Adv 2 Dubai 2016: Ένας καφές για το τέλος…

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

17/5/2016

Εκείνη την ημέρα, στην επιστροφή μου από την Musqat στο Dubai (560 χλμ.), τα "είδα όλα". Έχοντας μπει στο δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου, ο υδράργυρος είχε πλέον σταθεροποιηθεί πάνω από τους 45ο βαθμούς, ενώ ο ήλιος που με πυρπολούσε ανελέητα όλο το μεσημέρι με 50ο βαθμούς, μοιραία έθετε σε δοκιμασία τις βιολογικές μου αντοχές. Τελικά, άντεξα…
Τις τρεις τελευταίες μέρες στο Dubai, ο φίλος μοτοσυκλετιστής Μάριος Χριστόπουλος και η γυναίκα του, που τα τελευταία 3 χρόνια ζουν και εργάζονται εκεί, μου πρόσφεραν στέγη και παρέα –τους οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ από βάθη καρδιάς…


Στις άμεσες προτεραιότητές μου υπήρξε η γιορτή υποδοχής που οργανώθηκε στο κατάστημα "MIKEL" του Dubai, η επίσκεψη στο διάσημο μοτο-στέκι της πόλης "Bikes Café" και η παράδοση της μαύρης ΚΤΜ στο λιμάνι για το μεγάλο ατμοπλοϊκό ταξίδι της επιστροφής στην Ελλάδα –εγώ, αντίθετα, θα επέστρεφα στην πατρίδα γρήγορα και άνετα, αεροπορικώς.
Ο Μάριος, κάτοχος μιας BMW R1200GS Adventure, φρόντισε να μου δείξει την απαστράπτουσα πλευρά του Dubai, που τις δυο τελευταίες δεκαετίες αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τουριστικό προορισμό του πλανήτη (οι τουρίστες από 600.000 το 1992, έφτασαν τους 13.000.000 το 2011).


Και όταν του ζήτησα να μου εξηγήσεις πώς δημιουργήθηκε -κυριολεκτικά από το τίποτα- ένας από τους πιο ιδανικούς και δημοφιλείς προορισμούς διακοπών, ο Μάριος υπήρξε αρκετά κατατοπιστικός: "Τα πράγματα φίλε Κώστα είναι απλά. Κτίζεις πολυτελέστερα ξενοδοχεία, προσφέρεις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, επιβάλεις πολύ χαμηλή φορολογία, ενισχύεις τον άκρατο καταναλωτισμό φτιάχνοντας εντυπωσιακά εμπορικά κέντρα, δημιουργείς ζώνες ελεύθερου εμπορίου για την προσέλκυση πολυεθνικών εταιρειών και κατασκευάζεις υποδομές-εγκαταστάσεις που συναγωνίζονται τις αντίστοιχες δυτικές. Ότι δηλαδή δεν κάναμε ποτέ στην Ελλάδα…".


Ο επίλογος του "Adv 2 Dubai 2016" γράφτηκε εκείνα τα ξημερώματα στο αεροδρόμιο του Dubai, όταν αποχαιρέτησα τον Μάριο και κατευθύνθηκα με το φορτωμένο καρότσι μου στον έλεγχο εισιτηρίων. Σε λίγες ώρες θα προσγειωνόμουν και πάλι στην μίζερη ελληνική καθημερινότητα. Κάνω όμως λίγο υπομονή, η επόμενη απόδραση είναι κοντά...

Κώστας Μητσάκης

 

Η Bajaj στις μικρομεσαίες on-off - Ετοιμάζει τη δική της έως 250 κ.εκ.

Μπαίνει και ο ινδικός κολοσσός στην κατηγορία - Έρχεται μαζί και νέα μάρκα
Bajaj on-off για την Ινδία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/6/2026

Η Bajaj είναι η επόμενη από τους τεράστιες εταιρείες μοτοσυκλέτας της Ινδίας που θέλει να έχει εκπρόσωπο στις μικρομεσαίου κυβισμού on-off/adventure με την πρότασή της να απαθανατίζεται από τον κατασκοπικό φακό σε δοκιμές σε δημόσιο δρόμο.

Οι πωλήσεις πηγαίνουν πολύ καλά για την Bajaj τους τελευταίους μήνες παρόλο που μέχρι σήμερα δεν έχει στην γκάμα της adventure μοτοσυκλέτα, ούτως ή άλλως στις μικρές κατηγορίες κυβισμού οι on-off δεν είναι και τόσο δημοφιλείς στην αχανή εγχώρια αγορά.

Η Bajaj βλέπει πως έχει έρθει η ώρα να κάνει την είσοδό της σε μια κατηγορία που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και στην Ινδία, προετοιμαζόμενη ίσως και για άλλες πιο ώριμες αγορές για αυτές τις μοτοσυκλέτες. 

Η on-off που βλέπετε να σουλατσάρει καμουφλαρισμένη στους δρόμους της Ινδίας είναι η πρώτη από τις οχτώ συνολικά που ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει η Bajaj φέτος στις κατηγορίες κυβισμού από 125 έως και 250 κ.εκ.

Οι Ινδοί έχουν καλή δουλειά με το καμουφλάζ και αυτό σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα των φωτογραφιών που διέρρευσαν δεν δίνουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε λεπτομέρειες. Από τις προστασίες των καλαμιών η μικρή on-off φαίνεται να χρησιμοποιεί συμβατικό πιρούνι, ενώ ο εμπρός τροχός μοιάζει περισσότερο με 19άρη παρά με 21 ιντσών. 

Στους "on-off" τροχούς φαίνεται να συνηγορούν και οι διαδρομές των αναρτήσεων που δεν δείχνουν τόσο μεγάλες -δείτε πιο προσεκτικά και την απόσταση του πίσω τροχού από την ουρά, ενώ και το σχήμα της σέλας δείχνει ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που δεν ετοιμάστηκε για εντούρο αλλά για να αποτελεί έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ ασφάλτου και χώματος.

Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τις προδιαγραφές του κινητήρα, ο οποίος αποκλείεται να μην έχει επηρεαστεί από τους μικρού κυβισμού μονοκύλινδρους της KTM, ενώ θα μπορούσε να είναι και ακριβώς ίδιος. Το ΚΤΜ 250 Adventure που πωλείται στην ινδική αγορά φέρει πάντως 250άρη κινητήρα που αποδίδει 31 ίππους και αυτό είναι αρκετό για να ανεβάσει μοτοσυκλέτα της Bajaj μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας στον τομέα της απόδοσης.

Μένει επίσης να δούμε αν η μοτοσυκλέτα θα φέρει το όνομα της Bajaj ή αν θα αποτελεί μέρος της γκάμας της νέας εταιρείας που ετοιμάζουν οι Ινδοί, το όνομα της οποίας δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό.

Ετικέτες