Dymag - Μια από τις πιο γνωστές εταιρείες ζαντών αλλάζει χέρια

Πωλήθηκε στη γερμανική Borbet
Dymag - Πωλήθηκε στη γερμανική Borbet
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/10/2024

Η βρετανική Dymag, γνωστή για τις ελαφριές της ζάντες από αλουμίνιο και carbon που έχουν φορεθεί μεταξύ άλλων στο KTM RC-8C, στα Katana project της Team Classic Suzuki, και σε πολλά αγωνιστικά και custom μοντέλα, πωλήθηκε από τη μητρική Puma Private Equity στον Γερμανό κατασκευαστή τροχών αυτοκινήτου Borbet.

Η Dymag ιδρύθηκε το 1974, και έγινε γνωστή μεταξύ άλλων για τις ελαφριές ζάντες της από αλουμίνιο, carbon-fibre (plain και forged) και μαγνήσιο, για μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητο, ζάντες τόσο για αγωνιστική όσο και για πολιτική χρήση. Από το 2018, η Puma επένδυσε 8,75 εκατομμύρια βρετανικές λίρες -κοντά στα 10,5 εκατομμύρια ευρώ- για την εξαγορά και την εξέλιξη του Dymag Group.

Τώρα, η Puma πούλησε την Dymag στη γερμανική Borbet, με το ποσό της πώλησης να μην ανακοινώνεται για την ώρα, ενώ στην πώληση περιλαμβάνεται η εταιρεία, οι πατέντες, το εργοστάσιο και η άμεση ενσωμάτωση όλων των υπαλλήλων στο δυναμικό της Borbet.

Έτσι η Borbet αποκτά άμεσα κορυφαία τεχνογνωσία αλλά και μερίδιο αγοράς στις aftermarket και ΟΕΜ ζάντες μοτοσυκλετών, συμπληρώνοντας έτσι το portfolio των προτάσεών της στο αυτοκίνητο.

Η Dymag Technologies, όπως θα ονομάζεται πλέον η εταιρεία, θα συνεχίσει να παράγει ζάντες στο εργοστάσιο του Chippenham στη Βρετανία, και να προμηθεύει τους υπάρχοντες πελάτες της σε Η.Π.Α., Ασία και Ευρώπη.

Η Borbet έχει ακόμα πιο μακρά ιστορία από την Dymag, καθώς ιδρύθηκε το 1881, ενώ έχει βάση στο Hallenberg-Hesborn στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, ενώ προμηθεύει με ζάντες περισσότερους από 30 κατασκευαστές αυτοκινήτου και είναι δημοφιλής και στους customizing και aftermarket χώρους.

Ετικέτες

Ιράν: Οι γυναίκες πλέον καβαλούν νόμιμα μοτοσυκλέτα

Aλλαγή του νόμου επιτρέπει πλέον στις γυναίκες να αποκτούν δίπλωμα οδήγησης δικύκλου
iran women motorcyclists
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

5/2/2026

Την Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2026 ο αντιπρόεδρος του Ιράν, Mohammad Reza Aref, υπέγραψε την τροποποίηση του ιρανικού ΚΟΚ για να “επιτρέψει πρακτική εκπαίδευση για γυναίκες υποψήφιες οδηγούς, να οργανώσει εξετάσεις υπό την άμεση εποπτεία της αστυνομίας και να εκδώσει άδειες οδήγησης μοτοσυκλετών σε γυναίκες ”.

Η απόφαση αυτή ήρθε μετά από ψηφοφορία στη βουλή της χώρας τον Ιανουάριο.

Ως τώρα οι γυναίκες μπορούσαν να έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου, όχι όμως και δικύκλου. Το γιατί περιγράφεται εύγλωττα από σχετική δήλωση του συντηρητικού βουλευτή Mohammad Seraj: “Μια γυναίκα που κάθεται πάνω σε μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να διατηρήσει τη σεμνή εμφάνιση που οφείλει, καθώς και τα δύο της χέρια είναι απασχολημένα με την οδήγηση του οχήματος και είναι εκτεθειμένη στον άνεμο.”

Μετά τον κοινωνικό αναβρασμό που προκλήθηκε από τον θάνατο της Mahsa Amini στα χέρια της θρησκευτικής αστυνομίας το 2022 – επειδή δεν φορούσε ‘σωστά’ τη μαντήλα της – η αυστηρή επιβολή των θρησκευτικών ενδυματολογικών κανόνων έχει χαλαρώσει ελαφρώς και, στο πλαίσιο αυτό, αρκετές γυναίκες άρχισαν να χρησιμοποιούν δίκυκλα για την καθημερινή τους μετακίνηση.

Διότι στο τέλος της ημέρας, πόλεις όπως η Τεχεράνη υποφέρουν από τα ίδια προβλήματα με τον υπόλοιπο κόσμο - κυκλοφοριακό, προβληματική στάθμευση, υψηλά κόστη διατήρησης αυτοκινήτου.

Παρότι οι μοτοσυκλετίστριες ήταν δεδομένα εξαρχής παράνομες καθώς δεν είχαν νόμιμο τρόπο να βγάλουν δίπλωμα, η αντιμετώπισή τους από την αστυνομία ήταν αρκετά ανεκτική.

Πλέον δεν χρειάζεται να κάνει κανείς τα στραβά μάτια πάντως, καθώς από τον Φεβρουάριο του 2026 οι γυναίκες μπορούν να εκδίδουν κανονικά άδεια οδήγησης και να κυκλοφορούν περήφανα και νομιμότατα.