Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2023: Γεμάτη από κόσμο παρά τις ηχηρές απουσίες

Επέστρεψε ανανεωμένη η γιορτή της μοτοσυκλέτας
Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/4/2023

Η πρώτη Έκθεση Μοτοσυκλέτας της Ελλάδας διοργανώθηκε τον Μάρτιο του 1989 από το περιοδικό ΜΟΤΟ στον ΟΛΠ, ανοίγοντας μία βεντάλια ευκαιριών και δυνατοτήτων στο ελληνικό κοινό της μοτοσυκλέτας και ταυτόχρονα εκπαιδεύοντας και καθοδηγώντας τον εμπορικό κόσμο. Αμέσως μετά ο κος Κώστας Λαμάρης ανέλαβε την διοργάνωσή της κάνοντας κάθε φορά κι ένα βήμα πιο ψηλά στα πρότυπα διεξαγωγής, μέχρι την ημέρα που η οικονομική κρίση χτύπησε την χώρα και μεταξύ όλων των άλλων, συνέθλιψε και την αγορά της μοτοσυκλέτας που είχε φτάσει να είναι μία από τις σημαντικότερες όλης της Ευρώπης. Πολλά τα χρόνια αυτής της δικαιολογημένης απουσίας, φτάνοντας το 2017 να επιστρέψει η Έκθεση Μοτοσυκλέτας ξανά και να διοργανωθεί στο κέντρο Ξιφασκίας στο Ελληνικό.

Παρόλο που η δύναμη της αγοράς δεν μπορούσε να δικαιολογήσει μεγάλα έξοδα η Έκθεση Μοτοσυκλέτας πάτησε πάνω στην επιτυχία της πρώτης διοργάνωσης μετά από εννέα χρόνια και επέστρεψε και το 2018 με ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία σε προσέλκυση του κοινού. Βλέπετε το ενδιαφέρον για μοτοσυκλέτες ποτέ δεν έσβησε, ούτε και η ανάγκη για ενημέρωση στα νέα μοντέλα ακόμη και τα πιο σκληρά χρόνια της οικονομικής ύφεσης. Η αγοραστική δύναμη όμως κινούταν σαν εγκεφαλογράφημα ενός ασθενούς που βρίσκεται σε κώμα, τα διαστήματα έντονης δραστηριότητας ακολουθούνταν από πτώση του αγοραστικού ενδιαφέροντος και έτσι το 2019 πάλι δεν υπήρχαν οι κατάλληλες συγκυρίες για να επιστρέψει ο θεσμός της Έκθεσης στο προσκήνιο. Αμέσως μετά βέβαια κάθε τέτοιου είδους δραστηριότητα πάγωσε και κάθε πρόταση κλειδώθηκε σε συρτάρια περιμένοντας να τελειώσει η περίοδος των περιορισμών. Βγαίνοντας από αυτή την περίοδο της ιστορίας, οι τεράστιες ελλείψεις της προηγούμενης χρονιάς και οι καθυστερήσεις σε παραδόσεις πάλι δεν μπορούσαν να δικαιολογήσουν μία Έκθεση Μοτοσυκλέτας, γιατί πώς να δείξεις μοτοσυκλέτες που δεν μπορείς να παραδώσεις. Ουσιαστικά φέτος ήταν η πρώτη χρονιά που θα μπορούσε να γίνει Έκθεση Μοτοσυκλέτας από το 2018 και μετά, κι ευτυχώς που έγινε παρά τις μεγάλες απουσίες.

Θα δούμε αμέσως ποιοι έλειπαν και γιατί, αλλά πρώτα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε για τους λίγους που μπερδεύουν τις εκδηλώσεις, πως ως Έκθεση Μοτοσυκλέτας νοείται κάθε εκθεσιακή διοργάνωση που ψηφίζεται από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών και σε αυτή συμμετέχουν οι εισαγωγικές εταιρείες απευθείας. Τα ενδιάμεσα χρόνια που ήταν αδύνατο στις εισαγωγικές εταιρίες να συμμετέχουν σε Εκθέσεις για τους λόγους που εξηγήσαμε πιο πάνω, μία διαφορετική διοργάνωση, το MotoShow, κατάφερνε να συγκεντρώνει όλα τα νέα μοντέλα σε ένα σημείο. Προσαρμοσμένο στο μέγεθος και τις ανάγκες της αγοράς και με συμμετέχοντες τους αντιπροσώπους (τελευταία και απευθείας κάποιες εισαγωγικές), που ωστόσο αρκετοί από αυτούς τους αντιπροσώπους επίσης είχαν την υποστήριξη των εισαγωγικών εταιρειών οι οποίες ελάφραιναν το κόστος συμμετοχής για τα καταστήματα, το MotoShow κάλυπτε κατά ένα μέρος τις ανάγκες του κοινού. Πρόκειται για μία απαραίτητη διευκρίνιση με αποδέκτες εκείνους που κάνουν απευθείας συγκρίσεις με την περσινή χρονιά, μιλώντας όμως για διαφορετικά πράγματα. Πετυχημένο το MotoShow σε αυτό που έκανε, άλλο μέγεθος όμως έχει η Έκθεση Μοτοσυκλέτας που επέστρεψε μετά από χρόνια.

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου

Το MOTO είναι το μοναδικό μέσο που δεν έχει χάσει καμία εκθεσιακή εκδήλωση, μικρή και μεγάλη όλα αυτά τα χρόνια! Έχουμε λοιπόν μία άμεση εικόνα της πορείας των Εκθέσεων στην χώρα μας, αναγνωρίζουμε την ποσότητα του κόσμου που συμμετέχει πριν ακόμη ανακοινωθούν επίσημα νούμερα βάση εισιτηρίων - έχοντας ζήσει την αγωνία να τυπώσουμε εισιτήρια το βράδυ καθώς η προσέλευση είχε ξεπεράσει τις προσδοκίες και μπορούμε επίσης να κρίνουμε από μέσα, το μέγεθος της προσπάθειας των διοργανωτών. Μετρήστε λοιπόν με αντίστοιχη βαρύτητα, όταν σας λέμε πως είμαστε πολύ τυχεροί στην Ελλάδα, που έχουμε ανθρώπους και ομάδες που αντιμετωπίζουν την Έκθεση Μοτοσυκλέτας με πάθος και μεράκι και έχουν εμπειρία και κατάρτιση να την διοργανώσουν σωστά αντιμετωπίζοντας άμεσα και λύνοντας πλήρως, όλα τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Και σε μία χώρα σαν την δική μας δεν είναι λίγα. Από τους εκθεσιακούς χώρους που είναι ελάχιστοι ή σε άσχημη κατάσταση, μέχρι την δυσκολία συνεννόησης μεταξύ ανταγωνιστών που καλούνται όμως να πάρουν μία κοινή απόφαση και μετά να την τηρήσουν κιόλας. Όπως όλοι μας βιώνουμε καθημερινά, η ελληνική πραγματικότητα καθιστά δύσκολες, τέτοιες κοινές αποφάσεις.

