Australian tour 2015: Στο μεγάλο νησί του Νότου. Μια ασήμαντη κουκίδα…

6/7/2015

… Αυτό ακριβώς ήμουν –και αισθανόμουν– καθώς οδηγούσα εκείνο το απόγευμα την μαύρη ΚΤΜ 1050 μέσα στην επίπεδη απεραντοσύνη της Outback –προορισμός μου η πόλη Coober Pedy της νοτιοκεντρικής Αυστραλίας. Έχοντας αφήσει πίσω μου την παραθαλάσσια πόλη Port Augusta, οι ρόδες της μοτοσυκλέτας κυλούσαν πλέον πάνω στον Stuart Highway, τον οδικό άξονα της αυστραλιανής ερήμου που διασχίζει κάθετα την χώρα.
Για τα επόμενα 2.700 χιλιόμετρα θα οδηγούσα συντροφιά με τον δρόμο που χαράχτηκε πάνω στην πρωτότυπη διαδρομή του Άγγλου εξερευνητή John McDouall Stuart, του πρώτου λευκού που διέσχισε επιτυχώς την αυστραλιανή ήπειρο από το νότο προς το βορρά (1862) και ο οποίος εξερεύνησε ταυτόχρονα την Κεντρική Αυστραλία.


Αυτό που με φόβιζε όμως περισσότερο στο μοναχικό ταξίδι της Outback δεν ήταν η αφόρητη μοναξιά και η σιωπή, αλλά τα πτώματα των καγκουρό που αντίκριζα στις άκρες του δρόμου. Τα μακάβρια απομεινάρια της μοιραίας συνάντησης των συμπαθητικών ζώων με κάποιο τροχοφόρο, μοιραία έφεραν στο νου μου τις συμβουλές των ντόπιων: μην οδηγάς στην Outback μετά τη δύση του ήλιου, είναι η ώρα που τα ζώα βγαίνουν για βοσκή και κινδυνεύεις να χτυπήσεις κανένα από αυτά.


Έτσι, τηρώντας κατά γράμμα τις νουθεσίες τους, έφτασα στην πόλη Coober Pedy (530 χλμ. βόρεια της Port Augusta) λίγο πριν ο ήλιος ακουμπήσει στην γη. Η ιδιαιτερότητα που χαρακτηρίζει την Coober Pedy είναι το γεγονός ότι μεγάλο μέρος της πόλης βρίσκεται κάτω από το έδαφος της γης. Οι οπαλορύχοι που δουλεύουν εδώ από το 1915, προκειμένου να προφυλαχτούν από τις ακραίες θερμοκρασίες, έχουν λαξεύσει στα σωθικά της γης σπίτια, εκκλησίες, ξενοδοχεία, αλλά και καταστήματα. Και φυσικά, δεν θα μπορούσε να μην υπάρχουν εδώ Έλληνες. Περίπου 80-100 ομογενείς βρίσκονται εδώ, οι περισσότεροι συνταξιούχοι οπαλορύχοι, που επέλεξαν να παραμείνουν στον τόπο που έσκαψαν για τουλάχιστον 30 χρόνια…


Και μετά την Cooper Pedy, σειρά στην ταξιδιωτική ατζέντα μου είχε ο ιερός μονολιθικός βράχος των Αβοριγίνων Uluru–Ayers Rock. Για δυο μέρες περιπλανήθηκα στα όρια του Εθνικού Πάρκου Uluru–Kata Tjuta National Park και θαύμασα τον κοκκινωπό μονολιθικό βράχο (τον μεγαλύτερο του πλανήτη), πληροφορήθηκα για το τοπικό οικοσύστημα και ενημερώθηκα διεξοδικά για τον πολιτισμό των ιθαγενών Αβοριγίνων, των πρώτων κατοίκων της Αυστραλίας…

Κωνσταντίνος Μητσάκης

 

 

 

 

Το πιο περίεργο ατύχημα έγινε στον Καναδά – Το ιπτάμενο GSX-R [Video]

Τροχαίο με μάλλον θετική κατάληξη αν σκεφτούμε τι χρειάστηκε ώστε η μοτοσυκλέτα να πετάξει ως τον δεύτερο όροφο
canada accident
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

11/5/2026

Το ατύχημα που συνέβη το πρωί του Σαββάτου 9 Μαΐου στα περίχωρα του Βανκούβερ στον Καναδά είχε τέτοια κατάληξη που σήμερα κάνει τον γύρο του κόσμου και μια οποιαδήποτε φωτογραφία από αυτό αρκεί για να δικαιολογήσει το γεγονός.

Κεντρική διασταύρωση, αυτοκίνητο συγκρούεται με μοτοσυκλέτα υπό άγνωστες συνθήκες, τραυματισμός αναβάτη. Θα μπορούσε να είναι από το καθημερινό ειδησεογραφικό δελτίο οποιασδήποτε σύγχρονης πόλης, αλλά το συγκεκριμένο καταφέρνει να ξεχωρίσει χάρη στην κατάληξη της μοτοσυκλέτας, η οποία βρέθηκε να … κρέμεται ψηλά από την οριζόντια δοκό του φωτεινού σηματοδότη της διασταύρωσης, ελαφρωμένη από φέρινγκ και υποπλαίσιο μάλιστα!

Και πρέπει να ήταν πολύ καινούργια η μοτοσυκλέτα, Suzuki GSX-R1000R με την επετειακή βαφή των 40 ετών, κρίμα.

canada accident

Άγνωστο το πώς φτάσαμε εδώ και με ποιου την υπαιτιότητα, πάντως η Φυσική έχει μερικά δεδομένα να συνεισφέρει. Για να φτάσεις ψηλά στο άλμα χρειάζεσαι σωστή ταχύτητα και επίσης σωστή γωνία στη ράμπα - ρόλο που ανέλαβε το αυτοκίνητο – και δύσκολα θα πειστούμε πως ο μοτοσυκλετιστής διέσχιζε τη διασταύρωση με 30.

Σε κάθε περίπτωση, ο αναβάτης τραυματίστηκε αρκετά σοβαρά, κατά το καναδικό ρεπορτάζ, αλλά δεν διατρέχει κίνδυνο για τη ζωή του.