Continental – Έρχονται πέντε νέες διαστάσεις για το ContiRoad μέσα στο 2024

Από το δεύτερο τρίμηνο του έτους και έπειτα, το sport touring ελαστικό θα είναι διαθέσιμο και για μοτοσυκλέτες από 125 έως και 300 κυβικά
motomagContinental – Έρχονται πέντε νέες διαστάσεις για το ContiRoad μέσα στο 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

27/3/2024

Η Continental ανακοίνωσε την επέκταση προς τα κάτω των διαστάσεων του sport touring ελαστικού της, ContiRoad, στοχεύοντας τις μικρότερες κατηγορίες κυβισμού, οι οποίες τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν όλο και μεγαλύτερη άνθηση, με τις νέες διαστάσεις να αναμένονται σταδιακά μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Τα τελευταία χρόνια, χάρη στην διαρκή οικονομική ύφεση, αλλά και την εξίσωση σε πολλές χώρες των διπλωμάτων αυτοκινήτων με αυτό της Α1 κατηγορίας για μοτοσυκλέτες, έχουν δώσει ώθηση στις πωλήσεις μικρού κυβισμού μοτοσυκλετών. Το χαμηλό βάρος, η ευκολία και οικονομία χρήσης, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τους οποίους η συγκεκριμένη κατηγορία έχει γνωρίσει σημαντική άνθηση, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και σε Βόρεια και Νότια Αμερική. Το ίδιο συμβαίνει και στην σημαντικότερη από θέμα αριθμών αγορά, αυτή της Ασίας. Ενδεικτικό είναι ότι τα τελευταία δέκα χρόνια, η κατηγορία 250-499 κυβικά έχει εκτοξευτεί στην Γερμανία από το 4,7 στο 14%.

Τα sport touring ελαστικά δεν αφορούν μόνο τα μεγάλα πολυκύλινδρα και βαριά μοντέλα, τα οποία έχουν φτιαχτεί για να καταπίνουν ακούραστα τα χιλιόμετρα της εθνικής, αλλά ένα ευρύ φάσμα αναβατών και μοτοσυκλετών. Καλούνται, επομένως, να καλύψουν μία ποικιλία διαφορετικών αναγκών, από οδήγηση εντός πόλης μέχρι την κάλυψη πολλών χιλιομέτρων σε διαφορετικές περιβαλλοντικές συνθήκες.

Continental – Έρχονται πέντε νέες διαστάσεις για το ContiRoad μέσα στο 2024

Σύμφωνα με την Continental, το ContiRoad διατηρεί και στις μικρότερες διαστάσεις τον ισορροπημένο του χαρακτήρα μεταξύ σε σπορ και καθημερινή οδήγηση. Ταυτόχρονα, το μίγμα της γόμας του επιτρέπει την χρήση του σε όλες τις καιρικές συνθήκες, προσφέροντας αυξημένη ασφάλεια ακόμα και στην βροχή. Οι μηχανολόγοι της Continental κρατούν αναλλοίωτη την χάραξη, η οποία έρχεται από τα μεγαλύτερων διαστάσεων ContiRoad, ενώ η προσθήκη περισσότερου υλικού στο κέντρο του ελαστικού επιμηκύνει την διάρκεια ζωής του.

Όλες οι νέες διαστάσεις χωρίζονται σε δύο διαφορετικές για το μπροστινό ελαστικό και τρεις για το πίσω και αφορούν τροχούς 17 ιντσών. Ειδικότερα, για μπροστά έχουμε τις διαστάσεις 100/80-17 και 110/70-17, ενώ για πίσω διακρίνονται στις 130/70-17, 140/70-17 και 150/60-17.

Ετικέτες

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό οχτακύλινδρο Gold Wing!

Πατέντες δείχνουν ότι η GWM ετοιμάζει οχτακύλινδρο boxer
boxer china motomag
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/4/2024

Σύμφωνα με πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας η κινεζική εταιρεία Great Wall Motor (GWM) ετοιμάζει έναν boxer κινητήρα με οχτώ κυλίνδρους, τον οποίο θα χρησιμοποιεί σε μοτοσυκλέτες, θέλοντας να κάνει με εκκωφαντικό τρόπο την είσοδό της στον κόσμο των δύο τροχών.

Αν και οι περισσότεροι κατασκευαστές μοτοσυκλετών ξεκίνησαν με μικρού κυβισμού δίκυκλα, βλέπουμε ότι σιγά σιγά αρχίζουν να μπαίνουν και σε χωράφια που μέχρι τώρα δεν είχαν σπείρει τον δικό τους καρπό, εμφανίζοντας συνεχώς νέα μοντέλα με μεγαλύτερους κυβισμούς και περισσότερους κυλίνδρους από πριν.

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό Gold Wing!