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου
το πρώτο περίπτερο του MOTO, ακριβώς στην είσοδο της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας

Φέτος για πρώτη φορά την διοργάνωση ανέλαβε η Be Best μαζί όμως με τον Κώστα Λαμάρη, ενώνοντας τις δυνάμεις ενός ανθρώπου που έχει κάνει τις μεγαλύτερες διοργανώσεις μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, από τις Εκθέσεις μέχρι το Supercross, με μία εταιρεία που έχει τεράστια εμπειρία σε εκδηλώσεις που μπορούν να μαζέψουν πολλαπλάσιους επισκέπτες καθώς και σε Εκθέσεις που ξεπερνούν κατά πολύ το μέγεθος της συγκεκριμένης.

Ήταν επίσης μία χρονιά που υπήρχαν και αρκετές εναλλακτικές προτάσεις από διαφορετικά συμμετοχικά σχήματα και νομικά πρόσωπα που όλες αξιολογήθηκαν από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών Ελλάδος (ΣΕΜΕ) πριν αποφασίσει να αναθέσει την διοργάνωση στον κ.Λαμάρη και την Be Best. Εκ του αποτελέσματος κρινόμενοι, όπως όλοι μας, η επιλογή τους ήταν αλάνθαστη καθώς οργανωτικά τα πάντα κύλισαν ομαλά, οι άνθρωποι της Be Best ήταν συνέχεια παρόντες και έτοιμοι να δώσουν λύσεις ενώ η αμεσότητα επικοινωνίας με τους Εκθέτες ήταν δεδομένη από την πρώτη στιγμή. Τελικά το βασικότερο ζήτημα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2023 ήταν οι ηχηρές απουσίες, όταν μάλιστα για τις περισσότερες από αυτές δεν μπορούσε να υπάρξει και ουσιαστική λύση και η απουσία τους ήταν προδιαγεγραμμένη. Το κοινό ρίχνει ευθύνες σε όσους δεν πήγαν, αλλά μακάρι να ήταν τόσο εύκολο, όσο το να δείξεις με το δάχτυλο μία και μόνο αιτία. Για εμάς στο ΜΟΤΟ που κάναμε μεγάλη προσπάθεια να έχουμε μία αξιοπρεπή εικόνα στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας, αντάξια του μεγέθους της επιρροής μας, το μόνο εύκολο θα ήταν να δείξουμε με το δάχτυλο όσους δεν συμμετείχαν. Ξεκινώντας από τις εισαγωγικές εταιρείες που δεν έλαβαν μέρος και καταλήγοντας στα υπόλοιπα μέσα, να τους κατηγορήσουμε όλους εξίσου. Κάτι τέτοιο όμως όχι απλά δεν είναι σωστό αλλά απέχει από το να περιγράψει την πραγματικότητα! Διότι κάθε ένας από όσους δεν συμμετείχαν στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας έχει κι έναν διαφορετικό λόγο να μην είναι εκεί, τουλάχιστον για φέτος. Δεν σημαίνει πως αυτοί οι λόγοι θα υπάρχουν και του χρόνου, εκτός ίσως από την BMW. Το έχουμε αποσαφηνίσει αυτό από τα άρθρα μας για την EICMA: Όλο το γερμανικό μπλοκ είχε πάρει την απόφαση να μην συμμετέχει σε εκθέσεις μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, κι αυτό περιλαμβάνει εκτός της BMW και την KTM αλλά και την Ducati που ελέγχεται από το ίδιο μπλοκ αποφάσεων. Όλοι τους έχουν αναθεωρήσει με την Ducati πρώτη και την KTM να ακολουθεί. Για παράδειγμα ο Pierer δήλωσε στο ΜΟΤΟ πέρσι τον Νοέμβριο πως στην φετινή EICMA θα κατέβουν πλέον επίσημα ως εργοστάσιο και τελικά μόνο η BMW παραμένει ακόμη ανένδοτη να συμμετέχει σε εκθέσεις.

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου

Το MOTO είναι σε θέση να γνωρίζει πως αυτή η απόφαση βρίσκει πολλούς ενάντιους ακόμη και μέσα στο ίδιο το εργοστάσιο καθώς τα μεγαλύτερα στελέχη της BMW μπαίνουν στην EICMA με δημοσιογραφικά πάσα για να δουν από κοντά τις μοτοσυκλέτες. Είναι η καλύτερη ευκαιρία, όπως έχουν δηλώσει απευθείας στο ΜΟΤΟ, να συγκρίνουν γεωμετρίες θέσης οδήγησης και να πάρουν μία πρώτη εικόνα της κατασκευής των μοντέλων! Όπως καταλαβαίνετε είναι τουλάχιστον οξύμωρο με την μη συμμετοχή τους και φυσικά όσα από τα στελέχη μπαίνουν στην διαδικασία να τρυπώνουν στην EICMA, είναι γιατί αναγνωρίζουν το πόσο σημαντικό είναι να καθίσεις επάνω σε μία μοτοσυκλέτα και όχι να την βλέπεις μόνο σε φωτογραφίες ή να χάνεις την έννοια του μεγέθους της στα video. Κι όπως έχουμε γράψει στο MOTO, δεν ασπάζονται την απόφαση νεοφερμένων στελεχών στο marketing να εστιάσουν στην ψηφιακή επικοινωνία με το κοινό της μοτοσυκλέτας. Η ελληνική αντιπροσωπεία που αποτελεί παράρτημα έχει λοιπόν δεμένα χέρια, ακόμη και αν θέλει να παρευρίσκεται στην Έκθεση. Ήταν όμως δική τους η BMW R1250GS Adventure 2023 που είχαμε στο περίπτερο του MOTO, ώστε το κοινό να μπορεί να την δει από κοντά, κάνοντας δηλαδή αυτό το έξτρα που θα μπορούσαν από την πλευρά τους και ουσιαστικά δείχνοντας πως στηρίζουν τον θεσμό της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας, ελπίζοντας να λυθούν τα χέρια τους στο μέλλον!

