KTM Adventure 1050 και νέοι δικύλινδροι κινητήρες – Μέσω… Bollywood η είδηση

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

2/10/2014

Ο Stefan Pierer, πρόεδρος της ΚΤΜ, βρέθηκε στην Ινδία για την παρουσίαση των RC200 και RC390 στην τοπική αγορά, και κατά την διάρκεια της παρουσίας του, έβγαλε ενδιαφέρουσες ειδήσεις σχετικά με το μέλλον της γκάμας της αυστριακής εταιρείας.
Αρχικά, λοιπόν, ανακοίνωσε την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου, του Adventure 1050, το οποίο θα κάνει την επίσημη πρώτη του στην EICMA τον ερχόμενο Νοέμβρη. Πρόκειται για μια πιο οικονομική έκδοση του Adventure 1190, η οποία μάλιστα στην Ινδία θα κοστίζει "φθηνότερα από τα υπόλοιπα χιλιάρια της κατηγορίας", καθώς η διαφορά του με το 1190 –πέρα από τον κυβισμό- θα είναι και σε επίπεδο εξοπλισμού. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα θα λανσαριστεί πρώτα στις ευρωπαϊκές αγορές και δύο μήνες μετά την παρουσίασή της, θα κάνει το ντεμπούτο της και στην ινδική αγορά. Όλα τα εξαρτήματά της θα κατασκευάζονται από την ΚΤΜ στην Αυστρία και θα αποστέλλονται στο εργοστάσιο της Bajaj όπου θα γίνεται η συναρμολόγηση της μοτοσυκλέτας, εκεί που παράγονται τα μικρά Duke και RC. Απομένει μόνο να δούμε την διαφορά της τιμής του με το Adventure 1190 για να δούμε αν συντρέχει πραγματικά λόγος ύπαρξης για το καινούργιο 1050.
Η άλλη σημαντική είδηση που βγήκε από τα χείλη του κ. Pierer είναι η αντικατάσταση των μονοκύλινδρων κινητήρων της οικογένειας των 690, με νέους δικύλινδρους κινητήρες, οι οποίοι "θα ξεκινήσουν αρχικά με χωρητικότητες μεταξύ 500 και 600 κυβικών και σταδιακά θα φτάσουν τα 800 κυβικά", όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΚΤΜ. Ο Stefan Pierer δήλωσε επίσης πως θα μπορούσαν οι κινητήρες αυτοί να κατασκευάζονται στην Ινδία. Παράλληλα, σε μια συνέντευξή του στο ινδικό Autocar, είπε πως στο προσεχές μέλλον, εκτός από την σειρά των Duke 125-200-390 και των αντίστοιχων RC, θα παρουσιαστεί και μια σειρά on-off μοτοσυκλετών που θα "φορούν" τους μονοκύλινδρους κινητήρες, ενώ ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσουν κι έναν κινητήρα 250 κυβικών που θα διευρύνει ακόμη περισσότερο την γκάμα της αυστριακής εταιρείας, τον οποίο οι Ινδοί δημοσιογράφοι εκτιμούν πως θα είναι δικύλινδρος.

Royal Enfield – Αυξάνει την παραγωγή της κατά 500.000 μοτοσυκλέτες

Επένδυση εκατομμυρίων για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση, έχοντας ήδη ξεπεράσει το ορόσημο πώλησης ενός εκατομμυρίου μοτοσυκλετών
royal enfield factory
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

11/2/2026

Το Eicher Group, στο οποίο εντάσσεται η Royal Enfield, ανακοίνωσε την επέκταση του εργοστασίου της πόλης Cheyyar για να αυξήσει την παραγωγή σε 2 εκατομμύρια δίκυκλα ετησίως.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα επενδυθούν περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου η μονάδα αυτή που βρίσκεται στην επαρχία Tamil Nadu να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα από 1,5 σε 2 εκατομμύρια μοτοσυκλέτες ετησίως, καθώς ήδη λειτουργεί κοντά στο παραγωγικό του όριο.

Σύμφωνα με το εξαγγελθέν πλάνο, η κατασκευή της επέκτασης θα ξεκινήσει στις αρχές του οικονομικού έτους 2027 και προβλέπεται να ολοκληρωθεί περίπου έναν χρόνο αργότερα.

Η Royal Enfield έχει εκτοξεύσει τις πωλήσεις της τα τελευταία χρόνια, καταφέρνοντας να υπερβεί το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου την περασμένη χρονιά. Για την ακρίβεια, το 2025 η ινδική εταιρεία πούλησε σε όλον τον κόσμο 1.071.809 μοτοσυκλέτες, εκ των οποίων οι 132.132 εξήχθησαν εκτός Ινδίας.

Παράλληλα, έχει ήδη φτιάξει μια νέα παραγωγική μονάδα στην Ταϊλάνδη και δη στην πρωτεύουσα Μπανγκόκ με ικανότητα 30.000 μοτοσυκλετών τον χρόνο, ενώ ολοκληρώνει ένα ακόμη νέο εργοστάσιο στη Βραζιλία.

Η επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας έρχεται σε μια περίοδο που η Royal Enfield έχει ήδη τρεις πλατφόρμες κινητήρων στην αγορά, τα μονοκύλινδρα 350 και 450, καθώς και τα δικύλινδρα 650, ενώ ετοιμάζεται να λανσάρει μια νέα γκάμα δικύλινδρων 750 και ταυτόχρονα ανοίγει και το μέτωπο των ηλεκτρικών με τα Flying Flea και Himalayan Electric.