3D πλαίσιο για BMW S1000RR

Όλα θα μοιάζουν ίδια
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

27/4/2018

Πριν από λίγες ημέρες, η BMW έκανε μια εκδήλωση στις εγκαταστάσεις της APWork (εταιρεία στο Μονάχο που κατασκευάζει 3D εξαρτήματα για τα αεροπλάνα της Airbus) όπου παρουσίασε για πρώτη φορά μια S1000RR με αλουμινένιο πλαίσιο κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου με την μέθοδο 3D Printing.

Η τρισδιάστατη εκτύπωση χρησιμοποιείται από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 στην αεροναυπηγική, ενώ από το 1991 έχει γίνει μέρος της διαδικασίας κατασκευής πρωτότυπων οχημάτων του BMW Group.

Προς το παρόν, για εμπορικούς σκοπούς αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται από την BMW περισσότερο για μικρές παρτίδες παραγωγής (όπως οι αρθρώσεις του μηχανισμού της soft-top οροφής του ηλεκτρικού supercar i8 Roadster) αλλά και στην κατασκευή εξατομικευμένων εξαρτημάτων για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της MINI, για το πρόγραμμα Mini Yours Customized και του προγράμματος BMW Individual. Η γερμανική εταιρεία επένδυσε πρόσφατα 10 εκ. ευρώ για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού τμήματος, που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας, με κύριο στόχο την βιομηχανοποίηση της σε μεγάλη κλίμακα.

Ο Udo Hänle, Υπεύθυνος Ενσωμάτωσης Παραγωγής και Πιλοτικού Εργοστασίου δήλωσε: “Η νέα μας μονάδα προσθετικής κατασκευής θα συγκεντρώσει όλες τις τεχνολογικές ειδικότητες του BMW Group στην τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing) κάτω από μία στέγη. Έτσι θα έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάζουμε νέες τεχνολογίες από νωρίς, παραμένοντας πρωτοπόροι στο χώρο”.

Επικεφαλής για την τεχνολογία 3D printing θα είναι ο Jens Ertel, ο οποίος δήλωσε ότι: “Η νέα μας μονάδα σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην προσθετική κατασκευή του BMW Group. Η ομάδα θα αξιολογεί νέες και υπάρχουσες τεχνολογίες τόσο στην εκτύπωση πλαστικών και μεταλλικών εξαρτημάτων όσο και στην εξέλιξή τους σε επίπεδο μαζικής παραγωγής. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε τη βέλτιστη τεχνολογία και αλυσίδα επεξεργασίας, είτε πρόκειται για μεμονωμένα εξαρτήματα, είτε για μικρές παρτίδες παραγωγής, ή ακόμα και για παραγωγή μεγάλης κλίμακας. Στο μέλλον, θα μπορούσαμε ενδεχομένως να εντάξουμε πλήρως τη διαδικασία στις τοπικές δομές παραγωγής, για μικρές παρτίδες, ειδικές εκδόσεις χωρών και εξατομικευμένα ξαρτήματα – με την προϋπόθεση ότι θα είναι μία επικερδής λύση”.

Επίσης η BMW δεν κρύβει ότι όνειρό της είναι να εγκαταστήσει εργαλειομηχανές 3D Printing σε κάθε χώρα που έχει εμπορική παρουσία και να κατασκευάζει επιτόπου τα εξαρτήματα και τα ανταλλακτικά που χρειάζεται, καταργώντας έτσι την ανάγκη για ύπαρξη stock ανταλλακτικών και το κόστος αποθήκευσης και μεταφοράς τους από τη μία χώρα στην άλλη.

Ταυτόχρονα με το δικό της τμήμα R&D, η BMW έχει δημιουργήσει ένα ξεχωριστό τμήμα για την χρηματοδότηση Start Up εταιρειών, που ονομάζει BMW I Ventures. Μέσω αυτού, έχει ήδη αγοράσει μετοχές της αμερικάνικης εταιρείας Carbon που εδρεύει στη Silicon Valley, η οποία έχει αναπτύξει την τεχνολογία DLS (Digital Light Synthesis) και της Desktop Metal.  

Στην περίπτωση του πλαισίου και του ψαλιδιού για την S1000RR δεν έχουμε κάποια φοβερή είδηση που να προσθέτει κάτι νέο στα όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα. Το μόνο που μπορούμε να σχολιάσουμε είναι το σχήμα του, που επιβεβαιώνει ότι η τεχνολογία 3D Printing θα επιβάλει τα “οργανικά” σχήματα. Ο λόγος είναι ότι η φύση γνωρίζει καλύτερα απ’ όλους μας με ποιον τρόπο να φτιάχνει τις πιο ανθεκτικές κατασκευές χρησιμοποιώντας τα λιγότερα και ελαφρύτερα υλικά.