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου
Άποψη του δεύτερου περιπτέρου του MOTO, όπως φαινόταν από την είσοδο

Αντίστοιχα αντιπρόσωποι του Piaggio Group διέθεσαν μοτοσυκλέτες στο ΜΟΤΟ για να τις δει από κοντά το κοινό, καθώς η αντιπροσωπεία εδώ αποτελεί θυγατρική και αναγκάζεται να ακολουθήσει τις εντολές από το εξωτερικό. Η συμμετοχή σε μία Έκθεση Μοτοσυκλέτας δεν θα συνδυάζεται με αύξηση πωλήσεων, αλλιώς θα έπεφταν μπουνιές για να είναι μέσα και αν δεν χωρούσαν θα κρεμόντουσαν από το catwalk, το σύστημα διαδρόμων στην οροφή των ψηλών κτηρίων που εξασφαλίζει πρόσβαση σε φωτισμούς, HVAC κτλ. Αν το δει κανείς ως απλά έσοδα-έξοδα τότε η συμμετοχή σε Έκθεση Μοτοσυκλέτας μπορεί να μην δικαιολογείται, αλλά η μοτοσυκλέτα ως είδος δεν έχει φερθεί πολύ καλά σε όσους την αντιμετωπίζουν ως έσοδα-έξοδα και δεν ρίχνουν πολύ ψυχή από επάνω. Μία μητρική εταιρεία από την άλλη, όπως είναι το Piaggio Group, μπορεί όμως να αποστασιοποιηθεί από αυτό και να αρνηθεί την συμμετοχή σε κάτι αρκετά ακριβό, όπως είναι η Έκθεση Μοτοσυκλέτας, η ακριβότερη εκδήλωση στο ετήσιο πρόγραμμα μίας εταιρείας. Εμείς δεν έχουμε μιλήσει με την ελληνική αντιπροσωπεία, θεωρούμε όμως πως η απόφαση να μην συμμετέχουν έχει έρθει από την Ιταλία και βασίστηκε καθαρά σε ένα πλάνο που είχαν σχεδιάσει πολύ πιο πριν. Να άλλο ένα βασικό σημείο αυτό, να ξεκαθαρίζει δηλαδή ο ΣΕΜΕ αρκετά νωρίς τέτοιες αποφάσεις που επηρεάζουν σημαντικά τον προϋπολογισμό κάθε χρονιάς. Από την άλλη ο ΣΕΜΕ μόλις τώρα έκανε εκλογές, είναι η πρώτη φορά στην σύγχρονη ιστορία της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα που αλλάζουν αντιπροσωπείες αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη, οπότε σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να τους καταλογίσεις ολιγωρία! Βλέπετε πόσο σύνθετα είναι τα πράγματα και γιατί αυτό το άρθρο παίρνει έκταση, ώστε να μπορεί να μεταφέρει όλη την εικόνα στον αναγνώστη.

Έχουμε λοιπόν σε αυτό το σημείο, τους βασικούς λόγους που δύο από τους μεγάλους εισαγωγείς δεν συμμετείχαν φέτος στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε το προφητικό άρθρο του ΜΟΤΟ τόσο στο έντυπο, όσο και στο motomag.gr που έλεγε ήδη από τον Δεκέμβριο του 2022 πως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να παραστεί μόνο η Yamaha από τις ιαπωνικές εταιρείες αλλά και πως θα υπάρχουν και άλλες απουσίες. Ας μην πει κανείς λοιπόν πως δεν ήξερε, η απάντηση είναι να είχε επιλέξει το σωστό κανάλι ενημέρωσης. Η πληροφορία ήταν εκεί έξω από εμάς, μήνες τώρα!

Δεν ήταν πως είχαμε κάποια εσωτερική πληροφόρηση, απλά αντιλαμβανόμαστε που πάτα κάθε κατασκευαστής και ταυτόχρονα γνωρίζουμε το κοινό της μοτοσυκλέτας καθώς είμαστε σε καθημερινή επικοινωνία μαζί του. Η αγορά καλπάζει με άνοδο παρά τις δυσκολίες και την οικονομική αβεβαιότητα που υπάρχει, βασικά εξαιτίας αυτής επιλέγει ο κόσμος ένα όχημα πιο ευέλικτο και περισσότερο απαλλαγμένο από φορολογικά βάρη με το ενδιαφέρον για νέα μοντέλα να είναι αυξημένο. Ταυτόχρονα όμως είναι και μία χρονιά που δεν κινούνται όλοι με την ίδια ταχύτητα προς τα μπροστά. Η Kawasaki μπορεί να έχει χρόνια παρουσία στην Ελλάδα αλλά στην πράξη είναι μία τελείως νέα εταιρεία. Δεν έχει καμία σημασία πως στο τιμόνι της αντιπροσωπείας βρίσκεται ο επί χρόνια διευθυντής της αλλά και στελέχη που προέρχονται από την Teomoto που επί δεκαετίες εισήγαγε τις Kawasaki. Είναι τελείως διαφορετικό να είσαι στέλεχος σε όμιλο με τεράστιες χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες, από το να γίνεσαι ιδιοκτήτης που στηρίζεσαι στις δικές σου δυνάμεις, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να στηρίξεις και το όχημα της KSR Hellas, μαζί με πολλά ακόμη brands. Η πραγματικότητα για την Kawasaki λοιπόν είναι πως προτίμησε να συνεχίσει το πρόγραμμα ανάπτυξης του δικτύου της με τα νέα καταστήματα που ήδη έχει ξεκινήσει από το να συμμετέχει σε μία Έκθεση για να την δουν όλοι για πέντε ημέρες και να την ψάχνουν τις επόμενες ημέρες του έτους!

