Ducati: Ξανά στο τραπέζι η πώλησή της

Πληρώνει τα υπαρξιακά προβλήματα της VW
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

1/10/2020

Η συνέντευξη του νυν CEO του ομίλου VW στο πρακτορείο Reuters της Γερμανίας άνοιξε ξανά την κουβέντα για πώληση της Ducati. Όχι πως η κουβέντα είχε σταματήσει ποτέ μετά την αποχώρηση του οραματιστή και ιδιοφυούς Ferdinan Piech από την καρέκλα του CEO της VW.

Η Ducati είχε χαρακτηριστεί από τα αντίπαλα μέλη της οικογένεια Porsche που κατέχει δεσπόζουσα μετοχική θέση στον όμιλο VW (μέλος της οικογένειας Porsche ήταν και ο Piech) ως το προσωπικό παιχνίδι του και χρησιμοποίησαν αρκετές φορές αυτό το επιχείρημα στη διαμάχη μεταξύ τους για την αποκαθήλωση του Ferdinand Piech από την κορυφή της ηγεσίας. Καθόλου τυχαία, μετά το σκάνδαλο του Diesel Gate, το οποίο ακόμα δεν έχει τελειώσει οριστικά και δημιούργησε τεράστια οικονομική τρύπα στον όμιλο, διαρκώς επαναλαμβάνονται τα σενάρια πώλησης της Ducati, της Lamborgini και της Bugatti, δηλαδή των εταιρειών που αγόρασε ο Ferdinand Piech σε κάθε δυνατή ευκαιρία.

Η νέα ηγεσία της VW απαντά γενικόλογα πως πάντα είναι ανοιχτή σε προτάσεις και συνεργασίες, χωρίς φυσικά να σβήνει τη φωτιά, ούτε όμως και να την πυροδοτεί παραπάνω. Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκαν και οι τελευταίες δηλώσεις του γενικού διευθυντή Herbert Diess, όταν παρουσίασε το νέο μοντέλο ανάπτυξης του ομίλου που θα βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση και τις νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες γύρω από την αυτόνομη οδήγηση. Ουσιαστικά είπε πως πάντα επανεξετάζουν τη θέση κάθε εταιρείας που έχουν κάτω από την ομπρέλα του ομίλου και το ίδιο θα κάνουν για τη Ducati.

Ο διευθυντής του ομίλου για τα τμήματα R&D κύριος Markus Duesmann ήταν πιο συγκεκριμένος και είπε πως δεν θα αργήσουμε να δούμε την πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Ducati. Αυτό σημαίνει πως μέσα στο γενικό πλάνο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης έχουν κρατήσει κεφάλαια και για την Ducati, χωρίς φυσικά να αποκλείει την πώλησή της πριν ολοκληρωθεί η έρευνα και εξέλιξη της ηλεκτρικής γκάμας. Ευθεία ερώτηση για την πώληση των Hi-performance εταιρειών του ομίλου (Bugatti, Lamborgini, Ducati) δέχτηκε ο οικονομικός διευθυντής Frank Witter αλλά είπε πως δεν απαντά σε φήμες…

Το θέμα όμως είναι τί λένε οι μέτοχοι που κοιτάνε πρώτα την τσέπη τους πριν από κάθε απόφαση. Αν μιλάγαμε για ιαπωνική εταιρεία που κάνει πλάνα τουλάχιστον δεκαετίας, να είστε σίγουροι πως δεν θα υπήρχε στο τραπέζι θέμα πώλησης της Ducati. Όταν όμως μιλάς για αμερικάνικες και γερμανικές εταιρείες που διοικούνται με χρονοδιάγραμμα ημέρας (βλ. Harley Davidson) τότε τίποτα δεν είναι έκπληξη.

Η χρηματιστηριακή αξία της VW έχει πέσει στα 80δις, όταν η αντίστοιχη της Toyota είναι στα 187δις και στους μετόχους δεν αρέσει αυτό. Βέβαια η χρηματιστηριακή αξία της Tesla με μόλις δύο εργοστάσια παραγωγής είναι μεγαλύτερη της Toyota αυτή τη στιγμή, δείχνοντας πόσο φούσκα και τζόγος έχει γίνει η βιομηχανία οχημάτων, με αποτέλεσμα να μην διοικούνται πλέον από οραματιστές αλλά από χρηματιστές, που συχνά πυκνά περνάνε από τα δικαστήρια (βλ. υπόθεση Nissan-Renault).

Η πραγματικότητα είναι μία. Όταν παλεύουν τα βουβάλια στη όχθη της λίμνης, τη νύφη την πληρώνουν τα βατράχια. Η Ducati κάθε χρόνο πάει όλο και καλύτερα σε πωλήσεις και μερίδια αγοράς και αυτή τη στιγμή έχει μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα ενός V4 κινητήρα που τις ανοίγει διάπλατα το δρόμο για το μέλλον. Η διεθνής αγορά των δικύκλων πάει εξίσου εντυπωσιακά καλά χάρη στις αγορές της Ινδίας, της Ασίας και της Κίνας που διψούν όλο και περισσότερο για μεγαλύτερες και εντυπωσιακότερες μοτοσυκλέτες με ισχυρό brand name. Την ίδια ώρα όμως η αγορά αυτοκινήτου έχει τα χάλια της παντού, λόγω της έντονης αστικοποίησης που έχει κάνει την χρήση τους μαρτύριο. Έχοντας για αφεντικό μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται άμεσα από το διεθνές περιβάλλον, η Ducati θα είναι αναγκασμένη να έχει πάνω από το κεφάλι της την ταμπέλα “ΠΩΛΕΙΤΑΙ”.

