Dainese: Τελικά άλλαξε χέρια για... 1 ευρώ η ιταλική εταιρεία!

Στα χέρια των πιστωτών της πλέον - Συμφωνία ανταλλαγής μετοχικού κεφαλαίου για αποπληρωμή οφειλών
Dainese Sold
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/7/2025

Για το συμβολικό ποσό του ενός (1) ευρώ η Dainese άλλαξε χέρια με τις Arcmont Asset Management και HPS Investment Partners να είναι πλέον οι νέοι ιδιοκτήτες των Ιταλών.

Πίσω από το γεγονός "κρύβεται" μια συμφωνία ανταλλαγής χρέους με μετοχικό κεφάλαιο (“debt-for-equity takeover”). Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη εξαγορά από την επενδυτική εταιρεία Carlyle, στην οποία άνηκε μέχρι χτες η Dainese, πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2022, με την αξία της συμφωνίας τότε να ανέρχεται στα 630 εκατομμύρια ευρώ. Τρία χρόνια αργότερα, αυτή η επένδυση ουσιαστικά εξανεμίστηκε. Σύμφωνα με ανθρώπους της Carlyle, πρόκειται για μία από τις πιο ζημιογόνες επενδυτικές κινήσεις του fund.

Οι οικονομικές καταστάσεις των τελευταίων ετών δείχνουν τρία συνεχόμενα έτη με ζημίες, με αποκορύφωμα το έλλειμμα των 120 εκατομμυρίων ευρώ που προέκυψε το 2024.

Dainese Sold

Οι νέοι ιδιοκτήτες, Arcmont Asset Management και HPS Investment Partners (πρόσφατα εξαγορασμένη από την Black Rock), ήταν ήδη δανειστές της Dainese, με το συνολικό ύψος του χρέους να εκτιμάται κοντά στα 300 εκατομμύρια ευρώ.

Στόχος της συναλλαγής είναι η ενίσχυση της κεφαλαιακής διάρθρωσης της Dainese και η βελτίωση της χρηματοοικονομικής της ευελιξίας, μετά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στην αγορά, διαβεβαιώνει η εταιρεία. "Η διαδικασία αυτή δεν θα έχει καμία επίπτωση στη συνήθη λειτουργία, στους εργαζόμενους, στους προμηθευτές ή στους πελάτες".

Οι νέοι ιδιοκτήτες, Arcmont και HPS, είναι περισσότερο γνωστοί στον χώρο του χρηματοοικονομικού δανεισμού, παρά της μακροχρόνιας επένδυσης και ανάπτυξης εταιρειών. Ωστόσο, η ένεση ρευστότητας ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ που διέθεσαν για τη συνέχιση των λειτουργιών δείχνει πρόθεση στήριξης της Dainese σε αυτή την κρίσιμη φάση.

Dainese Sold

Οι εξελίξεις προκαλούν ερωτηματικά  για το μέλλον του ιταλικού brand. Είναι πιθανό πως Arcmont και HPS ήδη αναζητούν τον επόμενο αγοραστή για να περιορίσουν τις απώλειές τους. Δεν θα ήταν απίθανο να υπάρξει ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες στον χώρο του εξοπλισμού μοτοσυκλέτας.

Αρκετοί σχολιαστές και φαν της Dainese εκφράζουν την άποψη ότι η παρακμή της εταιρείας ξεκίνησε όταν το πάθος και η αυθεντικότητα έδωσαν τη θέση τους σε στρατηγικές επικεντρωμένες αποκλειστικά στην απόδοση και τα περιθώρια κέρδους, μια συνήθης εξέλιξη όταν εισάγονται επενδυτικές εταιρείες με κινητήρια δύναμη τις οικονομικές βλέψεις και όχι την αγάπη για τους δύο τροχούς και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Dainese Sold

Η Dainese είναι ένα ιστορικό brand με βαριά κληρονομιά και ευρύ κοινό. Εάν εν τέλει οι νέοι ιδιοκτήτες της αξιοποιήσουν αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, ίσως καταφέρει να επιστρέψει στη θέση που της αξίζει.

Το μεγάλο δώρο της KTM στους υπόλοιπους κατασκευαστές!

Μία στρατιά εξιδεικευμένων στελεχών δίνει πνοή στα R&D
Το μεγάλο δώρο της KTM στους υπόλοιπους κατασκευαστές!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/5/2026

Πνοή πήραν πολλά και διαφορετικά R&D από τη μείωση δυναμικού που συνέβη στην KTM το διάστημα μετά την εισαγωγή σε καθεστώς επιτήρησης έως και την πώλησή της στη Bajaj.

Αυτή την στιγμή η KTM βρίσκεται σε περίοδο σταθεροποίησης με τους Ινδούς να κάνουν το σωστό, να μην ανακατεύουν τη ροή εργασίας και τα πρωτόκολλα των διαφόρων τμημάτων, διατηρώντας και τη γραμμή παραγωγής της Αυστρίας σε πλήρη ισχύ, κάτι που αναμένεται να κρατήσει πολύ καιρό ακόμη.