Από την στιγμή που κανείς στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας δεν έχει ανεξάντλητους πόρους, δεν γίνεται να τους καταλογίσει κάποιος και λάθος, για αυτή τους την επιλογή. Είναι μάλιστα ευκολότερο να συμμετέχεις στην Έκθεση με μία νέα κινέζικη εταιρεία χωρίς να έχεις αναπτύξει το δίκτυό σου, παρά να κάνεις το ίδιο με το όνομα και το κύρος της Kawasaki. Ένα νέο όνομα απαιτεί χτίσιμο πριν αρχίσει να εμφανίζεται σε καταστήματα, το ακριβώς αντίθετο με την Kawasaki που απαιτείται να καλύψει κάθε κενό που δημιουργήθηκε από την προηγούμενη κατάσταση, πριν αρχίσει να προωθείται δυναμικά! Μακάρι να γινόντουσαν όλα μαζί, προφανώς και μακάρι, αλλά αυτή η περίπτωση ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας. Με βάση τα παραπάνω λοιπόν, η Kawasaki δεν είχε κανένα λόγο φέτος να πάρει μέρος σε Έκθεση Μοτοσυκλέτας, του χρόνου που -θέλουμε να ελπίζουμε- πως το πρόγραμμα ανάπτυξης που έχει ήδη προγραμματίσει και ξεκινήσει θα έχει προχωρήσει αρκετά, θα δώσει και το παρόν στην Έκθεση. Κι αν ήδη ο κόσμος αδυνατεί να αντιληφθεί πως η Kawasaki μηδένισε το κοντέρ στην Ελλάδα και ξεκίνησε από την αρχή, έχοντας βιασύνη να την δει να έχει καταστήματα και αποθήκες και μέγεθος κανονικής αντιπροσωπείας που μετρά δεκαετίες, ξεχνώντας πως μετρά μήνες επί της ουσίας, τότε η παρουσία στην Έκθεση φέτος, μπορεί και να μεγάλωνε αυτό το χάσμα με την πραγματικότητα και να λειτουργούσε και αρνητικά για εκείνους!

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου
Ο κος Ιωάννης Σώκιαλης νέος Πρόεδρος του ΣΕΜΕ και Διευθυντής Κλάδου Yamaha στη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ κατά τα εγκαίνια της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας

Η Suzuki έχει φέτος λίγα νέα μοντέλα, το εξής ένα έτοιμο εδώ στην χώρα μας το οποίο και φιλοξενούσαμε στο περίπτερο του ΜΟΤΟ ώστε να μπορούν να το δουν όλοι από κοντά και να καθίσουν επάνω του. Το 1050 V-Strom DE είναι νέο, λίγο αλλαγμένο, και ο κόσμος τόσο μπερδεμένος με το V-Strom 800 που είναι τελείως νέο και τελείως διαφορετικό στην γκάμα των V-Strom, σε σημείο που βλέπει το 1050 και θέλει να ρωτήσει γιατί λέγεται ακόμη V! Διότι δεν ενημερώνεσαι σωστά είναι η απάντηση και ευτυχώς που είναι η μοτοσυκλέτα, να την δεις από κοντά να κρατήσεις την εικόνα: Σκύψε και κοίτα το μπλοκ του κινητήρα και τους λαιμούς των εξατμίσεων να πάρεις την απάντηση. Το 1050 είναι ακόμη V, το 800 όχι. Πώς να τα εξηγήσει όμως όλα αυτά η Suzuki όταν το νέο V-Strom 800 θα αργήσει να έρθει και δεν θα το έχει εκεί; Όπως επίσης θα απουσίαζε από το περίπτερο της Suzuki και το GSXS-8S  που τώρα, αυτές τις ημέρες παρουσιάζει στο εξωτερικό!

Θα ήταν ιδανικό για αυτούς να γίνει η Έκθεση Μοτοσυκλέτας αργότερα, κι αντίστοιχα το ίδιο ήθελαν και στην Honda, αλλά πώς να αντιμετωπίσουν οι διοργανωτές το γεγονός πως βρισκόμαστε σε μία χώρα που αποφασίζει τις ημερομηνίες των εκλογών την τελευταία στιγμή και με βάση το αν ψιχαλίζει επικοινωνιακά ή φυσάει στο σβέρκο και πέφτουν τα νούμερα; Αναγκαστικά πορεύεσαι με το ασφαλές σενάριο σε αυτή την περίπτωση κι έτσι έχουμε άλλο ένα σημείο για απουσία στο οποίο κάθε πλευρά έχει τα δίκια της και ουσιαστική λύση δεν υπάρχει.

Η Honda κάθε χρόνο έχει στην EICMA το μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό περίπτερο. Δείτε εδώ το αναλυτικότατο video του MOTO στην πλατφόρμα του OPEN με συνέντευξη στελέχους της ελληνικής αντιπροσωπείας, για να αντιληφθείτε πως μόνο ενάντιοι δεν είναι στις εκθέσεις μοτοσυκλέτας. Από εκεί και πέρα έχουν πρόσφατα ολοκληρώσει μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις καταστημάτων μοτοσυκλέτας, σε κεντρική λεωφόρο της χώρας οπότε η θέση τους στην φετινή Έκθεση Μοτοσυκλέτας θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον αντίστοιχη. Αρχικά υπήρξε διαφωνία και για την τοποθεσία καθώς έβλεπαν πως δεν υπήρχε τρόπος να εξασφαλιστεί ο χώρος που ήθελαν και σε συνδυασμό με τα παραπάνω, αποφάσισαν πως το πιο σωστό θα ήταν να απέχουν. Στο μεταξύ το ΜΟΤΟ είναι σε θέση να γνωρίζει πως σε όλες τις Εκθέσεις, όχι μόνο την φετινή, τα μέλη του ΣΕΜΕ δυσκολεύονται να συμφωνήσουν απόλυτα μεταξύ τους σε ένα ανώτερο όριο τετραγωνικών περιπτέρου και πάντα υπάρχουν προστριβές, πόσο μάλιστα φέτος σε ένα νέο χώρο που δεν ήξεραν εξ αρχής πως θα λειτουργούσε. Τώρα όμως υπάρχει το παράδειγμα και ευτυχώς για τον θεσμό της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας είναι θετικό το πρόσημο. Εκ των προτέρων όμως, οι αμφιβολίες ήταν επίσης εύλογες. Στο μεταξύ αν η Honda ήταν η μοναδική εταιρεία από τις απούσες που άλλαζε γνώμη και τελικά συμμετείχε, τότε θεωρούμε πως η απογοήτευση του κόσμου θα ήταν κατά πολύ μικρότερη. Δεν το λέμε ως βαρόμετρο του κατά πόσο σημαντική είναι η Suzuki ή η Kawasaki, παρότι ακόμη και τους ίδιους να ρωτήσεις θα σου απαντήσουν με ειλικρίνεια πως η Honda είναι ένα μικρό κράτος εν κράτη στην χώρα μας. Η παρατήρηση μας αυτή αφορά κυρίως τις αλλαγές στην γκάμα της Honda για το 2023, τις οποίες οι επισκέπτες ήθελαν όχι μόνο να δουν από κοντά, αλλά να έχουν και την άμεση σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου
Ο εντυπωσιακός εξομοιωτής οδήγησης που έχει η ΜΟΤΟΚΙΝΗΣΗ, δεν σταματούσε να δουλεύει σε όλη την διάρκεια της Έκθεσης

