BMW – Επιστρέφει στην EICMA 2024 μετά από 3 χρόνια απουσίας!

Η ψηφιακή εποχή δεν πήγε τελικά όπως ήθελε το εμπορικό τμήμα των Βαυαρών
motomagBMW – Επιστρέφει στην EICMA 2024 μετά από 3 χρόνια απουσίας!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

4/3/2024

Η BMW επιστρέφει στην EICMA 2024, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 5-10 Νοεμβρίου 2024, αφήνοντας πίσω της την προηγούμενη στρατηγική, η οποία στόχευε στην ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας των Βαυαρών και την απόσυρσή τους από τις εκθέσεις.

Η ιστορία ξεκινάει το 2020, όταν η πανδημία του κορωνοϊού και τα περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση του ιού, ανάγκασαν σε ακύρωση της διεξαγωγής της μεγαλύτερης έκθεσης μοτοσυκλέτας, EICMA 2020. Οι κατασκευαστές είχαν επιλέξει τότε τον δρόμο του ίντερνετ και των διαδικτυακών παρουσιάσεων, συμπεριλαμβανομένης και της BMW. Την προηγούμενη χρονιά, το 2019, είχαμε δει την παρουσίαση των νέων τότε F 900 R και F 900 XR στο μεγάλο περίπτερο της BMW, όπως συνήθιζε να διατηρεί στην μεγαλύτερη Έκθεση Μοτοσυκλέτας.

BMW – Επιστρέφει στην EICMA 2024 μετά από 3 χρόνια απουσίας!

Με το πέρας των περιοριστικών μέτρων, το 2021 η EICMA άνοιξε τις πύλες της ξανά, με αρκετές όμως απουσίες. Μία εξ αυτών ήταν και της BMW, η οποία είχε πάρει την απόφαση να στραφεί στις διαδικτυακές παρουσιάσεις, αφήνοντας πίσω της την φυσική παρουσία και τα περίπτερα στις εκθέσεις.

Κάτι τέτοιο βέβαια είναι πολύ εύκολο στα χαρτιά, καθώς γλιτώνεις ένα μεγάλο ποσό εξόδων, από την ενοικίαση του χώρου για το περίπτερο και την μεταφορά όλου του εξοπλισμού που θα χρειαστείς. Στην πράξη, ωστόσο, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όπως έχουμε πει πολλές φορές στο MOTO, η μοτοσυκλέτα είναι το κατεξοχήν όχημα που απαιτεί την μεγαλύτερη εμπλοκή του αναβάτη της, σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κινείται στον δρόμο. Στα αυτοκίνητα, ίσως οι συνθήκες να είναι διαφορετικές, όμως στην μοτοσυκλέτα ο υποψήφιος αγοραστής θέλει να μπορεί τουλάχιστον να δει από κοντά την υποψήφια για αγορά, να την επεξεργαστεί, να καθίσει στη σέλα και να πάρει μία πρώτη εικόνα της γεωμετρία θέσης οδήγησης, ενώ σε μία Έκθεση να τα κάνει όλα αυτά συγκριτικά, όπως δεν έχει αλλού την ευκαιρία.

Η απουσία από τις εκθέσεις αποτελούσε ένα μόνο κομμάτι από την νέα στρατηγική της BMW, η οποία φάνηκε κάποια στιγμή πως θα πραγματοποιούσε αντίστοιχες αλλαγές και στην παρουσία της στην λιανική πώληση. 

BMW – Επιστρέφει στην EICMA 2024 μετά από 3 χρόνια απουσίας!

Όπως είδαμε και στην παρουσίαση, αλλά και την δοκιμή του R 1300 GS, με την πρώτη να έχει δημοσιευτεί στο τ.649 του MOTO και την δεύτερη στο τ.650, η BMW έχει πολλές εκδόσεις για το ίδιο μοντέλο, οι οποίες διαφέρουν μεταξύ τους και στην εργονομία. Μετά έρχεται και ο μακρύς κατάλογος εξτρά αξεσουάρ, ο οποίος στην περίπτωση του νέου βαυαρικού mega on-off περιλαμβάνει μέχρι και να ρυθμίσουν αυτόματα το ύψους, που με την σειρά του επηρεάζει και αυτό της σέλας. Όλα αυτά, για να τα επιλέξει κάποιος, θα πρέπει να τα δει από κοντά, να δει τι όντως χρειάζεται και ποιο του ταιριάζει περισσότερο.

BMW – Επιστρέφει στην EICMA 2024 μετά από 3 χρόνια απουσίας!

Στην παρουσίαση των νέων μοντέλων της BMW, M 1000 XR, R 12 nineT και F 900 GS, τα οποία έρχονται στο επόμενο τεύχος του MOTO, πήραμε και μία ακόμα πληροφορία. Όσο λοιπόν βρισκόμασταν στην Ισπανία για να οδηγήσουμε τα νέα μοντέλα, μιλώντας με τους ανθρώπους της BMW, μας αποκάλυψαν ότι έρχονται αλλαγές στο εμπορικό κομμάτι και ότι η BMW θα επιστρέψει στις εκθέσεις, αρχής γενομένης από την EICMA του 2024, στις 5-10 Νοεμβρίου. Λίγες ημέρες αργότερα, έρχεται και η επιβεβαίωση από τον νέο επικεφαλής της BMW, Markus Flasch, ο οποίος ανακοίνωσε την συμμετοχή της εταιρείας στην μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας στον κόσμο.

