ΕΚΟ-Ράλλυ Ακρόπολις: Μέγας χορηγός για 5η συνεχόμενη χρονιά 

Πρόβαλε διεθνώς την Ελλάδα - Έκανε και σειρά δράσεων για την οδική ασφάλεια 
EKO Acropolis Rally 2025 μέγας χορηγός
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/7/2025

Η ΕΚΟ ήταν και φέτος στο πλευρό του "ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις", στηρίζοντας για 5η συνεχή χρονιά τον παγκοσμιου φήμης αγώνα του WRC ως Μέγας Χορηγός. Λεπτομέρειες θα βρείτε στην ανακοίνωση που ακολουθεί.

Δελτίο Τύπου

"Το  “EKO Acropolis Rally”, που έστρεψε στην Ελλάδα το παγκόσμιο ενδιαφέρον των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, πραγματοποιήθηκε από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου σε 4 Περιφέρειες της χώρας, με 17 Ειδικές Διαδρομές και 345 αγωνιστικά χιλιόμετρα και τη συμμετοχή 69 πληρωμάτων από 31 κράτη, που πρόσφεραν στο κοινό δυνατές συγκινήσεις και υψηλό αγωνιστικό θέαμα.

Η ΕΚΟ, με καθοριστική συμβολή στην επιστροφή του ιστορικού αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) το 2021, συνέβαλε και αυτή τη χρονιά ενεργά στην επιτυχία του. Τόσο στις απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές σε Κορινθία, Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία όσο και με τη διεξαγωγή του “EKO Athens Super Special Stage” που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο και έδωσε την ευκαιρία σε οικογένειες και παιδιά να απολαύσουν μοναδικές αγωνιστικές στιγμές.

EKO Acropolis Rally 2025 μέγας χορηγός

Παράλληλα με την αγωνιστική διάσταση, η ΕΚΟ, στο πλαίσιο της στρατηγικής Εταιρικής Υπευθυνότητάς της, ανέδειξε για μία ακόμη χρονιά το ζήτημα της οδικής ασφάλειας μέσα από το πρόγραμμα “EKO Ράλλυ Ακρόπολις Road Safety”, που υλοποιεί με τα συναρμόδια Υπουργεία, Αθλητισμού, Υποδομών & Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία και σειρά πρωτοβουλιών: 

-Στο ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο της ΕΚΟ στο Ζάππειο, στελέχη της Τροχαίας απάντησαν σε ερωτήσεις του κοινού και παρουσίασαν τεχνικά μέσα ελέγχου, ενώ μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν σε δράσεις ενημέρωσης για τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης. 

-Με μια νέα καμπάνια ευαισθητοποίησης του κοινού, η οποία έδωσε έμφαση στα νέα, χαμηλότερα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό, το "ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις" μετέφερε σε κάθε γωνιά της Ελλάδας το μήνυμα "Μειώστε Ταχύτητα" για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Την καμπάνια επιμελήθηκε η Motorsport Greece. 

EKO Acropolis Rally 2025 μέγας χορηγός

"Με την στήριξη της ΕΚΟ, το ιστορικό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί και πάλι σημείο αναφοράς για τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό και προσφέρει τεράστια ώθηση στην προβολή της χώρας μας διεθνώς. Για όλους εμάς στην ΕΚΟ, η οδήγηση συνδέεται πάντα με την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά. Το EKO Ράλλυ Ακρόπολις μας δίνει ξανά την ευκαιρία, με μια νέα καμπάνια ενημέρωσης, να ενισχύσουμε την κουλτούρα οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, ώστε να σωθούν ζωές. Η υποστήριξή μας σε πρωτοβουλίες που οδηγούν την Ελλάδα μπροστά είναι δεδομένη», δήλωσε η Διευθύντρια Marketing Εμπορίας της HELLENiQ ENERGY, Χριστίνα Μηλιαράκη."

 

Έξυπνες κάμερες: Ματαίωση διαγωνισμού λόγω προσφυγών – Αμφίβολη και η αξιοπιστία τους

Υπόνοιες για “φωτογραφικό διαγωνισμό” υπέρ συγκεκριμένης εταιρείας
camera
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/5/2026

Στις 9 Ιουνίου 2026 έληγε κανονικά η προθεσμία υποβολής προσφορών για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό προμήθειας καμερών Τροχαίας με τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή το περίφημο “Ενιαίο Εθνικό Σύστημα Ψηφιακής Καταγραφής & Διαχείρισης Ελέγχων & Προστίμων Τροχαίας-Ελληνικής Αστυνομίας” με κωδικό διαγωνισμού ΟΠΣ 5225710.