Ίσως ήρθε η ώρα της ανεξαρτητοποίησης, διότι η φημολογία της πώλησης κάνει ζημιά που δεν αξίζει αυτή τη στιγμή στην ιταλική εταιρεία.    

Ετικέτες

Τελωνειακοί έκαναν φύλλο και φτερό συμμετέχοντες εντουροβόλτας στην Θάσο

Σε μία κατά τα άλλα άψογη διοργάνωση με πάνω από 400 συμμετοχές
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/4/2026

Η ομάδα Enduro Squad Thassos πραγματοποίησε το περασμένο Σαββατοκύριακο μία διήμερη εντουροβόλτα που δυστυχώς έκλεισε με ένα απρόσμενο γεγονός που δεν αφορούσε την διοργάνωση.

Αυτή ήταν συνολικά η τρίτη εκδήλωση της ομάδας, που εκκινούσε από την παραλία Αγίου Αντωνίου και περνούσε από επιβλητικά παλιά λατομεία και ιστορικά μεταλλεία της Θάσου. Οι συμμετέχοντες έμειναν έκπληκτοι από τα φυσικά τοπία, τα μονοπάτια τόσο σε βουνό, όσο και σε θάλασσα αλλά και από το υψηλό επίπεδο οργάνωσης.

3

Βέβαια, αυτό που σίγουρα δεν περίμεναν ήταν τα τρία συνεργία της τελωνειακής υπηρεσίας που περίμεναν τους συμμετέχοντες στην έξοδο της Κεραμωτής και έκαναν φύλλο και φτερό κυριολεκτικά για να βρουν έστω και την παραμικρή παρατυπία, με αποτέλεσμα να κόψουν πολλά και ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα σε ορισμένους αναβάτες.

Ο λόγος που έπεσαν βροχή τα πρόστιμα ήταν η μεταφορά των μοτοσυκλετών που έγινε σε αγροτικά και επαγγελματικά οχήματα, όπως και σε κάποιες περιπτώσεις για την έλλειψη των εγγράφων των μοτοσυκλετών αλλά και των εγγράφων εισαγωγής, αφού αρκετοί συμμετέχοντες ήρθαν από άλλες χώρες για να λάβουν μέρος.

Σίγουρα κάτι τέτοιο δεν είναι τυχαίο και θα πρέπει να έχει γίνει καταγγελία για να βρεθούν εκεί όχι ένα, αλλά τρία κλιμάκια για έρευνες και προσωπικά θα ήθελα να δω τις υπηρεσίες αυτές (η Τελωνειακή Υπηρεσία υπάγεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων) να είναι το ίδιο σχολαστικές με τα δημόσια πρόσωπα που αποδεδειγμένα έχουν πιαστεί με την γίδα στην πλάτη (βλέπε ΟΠΕΚΕΠΕ) και κυκλοφορούν ελεύθεροι και ωραίοι, χωρίς την παραμικρή ενόχληση!

Για να προλάβουμε όσους πουν το συνηθισμένο "ας πρόσεχαν, να ήταν νόμιμοι κτλ" το ζήτημα δεν είναι τόσο απλό και οι έλεγχοι αυτοί απλά είναι σπάνιοι, ακόμη και στην βασική Εθνική Οδό της χώρας που η παρουσία των Αρχών είναι καθημερινή όλο το χρόνο. Αυτό άλλωστε συμβαίνει σε κάθε περίπτωση που το γράμμα του νόμου είναι πολύ κοντά στην υπερβολή και λιγότερο στην πραγματικότητα. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η διήθηση των μοτοσυκλετών που μόλις πρόσφατα ξεκίνησε να προβλέπεται από τον ΚΟΚ όχι όμως με τον τρόπο που εδώ και δεκαετίες λαμβάνει χώρα καθημερινά στην ζωή όλων των πολιτών. Δεν διώκεται καθημερινά η πρακτική αυτή και όπως έχουμε εξηγήσει με σχετική αρθρογραφία, είναι από τις περιπτώσεις που λέμε πως ο νόμος είναι λάθος.
Το να μην μπορείς να μεταφέρεις την δική σου μοτοσυκλέτα με το δικό σου όχημα οπουδήποτε θέλεις, είναι άλλο ένα τέτοιο παράδειγμα.
Στην προκειμένη περίπτωση εξαντλήθηκαν τα περιθώρια από τις Αρχές, ενώ ήταν ξεκάθαρο πως πρόκειται για ιδιώτες που κάνουν το χόμπι τους με τις μοτοσυκλέτες τους.

2

Είναι απίστευτο το γεγονός πως βλέπουμε μία τέτοια αντιμετώπιση σε μία εκδήλωση που η συμμετοχή είναι δωρεάν, η διοργάνωση έχει μεριμνήσει για μειωμένες τιμές σε ακτοπλοϊκά και διαμονή και με πάνω από 400 συμμετέχοντες που έδωσαν εμπορικά – και όχι μόνο - μία πνοή στην τοπική κοινωνία σε μία περίοδο εκτός της κύριας σεζόν.