει την ταχύτητα των αναβατών και να αναδείξει την τεχνική τους και την αντοχή τους βέβαια, αλλά σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα. Οι νέοι διοργανωτές ήθελαν έναν δύσκολο αγώνα και υπήρχαν αναβάτες που τους άρεσε ιδιαίτερα, όχι όμως και στην πλειοψηφία όσων πήραν μέρος. Αμφότεροι ωστόσο συμφώνησαν πως με την συνδιοργάνωση του Enduro Ν.Ελλάδος δεν χωρούσαν στην μικρή πλατεία του χωριού που στήθηκε το parc ferme το οποίο αντίστοιχα ήταν πολύ μακριά από ξενοδοχεία και καταλύματα.

Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες ο Βαρσάμης παραλίγο να πάρει την πρώτη του νίκη, αλλά επικράτησε ο Κακολύρης με τους δυο να χτίζουν μία διαφορά από τον Ζώρα και τον Σιαφαρίκα στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα, με τον Ντουζένη να επιστρέφει στο προσκήνιο κλείνοντας την πεντάδα και αφήνοντας πίσω τον ανανεωμένο Ζέρβα.

Έντονος παρασκηνιακά αγώνας με μπόλικη κούραση που ανέδειξε τους Κακολύρη και Βαρσάμη!

 

Δείτε μία πλούσια συλλογή φωτογραφιών σε μεγάλη ανάλυση:

 

Ετικέτες