Εμείς, όπως κάθε χρόνο, θα ταξιδέψουμε και φέτος μέχρι το Μιλάνο, γνωρίζοντας ότι θα δούμε από κοντά και όλα τα νέα μοντέλα της BMW, καθώς η απουσία της τις προηγούμενες χρονιές ήταν αισθητή. Μιλάμε άλλωστε για έναν ιστορικό κατασκευαστή, που μετρά ήδη 100 χρόνια ιστορίας, από τότε που η πρώτη μοτοσυκλέτα βγήκε από τις γραμμές παραγωγής του Μονάχου.

Ετικέτες

H Harley-Davidson επενδύει στα ηλεκτρικά off-road

Εξαγορά της Dust Moto μέσω της θυγατρικής της, LiveWire
Dust Moto
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/5/2026

Παρά την πτώση των πωλήσεως και τις οικονομικές δυσκολίες, η LiveWire συνεχίζει να επενδύει στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, εξαγοράζοντας την αμερικανική startup Dust Moto που ειδικεύεται στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου.

Η ανακοίνωση της εξαγοράς της Dust Moto προκάλεσε έκπληξη, γιατί η ίδια η LiveWire δεν διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της, με τις πωλήσεις να συνεχίζουν να υποχωρούν και την κερδοφορία να παραμένει μακριά. Παράλληλα, η αγορά premium ηλεκτρικών μοτοσυκλετών εξακολουθεί να απευθύνεται σε σχετικά περιορισμένο κοινό.

Dust Moto

Από την άλλη όμως, τα ηλεκτρικά off-road μοντέλα αναψυχής δείχνουν να κερδίζουν έδαφος. Και κάπου εκεί έρχεται η Dust Moto.

Με τη συμφωνία, η LiveWire αποκτά τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και ενσωματώνει την πλατφόρμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών κάτω από τη δική της ομπρέλα. Ο στόχος είναι η εξέλιξη και τελική παραγωγή των μοντέλων με τη βοήθεια των μηχανικών, των εργοστασιακών δυνατοτήτων και του δικτύου αντιπροσώπων της LiveWire.

Η στρατηγική αυτή θυμίζει αρκετά την περίπτωση της Oset, όταν η Triumph απέκτησε την εταιρεία ηλεκτρικών trial το 2022.

Triumph Oset

Όπως και στην περίπτωση της Oset όμως, τα μοντέλα της Dust Moto δεν αναμένεται να συνεχίσουν να πωλούνται με το υπάρχον όνομα, αλλά δείχνει πιθανότερο να μετατραπούν πλήρως σε μοντέλα LiveWire.

Η LiveWire βλέπει την εξαγορά ως στρατηγική επέκταση στην αγορά των off-road μοτοσυκλετών, όπου αυξάνεται η ζήτηση για ελαφριές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες λόγω της άμεσης απόδοση ισχύος, του χαμηλού θορύβου λειτουργίας, της απλούστερης χρήση και των μικρότερων απαιτήσεων συντήρησης.

Και η αλήθεια είναι πως υπάρχουν αρκετά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή την εκτίμηση.

Ενώ τα ακριβά ασφάλτινα ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να προβληματίζουν λόγω τιμής, αυτονομίας και περιορισμένης απήχησης, τα ηλεκτρικά motocross και enduro φαίνεται να ταιριάζουν πολύ περισσότερο στη φύση της ηλεκτροκίνησης. Τα μικρότερα χρονικά διαστήματα χρήσης και συντήρησης, η εύκολη φόρτιση στο σπίτι και η άμεση απόδοση της ηλεκτρικής ισχύος λειτουργούν ιδανικά σε εκτός δρόμου συνθήκες.

Stark Varg Romaniacs

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εντυπωσιακή άνοδος της Stark Future και της σειράς Varg με μοντέλα MX, Enduro και Supermoto, η οποία κατάφερε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να μετατραπεί από startup σε σοβαρό αντίπαλο των παραδοσιακών off road κατασκευαστών. H Varg έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές, με επιδόσεις που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα. Έχοντας επιδείξει αξιόλογα αγωνιστικά αποτελέσματα και κυνηγώντας τα ρεκόρ, είτε πετυχαίνοντάς τα είτε όχι, με βλέψεις για μεγαλύτερη αγωνιστική εμπλοκή από το EnduroGP ως το Erzberg.

Παράλληλα, συνεχίζουν να εμφανίζονται νέες μικρότερες εταιρείες ηλεκτρικών off-road, ενώ σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει και η αγορά παιδικών ηλεκτρικών μοντέλων μέσω εταιρειών όπως η STACYC με τα ηλεκτρικά δίκυκλα ισορροπίας και η Oset της Triumph, με Trial για κάθε ηλικία.

Ο CEO της LiveWire, Karim Donnez, δήλωσε: "Η LiveWire πρωτοστάτησε στην αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών δρόμου και αυτή η εξαγορά μας επιτρέπει να επεκτείνουμε αυτή την ηγετική θέση και στο off-road, συνεχίζοντας το ταξίδι που ξεκίνησε με τη STACYC πριν από δέκα χρόνια."

STACYC

Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τεχνικές λεπτομέρειες ή εικόνες του τελικού μοντέλου, με περισσότερες πληροφορίες να αναμένονται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι αν αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια γενικότερη αλλαγή πορείας για ολόκληρη τη βιομηχανία. Γιατί μπορεί οι ηλεκτρικές superbike ή adventure να απέχουν ακόμη αρκετά από το να αντικαταστήσουν τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, όμως στον χώρο του off-road η ηλεκτροκίνηση αρχίζει να δείχνει ότι έχει πράγματι νόημα, τόσο για τους αναβάτες όσο και για τους κατασκευαστές.