Πάμε τώρα στις παρουσίες που ήταν εξίσου ηχηρές όσο και οι απουσίες, διότι στην αντίληψη του κόσμου η CFMOTO, η Voge, η Benelli, η QJ και άλλοι κινέζοι κατασκευαστές, κατάφεραν να δημιουργήσουν με την μεγαλεπήβολη παρουσία τους, αντίστοιχο ντόρο με εκείνους που έλειπαν. Στην φετινή Έκθεση Μοτοσυκλέτας όμως, σε νέα τοποθεσία και με νέες εταιρείες σε κεντρικά περίπτερα, η πιο ηχηρή παρουσία ήταν εκείνη του κόσμου! Φάνηκε από την αθρόα προσέλευση των επισκεπτών πως η δίψα για μία γιορτή της μοτοσυκλέτας, όπως ακριβώς είναι η Έκθεση, ήταν άσβεστη και θα την επισκεπτόντουσαν ό,τι και αν γινόταν. Διότι μεγάλες απουσίες είχαν και οι έμποροι αξεσουάρ αναβάτη και μοτοσυκλέτας, όχι μόνο οι εισαγωγικές εταιρείες μοτοσυκλετών. Για αυτό και είναι σημαντικό που κατάφεραν να έχουν παρουσία οι Γεωργόπουλος (Ermax, BarkBusters, Biondi, Mivv), Τζωρτζόπουλος (Shoei, Sidi, IXS, κ.α.), Πατμανίδης (Champion, Dynavolt, ENEOS, Luma, Mitas, Newfren, RK, Zeus, κ.α.), ο eXTra Products Tasoulis καθώς και άλλοι.

Σε κάθε περίπτωση από τις παρουσίες που δόθηκαν εκεί θα πρέπει να εκτιμηθεί ιδιαίτερα η προσπάθεια της Πέτρος Πετρόπουλος με τις KTM, Husqvarna, GASGAS γιατί μόλις είχε αναλάβει την αντιπροσώπευση και έκανε έναν πραγματικό αγώνα δρόμου ώστε να έρθουν οι μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα εγκαίρως. Βλέποντας μία πραγματική MotoGP και μία πραγματική Rally Dakar μοτοσυκλέτα, καταλαβαίνουμε χωρίς να χρειάζεται να μας αποκαλύψει κανείς, τι χρειάστηκε να γίνει ώστε να έρθουν στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας αυτές οι μοτοσυκλέτες. Κανονικά θα μπορούσε κανείς να δικαιολογήσει το εισιτήριο μόνο και μόνο για να δει από κοντά την MotoGP του Binder, χωρίς να αναλωθεί σε άλλες παρουσίες και απουσίες. Ταυτόχρονα όμως ούτε και αυτή η τοποθέτηση συνάδει με την πραγματικότητα καθώς στην διάρκεια της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας είχαμε τον δεύτερο αγώνα MotoGP και οι διάδρομοι δεν ήταν άδειοι ούτε κατά τον αγώνα Sprint, ούτε και στον βασικό αγώνα της Κυριακής. Ακόμη και στα λίγα περίπτερα που έβαλαν στις οθόνες τους τον αγώνα, οι επισκέπτες δεν συνωστίζονταν απέξω για να τον παρακολουθήσουν ζωντανά, πράγμα πολύ φυσιολογικό καθώς δεν είναι όλοι οι μοτοσυκλετιστές οπαδοί των αγώνων, και δεν είναι όλοι οι οπαδοί των αγώνων, οπαδοί των MotoGP.

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου
Οι πλοηγοί του California Superbike School και το MOTO, δεν σταματούσαν να καθοδηγούν τα test ride των επισκεπτών στα πλαίσια της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας

Η Έκθεση Μοτοσυκλέτας ανακοίνωσε πως οι επισκέπτες έφτασαν τις 32.000 συνολικά, που είναι ένα πολύ καλό νούμερο για επανεκκίνηση μετά από τέσσερα χρόνια, ενώ ανταποκρίνεται και στην εικόνα που είχαμε όλοι οι εκθέτες, βλέποντας την ροή του κόσμου. Στα δύο περίπτερα που είχε το ΜΟΤΟ, ένα ακριβώς στην είσοδο και ένα μεγαλύτερο μέσα στην αίθουσα, μοιράζαμε δωρεάν και μία ειδική έκδοση που είχε τις τιμές όλων των μοντέλων της ελληνικής αγοράς αλλά και τα νέα μοντέλα για το 2023 από τα οποία δεν έμεινε τίποτα, έφυγαν όλα μαζί με χιλιάδες καρτέλες από αυτοκόλλητα, αντιλαμβανόμενοι και με αυτό τον τρόπο την ροή του κόσμου. Αντίστοιχα μεγάλο ποσοστό συμμετοχής είχαν και τα Test Rides που είχαμε αναλάβει να υλοποιήσουμε για την Έκθεση Μοτοσυκλέτας. Σε ειδικά διαμορφωμένο κλειστό χώρο, οι πλοηγοί του California Superbike School σε συνεργασία με τους ανθρώπους του ΜΟΤΟ αναλάμβαναν να καθοδηγήσουν όλους τους συμμετέχοντες μέχρι που συμπληρώθηκαν πάνω από 15.000 γύροι από όλες τις μοτοσυκλέτες και συνολικά τα κοντέρ έγραψαν 4.800 χιλιόμετρα, όλες τις ημέρες της έκθεσης! Στα test ride δεν επιτρέπαμε να οδηγήσουν με κοντό παντελόνι και απαιτούσαμε εκτός του κράνους, μοτοσυκλετιστικό μπουφάν και γάντια.

