Αντικλεπτική νομοθεσία για τα δίκυκλα

Έγινε η πρώτη επίσημη και σοβαρή κουβέντα με τους κατασκευαστές
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/1/2018

Μια είδηση με ιδιαίτερη αξία μας έρχεται από την Μ. Βρετανία, όπου ο δήμαρχος του Λονδίνου πραγματοποίησε ειδική σύσκεψη με πολλούς εκπροσώπους εργοστασίων, με θέμα την αντικλεπτική προστασία των δικύκλων. Τον προηγούμενο χρόνο, μονάχα στο Λονδίνο γινόντουσαν 65 κλοπές δικύκλων κάθε μέρα, δηλαδή 14.000 συνολικά. Τα στοιχεία πραγματικά σοκάρουν, όπως το γεγονός ότι περισσότερα από 24.000 ληστείες, φόνοι και άλλου είδους ποινικά αδικήματα, πραγματοποιήθηκαν με κλεμμένα δίκυκλα. Στην σύσκεψη παραβρέθηκαν οι επικεφαλείς των Honda, Suzuki, Yamaha, BMW, και Piaggio, όπου τους ζητήθηκε να πάρουν ειδικά μέτρα προστασίας κατά της κλοπής των δικύκλων, ανάμεσά τους και ο εξοπλισμός τους με συστήματα εντοπισμού GPS.

Ουσιαστικά ο δήμαρχος του Λονδίνου προσπάθησε σε συνεργασία με τους κατασκευαστές να δημιουργήσει ένα νομικό πλαίσιο, που να καθορίζει με σαφήνεια τον υποχρεωτικό αντικλεπτικό εξοπλισμό των δικύκλων. Γενικά οι κανονισμοί ασφαλείας και οι προδιαγραφές για τα οχήματα, που ψηφίζουν κατά καιρούς οι πολιτικοί, δεν έχουν μεγάλη σχέση με την πραγματικότητα. Όμως αυτή τη φορά φαίνεται ότι τα πράγματα πάνε να γίνουν με τον σωστό τρόπο. Θα παρακολουθήσουμε με ενδιαφέρον πως θα εξελιχθεί αυτή η ιστορία και ποια θα είναι τα αποτελέσματά της.

Γιατί όσο η Αγγλία παραμένει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οποιαδήποτε εξέλιξη μας αφορά άμεσα. Και στο μέλλον όμως -όποιο κι αν είναι αυτό- οι κατασκευαστές δύσκολα θα έχουν διαφορετικές εκδόσεις, προτιμώντας να υπάρχει κοινή γραμμή

 

Η υπερβολή που πιάνει τους Άγγλους, πολλές φορές δεν συνοδεύεται από πρακτικό αποτέλεσμα κι απλά επιβεβαιώνει τον πανικό στον οποίο βρίσκονται..

Προς το παρόν φαίνεται ότι το Λονδίνο πρωτοπορεί στη μάστιγα της κλοπής δικύκλων. Η ανάμειξη των πολιτικών σε αυτή την ιστορία μας κάνει φυσικά κάπως επιφυλακτικούς, αλλά ας μην βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Το σίγουρο είναι πως δηλώνουν πλέον την αδυναμία να πατάξουν το έγκλημα αυτό με την αστυνόμευση, και μάλιστα στην μητρόπολη που χαρακτηρίζεται ως κορεσμένη από κάμερες παρακολούθησης. Ο Δήμαρχος δείχνει πως βρίσκεται σε τέλμα και ζητά από τις εταιρίες μία νέα λύση.. Οι προθέσεις είναι καλές και αξίζουν την υπομονή μας, ιδιαίτερα από την στιγμή που εκεί τα πράγματα κινούνται με διαφορετικές ή μάλλον κανονικές ταχύτητες, σε σύγκριση με τα δικά μας τραγικά δεδομένα.

