1.388 κάμερες στους δρόμους - Πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία τους, πώς θα κόβουν πρόστιμα

Θα καταγράφουν πληθώρα παραβάσεων, όχι μόνο παραβίαση του κόκκινου, ενώ θα χρησιμοποιηθούν και για την καταπολέμηση του εγκλήματος
Κάμερες στους δρόμους
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/11/2024

Σε κοινή συνέντευξη τύπου των Υπουργών Υποδομών, Προστασίας του Πολίτη, Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Περιφερειάρχη Αττικής, παρουσιάστηκε αναλυτικά το κυβερνητικό πλάνο για την εγκατάσταση Καμερών Τροχαίας, Αστυνόμευσης και Ασφάλειας.

Ο λόγος για 1.388 “έξυπνες” κάμερες που θα τοποθετηθούν σταδιακά στους φωτεινούς σηματοδότες της ελληνικής επικράτειας, και θα φωτογραφίζουν αυτόματα οδηγούς και αναβάτες που προβαίνουν σε μια σειρά από παραβάσεις. 

O υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Παπαστεργίου εξήγησε ότι πέραν των 388 καμερών που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες, η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛΑΣ.

Στην παρουσίαση αναφέρθηκε πως οι κάμερες αναμένεται να τοποθετηθούν μέσα στους επόμενους 18 μήνες, με έναρξη λειτουργίας όσων έχουν τοποθετηθεί από το καλοκαίρι του 2025, ενώ το υλικό θα αποστέλλεται αυτόματα σε server διαχείρισης παραβάσεων. Για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Αν και αρχικά θα καταγράφουν μόνο την παραβίαση του κόκκινου, αργότερα οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά προβλέπεται να αυξηθούν κατακόρυφα περιλαμβάνοντας:

  • υπέρβαση ορίου ταχύτητας
  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • παράνομη χρήση ΛΕΑ
  • κυκλοφορία οχήματος χωρίς ασφάλιση
  • κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ
  • μη χρήση κράνους
  • μη χρήση ζώνης

Παράλληλα, οι κάμερες θα μπορούν να βοηθήσουν και στην καταγραφή εγκλημάτων.

“Οι νέες έξυπνες κάμερες θα λειτουργούν όλα το 24ωρο, θα λειτουργούν και με χαμηλό φωτισμό και θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία κατόπιν υποδείξεων της τροχαίας” δήλωσε ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Χαρδαλιάς για τις 388 κάμερες τις οποίες θα προμηθευτεί η Περιφέρεια Αττικής.

Οι κλήσεις θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr (με βίντεο και φωτογραφία της παράβασης) ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις. Το σύστημα θα μπορεί επιπλέον να ενημερώνει το point system αλλά και να κάνει αυτόματα ηλεκτρονική αφαίρεση διπλώματος!

Σημαντική λεπτομέρεια για την ταχύτητα με την οποία αναμένεται να προχωρήσει το πλάνο των καμερών είναι πως ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με βάση των καμερών που εγκατέστησε αλλά με βάση τον αριθμό αυτών που δουλεύουν. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2025

Όπως είπε κλείνοντας την παρουσίαση ο κ. Μαρινάκης “στο εξής θα βεβαιώνεται μια κλήση, θα ακολουθήσει μια διαδικασία πληρωμής χωρίς να μεσολαβεί ο ανθρώπινος παράγοντας”.

Ετικέτες

ARO Performance: Νέα σειρά βελτιώσεων της Indian με τεχνογνωσία από το King of the Baggers

Με ξεχωριστό branding - Στα χνάρια της σειράς Screamin’ Eagle
Indian ARO
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/5/2026

Η Indian Motorcycles ανακοίνωσε τη δημιουργία του νέου τμήματος American Racing Operations (ARO), ενός εργοστασιακού τομέα βελτιώσεων που φιλοδοξεί να φέρει τις αγωνιστικές τεχνολογίες της εταιρείας πιο κοντά στις μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Το νέο brand της Indian παρουσιάστηκε λίγο πριν τον αγώνα του MotoAmerica King of the Baggers στο Road America και ουσιαστικά αποτελεί την απάντηση της Indian στη γνωστή εταιρεία βελτιώσεων της Harley-Davidson, Screamin’ Eagle.

Το ARO θα επικεντρώνεται στην εξέλιξη εργοστασιακών εξατμίσεων, εξαρτημάτων επιδόσεων και αγωνιστικής τεχνογνωσίας για τα μοντέλα με κινητήρες PowerPlus, αξιοποιώντας την εμπειρία που έχει αποκτήσει η Indian τα τελευταία χρόνια στο πρωτάθλημα King of the Baggers.

Με αγωνιστική τεχνογνωσία για τα μοντέλα δρόμου

Η Indian αναφέρει πως η ARO θα μεταφέρει τεχνογνωσία από το εργοστασιακό αγωνιστικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο εξελίσσεται σε συνεργασία με τη πολύπειρη εταιρεία Vance & Hines.

Η πρώτη δημόσια εμφάνιση θα γίνει αυτό το Σαββατοκύριακο, με τις εργοστασιακές Indian Challenger του King of the Baggers να χρησιμοποιούν μια νέα αγωνιστική εξάτμιση δύο-σε-ένα, που εξελίχθηκε από την ARO.

Indian ARO

Παράλληλα, το πρώτο εμπορικό προϊόν της σειράς είναι η νέα εξάτμιση ARO GP Slip-On για τα touring μοντέλα PowerPlus της Indian.

Το σύστημα εξελίχθηκε με τη συμβολή του Terry Vance, ιδρυτή της Vance & Hines, και διαθέτει σχεδίαση εμπνευσμένη από τις αγωνιστικές εξατμίσεις, που γίνεται εμφανής σε λεπτομέρειες όπως τα προστατευτικά πλέγματα στην έξοδο των τελικών.

Η Indian είχε ήδη διαθέσιμα αξεσουάρ και βελτιωτικά εξαρτήματα, ωστόσο ποτέ μέχρι τώρα δεν είχε δημιουργήσει μια ξεχωριστή, αυτόνομη ταυτότητα όπως κάνει τώρα με την ARO.

Indian ARO

Η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει πλήρως τη γκάμα του νέου τμήματος, επιβεβαιώνει όμως πως βρίσκονται ήδη υπό εξέλιξη νέες εξατμίσεις, συστήματα εισαγωγής και άλλα εξαρτήματα επιδόσεων.

Αν η Indian ακολουθήσει τη γραμμή που εφαρμόζει επί χρόνια η Harley-Davidson με τη σειρά βελτιωτικών εξαρτημάτων Screamin’ Eagle, τότε η ARO θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια σημαντική θυγατρική εταιρεία που θα λειτουργήσει συνεκτικά μεταξύ των αγώνων, των βελτιώσεων και των μοντέλων παραγωγής της εταιρείας.

Ετικέτες