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου

Για να διευκολύνουμε όσους είχαν έρθει με αυτοκίνητο είχαμε μία σειρά από γάντια καθώς και ολοκαίνουρια κράνη ΥΟΗΕ προσφορά από το Μοτο Πήγασος. Το κλίμα στα Test Rides ήταν πολύ καλό και διευθετούσαμε γρήγορα και άμεσα τους ελάχιστους που πάνω στην έξαψη της βόλτας  παράβλεψαν τις οδηγίες ασφαλείας. Τιμή μας που ήρθε στην Ελλάδα ειδικά για τα Test Rides ο ίδιος ο Gary Adshead, διευθυντής Ευρώπης του California Superbike School και ένας από τους πρώτους μαθητές του Keith Code. Στην E-Z UP τέντα του MOTO που προστάτευε από τον ήλιο, την τελευταία ημέρα και από την ψιχάλα οι επισκέπτες οδηγούσαν τις μοτοσυκλέτες που είχαν επιλέξει, έχοντας την ευκαιρία να συζητήσουν την εμπειρία τους στον ενδιάμεσο χρόνο.

Έκθεση ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 2023: Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) 29 Μαρτίου - 2 Απριλίου
περισσότεροι από 15.000 γύροι συμπληρώθηκαν από όλες τις μοτοσυκλέτες σε 5 ημέρες!

Για ακόμη μία φορά τα T-Shirt του ΜΟΤΟ έγιναν ανάρπαστα στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας ενώ εισπράξαμε την αγάπη του κόσμου και κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε για να συζητήσουμε με όσους περισσότερους γινόταν. Αντίστοιχα ήταν και τα σχόλια των περισσότερων εκθετών με τους οποίους συζητήσαμε, σχολιάζοντας πως η πλειοψηφία των επισκεπτών ήταν άνθρωποι ενημερωμένοι για τα μοντέλα, με γνώση της γκάμας των εταιρειών και με όρεξη να δουν από κοντά τα μοντέλα. Είναι μία καλή ευκαιρία να συγκρίνει κανείς τα κινέζικα κρύσταλλα στην Ducati, όπως είναι η προέλευση για το πίσω φανάρι της Multistrada V4, με αυτά στις κινέζικες μοτοσυκλέτες της QJ ακριβώς δίπλα τους, ή την συναρμογή στα υπόλοιπα πλαστικά των ιαπωνικών και ευρωπαϊκών μοτοσυκλετών που έχουν διάφορους προμηθευτές ανά τον κόσμο, συγκριτικά με τις νεότερες μάρκες της ελληνικής αγοράς, όπως επίσης να δει και τις διαφορές των κινέζικων εταιριών μεταξύ τους καθώς δεν είναι όλοι στο ίδιο επίπεδο. Η επανεκκίνηση λοιπόν της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας ήταν άκρως πετυχημένη και ελπίζουμε πως η πορεία της αγοράς μοτοσυκλέτας θα συνεχίσει να είναι σταθερά ανοδική ώστε να συνεχίσει αδιάκοπα και του χρόνου με καμία ή ελάχιστες απουσίες αυτή τη φορά!

Δείτε παρακάτω μία μεγάλη συλλογή φωτογραφιών ανά εταιρείες αλλά και συνολικά:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marco Simoncelli 1987-2011: Σαν σήμερα πριν από 14 χρόνια - Αιώνια ζωντανός “Super Sic”!

Δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ
Marco Simoncelli 1987-2011: Σαν σήμερα πριν από 14 χρόνια - Αιώνια ζωντανός “Super Sic”!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/10/2025

Στις 23 Οκτωβρίου 2011 ο κόσμος του MotoGP πάγωσε. Ο Marco Simoncelli το όνομα που όλοι μας πιστεύαμε πως θα είναι ο επόμενος απόλυτος διεκδικητής των MotoGP, ο νεαρός αναβάτης που ο Rossi έβλεπε ως συνεχιστή του, έχοντας προλάβει να γίνει ήδη ένας από του πιο αναγνωρίσιμους αναβάτες της σύγχρονης εποχής, έχασε τη ζωή του στη διάρκεια του Grand Prix της Μαλαισίας, αφήνοντας πίσω του ένα κενό που παραμένει αισθητό ακόμη και σήμερα. Ο “Super Sic”, όπως τον γνώριζε όλος ο κόσμος, δεν υπήρξε απλώς ένας εξαιρετικός αναβάτης ήταν μια προσωπικότητα που οι αγώνες μοτοσυκλέτας χρειαζόντουσαν και μάλιστα χρειάζονται ακόμη. Είχε τεράστιο πάθος και ανεπιτήδευτη αγάπη για τους αγώνες, με μία πρέζα χιούμορ που έλκυε ακόμη και τους οπαδούς άλλων αναβατών!

Δεκατέσσερα χρόνια μετά, η μνήμη του συνεχίζει να ζει δυνατά χωρίς να έχει προλάβει να γεμίσει με ρεκόρ ή να φορτώσει τα στατιστικά, τέτοια ήταν η αγάπη του κόσμου και η καθολική του αποδοχή από όλους, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο όχι μόνο στα MotoGP αλλά και γενικά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό!

Ο Simoncelli ήταν φτιαγμένος από υλικό που δεν μετριέται σε τίτλους και στατιστικά. Το ανέμελο μαλί κάτω από το κράνος, το σπινθηροβόλο βλέμμα και εκείνο το απίστευτο πάθος για μάχη, που έκανε κάθε γύρο του MotoGP να θυμίζει κάτι από άλλες εποχές. Ήταν αγνός αγωνιστής, με μια ιταλική τρέλα που δεν μπορούσε, ούτε ήθελε, να κρύψει.

