Βενζίνη τέλος για όσους δεν φορούν κράνος - Ξεκινά πανελλαδική καμπάνια

Από τους βενζινοπώλες μαζί με Υπουργεία Υγείας και Ανάπτυξης -Έμπνευση το βενζινάδικο στην Κίσσαμο
Βενζίνη Τέλος για όσους δεν φορούν κράνος
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/12/2024

Πηγή έμπνευσης για τον κρατικό μηχανισμό και την πανελλαδική καμπάνια "Όχι Βενζίνη αν δεν φοράς Κράνος" αποτέλεσε η απόφαση πρατηρίου καυσίμων στην Κρήτη, να μην ανεφοδιάζει μοτοσυκλετιστές με βενζίνη αν δεν φέρουν κράνος.

Δεν πάνε παρά λίγα 24ωρα από τότε που το πρατήριο υγρών καυσίμων "ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΣΟΥΔΑΚΗΣ Κ ΣΙΑ ΟΕ" στην Κρήτη ανακοίνωσε ότι σταματά να ανεφοδιάζει μοτοσυκλετιστές που δεν φέρουν μαζί τους κράνος -και για τους συνεπιβάτες- με αφορμή την κηδεία του μόλις 17 ετών Ιωάννη Χριστουλάκη που έχασε τη ζωή του από τροχαίο δυστύχημα, έπειτα από πολυήμερη παραμονή στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Χανίων με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Η ανακοίνωση του πρατηρίου, που προέτρεπε και τα υπόλοιπα πρατήρια να πράξουν το ίδιο, τελικά προκάλεσε τρομερή αίσθηση και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης από την οποία ελπίζουμε να βγει κάτι καλό, αφού ακόμη και ένας μοτοσυκλετιστής να φορέσει κράνος χάρη σε αυτή καλό θα είναι.

Βενζίνη Τέλος για όσους δεν φορούν κράνος

Συγκεκριμένα η απόφαση για την πανελλαδική καμπάνια "Όχι Βενζίνη αν δεν φοράς Κράνος" ήρθε μετά από συνάντηση του προεδρείου της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος με τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος σε τηλεοπτική του συνέντευξη έδωσε συγχαρητήρια στον βενζινοπώλη από τη Κίσσαμο για την πρωτοβουλία του.

Πώς ακριβώς θα συμμετέχουν τα Υπουργεία Υγείας και Ανάπτυξης σε αυτήν την καμπάνια μένει να διευκρινιστεί, ενώ μένει να δούμε πότε θα ξεκινήσει η πανελλαδική καμπάνια και η εφαρμογή της από τους πρατηριούχους αλλά και πώς θα αντιδράσουν όλοι εκείνοι που δεν χρησιμοποιούν κράνος κατά τις μετακινήσεις τους.

Όπως επίσης μένει να δούμε και την νομιμότητα του εγχειρήματος καθώς δεν είναι η δουλειά των εργαζομένων στα πρατήρια να κάνουν τους τροχονόμους. Για άλλη μια φορά φαίνεται πως σοβαρά πράγματα, όπως είναι η παιδεία στη χρήση οχημάτων, εξαντλείται από μέλη της κυβέρνησης με επικοινωνιακά τρικ. Μακάρι η Πολιτεία να κάνεις κάτι σοβαρό και συνολικό για την παιδεία στους ελληνικούς δρόμους.

Γερμανία: Φτηναίνει την απόκτηση άδειας οδήγησης – Σήματα μέσω εφαρμογής, λιγότερα υποχρεωτικά μαθήματα

Η γερμανική κυβέρνηση μειώνει τις υποχρεωτικές απαιτήσεις και δίνει περισσότερη εξουσία στις σχολές οδήγησης
diploma odigisis
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/5/2026

Στη Γερμανία η απόκτηση διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου, μαζί με όλα τα μαθήματα και τις εξετάσεις, κοστίζει γύρω στα 3.400 ευρώ, ποσό που προφανώς φαντάζει εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Αυτά τα χρήματα αναλογούν σε 12 μαθήματα διάρκειας 45 λεπτών που είναι το υποχρεωτικό ελάχιστο, συν κάμποσες ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης και όλα τα συμπαραμαρτυρούντα των εξετάσεων.

Αυτό πρόκειται να αλλάξει καθώς η κυβέρνηση της χώρας έθεσε ως στόχο να κάνει την απόκτηση άδειας πιο προσιτή και γρήγορη – “η προσωπική μετακίνηση δεν είναι προνόμιο,” δήλωσε ο υπουργός Patrick Schnieder. Έτσι ο νέος νόμος που έφερε προς ψήφιση το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών αλλάζει δραστικά την όλη διαδικασία.

