FIM ISDE 2022 - 6η ημέρα: Στην 13η θέση της τελικής βαθμολογίας η Εθνική Ελλάδας!

Νικήτρια η Βρετανία, μετά από σχεδόν 70 χρόνια!
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/9/2022
Μετά από την 6η και τελευταία ημέρα του FIM Six Days of Enduro 2022, η Βρετανία πήρε τη νίκη στην κατηγορία Trophy, μια νίκη την οποία οι Βρετανοί περίμεναν από το 1953. Παράλληλα, η ελληνική Εθνική Ομάδα κατετάγη 13η, ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα μας στην ιστορία του θεσμού.
Ο θρίαμβος των Βρετανών έγινε μάλιστα διπλός το 2022, καθώς δίπλα στο Trophy των ανδρών, κέρδισαν και την κατηγορία γυναικών στο Le Puy-En-Velay. Οι αναβάτριες του ISDE είναι κορυφαίου επιπέδου, καταφέρνοντας να περάσουν πολλές ομάδες ανδρών -αν και όχι την ελληνική- κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη για τον θεσμό.
Επιστρέφοντας στο Trophy των ανδρών, σε μια δραματική εξέλιξη της τελευταίας στιγμής, η ομάδα της Ιταλίας κατάφερε να “κλέψει” τη δεύτερη θέση από την Ισπανία, η οποία προηγούνταν μέχρι την προτελευταία μέρα, πριν ο team leader της Ιταλίας Andrea Verona κερδίσει την 6η ημέρα, και υποβιβάσει τους Ισπανούς στην 3η θέση του βάθρου με διαφορά μόλις πέντε δεκάτων του δευτερολέπτου! Μισό δευτερόλεπτο διαφοράς, μετά από σχεδόν 13 ώρες εξαντλητικής οδήγησης για τους πρώτους αναβάτες, για έξι ολόκληρες μέρες, μάλλον αποτελεί ιστορικό ρεκόρ και δείχνει το επίπεδο του φετινού ISDE.
 
Τέταρτη για το 2022 ήρθε η ομάδα της Γαλλίας, και η πρώτη πεντάδα έκλεισε με την ομάδα των Η.Π.Α..
Η 13η θέση της Ελλάδας στο ISDE 2022 είναι μια εξαιρετικά δυνατή θέση σε μια πολύ δύσκολη από πλευράς ανταγωνισμού χρονιά, με ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα να έχει έρθει το 2016, όταν οι Βασίλης Σιαφαρίκας, Παναγιώτης Κακολύρης, Μιχαήλ Ντουζένης και Γιάννης Κωνσταντινούδης ανέβηκαν στην 11η θέση της τελικής κατάταξης.
 
Την 6η ημέρα του ISDE 2022, οι Έλληνες αναβάτες πετάχτηκαν μπροστά, ανάμεσα στους είκοσι αναβάτες του γκρουπ τους, με τον Κακολύρη να στρίβει δεύτερος και τέταρτο τον συντάκτη του ΜΟΤΟ Κίμωνα Καράμπελα.
 
Δυστυχώς, ο Καράμπελας είχε μια πτώση-κάτι που είχε καταφέρει να αποφύγει μέχρι εκείνη τη στιγμή στο ISDE- και ξεκίνησε τελευταίος στην εικοσάδα, ξεκινώντας μετά τις προσπεράσεις, κάτι που του στοίχισε χρόνο. Στο τέλος της 6ης ημέρας, ο Κακολύρης ήταν 8ος στο γκρουπ και ο Καράμπελας 10ος, ενώ δεν γνωρίζουμε τους χρόνους των υπολοίπων μελών της ομάδας.
 
Όσον αφορά σε ατομικό επίπεδο, πρώτος αναβάτης του ISDE 2022 ήταν ο Ισπανός Josep Garcia, δεύτερος ο Verona της Ιταλίας, και τρίτος ο Nathan Watson της Βρετανίας. Αντίστοιχα, από την ελληνική Trophy ομάδα, ο Παναγιώτης Κακολύρης ήταν 102ος, ο Κίμωνας Καράμπελας βρέθηκε στην 104η θέση, ο Δημήτρης Βαρσάμης ήταν 106ος, και ο Γιάννης Χασάπης 129ος.
Στην κατηγορία Λεσχών (CLUB), πρώτη αναδείχθηκε η τσέχικη KBS TEAM, δεύτερη η XC Gear και τρίτη η Enduro Deam Team. Η ελληνική CLUB ομάδα με τους Απόστολο Ζβιντερίκο, Παναγιώτη Ζαφειρίου και Γιώργο Πισιμάνη κατετάγη 72η, με συνεχή άνοδο κατά τη διάρκεια των 6 ημερών του θεσμού. Κάπως έτσι, τελείωσε το ISDE 2022, με πολύ καλά αποτελέσματα για τους Έλληνες συμμετέχοντες, απέναντι σε προπονημένους και δυνατούς αναβάτες από χώρες όπου ανθεί το Enduro.
Στην κατηγορία Junior πρώτη αναδείχθηκε η ομάδα της Ιταλίας, δεύτεροι βρέθηκαν οι Φινλανδοί και τρίτοι οι Αυστραλοί.
Τέλος στα βραβεία κατασκευαστή, η Red Bull KTM κέρδισε το ISDE 2022, με δεύτερη την ομάδα της Honda και τρίτη τη δεύτερη ομάδα της ΚΤΜ. 
 