Και ως απόδειξη σε αυτό τον ισχυρισμό μας, σας έχουμε φωτογραφίες με λειτουργικά δομικά εξαρτήματα που έχουν κατασκευαστεί με την τεχνολογία 3D printing μέχρι σήμερα και πόσο πολύ μοιάζουν με το πλαίσιο που παρουσίασε η BMW.

Επίσης όσοι έχετε τον χρόνο, αξίζει να παρακολουθήσετε το video από την εκπομπή του Jey Leno, που φιλοξενεί τον ιδιοκτήτη της εταιρείας Divergent3D και εξηγεί με απλό τρόπο τις δυνατότητες και τα προβλήματα της χρήσης 3D Printing στην κατασκευή εξαρτημάτων ευρείας παραγωγής:

  

Πωλήσεις Μοτοσυκλετών Νοεμβρίου 2025 - Ποια μοντέλα πούλησαν περισσότερο στην Ελλάδα

Τα best sellers όλων των κατηγοριών - Μοτοσυκλέτες, scooter, παπιά, ATV/SSV
Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών Νοέμβριος 2025 best seller μοτοσυκλέτες
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/12/2025

Ο Νοέμβριος που κινήθηκε πτωτικά έναντι του ίδιου μήνα πέρσι επιφύλασσε μια έκπληξη και μας γύρισε σε άλλες εποχές φέρνοντας τη Suzuki και τη Honda στην κορυφή των ταξινομήσεων των μοτοσυκλετών με τα V-Strom 800 και GB350S αντίστοιχα, για πολύ συγκεκριμένους λόγους Στα σκούτερ εκείνο με τις περισσότερες ταξινομήσεις ήταν το Piaggio Medley 200 και στα παπιά πρώτο βρέθηκε το Daytona DY125RS.

Οι 4.534 ταξινομήσεις του Νοεμβρίου παρουσιάζονται μειωμένες κατά 2,97% έναντι των ταξινομήσεων του ίδιου μήνα του 2024 και έχει ενδιαφέρον να δούμε τι έγινε και τον περασμένο μήνα σε κάθε κατηγορία, ειδικά σε εκείνη των μοτοσυκλετών.

Για τις επιδόσεις των εταιρειών τον Νοέμβριο του 2025 αλλά και για το 11μηνο του έτος, βρείτε εδώ ξεχωριστό άρθρο του ΜΟΤΟ.

Πάμε να δούμε τώρα τις ταξινομήσεις των μοντέλων για τον μήνα που μας πέρασε.

TOP-20 ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025

ΘΕΣΗ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ

1

SUZUKI

V-Strom 800 RQ (+4STD+3DE)

157

2

HONDA

GB350S

67

3

CFMOTO

450MT

57

4

HONDA

ADV750

45

5

VOGE

DS800X

39

6

YAMAHA

TRACER 9 (21+6xT9GT)  (+2GT+) (+1YMT) +4GT)

34

7

VOGE

DS625X

26

 

VOGE

DS525X

26

8

HONDA

NC750XD (+2XA)

24

9

HONDA

CB500X

23

10

YAMAHA

TENERE 700 (+2 EXPLORE)

22

11

CFMOTO

800MT (+11MT-X)

21

 

HONDA

XL750

19

 

YAMAHA

MT-07 (11+8YMT)

19

12

CFMOTO

700MT

18

13

DAYTONA

800X (+6RALLY)

16

 

YAMAHA

TRACER 700

16

14

BMW

R 1300 GS ADVENTURE (+4RGS)

14

 

ROYAL ENFIELD

HIMALAYAN 452

14

15

YAMAHA

MT-03

13

16

ZONTES

703F

12

 

HONDA

CL500A

12

17

SUZUKI

V-Strom 650

11

 

SUZUKI

DR-Z4S

11

18

QJMOTOR

SRT 600 SX

10

19

QJMOTOR

SRT900SX

9

 

HONDA

CB125F

9

20

BMW

M 1000 XR

7

 

CFMOTO

675NK

7

 

HONDA

CB650R

7

 

DAYTONA

510X

7

 

VOGE

R125

7

Δύσκολο να θυμηθεί κανείς πότε ήταν η τελευταία φορά που δύο "Made in Japan" μοτοσυκλέτες βρέθηκαν στην κορυφή των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς, όμως αυτό ακριβώς έγινε τον Νοέμβριο με το Suzuki V-Strom 800 να στρογγυλοκάθεται στην κορυφή, έχοντας ως δεύτερο το Honda GB350S! Η επίδοση του V-Strom οφείλεται στην προμήθεια της ΕΛ.ΑΣ. με 150 V-Strom 800, ενώ το GB350S βρέθηκε στη 2η θέση γιατί τώρα άρχισαν να εξυπηρετούνται και οι προπαραγγελίες της ιαπωνικής μοτοσυκλέτας. Το πραγματικό best seller και για αυτόν τον μήνα είναι το CFMOTO 450MT που σημείωσε άλλες 57 ταξινομήσεις, έχοντας πίσω του το Honda X-ADV 750, ενώ το Voge DS800X βρέθηκε στην 5η θέση με 39 ταξινομήσεις. Στην 6η θέση το Yamaha Tracer 9, σε όλες του τις εκδόσεις με 34 ταξινομήσεις και στην 7η θέση -που κανονικά θα ήταν η 5η- έχουμε το Voge DS625X με 26 ταξινομήσεις.