Για να αντιληφθείτε το μέγεθος του προβλήματος, δείτε στο παρακάτω άρθρο, πως "κάνουν φτερά" οι Panigale μέρα μεσημέρι...
Δεν αφήνεις στους δρόμους του Λονδίνο μία Panigale

 

Royal Enfield – Πυρετώδες 2027 με νέο κινητήρα, 5 ολοκαίνουργια μοντέλα, ανανεώσεις και νέο εργοστάσιο

Η ερχόμενη χρονιά φέρνει πολλά νέα για την ινδική εταιρεία που συνεχίζει να αναπτύσσεται με πρωτόγνωρο ρυθμό
Royal Enfield Himalayan 750
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

13/5/2026

Για μια εταιρεία που από το 1955 ως το 2017 ζούσε με έναν κινητήρα (γεννημένο το 1932 κατά την αγγλική εποχή της Royal Enfield) σε δύο χωρητικότητες και πρακτικά μία και μόνη μοτοσυκλέτα στη γκάμα της, το Bullet 350/500, η εμφάνιση του μονοκύλινδρου LS410 με το Himalayan ήταν συνταρακτική εξέλιξη.

Ακόμη περισσότερο όμως, ήταν μια νέα αρχή σε μια πορεία που σε λιγότερο από μια δεκαετία έχει φέρει αρκετούς νέους κινητήρες στη γκάμα της εταιρείας: μονοκύλιδροι 350, 411, 440 και 450, δικύλινδρος 650.

Η Royal Enfield δεν μένει εκεί ωστόσο, καθώς ετοιμάζεται για ένα δυναμικό 2027 με πολλά νέα που περιλαμβάνουν πέντε καινούργιες μοτοσυκλέτες, 13 ανανεώσεις σε υπάρχοντα μοντέλα μια σημαντική είδηση για την παραγωγική της βάση.

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Οι νέες μοτοσυκλέτες που αναμένονται να προστεθούν φέτος στη γκάμα είναι λίγο-πολύ γνωστές: Τα Himalayan 440 και Scram 450 πατούν πάνω σε υπάρχοντες κινητήρες δημιουργώντας έτσι δύο ζεύγη Himalayan και Scram με τους δύο μονοκύλινδρους, τον αερόψυκτο 440 και τον υγρόψυκτο 450.

Στο μονοκύλινδρο μέτωπο αναμένεται επίσης μια νέα εκδοχή Classic 350 με κινητήρα που μπορεί να καταναλώνει E85 Flex Fuel, δηλαδή μίγμα βενζίνης με αιθανόλη σε περιεκτικότητα από 51 ως 85%.

Η φαμίλια των δικύλινδρων 650 θα υποδεχτεί το νέο της μέλος, Bullet 650, που έχει ήδη παρουσιαστεί στην EICMA, ενώ διακαώς περιμένουμε να εμφανιστεί και ο νέος δικύλινδρος σε σειρά των 750 κυβικών εκατοστών, ο οποίος πιθανότατα θα ντεμπουτάρει με δύο ταυτόχρονες πρεμιέρες νέων μοντέλων: Himalayan 750 και Continental GT 750.

Αμφότερα τα έχουμε δει σε δοκιμές εξέλιξης εδώ και πολύ καιρό, ενώ το πρώτο επανεπέπλευσε στην επικαιρότητα με νέες εικόνες (κεντρική φωτογραφία), οι οποίες πάντως δεν μας κάνουν σοφότερους σε κάτι, πλην του ότι μας δείχνουν τη μοτοσυκλέτα με χυτές ζάντες αντί των ακτινωτών που είχαμε δει την προηγούμενη φορά. Πιθανότατα η Royal Enfield να διαθέτει το Himalayan 750 με δυνατότητα επιλογής μεταξύ των δύο αυτών σχεδίων.

Οι ανανεώσεις υπαρχόντων μοντέλων αφορούν κυρίως στη γκάμα των 350 και 450 και δεν αναμένεται να φέρουν πολύ δραστικές αλλαγές, αλλά μάλλον μια περιορισμένη ανανέωση σε εμφάνιση και ίσως και σε εξοπλισμό κατά περίπτωση. Βασικός στόχος είναι να παραμείνουν οι μοτοσυκλέτες ανταγωνιστικές σε ένα απαιτητικότατο περιβάλλον με πολλές προτάσεις από εταιρείες όπως οι Bajaj, Harley-Davidson, Hero, Honda, KTM, Triumph και TVS που όλες στοχεύουν στην πρωτιά της εταιρείας στην ινδική αγορά με τη γκάμα των 350 της.

Μια ακόμη σημαντική είδηση αφορά στο νέο εργοστάσιο της Royal Enfield στην Andhra Pradesh που θα μπει σε λειτουργία το νέο έτος, ενισχύοντας την παραγωγική ικανότητα της εταιρείας με επιπλέον 900.000 δίκυκλα ετησίως.

Ετικέτες