Όπως φαίνεται, όμως, ένας κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, η GWM, θέλει να ακολουθήσει την αντίστροφη οδό, μπαίνοντας με θόρυβο στον κόσμο των δύο τροχών. Αφορμή στάθηκε ένα βίντεο του ιδρυτή και ιδιοκτήτη της GWM, του κινέζου δισεκατομμυριούχου Wei Jianjun. Σε βίντεο που δημοσίευσε στα κοινωνικά του δίκτυα, φαίνεται στο φόντο μία μοτοσυκλέτα καλυμμένη από μία κουκούλα, με το μπροστινό της τμήμα επιμελώς ξεσκέπαστο.

Από εκεί λοιπόν άρχισε να ξετυλίγεται ο μίτος της GWM, που στην πορεία έφερε στο φως της δημοσιότητας τα σχέδια από τις πατέντες της. Ήδη η εταιρεία έχει έντονη παρουσία στον χώρο των αυτοκινήτων, με SUV, ηλεκτρικά και πολυτελή οχήματα, κάτω από ξεχωριστές επωνυμίες, που όμως όλες ανήκουν στην ομπρέλα της Great Wall Motor.

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό Gold Wing!

Όπως βλέπουμε στα σχέδια, ο κινητήρας που ετοιμάζεται είναι οχτακύλινδρος boxer, θυμίζοντας αρκετά τον εξακύλινδρο της Honda, με τον οποίο εξοπλίζει το θρυλικό τουριστικό της μοντέλο, Gold Wing. Αν και φημολογείται ότι ο κυβισμός θα είναι αρκετά μεγαλύτερος, πλησιάζοντας τα 2.000 κυβικά (σε αντίθεση με τα 1.833 του Χρυσού Φτερού του Big H) και με δύο επιπλέον κυλίνδρους, φαίνεται ότι ο κινητήρας της GWM δανείζεται πολλά αρχιτεκτονικά στοιχεία από τους Ιάπωνες. Αρχικά, όπως συμβαίνει και στο Gold Wing, η μετάδοση εντοπίζεται στο κάτω μέρος του κινητήρα, με στόχο τον όσο γίνεται περιορισμό του μεγέθους του και την συγκέντρωση των μαζών στο γεωμετρικό κέντρο της μοτοσυκλέτας. Οι πατέντες δείχνουν επίσης ότι η κινεζική εταιρεία χρησιμοποιεί σύστημα διπλού συμπλέκτη (DCT), με την τελική μετάδοση να γίνεται με άξονα, ακριβώς δηλαδή ό,τι κάνει και η Honda.

Για την ψύξη του οριζόντια τοποθετημένου στροφάλου και των κάθετα τοποθετημένων κυλίνδρων, βλέπουμε ότι για ακόμα μία φορά η GWM ακολουθεί τον δρόμο που άνοιξε η Honda. Εφαρμόζει δηλαδή πάνω σε κάθε μία από τις δύο κεφαλές ένα ψυγείο με αεραγωγούς, για την αποτελεσματική ψύξη της περίεργης διάταξης. Ο κινητήρας, όμως της GWM χρησιμοποιεί δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους σε κάθε κεφαλή, αντί για έναν που βρίσκουμε στον αντίστοιχης διάταξης εξακύλινδρο του Big H.

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό Gold Wing!

Συνδυάζοντας τώρα όλα τα παραπάνω, με το γεγονός ότι αυτό που φαίνεται στην φωτογραφία μοιάζει να είναι μία τουριστική μοτοσυκλέτα, έχουμε και το λογικό συμπέρασμα. Ότι, δηλαδή, μιλάμε για έναν ανταγωνιστή της θρυλικής θηριώδους ιαπωνικής μοτοσυκλέτας. Ένα ακόμα μοντέλο που οι πληροφορίες θέλουν να εξοπλίζεται με τον ίδιο κινητήρα, αποτελεί ξανά ευθεία αναφορά στην Honda και θα θυμίζει το cruiser μοντέλο της, Rune, το οποίο χρησιμοποιούσε επίσης τον εξακύλινδρο boxer των 1.800 κυβικών, χωρίς όμως να ακολουθήσει την επιτυχία του Gold Wing.

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό Gold Wing!

Αναμφίβολα, τα μικρού και μεσαίου κυβισμού μοντέλα με απλή αρχιτεκτονική και χαμηλό κόστος κατασκευής είναι αυτά που φέρνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων στα ταμεία μίας εταιρείας. Αυτά όμως που την διαφημίζουν και ρίχνουν πάνω της όλα τα βλέμματα, είναι οι ναυαρχίδες της. Όσο μεγαλύτερη η υπερβολή μάλιστα, τόσο περισσότερο προκαλούν, αυξάνοντας τις μετοχές της εκάστοτε εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο που όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν στην γκάμα τους μοντέλα που είναι πανάκριβα στην κατασκευή και πολλές φορές δεν θα βγάλουν πίσω ούτε καν αυτά που χρειάστηκαν για την κατασκευή τους. Αυτό φαίνεται ότι θέλει να κάνει τώρα και η Great Wall Motor. Και έχει την οικονομική επιφάνεια να το πράξει, με τον ιδιοκτήτη της, Wei Jianjun, να συγκαταλέγεται μεταξύ των 15 πλουσιότερων ανθρώπων της Κίνας.