Ωστόσο με ανακοίνωση που εκδόθηκε στην ιστοσελίδα Κοινωνία της Πληροφορίας, ο διαγωνισμός αυτός ματαιώθηκε εξαιτίας προσφυγών στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) σχετικά με τους όρους του.

Οι προσφυγόντες καταγγέλλουν πως ο διαγωνισμός θέτει πολύ συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές που πρακτικά “φωτογραφίζουν” συγκεκριμένο προϊόν. Θυμίζουμε πως οι πρώτες τέτοιες έξυπνες κάμερες που μπήκαν σε ελληνικούς δρόμους ήταν της ιταλικής εταιρείας Tattile, ωστόσο οι προδιαγραφές του διαγωνισμού φέρονται να περιγράφουν δύο συγκεκριμένα μοντέλα καμερών της γαλλικής Macq.

Οι προσφυγές κατά του διαγωνισμού έφτασαν ως τις κατασκευές που θα τις στηρίζουν, καθώς και η προμήθεια 1.000 γαλβανισμένων χαλύβδινων ιστών συνοδεύεται από τεχνικές προδιαγραφές που ουσιαστικά φωτογραφίζουν συγκεκριμένες κάμερες. Θεωρητικά η απόκτηση των ιστών αυτών θα έπρεπε να γίνει με βάση το είδος των καμερών που θα αποκτηθούν, άρα το λογικό θα ήταν ο διαγωνισμός να διεξαχθεί όταν θα είναι καθορισμένη η μάρκα και το μοντέλο των καμερών, ωστόσο εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Οι καταγγέλλοντες τον διαγωνισμό μιλούν για προδιαγραφές δεν περιορίζονται σε ποιοτικές ή λειτουργικές απαιτήσεις του ιστού, όπως αντοχή, ασφάλεια κλπ, αλλά ορίζουν συγκεκριμένη γεωμετρία, διάμετρο, ύψος, πάχος, βάρη και τρόπο στήριξης.

Λες και ήξεραν από πριν ακριβώς τον κατασκευαστή και τα μοντέλα των καμερών που θα επιλεγούν, θα σκεφτεί ο καχύποπτος νους.

Παράλληλα, είχε προηγηθεί εμπλοκή από τον Μάρτιο και στον διαγωνισμό για προμήθεια 600 φορητών καμερών που προορίζονται να μπουν σε λεωφορεία, καθώς η ΕΑΔΗΣΥ φέρεται να έχει μπλοκάρει και αυτόν μετά από προσφυγή εταιρείας που συμμετείχε, ζητώντας να επανατεθούν με σαφήνεια οι προδιαγραφές του. Κρίθηκε πως ο αρχικός διαγωνισμός περιείχε δυσανάλογες τεχνικές απαιτήσεις, ασαφή και μη μετρήσιμα κριτήρια αξιολόγησης, ενώ η απαίτηση συνεργασίας με υφιστάμενο σύστημα δεν συνοδευόταν από δημοσιευμένες προδιαγραφές, δημιουργώντας και εδώ υποψίες για “φωτογραφικό διαγωνισμό” που ωθεί σε προμήθεια από συγκεκριμένο κατασκευαστή.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά το πρόγραμμα ανάπτυξης των έξυπνων καμερών με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης δέχτηκε ένα σημαντικό πλήγμα που θα καθυστερήσει αρκετά την υλοποίησή του, καθώς η προμήθεια και εγκατάσταση των καμερών είναι απλώς η αρχή. Για να δουλέψει σωστά το πολυδιαφημισμένο αυτό σύστημα απαιτείται η εγκατάσταση ηλεκτρονικών υποδομών με τεχνητή νοημοσύνη και η δικτύωση όλων των καμερών σε αυτό, καθώς και η σχετική εκπαίδευση των αστυνομικών που θα το χειρίζονται.

Είναι ηλίου φαεινότερο πως δεν υπάρχουν ρεαλιστικές πιθανότητες να επιβεβαιωθούν οι αρχικές κυβερνητικές εξαγγελίες για λειτουργία μέσα στο 2026, παρότι η ίδια η κυβέρνηση είχε χωρίσει την προμήθεια σε διαφορετικούς επιμέρους διαγωνισμούς ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία.

