Αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου - Ανακοινώθηκε η ημερομηνία ολοκλήρωσης του από το Υπουργείο Υποδομών

Αναμένεται να δούμε κατά πόσο θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα
Πάτρα-Πύργος
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/2/2025

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε στη δημοσιότητα το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, και πληροφορίες για περαιτέρω ενέργειες για τον οδικό άξονα Πύργος - Κόμβος Αλφειού - Καλό Νερό - Τσακώνα.

Έτσι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο αρμοδιότητας και παρακολούθησης της κατασκευής και λειτουργίας του Έργου Παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου "Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα", γνωστοποιεί τα κάτωθι:

Α) Οι εργασίες κατασκευής στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος, για τα 65 χλμ., προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις 31 Ιουλίου 2025. Αφορούν στο οδικό τμήμα Πύργος – Αλισσός, το οποίο θα αποδοθεί άμεσα σε χρήση και λειτουργία. Το υπολειπόμενο οδικό τμήμα: Αλισσός - Μιντιλόγλι, μήκους 10 χλμ, προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2025 και τότε θα αποδοθεί σε χρήση και λειτουργία το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος.

Επισημαίνεται ότι με Απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα υλοποιηθούν πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες στον αυτοκινητόδρομο, εντός του ορίου του έργου Παραχώρησης, οι οποίες περιλαμβάνουν επέκταση και ασφαλτόστρωση παράπλευρου οδικού δικτύου και διαμορφώσεις κόμβων. Εκτός του ορίου του Έργου Παραχώρησης, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε οδικά τμήματα για ανακατασκευή ασφαλτόστρωσης της ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αράξου και Αρχαίας Ολυμπίας, καθώς και αντιπλημμυρικά έργα που εκτείνονται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος.

Οι προαναφερθείσες συνοπτικές συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ, περίπου, και θα χρηματοδοτηθούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Β) Για τον οδικό άξονα Πύργος - Κόμβος Αλφειού - Καλό Νερό - Τσακώνα, ενταγμένο στο έργο Παραχώρησης της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, γνωστοποιούνται τα εξής:

Μετά την επανένταξη στο έργο παραχώρησης του συγκεκριμένου οδικού άξονα, το Υπουργείο, με επιστολή του προς την Παραχωσηριούχο εταιρεία, ζήτησε την επικαιροποίηση των αναγκαίων μελετών που απαιτούνται στα επιμέρους διακριτά τμήματα, ιδιαίτερα στο τμήμα της Λίμνης Καϊάφα, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της απόφασης του ΣτΕ. Ταυτόχρονα, δρομολογούνται οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και θα εξαχθούν οι τελικοί προϋπολογισμοί των εργασιών, επιμέρους και συνολικά.         

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εκκινήσει άμεσα τις διαδικασίες ανεύρεσης χρηματοδότησης και παράλληλα, θα ζητηθεί από την Παραχωσηριούχο εταιρεία η υποβολή προτάσεων για την επέκταση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα: Πύργος - Κόμβος Αλφειού - Καλό Νερό - Τσακώνα, σταδιακά με την ωρίμανση των προαναφερθέντων, συνεκτιμώντας τους όρους, την εφικτότητα οικονομικής διαχείρισης και τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Shoei e:Drylens - Φωτοχρωμική LCD μεμβράνη θέλει να βάλει τέλος στις φιμέ ζελατίνες

Σκουραίνει αυτόματα ή χειροκίνητα σε διαφορετικά επίπεδα - Και αντιθαμβωτική με ρόλο 2 σε 1 
Shoei e:drylens φωτοχρωμική LCD ζελατίνα 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/12/2025

Η Shoei έχει ήδη στην γκάμα της "φυσική" φωτοχρωμική ζελατίνα, ωστόσο κάνει τώρα το επόμενο βήμα με την παρουσίαση της ηλεκτρικά ελεγχόμενης LCD μεμβράνης e:Drylens.

Η Shoei έχει ήδη στην γκάμα της "φυσική" φωτοχρωμική ζελατίνα, για όλους εκείνους που δεν θέλουν να έχουν μαζί τους διάφανη ζελατίνα για να την αλλάξουν, αν οδηγήσουν το βράδυ. Ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία κάνει τώρα το επόμενο βήμα με την παρουσίαση της ηλεκτρικά ελεγχόμενης LCD μεμβράνης e:Drylens.

Η ηλεκτρικά ελεγχόμενες φωτοχρωμικές LCD μεμβράνες δεν είναι κάτι καινούργιο και έχουν βρει εμπορική εφαρμογή εδώ και καιρό στα αυτοκίνητα με τη Shoei να φέρνει τώρα την τεχνολογία και στα κράνη μοτοσυκλέτας με την μεμβράνη e:Drylens.

Shoei e:drylens φωτοχρωμική LCD ζελατίνα 2025

Σύμφωνα με ιαπωνική εταιρεία η e:Drylens μπορεί να σκουραίνει αυτόματα στην ηλιακή ακτινοβολία λόγω του αισθητήρα φωτός που ενσωματώνει, με τον αναβάτη να μπορεί να ελέγξει και χειροκίνητα το ποσοστό, ενώ η τοποθέτησή της εσωτερικά εμποδίζει και το θάμπωμα που προκαλείται από την υγρασία αλλά και την πιθανότητα να γρατσουνιστεί, σε σχέση με την συμβατική φωτοχρωμική ζελατίνα που έχει στην γκάμα της η Shoei. 

Η μεμβράνη μπορεί να μειώσει το φως που φτάνει στα μάτια του αναβάτη κατά 35% στην χαμηλότερη ρύθμισή της και κατά 80% στην υψηλότερη, ενώ μπορεί να λειτουργήσει για έως και 20 ώρες. Η μπαταρία που έχει το controller της ζελατίνας επαναφορτίζεται μέσω θύρας USB.

Η e:Drylens θα είναι διαθέσιμη στην Ιαπωνία από τις 9 Ιανουαρίου του 2026 στην τιμή των 160 ευρώ περίπου χωρίς φόρο και αναμένεται έρθει και στην Ευρώπη σε εύλογο χρονικό διάστημα.