Το πρώτο που αλλάζει είναι η διαδικασία των θεωρητικών μαθημάτων, καθώς πλέον δεν θα είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία του μαθητή. Αντιθέτως, οι σχολές οδήγησης θα μπορούν να προσφέρουν μαθήματα μέσω ψηφιακών μέσων, όπως οι εφαρμογές για τηλέφωνα.

Επιπλέον, προβλέπεται η δραστική μείωση των ερωτήσεων της θεωρητικής εξέτασης, καθώς τώρα αντλούνται από ένα σύνολο 1.169 ερωτήσεων, οι οποίες θα συρρικνωθούν σε 840.

Όσο για τα πρακτικά μαθήματα, η πρότερη απαίτηση για τουλάχιστον 12 μαθήματα καταργείται και πλέον οι σχολές θα αποφασίζουν πόσα χρειάζονται ανάλογα με το επίπεδο ικανότητας του υποψηφίου. Καταργούνται επίσης κάποιες δεσμεύσεις του προηγούμενου συστήματος, που επέβαλλε οπωσδήποτε τα πρακτικά μαθήματα να περιλαμβάνουν οδήγηση τη νύχτα, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο.

Εισάγεται δε μια νέα δυνατότητα να κάνει κανείς τα πρακτικά μαθήματα με δικό του άνθρωπο. Αυτό μπορεί να συμβεί εφόσον οι υποψήφιος έχει περάσει επιτυχώς από τα θεωρητικά και έχει κάνει τουλάχιστον έξι μαθήματα με εκπαιδευτή της σχολής. Από κει και πέρα, μπορεί να κάνει όσα μαθήματα θέλει ακόμη υπό την επίβλεψη κάποιου δικού του ανθρώπου, συγγενή ή φίλου, με μόνο προϋπόθεση αυτή ή αυτός να ξεπερνά ένα ελάχιστο όριο ηλικίας, να έχει δίπλωμα για κάποια χρόνια και να μην ξεπερνά ένα όριο βαθμών ποινής στο δίπλωμά του – όρια πάντως που δεν έχουν καθοριστεί ακόμη στο σχέδιο νόμου.

Αλλαγή θα υπάρξει και στις εξετάσεις, η διάρκεια των οποίων μειώνεται από 40-55 λεπτά σε 25-30 και πλέον δεν θα περιλαμβάνουν εξέταση στο παρκάρισμα (για τα αυτοκίνητα).

Η νέα αυτή νομοθεσία αναμένεται να έρθει στη γερμανική Βουλή προς ψήφιση εντός της φετινής χρονιάς, με στόχο να εφαρμοστεί από 1/1/2027, γεγονός που ήδη έχει αφήσει έντονο αποτύπωμα στη χώρα. Οι σχολές οδήγησης αναφέρουν ραγδαία πτώση στους υποψήφιους, καθώς οι περισσότεροι προφανώς περιμένουν τις νέες, μειωμένες τιμές.

Η αντίδραση της γερμανικής Ένωσης Εκπαιδευτών Οδήγησης είναι πολύ αρνητική, απορρίπτοντας εξ ολοκλήρου τα ηλεκτρονικά μαθήματα και εξετάσεις για το θεωρητικό σκέλος, αλλά και τα μαθήματα στον δρόμο με συγγενή ή φίλο του υποψήφιου. Κατά τη γνώμη τους αυτά τα μέτρα απειλούν να αντιστρέψουν την τάση μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώνει η Γερμανία τις τελευταίες δεκαετίες.

Στο βάθος καραδοκεί ένας ενδεχόμενος κίνδυνος: δημιουργείται ένα ανταγωνιστικότερο περιβάλλον για τις σχολές οδήγησης, οι οποίες τώρα θα έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στην κατάρτιση πακέτων τιμών για να προσελκύσουν πελάτες. Το πιθανό πρόβλημα είναι ένας διαφαινόμενος πόλεμος τιμών μεταξύ σχολών που θα μπορούσε να έχει σοβαρή επίδραση στην ποιότητα της εκπαίδευσης των νέων οδηγών, καθώς δεν αποκλείεται κάποιες να φτιάξουν πολύ φτηνά προγράμματα με το ελάχιστο των μαθημάτων, αφήνοντας ως μόνη δικλείδα ασφαλείας την τελική δοκιμασία από τους εξεταστές των ομοσπονδιακών αρχών.