Αυστηρότερος ΚΟΚ και αμεσότερη είσπραξη προστίμων τους επόμενους μήνες

Ψηφιοποιημένες πλέον οι διαδικασίες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/8/2021

Το επόμενο διάστημα με ορίζοντα το πρώτο τρίμηνο το 2022, προωθείται η πλήρης ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών για την βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων από παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Σε αυτό το πλαίσιο επανεξετάζονται και τρόποι αναβάθμισης της επικοινωνίας των εμπλεκόμενων υπηρεσιών ώστε, μεταξύ άλλων, να χρεώνονται απευθείας και οι πόντοι στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών αλλά και να ενημερώνονται οι οδηγοί με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους για την κατοχύρωση των πόντων ποινής.

Η κυβερνητική επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια εστιάζει στην απλούστευση των διαδικασιών για να γίνουν όλα τα παραπάνω, στην πλήρη ψηφιοποίηση των διαδικασιών για την είσπραξη των προστίμων, στον προσδιορισμό και επιτάχυνση των διαδικασιών για την απόδοση των ποσών στους δήμους καθώς και την ενίσχυση των μέσων καταγραφής (καμερών) στους ελέγχους.

Για τις αλλαγές στις ποινές θα δοθεί έμφαση στις πέντε πιο συχνές παραβάτσεις – υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση κράνους / ζώνης, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ/ουσιών και χρήση κινητού. Οι άξονες που θα κινηθούν οι αλλαγές αυτές είναι οι παρακάτω:

Ο διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.

Η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα στις κατοικημένες περιοχές.

Η διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης των προστίμων.

Η καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ.

Το Taxis θα ενημερώνεται για τις οφειλές των προστίμων οι οποίες θα πληρώνονται και ηλεκτρονικά μέσω e-banking, ΑΤΜ, κτλ

Ρόλο κλειδί θα έχει η θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας που θα συγκεντρώνει τα ποσά πριν τα κατανείμει στον οικείο κάθε φορά ΟΤΑ, ωστόσο δεν θα έχει μονάχα τον ρόλο του ενδιάμεσου αλλά θα φροντίζει ώστε τα ποσά αυτά να χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Πρόκειται δηλαδή για αντιγραφή του συστήματος που ακολουθεί η πλειοψηφία των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών Χωρών διασφαλίζοντας ότι θα επενδύονται σε πολιτικές ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στο πλαίσιο υλοποίησης των ΣΒΑΚ.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του ταμείου θα είναι:

α. Σύσταση νομικού προσώπου υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εσωτερικών με συμμετοχή εκπροσώπων των Υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών και της ΚΕΔΕ.

β. Το Ταμείο θα είναι ο βασικός μηχανισμός συλλογής των χρηματικών ποσών από τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Θα κατανέμει τα ποσά στους Δήμους με βάση τη γεωγραφική κατανομή των προστίμων.

γ. Οι Δήμοι θα δίνουν αναφορά στο Ταμείο για τις δράσεις οδικής ασφάλειας που υλοποιούν.

δ. Το Ταμείο θα εγκαθιδρύσει μηχανισμό εποπτείας των δράσεων οδικής ασφάλειας στη βάση δεικτών επίτευξης/επίδοσης.

ε. Θα παρέχει τεχνογνωσία και συμβουλευτικό ρόλο στους Δήμους

 

 

Ποινή χάδι στον νταλικέρη - Αθώοι οι 3 κουμανταδόροι για τον θάνατο 29χρονου μοτοσυκλετιστή

5 χρόνια με αναστολή για το δυστύχημα στην Λ. Γεωργικής σχολής
Ποινή χάδι στον νταλικέρη - Αθώοι οι 3 κουμανταδόροι για τον θάνατο 29χρονου μοτοσυκλετιστή
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/5/2026

Το δυστύχημα είχε απασχολήσει την κοινή γνώμη τον περασμένο Σεπτέμβριο, για όλες τις λάθος κινήσεις που έγιναν από όλους τους εμπλεκόμενους, συμπεριλαμβανομένου και του αναβάτη της μοτοσυκλέτας.

Θυμίζουμε πως αρχικά ο 54χρονος Βούλγαρος οδηγός της νταλίκας είχε προφυλακιστεί. Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους έμειναν οι τρεις κουμανταδόροι, δύο Έλληνες και ένας Αλβανός, ηλικίας 66, 55 και 35 ετών με την υποχρεώση εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα για τους δύο Έλληνες και επιπρόσθετα της της απαγόρευσης εξόδου από την χώρα για τον τρίτο κουμανταδόρο.

Ο 29χρονος αναβάτης είχε αρχικά μεταφερθεί στο νοσοκομείο Γεννηματάς και ήταν σε σοβαρή κατάσταση όμως είχε διατηρήσει τις αισθήσεις του αμέσως μετά το ατύχημα και σύμφωνα με μαρτυρίες είχε επικοινωνία μέχρι την έλευση του ΕΚΑΒ.

Δυστυχώς εξέπνευσε αργότερα στο νοσοκομείο.

Στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, ο οδηγός της νταλίκας απέδωσε τις ευθύνες στους κουμανταδόρους, ένας από τους οποίους ήταν και ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης που προσπαθούσε να προσεγγίσει για να ξεφορτώσει.

Το τροχαίο δυστύχημα όπως καταγράφθηκε από κάμερα ασφαλείας:

Σύμφωνα με την απολογία που είχε δώσει όταν προφυλακίστηκε, δεν είχε προσεγγίσει ξανά το σημείο αυτό, ούτε και είχε ξεφορτώσει ποτέ στην συγκεκριμένη επιχείρηση. Πάρκαρε στην αλάνα απέναντι τα ξημερώματα και κοιμήθηκε περιμένοντας να έρθει η ώρα για την παράδοση. Τον διαβεβαίωσαν πως όλες οι νταλίκες ξεφορτώνουν με τον ίδιο τρόπο, κόβοντας την κυκλοφορία. Θα περίμεναν να γίνει πράσινο για εκείνους και έπειτα θα παρέμεναν στο οδόστρωμα για όση ώρα χρειαζόταν να ολοκληρωθούν οι μανούβρες κόβοντας την κυκλοφορία.

Στο συγκεκριμένο σημείο το φανάρι που κόβει την Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής αφήνει ελάχιστο χρόνο που μετά βίας αρκεί για τρία αυτοκίνητα, οπότε την στιγμή που η νταλίκα μπαίνει κάθετα στην Λεωφόρο και μέχρι να κάνει όπισθεν, έχει ήδη δωθεί το πράσινο για τα αυτοκίνητα και την μοιραία μοτοσυκλέτα.

Δυστυχώς ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας δεν πρόλαβε να αντιδράσει.

Η ποινή του οδηγού της νταλίκας έχει ανασταλτικό χαρακτήρα οπότε θα αφεθεί ελεύθερος.

Αθωώθηκαν και οι τρεις κουμανταδόροι που σύμφωνα με τον οδηγό της νταλίκας, τον προέτρεψαν στην κίνησή του αυτή.