Super Sic 58 – The Legacy
Ονοματεπώνυμο: Marco Simoncelli
Ημερομηνία γέννησης: 20 Ιανουαρίου 1987, Cattolica, Ιταλία
Θάνατος: 23 Οκτωβρίου 2011, Sepang, Μαλαισία
Αριθμός αγώνων GP: 151 (125cc, 250cc, MotoGP)
Νίκες: 14 (12 στο 250cc, 2 στο 125cc)
Παγκόσμιοι τίτλοι: 1 (250
cc, 2008 – Gilera)
Ομάδες:
Matteoni Racing, Metis Gilera, San Carlo Honda Gresini}
Νούμερο: 58 (αποσυρμένο επίσημα από το MotoGP το 2016)

Κληρονομιά:
• Το Misano World Circuit Marco Simoncelli φέρει το όνομά του από το 2012.
• Το Fondazione Marco Simoncelli στηρίζει νέους και οικογένειες σε ανάγκη, συνεχίζοντας το φιλανθρωπικό έργο της οικογένειας.
• Κάθε χρόνο, οι φίλοι του διοργανώνουν στο Misano το “Sic Day”, ένα φεστιβάλ χαράς και μοτοσυκλέτας, όπως το ήθελε εκείνος.
• Το #58 παραμένει σύμβολο πάθους και αυθεντικότητας, ένα νούμερο που θα θυμίζει για πάντα τι σημαίνει να ζεις ως αγωνιζόμενος στην κορυφή της μοτοσυκλέτας

Η καριέρα του εκτοξεύθηκε το 2008, όταν κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα 250cc με τη Gilera, χαρίζοντας στην παραπαίουσα τότε Ιταλική μάρκα το τελευταίο της σπουδαίο τρόπαιο. Από τότε, το όνομα “Simoncelli” έγινε συνώνυμο με τον επιθετικό και θεαματικό τρόπο οδήγησης. Ήταν ένα ιδιαίτερο επιθετικό στιλ, από εκείνα που ακόμη και οι αντίπαλοί του δεν χρησιμοποιούσαν αργότερα εναντίον του, ήταν όμως μοιραία και εκείνο που έδωσε το άδοξο τέλος. Όταν ανέβηκε στο MotoGP με τη Honda της ομάδας Gresini, όλοι ήξεραν πως μπροστά τους είχαν έναν από εκείνους τους αναβάτες που ή θα έγραφαν ιστορία ή θα την πλήρωναν ακριβά.

Γνώρισα προσωπικά τον Simoncelli με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο. Είχε μόλις κερδίσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο και βρισκόμασταν στην πίστα δοκιμών της Goodyear-Dunlop, μία μαγευτική τοποθεσία με μία εκπληκτική πίστα όπου φυσικά δεν υπάρχουν κερκίδες, ούτε μπορεί να μπει κανείς άλλος πέρα από τους αναβάτες δοκιμών και τους δημοσιογράφους, στις λίγες φορές που έχει φιλοξενήσει παρουσιάσεις ελαστικών.

Ήμουν για ακόμη μία φορά ο μόνος Έλληνας προσκεκλημένος και είχα μπει να οδηγήσω μαζί με τους Άγγλους δημοσιογράφους που τότε ήταν μία πολυπληθή ομάδα χωρίς Youtubers και Influencers, όλοι τους εξαιρετικά έμπειροι και επίσης όλοι τους, μηδενός εξαιρουμένου, με αγωνιστικές περγαμηνές που έφταναν για δύο από αυτούς μέχρι και το BSB! Μπήκαμε με superbike στο session εκείνο και ο Simoncelli με ένα Dorsoduro 750. Αυτό που περισσότερο το έχετε δει να κυκλοφορεί με την ομάδα ΔΙΑΣ, σπάνια δικάβαλο παρότι η ομάδα αυτή έτσι έχει στηθεί και αν θυμάστε από την δοκιμή στο MOTO, δεν ήταν και μία μοτοσυκλέτα που μπορούσε εύκολα να ξεχωρίσει.

Ο Simoncelli ξεκίνησε τελευταίος, πίσω μας και σε λίγους γύρους μας είχε μαζέψει. Εγώ βρισκόμουν τότε σχετικά μπροστά στο γκρουπ, τρίτος κατά σειρά όταν με πέτυχε στο πιο αργό κομμάτι της πίστας, αργό για εμάς. Ανηφορικό εσάκι με θετική κλίση στην μεσαία του στροφή. Ήξερα ότι ήταν πίσω μου και είχα υπολογίσει να κρατηθώ στην έξοδο για να μην τον κόψω και να ανοίξω το γκάζι του GSXR1000R μόλις με περάσει. Μόνος μου στόχος να μείνω πίσω του για λίγο καθώς αμέσως μετά είχαμε άλλες δύο στροφές που μας οδηγούσαν στην ευθεία, οπότε θα προλάβαινα να οδηγήσω τουλάχιστον μισό γύρο πίσω του. Ότι και να έκανε δεν θα μπορούσε να ξεφύγει στην ευθεία με το Dorsoduro 750 από το GSXR1000R!

ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑ!

Την ώρα που έστριβα την δεύτερη στροφή από το εσάκι, εκείνη την αριστερή με την θετική κλίση, είδα ένα Dorsoduro να πετάγεται πλαγιασμένο μέσα από κερμπ πέρνοντας μαζί του χώματα, πετραδάκια και χόρτα και να προσγειώνεται μπροστά μου με το γόνατο. Πίστεψα ότι απλά έπεφτε μπροστά μου, άφησα το γκάζι και προσευχήθηκα στην Dunlop να κρατήσει το εμπρός ελαστικό που εκείνη την στιγμή του ζητούσες να κάνει κάτι δύσκολο. Μόνο που ο Simoncelli δεν είχε πέσει, ντριφτάρισε στην προσγείωση μέχρι το εξωτερικό κερμπ, εκτός δηλαδή αγωνιστικής γραμμής και πάνω του ακριβώς άνοιξε το γκάζι και με τρόπο που δεν πίστευα πως μπορούσε να γίνει το Dorsoduro 750 σηκώθηκε με το γκάζι, πλάγιασε στην επόμενη δεξιά ξύνοντας τα πάντα και εξαφανίστηκε στα 150 μέτρα της ευθείας πριν τα φρένα της επόμενης αριστερής. Όταν βγήκα στην ευθεία ήταν ήδη περίπου στην μέση και δεν τον έφτασα ποτέ στα φρένα της σπαστής δεξιάς, μίας πολύ ύπουλης στροφής που όταν μάθαινες την πίστα μπορούσες να την πουλήσεις πηγαίνοντας διαγώνια προς την κατηφορική ευθεία πριν από μία απότομη δεξιά όπου είχαν σημειωθεί και αρκετές πτώσεις.

