MotoGP 2018

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του 2018
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

13/9/2017

Η Dorna και η FIM ανακοίνωσαν το πρόγραμμα με τις ημερομηνίες και τις πίστες που θα διεξαχθούν οι αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος GP για την επόμενη σεζόν.

Όπως συμβαίνει παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια, η σεζόν θα ανοίξει με τον νυχτερινό αγώνα στο Qatar και θα κλείσει στην Valencia. Μία από τις αλλαγές σε σχέση με φέτος είναι η προσθήκη της πίστας στην Ταϊλάνδη (Chang International Circuit) που μπαίνει εμβόλιμα ανάμεσα στον αγώνα της Aragon και του Motegi στην Ιαπωνία, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρχουν 19 αντί για 18 αγώνες μέσα στη χρονιά. Επίσης, για τον αγώνα της Βρετανίας –που έγινε φέτος στο Silverstone- μένει να ανακοινωθεί επίσημα το πού θα διεξαχθεί:

 

18 Μαρτίου       Qatar (Losail International Circuit)

8 Απριλίου        Αργεντινή (Termas de Rio Hondo)

22 Απριλίου      Η.Π.Α. (Circuit of the Amercias)

6 Μαΐου    Ισπανία (Jerez)

20 Μαΐου  Γαλλία (Le Mans)

3 Ιουνίου  Ιταλία (Mugello)

17 Ιουνίου        Catalunya (Barcelona-Catalunya)

1 Ιουλίου  Ολλανδία (TT Circuit Assen)

15 Ιουλίου        Γερμανία (Sachsenring)

5 Αυγούστου    Τσεχία (Automotodrom Brno)

12 Αυγούστου   Αυστρία (Red Bull Ring – Spielberg)

26 Αυγούστου   Μ. Βρετανία (Θ.Α.)

9 Σεπτεμβρίου  San Marino (Misano World Circuit Marco Simoncelli)

23 Σεπτεμβρίου Aragon (MotorLand Aragon)

7 Οκτωβρίου     Ταϊλάνδη (Chang International Circuit)

21 Οκτωβρίου   Ιαπωνία (Twin Ring Motegi)

28 Οκτωβρίου   Αυστραλία (Phillip Island)

4 Νοεμβρίου     Μαλαισία (Sepang International Circuit)

18 Νοεμβρίου   Comunitat Valenciana (Comunitat Valenciana – Ricardo Tormo)

Νέος ΚΟΚ: Εκκίνηση μοτοσυκλέτας μόνο με κράνος στους υπότροπους - Ποινή γιατρών σε ανανεώσεις διπλωμάτων ηλικιωμένων

Σωστό το μέτρο να εξετάζουν την υπογραφή των γιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων
elas1
Από το

motomag

20/11/2025

Διασταύρωση ιατρικών γνωματεύσεων μέσω ΗΔΙΚΑ και αυστηρότερος έλεγχος των γιατρών για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων των ηλικιωμένων, ειδική εφαρμογή που δεν θα αφήνει την μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης που στο παρελθόν είχε ήδη συλληφθεί να μην φορά κράνος, επιχειρεί να το ξανά κάνει - Καθώς και σύστημα που θα διενεργεί αλκοτέστ στον οδηγό και δεν θα εκκινεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση υπερβαίνει το όριο, σε μοντέλο Σουηδίας, εξετάζει η κυβέρνηση.

Τα στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία το 2025 είναι ενθαρρυντικά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο σημειώνεται αύξηση (12%) στα τροχαία ατυχήματα αλλά μείωση (35%) στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με την περσινή χρονιά. Μετά τον νέο ΚΟΚ και την αυστηροποίηση των ποινών σε περίπτωση παράβασης, η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει κι άλλες παραμέτρους και συστήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Μια ενέργεια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η χρήση ενός συστήματος που δεν θα επιτρέπει σε μια μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και θα λειτουργεί με ειδικό σένσορα και τη βοήθεια AI. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2000 και μετά. Η σκέψη υλοποίησης προβλέπει πως το σύστημα αυτό θα τοποθετείται στην μοτοσυκλέτα όταν ο αναβάτης πιάνεται χωρίς να φοράει κράνος, έτσι ώστε να μην μπορεί να το κάνει και την επόμενη φορά. Φαίνεται απίστευτα μακρινό για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι τουλάχιστον αμφίβολο κάτι τέτοιο να φτάσει στην φάση της υλοποίησης, περνώντας της σκέψης και της συζήτησης. Προτιμότερο -πιστεύουμε- θα ήταν μία προσπάθεια να μειωθεί το ΦΠΑ στα κράνη από το 13% που είναι τώρα, στο 0% κάτι που η χώρα μας ΔΕΝ μπορεί να υλοποιήσει μόνη της και χρειάζεται την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. και έπειτα να υπάρχουν μέτρα ώστε η διαφορά αυτή να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή.

Ωστόσο κάτι παρόμοιο εξετάζει η κυβέρνηση και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εφόσον κάποιος οδηγός πιαστεί να έχει περάσει το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα σύστημα στο οποίο την επόμενη φορά ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ στον εαυτό του και σε περίπτωση που είναι πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν θα εκκινεί. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει ήδη σε υλοποίηση σε άλλες χώρες.

Ένα μέτρο που εξετάζεται από την κυβέρνηση και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, το βλέπουμε δηλαδή ως μία παράβλεψη αυτή την στιγμή, είναι οι ανανεώσεις διπλωμάτων των ηλικιωμένων που τώρα αρκεί μια απλή γνωμάτευση γιατρού για να γίνει η ανανέωση. Η σκέψη είναι η διαδικασία να ψηφιοποιηθεί ώστε να φαίνεται ποιος γιατρός έδωσε άδεια για ανανέωση διπλώματος. Η πλατφόρμα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ που έχει το πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών. Η πίεση προς όσους γιατρούς που δίνουν “εύκολα” τις γνωματεύσεις θα αυξάνεται, καθώς εάν ένας ηλικιωμένος προκαλέσει ατύχημα θα ελέγχεται ο φάκελος υγείας του και κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγήσει, συγκρίνοντας την πραγματικότητα με βάση την εικόνα που υπέγραψε ο εκάστοτε γιατρός, καθιστώντας τον υπόλογο του ατυχήματος επειδή του ανανέωσε το δίπλωμα!