1η Καλοκαιρινή Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών της ΕΛΜΟΤΟ - Επιτυχημένο restart στον πολύπαθο θεσμό της Πανελλήνιας

Και πρώτο μπρα ντε φερ με την ΜΟΤΟΕ που διοργάνωσε την δική της συνάντηση στο νησί της Νάξου τις ίδιες ημέρες
Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/6/2024

Περίπου 2.000 αναβάτες μοτοσυκλέτας κατέκλυσαν τον παραθαλάσσιο οικοσιμό Στόμιο Λάρισας για την 1η Καλοκαιρινή Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών της Ελληνικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας που έγινε μεταξύ 20-24 Ιουνίου 2024, κάνοντας ένα ελπιδοφόρο restart στον ταλαίπωρο θεσμό της Πανελλήνιας.

Η πρώτη Πανελλήνια Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών έλαβε χώρα το 1982 στην Ιτέα, με λίγες συμμετοχές, για να φτάσει αργότερα να μετρά αρκετές χιλιάδες μοτοσυκλετιστές στην ετήσια διεξαγωγή της. Δυστυχώς όμως, τα τελευταία χρόνια η εκδήλωση μαστιζόταν από δυσάρεστα γεγονότα, από αναβάτες που ερχόταν για να καταστρέψουν θορυβωδώς λάστιχα, μοτέρ και μοτοσυκλέτες, κάνοντας ατελείωτα burnout, σούζες κ.α., με αποτέλεσμα να θρηνήσουμε ακόμα και νεκρούς! Η διάθεση να αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής της Πανελλήνιας υπήρχε, όμως τελικά αυτή η διάθεση φαίνεται να μετουσιώνεται σε πράξη μέσω της ΕΛΜΟΤΟ και όχι της ΜΟΤΟΕ.

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Η Καλοκαιρινή Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών της ΕΛΜΟΤΟ ήταν και το πρώτο πραγματικό μπρα-ντε-φερ με την ΜΟΤΟΕ, καθώς η τελευταία διεξήγαγε στις ίδιες ημερομηνίες την 42η Πανελλήνια Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών, στη Νάξο, όπου οι συμμετοχές ήταν ελάχιστες, τουλάχιστον 10 φορές κάτω από εκείνες της ΕΛΜΟΤΟ.

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Χίλιες διακόσιες ήταν οι μοτοσυκλέτες που δήλωσαν συμμετοχή στο Στόμιο, ενώ στην εκδήλωση έδωσαν το παρών ακόμα 600 μοτοσυκλέτες, χωρίς να έχουν δηλώσει συμμετοχή, και αρκετοί από τους ντόπιους που ήρθαν με τα παιδιά τους και επισκέφθηκαν την Καλοκαιρινή Συνάντηση, για να χαρούν με ασφάλεια μια εκδήλωση που άλλες χρονιές τρομοκρατούσε τους κατοίκους των περιοχών όπου διεξαγόταν. Εντυπωσιακή ήταν και η συμμετοχή λεσχών από όλη την Ελλάδα, αλλά και η προσέλευση μοτοσυκλετιστών ακόμα και από απομακρυσμένα νησιά.

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Το 2023 η νεοϊδρυθείσα ΕΛΜΟΤΟ είχε δώσει τα πρώτα θετικά στοιχεία όσον αφορά στον τρόπο που αντιλαμβάνεται τις συναντήσεις μοτοσυκλετιστών, διεξάγοντας την 1η Χειμερινή Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών που διεξήχθη στα Λουτρά Πόζαρ από 1 έως 3 Δεκεμβρίου. Μάλιστα η τοποθεσία δεν ήταν τυχαία, καθώς στόχο είχε να σβήσει τα κακώς κείμενα που δημιουργήθηκαν κατά την 35η Πανελλήνια Συγκέντρωση Μοτοσυκλετιστών η οποία είχε διεξαχθεί το 2016 στο ίδιο σημείο, από την ΜΟΤΟΕ...

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Θυμίζουμε πως η παραπάνω Χειμερινή Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία με περισσότερες από 400 μοτοσυκλέτες από όλη την επικράτεια να δίνουν το παρών. Οι εκδηλώσεις περιελάμβαναν εκδρομές, σεμινάρια για αναρτήσεις και ελαστικά, pool party, μουσικές εκδηλώσεις, κληρώσεις δώρων, κ.α.

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Στην Καλοκαιρινή Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών, η ΕΛΜΟΤΟ έκανε το επόμενο βήμα στη διοργάνωση ανάλογων εκδηλώσεων, καταφέρνοντας να ελέγξει σχεδόν ολοκληρωτικά τους “κάγκουρες”, οι οποίοι ναι μεν βρέθηκαν και σε αυτή την εκδήλωση, ήταν όμως μονοψήφια παρέα, κάνοντας ελάχιστα έκτροπα έξω από μαγαζί ενάμισι χιλιόμετρα μακριά από το κάμπινγκ της εκδήλωσης. Αξίζει να σημειωθεί πως η ίδια η ΕΛΜΟΤΟ ήταν εκείνη που κάλεσε την Τροχαία για το μεμονωμένο αυτό γεγονός, το οποίο έτσι έληξε άμεσα.

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Στην εκδήλωση εκτός από το κοινό συμμετείχε και η Γκοργκόλης Α.Ε., διοργανώνοντας test-ride των μοτοσυκλετών των KOVE & QJMOTOR, με τα 800X Pro & 450 Rally της πρώτης και το SVT650X της δεύτερης, αλλά και η Extra Products Tassoulis με σεμινάριο για τη λειτουργία των αναρτήσεων, η Pyschogios Racing Team με τον Ανδρέα Ψυχογυιό που έχει συμμετοχές στο ManxGP στο Isle of Man, η Moto Market αλλά και η εταιρεία ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Zero.