Μένει να δούμε τι θα αποφασίσουν οι άνθρωποι της Bajaj για το μέλλον, προς το παρόν όμως η KTM βαδίζει μπροστά με όλα όσα είχε ήδη προγραμματίσει πριν τα οικονομικά προβλήματα και τη συνέχιση της γραμμής παραγωγής εξασφαλισμένη.

Στο μεταξύ όμως είναι εκατοντάδες τα εξιδεικευμένα στελέχη, κυρίως από το R&D, που έφυγαν από την εταιρεία το προηγούμενο διάστημα αναζητώντας εργασία. Δεν πήγαν όλοι τους σε κατασκευαστές μοτοσυκλετών, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στη CFMOTO, βρήκαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέα παραρτήματα κινούμενοι γρήγορα στην απορρόφηση στελεχών που έφευγαν από την KTM. Σημαντική ροή καταγράφθηκε και προς τη BMW, την ίδια στιγμή που ορισμένα στελέχη της BMW από τμήματα επικοινωνίας, δέχθηκαν προτάσεις και αποχώρησαν για να μεταβούν στην KTM.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως ένας από τους υπεύθυνους για το φιάσκο στην BMW με φωτογραφίες τεχνητής νοημοσύνης σε παρουσίαση νέου μοντέλου είναι τώρα στην KTM, όπου έως τώρα φημιζόταν για τις πιο σκληροπυρηνικές φωτογραφίσεις της σε κάθε παρουσίαση νέου μοντέλου. Στο μεταξύ, θυμίζουμε πως ο ίδιος ο CEO της BMW Motorrad, κος Markus Flaschδήλωσε στο MOTO πως ήταν λάθος η χρήση φωτογραφιών τεχνητής νοημοσύνης, όχι μόνο γιατί δεν προέτρεπαν το κοινό να οδηγήσει τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά και για πιο πρακτικό τρόπο, καθώς δεν αποτύπωναν ούτε τις πραγματικές διαστάσεις της μοτοσυκλέτας. Έτσι κάποιος που ήθελε να δει το νέο μοντέλο, έμενε ουσιαστικά με περισσότερες απορίες από αυτές που είχε πριν! Ας ελπίσουμε πως αυτό το λάθος δεν θα μεταφερθεί τώρα στην KTM από το στέλεχος της BMW που έχει αναλάβει εδώ και λίγες ημέρες θέματα επικοινωνίας.

Είναι αρκετές οι εταιρείες που αναζητούσαν καταρτισμένο προσωπικό με εμπειρία και δυσκολεύονταν να βρουν αντίστοιχα στελέχη, σε ένα πρόβλημα που δεν αφορούσε μονάχα τον κλάδο της μοτοσυκλέτας. Είναι λοιπόν πολλά τα στελέχη της KTM που στελεχώνουν νέα τμήματα σε υφιστάμενες εταιρείες σε διάφορους κλάδους ή, ακόμη περισσότερο, ενισχύουν το τμήμα R&D σε ανταγωνιστές.

Δεν υπάρχει φυσικά καταμέτρηση των μετακινήσεων, εμείς παρακολουθούμε όλο αυτό το διάστημα τις ανακοινώσεις από στελέχη που γνωρίζουμε, όπως επίσης και πληροφορίες για την αύξηση θέσεων εργασίας σε R&D που είχαν μείνει στάσιμα εδώ και καιρό και σκιαγραφούμε με τον τρόπο αυτό τη γενική εικόνα. Ενισχύθηκε και το τμήμα R&D που έχει η Yamaha στο Μιλάνο, εκεί όπου σχεδιάστηκε το Tracer7 και βρίσκεται μεταξύ άλλων και το σπίτι της ομάδας MotoGP.

Υπολογίζεται πως μόνο από το R&D της KTM έχουν φύγει σχεδόν 400 στελέχη, πολλά από τα οποία όμως ήταν επιφορτισμένα με την εξέλιξη ποδηλάτων, σε έναν τομέα από τον οποίο έχουν αποτραβηχτεί οι Αυστριακοί στη νέα τους δομή. Καθώς στο απόγειό του το R&D της KTM ήταν το πολυπληθέστερο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, η μείωση αυτή δεν μπόρεσε να τους ταρακουνήσει, όπως είδαμε με το 1390 Super Adventure που είναι το καλύτερο της οικογένειας και εξελίχθηκε σε αυτήν ακριβώς την ταραχώδη περίοδο. Το R&D αποδεδειγμένα λοιπόν παραμένει και τώρα πλήρως στελεχωμένο χωρίς να παρουσιάζει κενά, την ίδια στιγμή όμως που βοήθησε πολλούς από τους ανταγωνιστές, και όχι μόνο, να βελτιώσουν τα δικά τους!

Ετικέτες