Ανάκληση Honda Africa Twin 2022-2025 στην Ελλάδα: Για αναβάθμιση - επανεγγραφή Λογισμικού

Αφορά συνολικά 553 μοτοσυκλέτες στη χώρα μας
Ανάκληση Honda Africa Twin
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

9/1/2025

H Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας και συγκεκριμένα το Τμήμα Γενικής Ασφάλειας Προϊόντων της Διεύθυνσης Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων, ανακοινώνει ότι η κατασκευάστρια εταιρεία Honda Motor Co. Ltd., σε συνεργασία με τους εθνικούς διανομείς και ειδικότερα την εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ, Επίσημο Εισαγωγέα και Διανομέα των μοτοσυκλετών HONDA στην Ελλάδα, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης ασφάλειας μοτοσυκλετών HONDA μοντέλα CRF1100A/A2/A3/A4/D/D2/D3/D4 2022- 25ΥΜ, (κωδικός ανάκλησης 3P8) με σκοπό την αναβάθμιση – επανεγγραφή Λογισμικού.

Η συγκεκριμένη ανάκληση για την οποία σας είχαμε γράψει όταν πρωτοεμφανίστηκε στις Η.Π.Α. και κατόπιν όταν ήλθε και στην Ευρώπη, τώρα επεκτείνεται και στην Ελλάδα, όπου περιλαμβάνει συνολικά 553 μοτοσυκλέτες HONDA CRF1100A/A2/A3/A4/D/D2/D3/D4 2022-25ΥΜ (Africa Twin), και αφορά σε μοντέλα SD08, SD09, SD13 & SD14 και ημερομηνίες παραγωγής από 8.7.2021 ως και 15.10.2024, που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα από τον Επίσημο Εισαγωγέα.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, στα επηρεαζόμενα δίκυκλα, ενδέχεται, όταν ο αναβάτης χειρίζεται το γκάζι υπό συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης, με χαμηλή ταχύτητα και λειτουργία Ελέγχου Ανύψωσης Εμπρός Τροχού (Wheelie Control) ενεργοποιημένη, να προκύψει μη φυσιολογική οδική συμπεριφορά οχήματος και άναμμα της προειδοποιητικής λυχνίας του Συστήματος Ελέγχου Πρόσφυσης (Traction Control). Κατά συνέπεια αυξάνονται οι πιθανότητες κινδύνων και πρόκλησης ατυχημάτων. Στην χειρότερη περίπτωση θα μπορούσε να προκαλέσει απώλεια ελέγχου της μοτοσυκλέτας και πτώση του αναβάτη. Ως εκ τούτου κρίνεται σκόπιμη και απαραίτητη η "αναβάθμιση – επανεγγραφή Λογισμικού".

Μέχρι στιγμής, στην Ελλάδα, δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Οι ιδιοκτήτες των εμπλεκόμενων δίκυκλων θα ενημερωθούν προσωπικά και εγγράφως, μέσω επιστολής, ώστε να προσέλθουν, ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού, στον πλησιέστερο Συνεργάτη του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών HONDA ανά την Ελλάδα, προκειμένου, και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, να πραγματοποιηθούν οι δέουσες ενέργειες δηλαδή η αναβάθμιση – επανεγγραφή και εγκατάσταση Λογισμικού Διαχείρισης με νέο βελτιωμένο.

Για περισσότερες πληροφορίες ή/και διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών / Τεχνική Διεύθυνση της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ καθημερινά στα τηλέφωνα 210 3483300, 210 3483702 & 210 3483701 με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της, ή μέσω e-mail: [email protected]

Ετικέτες

Νέος ΚΟΚ: Εκκίνηση μοτοσυκλέτας μόνο με κράνος στους υπότροπους - Ποινή γιατρών σε ανανεώσεις διπλωμάτων ηλικιωμένων

Σωστό το μέτρο να εξετάζουν την υπογραφή των γιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων
elas1
Από το

motomag

20/11/2025

Διασταύρωση ιατρικών γνωματεύσεων μέσω ΗΔΙΚΑ και αυστηρότερος έλεγχος των γιατρών για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων των ηλικιωμένων, ειδική εφαρμογή που δεν θα αφήνει την μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης που στο παρελθόν είχε ήδη συλληφθεί να μην φορά κράνος, επιχειρεί να το ξανά κάνει - Καθώς και σύστημα που θα διενεργεί αλκοτέστ στον οδηγό και δεν θα εκκινεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση υπερβαίνει το όριο, σε μοντέλο Σουηδίας, εξετάζει η κυβέρνηση.

Τα στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία το 2025 είναι ενθαρρυντικά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο σημειώνεται αύξηση (12%) στα τροχαία ατυχήματα αλλά μείωση (35%) στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με την περσινή χρονιά. Μετά τον νέο ΚΟΚ και την αυστηροποίηση των ποινών σε περίπτωση παράβασης, η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει κι άλλες παραμέτρους και συστήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Μια ενέργεια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η χρήση ενός συστήματος που δεν θα επιτρέπει σε μια μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και θα λειτουργεί με ειδικό σένσορα και τη βοήθεια AI. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2000 και μετά. Η σκέψη υλοποίησης προβλέπει πως το σύστημα αυτό θα τοποθετείται στην μοτοσυκλέτα όταν ο αναβάτης πιάνεται χωρίς να φοράει κράνος, έτσι ώστε να μην μπορεί να το κάνει και την επόμενη φορά. Φαίνεται απίστευτα μακρινό για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι τουλάχιστον αμφίβολο κάτι τέτοιο να φτάσει στην φάση της υλοποίησης, περνώντας της σκέψης και της συζήτησης. Προτιμότερο -πιστεύουμε- θα ήταν μία προσπάθεια να μειωθεί το ΦΠΑ στα κράνη από το 13% που είναι τώρα, στο 0% κάτι που η χώρα μας ΔΕΝ μπορεί να υλοποιήσει μόνη της και χρειάζεται την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. και έπειτα να υπάρχουν μέτρα ώστε η διαφορά αυτή να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή.

Ωστόσο κάτι παρόμοιο εξετάζει η κυβέρνηση και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εφόσον κάποιος οδηγός πιαστεί να έχει περάσει το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα σύστημα στο οποίο την επόμενη φορά ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ στον εαυτό του και σε περίπτωση που είναι πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν θα εκκινεί. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει ήδη σε υλοποίηση σε άλλες χώρες.

Ένα μέτρο που εξετάζεται από την κυβέρνηση και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, το βλέπουμε δηλαδή ως μία παράβλεψη αυτή την στιγμή, είναι οι ανανεώσεις διπλωμάτων των ηλικιωμένων που τώρα αρκεί μια απλή γνωμάτευση γιατρού για να γίνει η ανανέωση. Η σκέψη είναι η διαδικασία να ψηφιοποιηθεί ώστε να φαίνεται ποιος γιατρός έδωσε άδεια για ανανέωση διπλώματος. Η πλατφόρμα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ που έχει το πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών. Η πίεση προς όσους γιατρούς που δίνουν “εύκολα” τις γνωματεύσεις θα αυξάνεται, καθώς εάν ένας ηλικιωμένος προκαλέσει ατύχημα θα ελέγχεται ο φάκελος υγείας του και κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγήσει, συγκρίνοντας την πραγματικότητα με βάση την εικόνα που υπέγραψε ο εκάστοτε γιατρός, καθιστώντας τον υπόλογο του ατυχήματος επειδή του ανανέωσε το δίπλωμα!