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Όπως και στη συνάντηση στα Λουτρά Πόζαρ έτσι και στο Στόμιο οι εκδηλώσεις ήταν πολλές, από οργανωμένες βόλτες με μοτοσυκλέτα, μουσικές συναυλίες, σεμινάρια, καλλιστεία custom μοτοσυκλετών, κ.α. Την Κυριακή έγινε και μοτό-πορεία στα Τέμπη, όπου πραγματοποιήθηκε μνημόσυνο για τα θύματα της τραγωδίας της 28ης Φεβρουαρίου 2023, όπου στη σύγκρουση δυο αμαξοστοιχιών έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι και τραυματίστηκαν άλλοι 85.

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Και μόνο ως επιτυχία μπορεί κανείς να θεωρήσει το γεγονός πως με τη λήξη της Καλοκαιρινής Συνάντησης Μοτοσυκλετιστών, όλοι οι παρευρισκόμενοι -συμμετέχοντες, εταιρείες και ντόπιοι- αποχώρησαν ευχαριστημένοι και… αρτιμελείς.

Καλοκαιρινή συνάντηση ΕΛΜΟΤΟ

Συγχαρητήρια στην ΕΛΜΟΤΟ, που μας δίνει ξανά ελπίδες για την ενσωμάτωση των αναβατών μοτοσυκλέτας στην κοινωνική συνείδηση με τον πλέον υγιή τρόπο.

Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι

Ο οδηγός ταξί παραδέχτηκε πως προκάλεσε θανατηφόρο ξεκινώντας με κόκκινο
Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/12/2025

Τα ξημερώματα Κυριακής 30/11, στις 02:15, ταξί με οδηγό 39χρονο πέρασε με κόκκινο την διασταύρωση των οδών Καραμανλή με Πατριάρχου Γρηγορίου στη Θεσσαλονίκη και συγκρούστηκε με 35χρονο αναβάτη μοτοσυκλέτας προκαλώντας τον θάνατό του.

Ο άτυχος αναβάτης οδηγούσε το λευκό Peugeot Geopolis 250 της φωτογραφίας το οποίο και διαλύθηκε μαρτυρώντας την σφοδρότητα της σύγκρουσης καθότι το ταξί έκοψε την Λεωφόρο στη μέση. Σύμφωνα με μαρτυρίες ο νεκρός φορούσε κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό.

Στον οδηγό του ταξί ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο και συνελήφθη.

Σήμερα όμως απολογούμενος στην 1η τακτική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης υποστήριξε πως δεν είχε καμία πρόθεση να παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη και απέδωσε την πράξη του σε κορνάρισμα που άκουσε και το εξέλαβε ως προτροπή για να ξεκινήσει, θεωρώντας πως έχει ήδη καθυστερήσει τον οδηγό πίσω του. Εξήγησε πως είχε σταματήσει πιο μπροστά από το φανάρι και δεν το έβλεπε άμεσα, κι έτσι εξέλαβε το κορνάρισμα που άκουσε ως προτροπή να ξεκινήσει. Είπε επίσης πως ουδέποτε αντιλήφθηκε τον μοτοσυκλετιστή. Του έγιναν εξετάσεις που έδειξαν πως δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ.

Ο ανακριτής του επέβαλε απαγόρευση εξόδου από την χώρα, εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα και πλήρη απαγόρευση οδήγησης οποιασδήποτε μορφής οχήματος.

Από τον Σεπτέμβριο που ισχύει ο νέος ΚΟΚ και με τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, ο οδηγός ταξί θα δικαστεί πλέον για κακούργημα, όπως προβλέπει το Άρθρο 290Α.

Μέχρι τώρα το θανατηφόρο τροχαίο αντιμετωπιζόταν ως Ανθρωποκτονία από αμέλεια, δηλαδή πλημμέλημα και έφερε έως 5 έτη ποινή φυλάκισης με αναστολή. Δεν έμπαινε ποτέ κανείς φυλακή λοιπόν.

Από εδώ και πέρα όμως και συγκεκριμένα για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη που έχει οδηγήσει σε θάνατο, η πράξη έχει αναβαθμιστεί σε κακούργημα πράγμα που επιβάλει φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών με ανώτερο τα 15 έτη. Η παραβίαση STOP παραμένει πλημμέλημα, το κόκκινο φανάρι όμως είναι κακούργημα.

Για να αφεθεί ελεύθερος ο οδηγός ταξί, σημαίνει πως ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν πως δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρο 282 για προσωρινή κράτηση και ο οδηγός ταξί δεν είναι ύποπτος φυγής, ενώ είχε έως τώρα καθαρό ποινικό μητρώο.

Στην πραγματικότητα ο οδηγός του ταξί θα αντιμετωπίσει την ποινή φυλάκισης όταν γίνει η δίκη και παρότι δικονομικά η απόφαση των αρχών στέκει, στην πράξη έρχεται σε σύγκρουση με το κοινό περί δικαίου αίσθημα που βλέπει πως δεν υπάρχει τιμωρία για κάτι τόσο σοβαρό, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Σε μία διασταύρωση χωρίς φανάρια μπορεί να γίνουν λάθη, η παραβίαση του κόκκινου όμως σωστά λαμβάνεται πλέον ως κακούργημα. Το πρόβλημα είναι να μην υπάρχει ατιμωρησία μέχρι την δίκη.