Οδηγούμε πρώτοι τα Kawasaki Versys 1000 και 650

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/12/2014

Μόλις έχουμε κατέβει από την σέλα του καινούργιου Kawasaki Versys 1000, ενώ την προηγούμενη μέρα είχαμε την πρώτη οδηγική επαφή με το δικύλινδρο εν σειρά 650. Σε δύο διαδρομές που είχαν υψομετρικές διαφορές άνω των 2.000 μέτρων, καθώς από το επίπεδο της θάλασσας βρεθήκαμε μια ανάσα κάτω από τον κρατήρα της Αίτνας –η οποία παρεμπιπτόντως καπνίζει ακόμη…- οδηγήσαμε συνολικά σχεδόν 400 χιλιόμετρα που περιλάμβαναν από ορεινό επαρχιακό δίκτυο μέχρι autostrada.
Με τον χαρακτηριστικό ήχο από τα μέταλλα που κρυώνουν και συστέλλονται ακόμη στα αφτιά μας, οι μνήμες και οι εμπειρίες είναι κάτι παραπάνω από νωπές. Ευτυχώς είναι και οι μοναδικές, καθώς παρά την απειλή από τα βαρυφορτωμένα σύννεφα, η οδήγηση των δύο μοτοσυκλετών δεν συνοδεύτηκε από τον κατακλυσμό και την καταιγίδα που μας υποδέχτηκε την πρώτη μέρα. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η παρουσίαση το πρώτο βράδυ διακόπηκε δύο φορές λόγω διακοπής ρεύματος εξαιτίας των κεραυνών που έσκαγαν κολλητά στο ξενοδοχείο. Καταιγίδα – Kawasaki σημειώσατε "1".


Οι επόμενες δύο μέρες κύλησαν κάτω, γύρω και πάνω στην Αίτνα, με την άσφαλτο εμπλουτισμένη από ηφαιστειακά πετρώματα αλλά και… χιόνι. Στα 2.100 μέτρα, κι ενώ ετοιμαζόμασταν για την φωτογράφιση του Versys 1000, μας ενημέρωσαν ότι η διαδρομή θα αλλάξει κι ότι θα κατεβαίναμε το βουνό για μια εναλλακτική πορεία, λόγω του πάγου και του χιονιού που υπήρχε πιο πάνω. Μόλις όμως ξεκινήσαμε ο πλοηγός ακολούθησε τη αρχικά επιλεγμένη διαδρομή και άρχισε να ανηφορίζει, με αποτέλεσμα να μπούμε μέσα στην ομίχλη από τα πυκνά σύννεφα, με το χιόνι και τον πάγο να είναι μόνιμη συντροφιά στις άκρες του δρόμου για επόμενα 20 σχεδόν χιλιόμετρα. Οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες κι από την πρόβλεψη για την αύξηση του ΑΕΠ της Ελλάδας και για να δούμε διψήφιο νούμερο έπρεπε να φτάσουμε σχεδόν στην θάλασσα! Το θέαμα όμως του κομβόι των Versys με τα προβολάκια ομίχλης αναμμένα (οι μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε και τις δύο μέρες ήταν πλήρως φορτωμένες με τα αξεσουάρ της Kawasaki) ήταν άκρως εντυπωσιακό.


Και μιας και κάνουμε λόγο για τα αξεσουάρ των Versys, όσοι θέτετε υποψηφιότητα για την αγορά του καινούργιου 650 μπορείτε να χαρείτε κι όσοι είσαστε ιδιοκτήτες των προηγούμενων μπορείτε να ετοιμάζετε την αγγελία για την αντικατάσταση με το νέο. Στα παλαιότερα Versys 650 ήταν αδύνατο να τοποθετηθούν ταυτόχρονα οι εργοστασιακές πλαϊνές βαλίτσες και το top case λόγω λάθους σχεδιασμού των βάσεων. Πλέον, στο Versys 650 του 2015 το πρόβλημα έχει λυθεί, όπως μας δήλωσαν περήφανα οι άνθρωποι της εταιρείας, και μπορούν οι ιδιοκτήτες του να απολαύσουν την μέγιστη δυνατή αύξηση του αποθηκευτικού χώρου, ενώ και για το 1000 έχει προβλεφθεί το κεντρικό σταντ στον στάνταρ εξοπλισμό του.

XT700 – Η Tenere που θα έπρεπε να κατασκευάσει η Yamaha

Πρόκειται για περιορισμένη παραγωγή μόλις δέκα μοτοσυκλετών
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/6/2026

Ένα συνεργείο στην Πορτογαλία μετατρέπει την Tenere 700 σε μια σύγχρονη XT500, σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 10 κομματιών και “ανάβει φωτιές” στη Yamaha.

Από τις φωτογραφίες, διακρίνεται το «XT700» στο ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας, ενώ η ιδέα ανήκει στο μικρό συνεργείο στην Holy Moly Co, που εδρεύει στη Λισαβόνα και μετατρέπει σύγχρονες Tenere700 σε XT700! Δεν είναι η πρώτη φορά που το Holy Moly αναβιώνει μία παλιότερη Yamaha και μάλιστα στο συγκεκριμένο project συμμετέχουν και το γνωστό Bike Shed του Λονδίνου, η Yamaha Πορτογαλίας και η Kedo, που ειδικεύεται στα ανταλλακτικά παλιότερων μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας.

Η εταιρεία Holy Moly ολοκληρώνει τη συγκεκριμένη μετατροπή χωρίς να κοπεί, να τρυπηθεί ή να συγκολληθεί κάποιο κομμάτι, με το ντεπόζιτο, το ψηλό φτερό και τον στρογγυλό προβολέα που παραπέμπουν σε ένα XT500 του 1979 που δημοπρατήθηκε από την Kedo.

Yamaha

Η μετατροπή αυτή έχει μεγάλη επίπτωση και στο βάρος της μοτοσυκλέτας που μειώνεται στα 175 κιλά. Οι αναρτήσεις της KYB αντικαθίστανται από τις ολλανδικές TracTive, ενώ οι ζάντες είναι της Haan Wheels.

Το πρωτότυπο που βλέπετε δεν είναι προς πώληση, αλλά από τον Οκτώβριο η Holy Moly θα παράγει μόλις δέκα κομμάτια από τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ στις υπηρεσίες συμπεριλαμβάνεται και η συναρμολόγησή της απευθείας στο γκαράζ του νέου ιδιοκτήτη. Πάντως ίσως αυτή να είναι μία καλή ευκαιρία για την ιαπωνική εταιρεία που μπορεί να “δανειστεί” την ιδέα και να δημιουργήσει μία παρόμοια μοτοσυκλέτα, που τουλάχιστον στην Ελλάδα είναι σίγουρο πως θα πετύχει εμπορικά.