 
Μετά το τέλος της 96ης έκδοσης του FIM ISDE στη Γαλλία, σειρά έχει τώρα η διοργάνωση του 2023 που θα διεξαχθεί στο San Juan της Αργεντινής τον Νοέμβριο του 2023.

Φωτογραφίες: Pole Position Communication / Dario Agrati

EnduroGP, Πορτογαλία – Ο Garcia κρατά την πρωτιά παρά την αντίσταση του Pichon

O πρωταθλητής Josep Garcia ήταν για μια φορά ακόμη ο κερδισμένος του τριημέρου
Josep Garcia
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro οδηγήθηκε στην Πορτογαλία και την περιοχή της πόλης Fafe για τον πρώτο από δύο συνεχόμενους γύρους στο ίδιο μέρος, καθώς ολοκληρώθηκε το πρώτο μισό της χρονιάς.

Ο πρωταθλητής του 2025, Josep Garcia (KTM) ξεκίνησε νικηφόρα από το βράδυ της Παρασκευής (12/6) και το Akrapovic Super Test, με δεύτερο τον Zach Pichon (ΤΜ) και τρίτο τον Max Ahlin (Honda).

Κατά την πρώτη μέρα του διήμερου κυρίως αγώνα, Σάββατο 13/6, με κάμποση ζέστη και εντελώς ξηρές συνθήκες με πολλή σκόνη, ο Garcia πήρε τη νίκη της ημέρας, με τον Pichon να τερματίζει δεύτερος μετά από αντεπίθεση στις τρεις τελευταίες δοκιμασίες της, ενώ τρίτος κατετάγη ο Andrea Verona (KTM).

Η κυριακάτικη δράση (14/6) έγινε σε πιο ανεκτές συνθήκες, καθώς η έντονη ζέστη του Σαββάτου είχε υποχωρήσει λίγο, ενώ μια βροχή τα ξημερώματα βάρυνε ελαφρώς το έδαφος και περιόρισε τη σκόνη.

Αυτή τη φορά ωστόσο ήταν ο Pichon αυτός που ξεχώρισε από την αρχή και, παρά την έντονη πίεση του Garcia, ο Γάλλος της TM Racing κατάφερε να μείνει μπροστά και για οκτώ δευτερόλεπτα να πάρει τη νίκη της ημέρας, με δεύτερο τον Garcia και τρίτο τον Steve Holcombe (Honda) – ο οποίος είχε εγκαταλείψει από μηχανική βλάβη την προηγούμενη μέρα.

Έτσι ο Garcia πρακτικά ενίσχυσε τη θέση του στην κορυφή της κατάταξης φτάνοντας στους 149, με τον Verona να παραμένει δεύτερος με 127 και τον Pichon να πλησιάζει ελάχιστα στους 108 βαθμούς.

Ας δούμε τι έγινε σε κάθε κατηγορία χωριστά:

Josep Garcia
Josep Garcia

Ε1

Ο Garcia ήταν ο νικητής και τις δύο μέρες, συνεχίζοντας το αήττητο σερί του για φέτος. Δεύτερος κατετάγη ο Morgan Lesiardo (Triumph) και τρίτος ο Antoine Magain (Sherco).

Ε2

Η σπουδαία εμφάνιση του Pichon στη Fafe σήμανε τη νίκη του και στην κατηγορία όπου μονομαχεί με τον Verona, ο οποίος περιορίστηκε στη δεύτερη θέση με τρίτο τον Hamish McDonald (Sherco).

endurogp
Από αριστερά: Josep Garcia, Zach Pichon, Steve Holcombe

Ε3

Ο Theo espinasse (Fantic) πήρε μιαν αναπάντεχη νίκη στην Πορτογαλία κερδίζοντας την πρώτη μέρα και τερματίζοντας πέμπτος τη δεύτερη. Πίσω του ισοβάθμησαν ο Brad Freeman (Beta) που παραμένει πρωτοπόρος στην κατάταξη της Ε3, ο Albin Norbbin (Husqvarna) και ο Julien Roussaly (Sherco), ενώ ο άτυχος της ημέρας ήταν δίχως άλλο ο Holcombe που με το μηδενικό του Σαββάτου λόγω βλάβης έμεινε λίγο πιο πίσω στην κατάταξη της κατηγορίας.

Rachel Gutish
Rachel Gutish

Γυναίκες

H Αμερικανίδα Rahcel Gutish (Rieju) κυριάρχησε και τις δύο μέρες του αγώνα και έφυγε με το μέγιστο των βαθμών από τη Fafe, ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισε η Καναδέζα Shelby Turner (Triumph) στην πρώτη της φετινή συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και τρίτη η Αγγλίδα Rosie Rowett (Rieju).

Ο επόμενος γύρος του EnduroGP θα επιστρέψει στη Fafe της Πορτογαλίας για έναν ακόμη αγώνα το ερχόμενο σαββατοκύριακο, 19-21/6.

Ετικέτες