Έφτιαξε μοτοσυκλέτα από αυτοκίνητο – στην έρημο...

Από τον

Βασίλη Καραχάλιο

19/5/2016

Αρχικά, τίποτα το περίεργο: Είμαστε στο 1993 και ο Emile Leray, ένας 43χρονος Γάλλος ηλεκτρολόγος, ξεκινάει με το 2CV του από την πόλη Tan Tan του Μαρόκου για να διασχίσει την έρημο. Κάτι δηλαδή που ακόμα και σήμερα κάνουν πολλοί Γάλλοι. Εκείνος όμως ήταν εντελώς μόνος, με κάποια τρόφιμα και νερό που υπολόγιζε να του φτάσουν για δέκα μέρες. Και έμεινε. Κάπου το τσάκισε το 2CV και δεν γινόταν να συνεχίσει. Ψύχραιμος, υπολόγισε πως με τα πόδια δεν είχε ελπίδα να γυρίσει. Τι να κάνει; Εσείς τι θα κάνατε; Θα φτιάχνατε μια μοτοσυκλέτα για να φύγετε από κει; Με λίγα βασικά εργαλεία, αυτό ακριβώς έκανε ο Emile.

Ένα σαφές πλεονέκτημα ήταν πως το 2CV μπορεί να λυθεί με λίγα απλά εργαλεία. Έτσι, έβγαλε το αμάξωμα και το χρησιμοποιούσε για καταφύγιο και ύπνο όσες μέρες δούλευε για να φτιάξει την μοτοσυκλέτα του.  Χρησιμοποιώντας ένα κομμάτι του σασί με το ένα μπροστινό ψαλίδι, είχε έτσι ανάρτηση κι ένα τροχό που έστριβε. Πίσω του, βίδωσε το ρεζερβουάρ, κι ακόμα πιο πίσω, τον κινητήρα με το κιβώτιο. Κινητήριος έγινε ο πίσω τροχός, αφού στην έξοδο του κιβωτίου βίδωσε ένα ταμπούρο που ακουμπούσε στον τροχό και τον κινούσε. Λόγω της διάταξης, η μόνη ταχύτητα με την οποία μπορούσε να πάει μπροστά ήταν η όπισθεν. Ή ανάποδα, είχε στην διάθεσή του μία ταχύτητα και τέσσερις όπισθεν. Αλλιώς θα έπρεπε να το κάνει με διεύθυνση στον πίσω τροχό, αλλά έτσι μάλλον θα ήταν ζόρικη η οδήγηση της κατασκευής στην έρημο. 

 

 

Αρχικά πίστευε πως θα του έπαιρνε τρεις μέρες, αλλά τελικά χρειάστηκε δώδεκα. Με μόλις μισό λίτρο νερό κι ένα ρεζερβουάρ βενζίνη, ξεκίνησε την επιστροφή του μέσα από την έρημο. Η εφευρετικότητά του απέδωσε: Μετά από μόλις μια μέρα οδήγησης, συνάντησε Μαροκινούς αστυνομικούς που τον μετέφεραν στο κοντινότερο χωριό, όπου και του έκοψαν ένα γενναίο πρόστιμο, αφού η άδεια δεν συμφωνούσε πια με το όχημα. Η πινακίδα που είχε θυμηθεί μέσα σε όλα να βιδώσει στο πίσω μέρος του σασί, δεν τον έσωσε.

Ο Emile δεν αναζήτησε την δημοσιότητα, δεν έκανε θέμα την διάσωσή του. Αλλά χάρη στο internet, η ιστορία του 63χρονου πια Γάλλου έγινε γνωστή. Με αφορμή την δική του κατασκευή, οι Mythbusters προσπάθησαν να κάνουν κάτι αντίστοιχο, αλλά αυτό που έφτιαξαν ήταν πολύ χειρότερο και δεν οδηγιόταν – ενώ ο Emile είχε διασχίσει την έρημο με το δικό του Ντεσεβομηχανάκι. Γειά σου Emile, σε γουστάρουμε!

 

 

 

Αθήνα: Κι άλλες κάμερες που καταγράφουν παραβάσεις στο κέντρο - Πού τοποθετήθηκαν

Τον Μεγάλο Αδερφό ξεκινά να φέρνει στο μυαλό η πρωτεύουσα
kameres
Από τον

Παύλο Καρατζά

5/5/2026

Νέες κάμερες καταγραφής παραβάσεων του ερυθρού σηματοδότη τοποθετήθηκαν στο κέντρο της Αθήνας που σιγά-σιγά θυμίζει reality show.

Τις νέες κάμερες καταγραφής παραβάσεων θα τις βρείτε στο ύψος των Στύλων του Ολυμπίου Διός, τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο της Λεωφόρου Συγγρού, αλλά και στην οδό Αθανασίου Διάκου, που συνδέει την Καλλιρρόης με τη Συγγρού.

Κάμερα καταγραφής παράβασης ερυθρού σηματοδότη έχει τοποθετηθεί και στη λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας μπροστά από τη Βουλή, ενώ τέσσερις νέες κάμερες προς κάθε κατεύθυνση έχει αποκτήσει και το σημείο που βρισκόταν το ξενοδοχείο Hilton, δηλαδή στη διασταύρωση Βασιλίσσης Σοφίας και Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Τα τρία παραπάνω σημεία σχηματίζουν ένα νοητό τρίγωνο στο κέντρο της πρωτεύουσας που επιτηρείται πλέον έντονα και σε συνδυασμό με τη λεωφόρο Συγγρού που έχει γεμίσει με κάμερες, αλλά και τον πιο αυστηρό Κ.Ο.Κ, οι οδηγοί και αναβάτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για την αποφυγή ατυχημάτων και προστίμων.

Υπενθυμίζεται πως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη τιμωρείται με πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για έξι μήνες. Το επόμενο διάστημα μάλιστα αναμένεται η τοποθέτηση καμερών σε νέα σημεία.