TOP-20 SCOOTER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025

ΘΕΣΗ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ

1

PIAGGIO

MEDLEY 200

158

2

HONDA

WW125

151

3

PIAGGIO

LIBERTY 125

132

4

PIAGGIO

BEVERLY 310 HPE

114

5

SYM

SYMPHONY ST 200

109

6

SYM

SYMPHONY SR

102

7

YAMAHA

NMAX 125/TECHMAX

100

8

SYM

JET 14 125

82

9

PIAGGIO

BEVERLY 400 HPE

81

10

HONDA

ADV350

74

11

SYM

JET X 125

73

12

YAMAHA

XMAX 300/TECHMAX

72

13

SYM

SYMPHONY ST 125

69

14

SYM

JET 14 200

63

15

SYM

JOYRIDE 300

61

16

VOGE

SR16

56

17

HONDA

SH150AD

55

18

HONDA

NSC110

51

19

SYM

ADX 300

43

 

SYM

JOYMAX Z 250

43

20

PIAGGIO

LIBERTY 150 ABS

42

Τα δημοφιλέστερα δίκυκλα στην Ελλάδα είναι τα μικρομεσαίου κυβισμού σκούτερ και τον μήνα που μας πέρασε τις περισσότερες ταξινομήσεις είχε το Piaggio Medley 200, με το PCX125 να παίρνει τη δεύτερη θέση με 151 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση είχαμε το Piaggio Liberty 125 με 132 ταξινομήσεις και στην 4η ένα ακόμη μοντέλο της ιταλικής εταιρείας το Beverly 310 HPE με 114 ταξινομήσεις. Την πεντάδα έκλεισε το SYM Symphony ST 200 με 109 ταξινομήσεις.

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΠΑΠΙΩΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025

ΘΕΣΗ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ

1

DAYTONA

DY125RS

75

2

YAMAHA

CRYPTON S

56

3

SYM

VF125

39

4

SYM

VF185

22

5

DAYTONA

SPRINTER125

18

6

MALAGUTI

LAVA120

12

7

DAYTONA

VELOS R 125

11

 

HONDA

C125

11

8

ASUS

ASUS 125Ι

10

9

HONDA

ASTREA GRAND

8

10

MALAGUTI

SPECTRE GP 125

7

11

LIFAN

LF125-26C

6

12

UM

FLASH 125 LZ

5

13

HONDA

SUPRA X125

4

 

LETBE

LYNX

4

14

THRUST

BLITZ115

3

15

ASUS

ASUS 125I

2

16

ASUS

CROSS X 125

1

 

BENELLI

RCX 185

1

 

GPX

POPZ 125

1

 

GPX

ROCK125

1

Στα παπιά η παραδοσιακή πλέον αξία που ακούει στο όνομα Daytona DY125RS βρέθηκε στην κορυφή των ταξινομήσεων με 75 μονάδες έχοντας πίσω του το Yamaha Crypton S που έκανε 56 ταξινομήσεις. Το SYM VF125 πήρε την τρίτη θέση με 39 ταξινομήσεις και ακριβώς πίσω του στην τέταρτη θέση βρέθηκε το "αδερφάκι" του SYM VF185 που ταξινομήθηκε 22 φορές. Στην 5η θέση ένα ακόμη παπί της Daytona, το Sprinter 125 με 18 ταξινομήσεις για τον Νοέμβριο.

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ATV / SSV ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025

ΘΕΣΗ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ

1

CFMOTO

CFORCE 450

10

2

CFMOTO

ZFORCE 800 SPORT

4

3

CFMOTO

CFORCE 520L

2

 

CFMOTO

CFORCE 1000 TOURING

2

4

CFMOTO

CFORCE 450L

1

 

CFMOTO

CFORCE 625 TOURING

1

 

KYMCO

MXU 550I EX

1

 

KYMCO

MXU 700I EX

1

 

SEGWAY

SEGWAY AT5

1

 

VOGE

XWOLF300

1

 

POLARIS

RANGER RZR S 1000

1

 

CHANGJIANG

CJ650B

1

Πλησιάζοντας προς το τέλος του έτους η ζήτηση στα ATV/SSV έχει μειωθεί αισθητά, με το CFMOTO CFORCE 450 να καταγράφει 10 ταξινομήσεις και να παίρνει την πρώτη θέση. Γενικά η CFMOTO κυριαρχεί στην κατηγορία με τις λιγοστές παρουσίες με τέσσερα μοντέλα στις τέσσερεις πρώτες θέσεις, με τα ZFORCE 800 SPORT, CFORCE 520L και CFORCE 1000 TOURING να σημειώνουν τέσσερεις, δύο και δύο ταξινομήσεις αντίστοιχα.