Οι δε κάμερες που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πιλοτική λειτουργία εκτελούν προς το παρόν μέρος των λειτουργιών που δυνητικά θα έχουν, καθώς δεν είναι συνδεδεμένες με σέρβερ τεχνητής νοημοσύνης μέσω των οποίων υποτίθεται πως θα εκδίδονται και θα αποστέλλονται αυτόματα οι κλήσεις για παραβάτες – γιατί απλούστατα αυτό το δίκτυο δεν υπάρχει ακόμη.

Κι αν ακόμη αυτό στηθεί όπως αρχικά προβλεπόταν όμως, ήδη από αυτό το πρώτο βρεφικό διάστημα λειτουργίας των λιγοστών νέων έξυπνων καμερών δεν απουσιάζουν τα προβλήματα αξιοπιστίας.

Μόλις πριν λίγες μέρες έγινε γνωστή προσφυγή οδηγού για πρόστιμο 350 ευρώ που δέχτηκε από κάμερα που διέγνωσε πως δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητό του, ενώ ο ίδιος λέει πως φορούσε αλλά η κάμερα ξεγελάστηκε γιατί τα ρούχα του ήταν σκουρόχρωμα.

Υπάρχουν δε ακόμη αρκετές καταγγελίες για κλήσεις που κόπηκαν για ανύπαρκτα παραπτώματα, όπως ξύσιμο κεφαλιού που ερμηνεύτηκε ως ομιλία στο κινητό, συσκευή ατμίσματος (vape) που επίσης θεωρήθηκε ως κινητό τηλέφωνο, ενώ στην κορυφή ως τώρα μάλλον είναι η βεβαίωση προστίμου για μη χρήση ζώνης από συνεπιβάτη που … δεν υπήρχε καν στο αυτοκίνητο!

Πηγές της Αστυνομίας φέρονται να έχουν δηλώσει σε τηλεοπτικά δίκτυα πως απαιτείται ανθρώπινος έλεγχος για να φιλτράρει τις καταγραφές παραβάσεων από τις κάμερες, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις η αρχική ένδειξη της κάμερας αποδείχθηκε λανθασμένη. Κατά κάποια δημοσιεύματα του ημερήσιου Τύπου που επικαλούνται αστυνομικές πηγές, το ποσοστό λανθασμένης ετυμηγορίας από τις κάμερες φτάνει ως και πάνω από 90%, ενώ αποτυγχάνει να λάβει υπόψη την παρουσία τροχονόμου που ενδεχομένως να ρυθμίζει την κυκλοφορία με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι τα φανάρια.

Όλες αυτές οι αστοχίες θα πρέπει οπωσδήποτε να μας βάλουν σε σκέψεις, διότι όταν το σύστημα έξυπνων καμερών θα είναι σε πλήρη λειτουργία (αν και όποτε), αυτές οι κλήσεις δεν θα περνούν από ανθρώπινο βλέμμα και θα έρχονται κατευθείαν στα εισερχόμενα του παραβάτη, δημιουργώντας ένα πολύ επικίνδυνο πρόβλημα. Όταν ο νέος ΚΟΚ σου παίρνει δίπλωμα για το παραμικρό, το λάθος του συστήματος δεν έχει μόνο επίπτωση σε χρήμα – βλέπε πρόστιμο που αν δικαιωθείς θα πάρεις πίσω – αλλά και στην καθημερινή κινητικότητα του οδηγού. Αν λ.χ. η δουλειά του εξαρτάται από το όχημα με οποιονδήποτε τρόπο, η απώλεια του διπλώματος για ένα χρονικό διάστημα έχει βαρύτερες συνέπειες και θα ήταν τραγικό αν αποδειχθεί πως η παράβαση ήταν προϊόν τεχνητής ανοησίας αντί νοημοσύνης.

Επιπλέον, ένας υπαρκτός κίνδυνος είναι να πλημμυριστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες με προσφυγές οδηγών που δέχτηκαν άδικα πρόστιμα από κάμερες.

Μπορεί το “κράτος-σερίφης” να γράφει όμορφα στις τηλεοπτικές κάμερες, αλλά τι γίνεται όταν το αφήγημα καταρρέει στην πράξη; Διότι αρχίζει να φαίνεται πως η ακολουθούμενη πολιτική στο ζήτημα αυτό θυμίζει φαρ ουέστ: πρώτα πυροβολούμε και μετά ερευνούμε.