Marco Simoncelli 1987-2011: Σαν σήμερα πριν από 14 χρόνια - Αιώνια ζωντανός “Super Sic”!
Έχουν περάσει 16 χρόνια από εκείνη την ημέρα, ήμουν τότε ένας νέος συντάκτης, συνομιλώντας με τον επόμενο Valentino Rossi (όπως τον λέγαμε με τον πατέρα του)

Δεν οδηγήσαμε ποτέ μαζί για μισή πίστα, ενώ αμέσως μετά ήμασταν μόνοι μας για τους λίγους γύρους που έμεναν για το υπόλοιπο session. ΌΛΟΙ οι Άγγλοι συνάδελφοι είχαν βγει έξω νωρίτερα ζητώντας από την Dunlop να βγάλει τον Simoncelli γιατί δεν ήθελαν να σκοτωθούν δοκιμάζοντας λάστιχα. Μέχρι εκείνη την στιγμή δεν το είχα δει ως απερισκεψία, ήμουν ακόμη εντυπωσιασμένος από το πώς κατάφερε να προσγειωθεί πλαγιασμένος και κυρίως με την λογική ακολουθία της σκέψης του. Πώς δηλαδή πήρε την απόφαση να βγει εκτός πίστας, μέσα από τα κέρμπ! Στο πλαίσιο της συνέντευξης που είχαμε μετά, ξεκίνησα από εκεί: «Πώς το σκέφτηκες αυτό και κυρίως γιατί; Ποιος ο λόγος;» - «Δεν το σκέφτηκα, μου είπε ο Simoncelli, δεν ήταν δηλαδή μία μελετημένη από πριν απόφαση, είχατε πολύ πιο γρήγορες μοτοσυκλέτες οπότε έπρεπε να μην φρενάρω πουθενά για να σας περάσω, ότι ήρθαν οι στροφές και είδα ότι θα έπρεπε να κόψω πολύ για να μείνω πίσω από το GSXR και μετά στην ευθεία να μην μπορώ να προσπεράσω, σκέφτηκα την προσπέραση στην επόμενη στροφή και μου ήρθε πολύ μακριά. Οπότε εκεί που έστριβα την πρώτη δεξιά, το σήκωσα και έκανα την αριστερή εκτός πίστας.

Στην συνέχεια εκείνης της συνέντευξης τον ρώτησα αν οδηγεί στον δρόμο και μου είπε πως όχι γιατί είναι επικίνδυνο και γελάσαμε έπειτα μαζί.

Μπορούσες να το δεις όπως οι Άγγλοι, ως επιθετικό και απερίσκεπτο ή να τον θαυμάσεις ως κάτι εξωπραγματικό και μοναδικό. Διότι αυτό ήταν. Απίστευτα πράος και μαζεμένος όλες τις στιγμές, εκτός από εκείνες που οδηγούσε. Ήμουν τυχερός που τον γνώρισα και μου για λίγο, πολύ λίγο, οδηγήσαμε και μαζί.

Το 2011, με τον αριθμό 58 πάνω στο λευκό fairing, ο Marco έδειχνε πως το μεγάλο του ξέσπασμα ήταν θέμα χρόνου. Πάλευε με τους καλύτερους τότε, με Lorenzo, Stoner, Pedrosa, Rossi κι αν κάποιες φορές οι κινήσεις του ήταν υπερβολικά τολμηρές, είχαν εκείνο το στοιχείο του “πραγματικού αγώνα” που σήμερα θα ξεσήκωνε αντιδράσεις. Δεν υπολόγιζε τίποτα. Οδήγησε πάντα σαν να μην υπήρχε αύριο, και ίσως τελικά γι’ αυτό να έγινε αθάνατος.

Marco Simoncelli 1987-2011: Σαν σήμερα πριν από 14 χρόνια - Αιώνια ζωντανός “Super Sic”!
στιγμιότυπο από την ίδια εκείνη ημέρα

Η μοίρα στάθηκε άδικη στη Sepang. Μια πτώση στην πρώτη κιόλας στροφή, ένα ατυχές σημείο επαφής και το όνειρο σταμάτησε απότομα. Ο θάνατός του σε ζωντανή μετάδοση καθώς όλοι οι θεατές κατάλαβαν αμέσως τι είχε συμβεί βλέποντας το κράνος του να φεύγει, έμεινε για πάντα χαραγμένος στην ιστορία και κανείς, δεν θέλει να το αναπαράγει. Είχε έντονα στοιχεία αρχαιοελληνικής τραγωδίας μάλιστα από την στιγμή που πάνω του έπεσαν οι καλύτεροί του φίλοι εκτός πίστας και ταυτόχρονα ανταγωνιστές την ώρα του αγώνα. Ένας από τους καλύτερους θα σβήσει άδοξα. Όμως εκείνη τη στιγμή γεννήθηκε κάτι άλλο, ένας θρύλος που κανένας χρόνος δεν μπορεί να σβήσει. Από τότε, το νούμερο 58 έγινε σύμβολο: όχι μόνο του Simoncelli, αλλά κάθε αναβάτη που τρέχει με την καρδιά του.

Η Honda Gresini διατήρησε τη μνήμη του, το Misano World Circuit φέρει πλέον το όνομά του, και κάθε φορά που βλέπεις εκείνη τη λευκοκόκκινη σημαία με τον αριθμό 58, νιώθεις ότι ο “Super Sic” δεν έφυγε ποτέ στ’ αλήθεια. Ζει σε κάθε νέο αναβάτη που ανεβαίνει με πάθος πάνω στη μοτοσυκλέτα, σε κάθε θεατή που ανατριχιάζει όταν ακούει τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές.

Ο Simoncelli ήταν ένας από εκείνους τους σπάνιους ανθρώπους που δεν χρειάζονται χρόνο για να αφήσουν το αποτύπωμά τους. Αρκούσαν λίγες σεζόν για να αλλάξει την ψυχή των GP, για να θυμίσει σε όλους μας πως οι αγώνες δεν είναι μόνο νίκες, είναι άνθρωποι, πάθος, είναι συναίσθημα.

Και αν σήμερα κοιτάξεις τον ουρανό πάνω από το Misano, κάπου ανάμεσα στις στροφές της ιστορίας θα δεις τον Marco να γελά, με εκείνο το ανέμελο βλέμμα που λέει:

“Corri forte, ma divertiti – τρέξε δυνατά, αλλά απόλαυσέ το.”